Objawy zapieczonych zacisków – grzejaca sie felaga, smród, opór podczas jazdy
Dzisiaj podczas jazdy fajera zaczęła mi delikatnie drgać...zatrzymałem....felga gorąca...?hamulec zaciśnięty.Podjechałem do mechaniora ściągnelismy koło ale klocki jeszcze nie w takim najgorszym stanie za to zacisk zapieczony zaciśnięty. ściągnęliśmy wyczyściliśmy szczególnie ten sworzeń "pływający" bo brakuje tam chyba jakieś uszczelki i brud się dostawał pod gumę. Ale niestety po przejechaniu kolejnych parunastu kilometrów felga znowu gorąca... zaczynam się zastanawiać co może być problemem bo teraz hamulec nie jest zaciśnięty a wszystko grzeje się jutro poszukam w sklepach zestawów naprawczych jeżeli w ogóle istnieją ale czy to aby jest problemem grzania się tych elementów.
- Od: 19 lis 2004, 21:58
- Posty: 106
- Skąd: Kwidzynkowo
- Auto: mazda 626 2.0
No własnie,tulejki tulejkami a tłok został wyjęty i oczyszczony?robaszki napisał(a):zaczynam się zastanawiać co może być problemem bo teraz hamulec nie jest zaciśnięty a wszystko grzeje się
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
no znaczy się nie .... ale przyznam iż celowo nie kazałem mu pieścić tego dziś bo zamierzam kupić zestawik naprawczy i zrobić to raz a porządnie , ale tłoczek tłoczkiem a skąd to ciepło ? przedtem było definitywnie słychać że jest zaciśnięta szczęka a teraz nie . Czyżby minimalnie dalej obcierało...
No ale to bez znaczenia obciera nie obciera zestawik zakupiony musi być. Dzięki Jaksa
No ale to bez znaczenia obciera nie obciera zestawik zakupiony musi być. Dzięki Jaksa
- Od: 19 lis 2004, 21:58
- Posty: 106
- Skąd: Kwidzynkowo
- Auto: mazda 626 2.0
Tak jest.... Wiesz ze te gumki w zamienniku starczają na pol roku ( słaby material )robaszki napisał(a): zestawik zakupiony musi być.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Mam ale drogą ( 200 zł oryginał na 2 koła )robaszki napisał(a):masz jakąs alternatywę dla tej sytuacji?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jak zdecydujesz się na oryginały to na dole masz telefon.robaszki napisał(a):sprawa wymaga głębszej analizy
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jeżeli kogoś interesi ten temat to spieszę z wyjaśnieniami. Naprawione...działa...
Wystarczyło zakupić zestaw naprawczy ( UWAGA! nieoryginalny zamiennik zestawu naprawczego nie obejmuje gumek do zacisku , w zestawie są wyłącznie gumki do tłoczka , niestety sprzedawcy w sklepach mot. zaklinali się że to występuje w kompletach tylko akurat w hurtowni w której zamawiają nie ma z błędu wyprowadził mnie JAKSA) . Rozebrać w drobny mak , porządnie wyczyścić, nie ograniczać się do papieru ściernego! wiertareczką rozwiercić zardzewiałe otworki , napakować odpowiedniego smarowidła , wymienić gumasy na tłoczku i JAZDA! .
Wystarczyło zakupić zestaw naprawczy ( UWAGA! nieoryginalny zamiennik zestawu naprawczego nie obejmuje gumek do zacisku , w zestawie są wyłącznie gumki do tłoczka , niestety sprzedawcy w sklepach mot. zaklinali się że to występuje w kompletach tylko akurat w hurtowni w której zamawiają nie ma z błędu wyprowadził mnie JAKSA) . Rozebrać w drobny mak , porządnie wyczyścić, nie ograniczać się do papieru ściernego! wiertareczką rozwiercić zardzewiałe otworki , napakować odpowiedniego smarowidła , wymienić gumasy na tłoczku i JAZDA! .
- Od: 19 lis 2004, 21:58
- Posty: 106
- Skąd: Kwidzynkowo
- Auto: mazda 626 2.0
Witam! Przeczytałem wszystkie wcześniejsze posty(proszę o nieodsyłanie do archiwum). Jestem użytkownikiem Mazdy 626 1.8 16v. od kilku lat. Od 1,5 roku mam non-stop problem z zaciskami przednimi(kilku mechaników, wymiana gumek itp...)Z biegiem czasu nowe tarcze i klocki. Po każdej naprawie krótszy lub dłuższy okres i problem powraca. Obiawy są następujące: -Silne wibracje przy ostrym hamowaniu-Gorące felgi-Brak ruchu w tył(np: jak stanę na muldzie przed skrzyżowaniem, gdzie pojazd powinien z jej szczytu cofnąć się parę centymetrów do tyłu, czuję wyraźny opór i nagłe zatrzymanie).
Bardzo proszę o poradę co mam z tym zrobić bo w swojej desperacji już zaczynam myśleć o wymianie pompy i zakupie nowych zacisków(może to przekroczyć wartość auta). Mam już serdecznie dość kłopotów z tymi zaciskami, ale o Mazdę bardzo dbam i szanuję "staruszkę".
Pozdrowienia!
Bardzo proszę o poradę co mam z tym zrobić bo w swojej desperacji już zaczynam myśleć o wymianie pompy i zakupie nowych zacisków(może to przekroczyć wartość auta). Mam już serdecznie dość kłopotów z tymi zaciskami, ale o Mazdę bardzo dbam i szanuję "staruszkę".
Pozdrowienia!
-
Gość
gowin napisał(a):kilku mechaników, wymiana gumek itp...)
złóż reklamację niech matołki troche się wysilą a nie tylko kasiorę brać.
jeżeli masz dobre nowe tarcze + prawidłowo zregenerowany zacisk + trochę czyszcenia przed składaniem = zero problemów z hamulcami.
Mam podobny problem z tylnimi zaciskami. Oba zaciski zapieczone na dolnych prowadnicach. Na razie prysłem pod gumki troche odrdzewiacza ale bez rezultatu. Przymierzam się do regeneracji.
626 GE KL --> 626 GE FS --> Xedos 6 CA KF --> Grandeur 3.3
Pamiętaj ze regeneracja tylko na oryginalnych zestawach......zamienniki są lipne -szkoda Twojej pracy.radost napisał(a):Przymierzam się do regeneracji.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Moge cos na ten temat powiedziec zamienniki to lipa. Mam te same klopoty,dlatego bede teraz dawal reparaturki w ori. Mazde mam ponad 2 lata i stwierdzilem jedno:wiecej wydalem kasy na zamienniki niz bym wydal na ori. Dlatego ostatnio jesli cos kupuje to ori. Nie ma co podcierac d..... szklem
m63hd MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE
www.weteran.warszawa.pl
www.weteran.warszawa.pl
- Od: 2 sty 2006, 17:09
- Posty: 158
- Skąd: Warszawa
Miałem to samo z przodem, od razu regenerować, szkoda kasy na czeste wymiane tarczy i klocków.
Podjechałem do Jaksy wymontował je całe rozebrał na części pierwsze wyczyścił dokładnie i złorzył.
Żadna amatorszczyzna, trzeba wyjąć cały tłoczek.
Podjechałem do Jaksy wymontował je całe rozebrał na części pierwsze wyczyścił dokładnie i złorzył.
Żadna amatorszczyzna, trzeba wyjąć cały tłoczek.
- Od: 18 gru 2005, 00:39
- Posty: 110
- Skąd: Wołomin
- Auto: 626 GE 2.0i 16v LPG hol 92r
Heniek napisał(a):Żadna amatorszczyzna, trzeba wyjąć cały tłoczek.
Dokładnie, chcąc aby naprawa/regeneracja była warta zachodu, trzeba wymienić osłonę i uszczelniacz tłoka , który trzeba wyczyścić i przepolerować np. papierem wodnym, trzeba też zwrócić uwagę na komorę tłoka, tak samo należy potraktować ślizgi zacisku. Wszystko należy posmarować odpowiednimi smarami przy składaniu (ślizgi smaruję smarem grafitowym, tłok smarami przeznaczonymi do tego, np. z dodatkiem teflonu). Należy pamiętać o wyczyszczeniu siedzisk klocków, i o kompletnym zestawie blaszek i sprężyn do montażu klocków. Jeżeli wszystko zrobi się dobrze i na dobrych uszczelnieniach to wszystko powinno być dobrze.
- Od: 15 wrz 2004, 10:47
- Posty: 218
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626GE 1.8 16V 95r.
Wydaje mi się ze mozesz miec problem z zamocowaniem czujnika ABS ( GF ma inne mocowanie – to jedyny problem, chyba ze w Twojej GE nie ma ABS-u )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6