Mazda 3 BM – plamy na wyświetlaczu MZD
1, 2
Witam
Zwracam się do bardziej doświadczonych właścicieli mazdy 3.
Sam od miesiąca jestem właścicielem jednej z nich i zastanawiam się czy to co widzę na wyświetlaczu MZD to standard, czy jednak mój egzemplarz jest uszkodzony.
Na wyświetlaczu widoczne są białe plamy, początkowo myślałem, że to standardowy efekt szczególnie, że po wyłączeniu MZD nie widać już żadnych plam.
Po jakimś czasie zacząłem szukać zdjęć z wyświetlaczami innych mazda (MZD) i nigdzie tego nie znalazłem.
Nie wiem czy to efekt przepalenia, czy bardziej rozwarstwienia wyświetlacza – potrzebuję jednak informacji czy tak ma po prostu być.
Chce mieć potwierdzenie nim udam się do MAZDY na naprawę/wymianę gwarancyjną.
Próbowałem to potraktować szmateczką z fibry oraz preparatem do mycia monitorów – bez rezultatu.
To jest jakby w środku – i tak jak wspomniałem na wyłączonym wyświetlaczu nie widać w tych miejscach żadnych zmian.
W załączeniu zdjęcie wyświetlacza.
Zwracam się do bardziej doświadczonych właścicieli mazdy 3.
Sam od miesiąca jestem właścicielem jednej z nich i zastanawiam się czy to co widzę na wyświetlaczu MZD to standard, czy jednak mój egzemplarz jest uszkodzony.
Na wyświetlaczu widoczne są białe plamy, początkowo myślałem, że to standardowy efekt szczególnie, że po wyłączeniu MZD nie widać już żadnych plam.
Po jakimś czasie zacząłem szukać zdjęć z wyświetlaczami innych mazda (MZD) i nigdzie tego nie znalazłem.
Nie wiem czy to efekt przepalenia, czy bardziej rozwarstwienia wyświetlacza – potrzebuję jednak informacji czy tak ma po prostu być.
Chce mieć potwierdzenie nim udam się do MAZDY na naprawę/wymianę gwarancyjną.
Próbowałem to potraktować szmateczką z fibry oraz preparatem do mycia monitorów – bez rezultatu.
To jest jakby w środku – i tak jak wspomniałem na wyłączonym wyświetlaczu nie widać w tych miejscach żadnych zmian.
W załączeniu zdjęcie wyświetlacza.
-
HariboRed
Dla mnie wygląda to jak plamy – po korekcji kontrastu wygląda to lepiej.
Dzięki za ostateczne rozwianie wątpliwości ;–)
Dzięki za ostateczne rozwianie wątpliwości ;–)
-
HariboRed
moze jest to warstwa dotykowa ktora ma jakąś wade
To właśnie sprawia wrażenie jakby jakby coś nie było dobrze "przyklejone" od strony wewnętrznej . Chociaż z dotykiem nie mam problemu . Jutro wybiore się do salonu Mazdy zobaczymy co powiedzą.
Orientuje się ktoś czy wymiana ekranu jest trudna ? Dużo trzeba rozbierać plastików ?
Orientuje się ktoś czy wymiana ekranu jest trudna ? Dużo trzeba rozbierać plastików ?
Te plamy są od wewnątrz. Zgłaszałem identyczny problem tydzień po odbiorze mojego auta – wymienili cały ekran na gwarancji ( oczywiście wcześniej połowa załogi z serwisu próbowała to doczyścić łapami/szmatami "no bo to, hehehe, panie tłuste paluchy są ).
Wymiana ekranu trwała jakieś pół godziny ( niemniej, czekałem blisko miesiąc na sprowadzenie nowego ).
Wymiana ekranu trwała jakieś pół godziny ( niemniej, czekałem blisko miesiąc na sprowadzenie nowego ).
Pankracy napisał(a):Te plamy są od wewnątrz. Zgłaszałem identyczny problem tydzień po odbiorze mojego auta – wymienili cały ekran na gwarancji ( oczywiście wcześniej połowa załogi z serwisu próbowała to doczyścić łapami/szmatami "no bo to, hehehe, panie tłuste paluchy są ).
Wymiana ekranu trwała jakieś pół godziny ( niemniej, czekałem blisko miesiąc na sprowadzenie nowego ).
Czyli zapewne będzie mnie czekało to samo. Wysłałem zdjęcie dealerowi , który wydawał mi samochód i bardzo sie zdziwił jak ten ekran wygląda. Powiedział też ,że bywały reklamacje na ekrany tylko ,że powodem było "zaparowanie" od strony wewnętrznej ,ale uspokoił i za tydzień dopiero na oględziny mam jechac –.– .
Nie uszkodzili innych plastików ( od podważania) podczas wymiany ekranu ?
Dzień dobry. Jak czytałem o tych Waszych przygodach/problemach z madzią, to myślałem, że to jakaś dywersja konkurencji. Ale one zaczynają powoli dotykać "mojego garażu". Coraz większe "purchle na felgach" czy przecierające się poszycia siedlisk i inne stały się, i moimi problemami. Dzisiejszy to wyświetlacz. Na górnych (lewy, prawy) skrajach czynnej powierzchni (pod czarnym obramowaniem) widać tak jakby rozwarstwienie się wyświetlacza. Są to na razie małe punkty (wygląda to tak jakby coś było pod naklejoną świeżo folią na wyświetlaczu, której nie posiadam). Powierzchnia jest gładka z zewnątrz. Jedynym kierowcą jestem ja, nie jest to uderzenie. Uszkodzenie jest od wewnątrz. No niestety trzyletniej gwarancji już nie mam ale km. przejechanych mam tylko 40.000. Chyba zostaje mi kupno wyświetlacza na znanym portalu aukcyjnym. Czy ktoś z Was doświadczył czegoś takiego i jak to rozwiązał? Pozdrawiam.
W moim przypadku skończyło się wymianą reklamacyjną ( jeszcze czekam ) , ale w waszym chyba tylko kupno we własnym zakresie skoro już po okresie ochrony gwarancyjnej
, ale dziwna sytuacja po kilku latach dopiero wystąpił problem ?
Zapomniałem się odezwać 
Wyswietalcz wymieniony . Sama wymiana trwała około 30 minut. Trzeba było zdemontować obudowę tam ,gdzie mamy licznik z head-up , listwe metalową po długości deski rozdzielczej , nawiewy centralne, panel z przyciskami do ogrzewania kierownicy + siedzeń .
Słabo to wyglądało jak był tak rozebrany ,ale jest juz na szczęście ok , a przy ponownym montażu nadal idealnie wszystko spasowane.
Wyswietalcz wymieniony . Sama wymiana trwała około 30 minut. Trzeba było zdemontować obudowę tam ,gdzie mamy licznik z head-up , listwe metalową po długości deski rozdzielczej , nawiewy centralne, panel z przyciskami do ogrzewania kierownicy + siedzeń .
Słabo to wyglądało jak był tak rozebrany ,ale jest juz na szczęście ok , a przy ponownym montażu nadal idealnie wszystko spasowane.
Adrian200 napisał(a):Trzeba było zdemontować obudowę tam ,gdzie mamy licznik z head-up , listwe metalową po długości deski rozdzielczej , nawiewy centralne, panel z przyciskami do ogrzewania kierownicy + siedzeń.
No patrz – ja jak wyjmowałem tablet to jedyne co zdemontowałem to ta długa listwa ozdobna razem z nawiewem centralnym. Potem tylko 1 śrubka i całość wychodzi. Nie mam pojęcia po co demontować licznik z head upem i panel z przyciskami... Przecież ekran z BN pasuje do BM, więc proces wymiany również powinien być identyczny
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3098 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości