
Mazda MX-3 EC 2.5 V6 KL-DE 92'

- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu dawaj
jak zgadniesz za pierwszym razem to potwierdzę hah 
AsaroV – miło takie coś przeczytać
Kolor najprawdopodobniej będzie srebrno/szary z nutą brązu, są takie w oryginalnym kolorze nowe koła niektóre
W poniedziałek rano jest plan na hamownie zobaczyć czy wydech cokolwiek zmienił
AsaroV – miło takie coś przeczytać
Kolor najprawdopodobniej będzie srebrno/szary z nutą brązu, są takie w oryginalnym kolorze nowe koła niektóre
W poniedziałek rano jest plan na hamownie zobaczyć czy wydech cokolwiek zmienił
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92


- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Szty
po za tym miały być parametry a nie co to za koło
popsułeś niespodziankę 
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Dzięki
.
No więc tak, trochę czasu minęło od ostatniego postu, przygotowania auta do zlotu, jak wszyscy mało czasu, teraz odsypiałem weekend po między innymi poznaniu
..
Zapraszam do krótkiej lektury
Więc nie wszystko udało się zrobić co chciałem. Zaczniemy od felg, pod wpływem emocji i okazji kupiłem felgi, jak już Biniu napisał: Rota Subzero 17" 7,5j ET45 7,8kg wagi, felgi po kupnie prezentują się tak:
Z racji iż chciałem kupić tylko jeden komplet opon który poradzi sobie i na drodze i na torze, pojawił się dylemat czy iść w 17stki i wydać dużo na opony czy iść w lekką 15stkę. Opony miałem zamawiać już od jakiegoś czasu ale obawiałem się że 17stki będą obcierać albo będą za duże więc przymiarek ciąg dalszy.
I kilka zdjęć felg na aucie:
Przymiarzając koła na aucie już wiedziałem że dystans będzie konieczny bo felga z tyłu jest za blisko amortyzatora.
Nadal pozostawało pytanie jak to będzie wyglądało z oponą, więc kupiłem jedną sztukę za pare złotych 215/40/17
Od najmniejszej
205/45/16, fabryczne 205/55/15, 215/40/17
I doznałem małego szoku przyzwyczajony 16stki sprawiającej wrażenie mniejszej niż jest
Wybór padł na opony Yokohama AD08R i pewnego pięknego dnia przyjechał kurier z przesyłką, gdy auto było w trakcie usuwania wad lakierniczych
Jarałem się nimi jak dziecko
205/50/15
Czym prędzej pognałem do wulkanizatora z zleceniem prędkiej wymiany opon na fabrycznych enkeiach
Wróciłem pełny entuzjazmu szybciutko na auto założyć nowe trzewiki
Zlot zbliżał się wielkimi krokami a mnie natchnęło na zmiany pod maską.. kolektora KL47 się zachciało więc klucze w ręce i demontaż szybki:
Okazało się że przepustnica którą miałem ktoś kiedyś popsuł i otwierała się za dużo i mechanizm otwierania był zubożony ale udało się dorobić ogranicznik
Czyszczenie i montaż
Dolot porzeźbiony z fabrycznej rury i tego co miałem bo auto musiało jeździć. I pojechało do SPA w Katowicach do Detailking
C.D.N
No więc tak, trochę czasu minęło od ostatniego postu, przygotowania auta do zlotu, jak wszyscy mało czasu, teraz odsypiałem weekend po między innymi poznaniu
Zapraszam do krótkiej lektury

Więc nie wszystko udało się zrobić co chciałem. Zaczniemy od felg, pod wpływem emocji i okazji kupiłem felgi, jak już Biniu napisał: Rota Subzero 17" 7,5j ET45 7,8kg wagi, felgi po kupnie prezentują się tak:
Z racji iż chciałem kupić tylko jeden komplet opon który poradzi sobie i na drodze i na torze, pojawił się dylemat czy iść w 17stki i wydać dużo na opony czy iść w lekką 15stkę. Opony miałem zamawiać już od jakiegoś czasu ale obawiałem się że 17stki będą obcierać albo będą za duże więc przymiarek ciąg dalszy.
I kilka zdjęć felg na aucie:
Przymiarzając koła na aucie już wiedziałem że dystans będzie konieczny bo felga z tyłu jest za blisko amortyzatora.
Nadal pozostawało pytanie jak to będzie wyglądało z oponą, więc kupiłem jedną sztukę za pare złotych 215/40/17
Od najmniejszej
I doznałem małego szoku przyzwyczajony 16stki sprawiającej wrażenie mniejszej niż jest

Wybór padł na opony Yokohama AD08R i pewnego pięknego dnia przyjechał kurier z przesyłką, gdy auto było w trakcie usuwania wad lakierniczych


Czym prędzej pognałem do wulkanizatora z zleceniem prędkiej wymiany opon na fabrycznych enkeiach
Wróciłem pełny entuzjazmu szybciutko na auto założyć nowe trzewiki
Zlot zbliżał się wielkimi krokami a mnie natchnęło na zmiany pod maską.. kolektora KL47 się zachciało więc klucze w ręce i demontaż szybki:
Okazało się że przepustnica którą miałem ktoś kiedyś popsuł i otwierała się za dużo i mechanizm otwierania był zubożony ale udało się dorobić ogranicznik
Czyszczenie i montaż
Dolot porzeźbiony z fabrycznej rury i tego co miałem bo auto musiało jeździć. I pojechało do SPA w Katowicach do Detailking
C.D.N
Ostatnio edytowano 14 kwi 2018, 11:25 przez dam92, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 22 maja 2011, 22:57
- Posty: 194 (0/3)
- Skąd: Tychy
- Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'
Felunek super.
Co z hamulcami robisz? Jaki tam masz zestaw? Ori Mx3?
Patrzac, że 4x100 to wnioskuje, ze Ori. Także proponuję rozwiązanie które opracowaliśmy wspólnie z Płomieniem.
1. Zwrotnice BaV6
2. Tarcza hamulcowa 270mm z MX5 NBFL
3. Zaciski: dwie opcje:
a) BAV6 – minus mały wybór klocków.
b) Mazda 6 GG 1.8 (na tarcze 270) – większy wybór klocków.
Ja właśnie w BG jestem w trakcie robienia zestawu 1 2 3b. Co prawda ferodo preform ani ds nie ma, ale EBC już tak. Tarcze to wszystko co chcesz. EBC, DBA itd.
W tym miksie nie musisz nic kombinować z rozstawem kół, wiercić tarcz i innych głupich cyrków. Wszystko pasi plag end plej.
Co z hamulcami robisz? Jaki tam masz zestaw? Ori Mx3?
Patrzac, że 4x100 to wnioskuje, ze Ori. Także proponuję rozwiązanie które opracowaliśmy wspólnie z Płomieniem.
1. Zwrotnice BaV6
2. Tarcza hamulcowa 270mm z MX5 NBFL
3. Zaciski: dwie opcje:
a) BAV6 – minus mały wybór klocków.
b) Mazda 6 GG 1.8 (na tarcze 270) – większy wybór klocków.
Ja właśnie w BG jestem w trakcie robienia zestawu 1 2 3b. Co prawda ferodo preform ani ds nie ma, ale EBC już tak. Tarcze to wszystko co chcesz. EBC, DBA itd.
W tym miksie nie musisz nic kombinować z rozstawem kół, wiercić tarcz i innych głupich cyrków. Wszystko pasi plag end plej.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Ja trochę nie czaje tej pogoni za większymi hamulcami. Matematyka matematyką ale starałem się opozniac hamowania na Poznaniu i ani nie doszedłem do kresu seryjnych tarcz ani zaciskow. Co prawda zalalem dobry płyn hamulcowy i mam przewody w stalowym oplocie a no i serwo zmieniłem na większe Ale nie doszedłem absolutnie do żadnej granicy i był jeszcze spory zapas. Także ja i siebie narazie nie widzę żadnego powodu do tego aby zmieniać układ hamulcowy, sądziłem że hamulce to będzie najsłabsze ogniwo na Poznaniu i będę mieć problem Ale się pomyliłem ani razu nie uaktywnilem absu a auto hamowalo naprawdę bardzo dobrze na rozgrzanych oponach. Po następnym Poznaniu może zmienię zdanie ale to i tak przy czasie np poniżej 2min bo układ hamulcowy sobie spokojnie poradzi. Jak dla mnie dla mx3 większe tarcze i zaciski to już atakowanie czasów 1.50-1.55
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Marcin nie chcę tłumaczyć ci oczywistości.
Na Poznaniu 190KM autem co ma sporo ponizej 6kg na koń mechaniczny na semi slicku zrobiłeś 2:09 dałeś lepszemu kierowcy i zrobił 2:02 (myślę że bardzo dobry kierowca objezdzony z autem nie miałyby problemu zejść poniżej 2 minut, moze 1:55?) . To są właśnie te detale. Mógłbyś hamować agresywniej i bardziej przeciążać układ hamulcowy. ABS sie nie włączał bo za słaba siła hamowania była względem przyczepności opony.
Pytam Damiana o heble, bo właśnie ten układ uniemożliwił mu kontynuację jazdy.
A no i to są tarcze z auta które ma mniej mocy podobną masę i przewidziane nie do upalania na torze, a grzecznej cywilnej jazdy. Nikt tu nie mówi o instalacji jakichś 6 tłoczków.
Na Poznaniu 190KM autem co ma sporo ponizej 6kg na koń mechaniczny na semi slicku zrobiłeś 2:09 dałeś lepszemu kierowcy i zrobił 2:02 (myślę że bardzo dobry kierowca objezdzony z autem nie miałyby problemu zejść poniżej 2 minut, moze 1:55?) . To są właśnie te detale. Mógłbyś hamować agresywniej i bardziej przeciążać układ hamulcowy. ABS sie nie włączał bo za słaba siła hamowania była względem przyczepności opony.
Pytam Damiana o heble, bo właśnie ten układ uniemożliwił mu kontynuację jazdy.
A no i to są tarcze z auta które ma mniej mocy podobną masę i przewidziane nie do upalania na torze, a grzecznej cywilnej jazdy. Nikt tu nie mówi o instalacji jakichś 6 tłoczków.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu napisał(a):Na Poznaniu 190KM autem co ma sporo ponizej 6kg na koń mechaniczny na semi slicku zrobiłeś 2:09
Stary, nawet nie ma w moich czasach takiego wyniku a ty coś tutaj wymyślasz

Ja wiem że wam coś się nie podoba zastanawiam się tylko co, ale uwierz mi filmiki które są moim temacie to są filmiki jak JA prowadziłem auto, w momencie kiedy wypadłem z toru to ja wypadłem z toru mam CI to udowadniać choć jest to trochę żałosne? Tak wiem, ty byś zrobił moim autem lepszy czas i właściwie każdy w grupy łódzkiej by zrobił lepszy czas a ja nie potrafie jeździć swoim autem i na torze objeżdżają mnie słabsze auta zresztą na zwykłych drogach też. Zastanów się czasem co piszesz albo wywal co Ci nie pasuje to podyskutujemy.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
OK pomyliłem czasy. Mea maxima culpa.
Tak jak pisałem oczywistości na temam układu hamulcowego nie mam zamiaru tłumaczyć, bo skoro Ty nie umiesz wycisnąć z seryjnych hebli K8 maksa to musi oznaczać, że wszędzie to da radę
Przytyki osobiste i do GŁ proponuję wyjaśniać na kolejnym zlocie czy prywatnie się umówić, a nie na forum.
Tak jak pisałem oczywistości na temam układu hamulcowego nie mam zamiaru tłumaczyć, bo skoro Ty nie umiesz wycisnąć z seryjnych hebli K8 maksa to musi oznaczać, że wszędzie to da radę

Przytyki osobiste i do GŁ proponuję wyjaśniać na kolejnym zlocie czy prywatnie się umówić, a nie na forum.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu napisał(a):Przytyki osobiste i do GŁ proponuję wyjaśniać na kolejnym zlocie czy prywatnie się umówić, a nie na forum.
Zdaje się że to Wy macie zawsze najwięcej do powiedzenia, na zlocie już były głupie gadki z tego co się dowiedziałem, szkoda tylko że za moimi plecami. W każdym bądź razie życzę powodzenia wkładając lepsze hamulce do auta które po prostej startowej rozpędza się do 140km/h

Biniu napisał(a):bo skoro Ty nie umiesz wycisnąć z seryjnych hebli K8 maksa to musi oznaczać, że wszędzie to da radę
Dobrze że Ty umiesz w aucie które ma niecałe 100KM.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
80KM bo silnik nie ma kompresji 
Mimo to na prostej startowej napędził się do 160. A heble tak na 4-5 okrążeniu na pierwszym zakręcie w lewo już się poddawały. Oczywiście do tego silnika wystarczyłby seryjny zestaw na porządnych gratach, ale szkoda kasy lepiej upgreadowac, wiecznie umarte B6 nie będzie.
Poza tym na Poznaniu jest gdzie schloszif hamulce, na mniejszych technicznych torach jak np Łódź łatwiej o zagotowanie.
Mimo to na prostej startowej napędził się do 160. A heble tak na 4-5 okrążeniu na pierwszym zakręcie w lewo już się poddawały. Oczywiście do tego silnika wystarczyłby seryjny zestaw na porządnych gratach, ale szkoda kasy lepiej upgreadowac, wiecznie umarte B6 nie będzie.
Poza tym na Poznaniu jest gdzie schloszif hamulce, na mniejszych technicznych torach jak np Łódź łatwiej o zagotowanie.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości