Mazda6 GH LF 2011 Kirei Kombi
1, 2
Cześć
Udało mi się kupić kolejną Mazdę
Ostatnią była 323F BA Z5 (zdjęcie poniżej) również miała kiedyś swój temat na forum. Po narodzinach pierwszej córki stała się za mała (gondola wózka, stelaż i było po bagażniku). Ciężko było mi się z nią rozstać, ale nie było wyjścia.
Zmieniliśmy Mazdę na Seata Toledo 1.9 TDI. Tam na miejsce w bagażniku nie narzekałem, ale z kolei córki rosną i zaczęło być im ciasno z tyłu (szczególnie temat dotyczył miejsca na nogi).
Zapadła decyzja o zmianie na coś większego – koniecznie kombi. Wybrałem kilka modeli aut. Oczywiście najpierw przeszły przez filtr żony (ten nie bo nie, ten brzydki, ten francuski itp. ) Oprócz kombi szukałem manualnej skrzyni, sporej ilości miejsca z tyłu, dość dobrego wyposażenia. Silnik benzyna lub diesel początkowo był obojętny. Po delikatnych negocjacjach z żoną pozostały do wyboru diesle Audi A4, Skoda Octavia i Superb, Peugeot 508, Opel Insignia oraz benzyna Honda Accord, Mitsubishi Outlander oraz właśnie Mazda 6. Poszukiwania trwały dłuuuuugo. W końcu przypadkiem trafiłem na ogłoszenie, zadzwoniłem, umówiłem się i chętnie wybrałem się w podróż do Ustki (stwierdziliśmy, że jak będzie lipa to przynajmniej pooddychamy świeżym morskim powietrzem ). Przed wyjazdem sprawdzenie historii auta przy pomocy strony urzędowej oraz pomocy Marianka. To co w ogłoszeniu okazało się prawdą (no może 95% a nie wszystko). Przejażdżka, stacja diagnostyczna, szybka negocjacja, umowa wstępna i powrót do Bydgoszczy. Po około tygodniu nocna podróż PKS-em do Ustki po odbiór.
Auto z polskiego salonu. Pierwszym właścicielem był salon w Szczecinie (auto demo), drugim sprzedający. Kupiony od salonu z przebiegiem 600 km. Pełna historia serwisowa to był dla mnie ogromny plus. Zakupiona z przebiegiem 124500 km. Wersja wyposażenia Kirei.
Wersja wyposażenia – Kirei http://samochody.mojeauto.pl/mazda/katalog/mazda_6,2010-2012,1735,kombi_5-drzwiowy,2011-fl_2_0_mzr_155_km_kirei,57708.html
dodatkowo odczepiany hak
Co zrobiłem po zakupie:
Auto przy takim samym naciskaniu pedału przyspieszenia różnie reagowało więc po przeczytaniu kilku wątków została przeczyszczona przepustnica oraz przepływomierz, a także wymienione świece. Poza tym:
Odkurzanie – środek był po prostu piaskownicą
Pielęgnacja skóry
Wymieniony dywanik gumowy kierowcy (stary miał dziurę od obcasa)
Kupione felgi do opon letnich ( wybór padł na oryginalne Mazdy od młodszej siostry 3)
Wymiana wycieraczek (wszystkie 3 Bosch)
Założone organizery dla dzieci, aby nie kopały w fotele
Założona siatka do bagażnika
Plany:
renowacja felg przy zimówkach
korekta lakieru i zabezpieczenie
polerowanie przedniej szyby (są ryski tak jakby na wycieraczce był brud i stąd taki efekt)
ponowna konserwacja podwozia i profili zamkniętych
wymiana klocków hamulcowych (cały komplet ATE tarcze + klocki prżód i tył)
malowanie zacisków
dokupienie drugiego kompletu nakrętek (może pod kolor zacisków
wymiana końcówek wydechu lub tłumików końcowych
być może montaż czujników parkowania z tyłu
przyciemnienie szyb
i coś na pewno jeszcze wpadnie do głowy
Na tą chwilę tylko kilka słabych zdjęć. Czekam na lepszą pogodę
Pozdrawiam
Udało mi się kupić kolejną Mazdę
Ostatnią była 323F BA Z5 (zdjęcie poniżej) również miała kiedyś swój temat na forum. Po narodzinach pierwszej córki stała się za mała (gondola wózka, stelaż i było po bagażniku). Ciężko było mi się z nią rozstać, ale nie było wyjścia.
Zmieniliśmy Mazdę na Seata Toledo 1.9 TDI. Tam na miejsce w bagażniku nie narzekałem, ale z kolei córki rosną i zaczęło być im ciasno z tyłu (szczególnie temat dotyczył miejsca na nogi).
Zapadła decyzja o zmianie na coś większego – koniecznie kombi. Wybrałem kilka modeli aut. Oczywiście najpierw przeszły przez filtr żony (ten nie bo nie, ten brzydki, ten francuski itp. ) Oprócz kombi szukałem manualnej skrzyni, sporej ilości miejsca z tyłu, dość dobrego wyposażenia. Silnik benzyna lub diesel początkowo był obojętny. Po delikatnych negocjacjach z żoną pozostały do wyboru diesle Audi A4, Skoda Octavia i Superb, Peugeot 508, Opel Insignia oraz benzyna Honda Accord, Mitsubishi Outlander oraz właśnie Mazda 6. Poszukiwania trwały dłuuuuugo. W końcu przypadkiem trafiłem na ogłoszenie, zadzwoniłem, umówiłem się i chętnie wybrałem się w podróż do Ustki (stwierdziliśmy, że jak będzie lipa to przynajmniej pooddychamy świeżym morskim powietrzem ). Przed wyjazdem sprawdzenie historii auta przy pomocy strony urzędowej oraz pomocy Marianka. To co w ogłoszeniu okazało się prawdą (no może 95% a nie wszystko). Przejażdżka, stacja diagnostyczna, szybka negocjacja, umowa wstępna i powrót do Bydgoszczy. Po około tygodniu nocna podróż PKS-em do Ustki po odbiór.
Auto z polskiego salonu. Pierwszym właścicielem był salon w Szczecinie (auto demo), drugim sprzedający. Kupiony od salonu z przebiegiem 600 km. Pełna historia serwisowa to był dla mnie ogromny plus. Zakupiona z przebiegiem 124500 km. Wersja wyposażenia Kirei.
Wersja wyposażenia – Kirei http://samochody.mojeauto.pl/mazda/katalog/mazda_6,2010-2012,1735,kombi_5-drzwiowy,2011-fl_2_0_mzr_155_km_kirei,57708.html
dodatkowo odczepiany hak
Co zrobiłem po zakupie:
Auto przy takim samym naciskaniu pedału przyspieszenia różnie reagowało więc po przeczytaniu kilku wątków została przeczyszczona przepustnica oraz przepływomierz, a także wymienione świece. Poza tym:
Odkurzanie – środek był po prostu piaskownicą
Pielęgnacja skóry
Wymieniony dywanik gumowy kierowcy (stary miał dziurę od obcasa)
Kupione felgi do opon letnich ( wybór padł na oryginalne Mazdy od młodszej siostry 3)
Wymiana wycieraczek (wszystkie 3 Bosch)
Założone organizery dla dzieci, aby nie kopały w fotele
Założona siatka do bagażnika
Plany:
renowacja felg przy zimówkach
korekta lakieru i zabezpieczenie
polerowanie przedniej szyby (są ryski tak jakby na wycieraczce był brud i stąd taki efekt)
ponowna konserwacja podwozia i profili zamkniętych
wymiana klocków hamulcowych (cały komplet ATE tarcze + klocki prżód i tył)
malowanie zacisków
dokupienie drugiego kompletu nakrętek (może pod kolor zacisków
wymiana końcówek wydechu lub tłumików końcowych
być może montaż czujników parkowania z tyłu
przyciemnienie szyb
i coś na pewno jeszcze wpadnie do głowy
Na tą chwilę tylko kilka słabych zdjęć. Czekam na lepszą pogodę
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 20 lis 2018, 13:58 przez mihal85, łącznie edytowano 6 razy
- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
O! Klub szóstek i frakcja GH rozrasta się
Witam
Zerknij tutaj – z pewnością odnajdziesz swoją wersję
Witam
mihal85 napisał(a):Podobno jest to wersja Kirei, ale nie do końca jeszcze ogarniam te sprawy z wyposażeniem.
Dziwny dla mnie brak czujników parkowania
Zerknij tutaj – z pewnością odnajdziesz swoją wersję
- Od: 21 wrz 2006, 17:09
- Posty: 5603 (328/453)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda6 GH 2.0 LF-DE
- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
Ale felgi to są z Mazdy 3.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Oczywiście, tak jak opisałem wyżej
Kupione felgi do opon letnich ( wybór padł na oryginalne Mazdy od młodszej siostry 3)
- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
A widzisz. Jakoś mi to umknęło...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
W grę wchodziły rożne modele – początkowo również nieoryginalne. Jednak później stwierdziłem, że chyba jednak lepiej Mazdowskie – było kilka ciekawych modeli, ale wybór padł na te właśnie z "3". Moja sąsiadka ma bardzo ładną Mazdę 3 i właśnie na lato taki komplet felg. Zawsze mi się one podobały Wydaje mi się, że nawet pasują do "6" i nie żałuję
- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
W sumie to ten sam styl koła co 19 z GJ wiec musi dobrze wyglądać na GH aczkolwiek dla GH 18 wizualnie to jak 17 dla GG/GY – niby jest już fajnie ale czegoś nadal trochę brakuje
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Myślałem o 18" ale musiałbym kupić także opony. Razem z autem dostałem opony zimowe na felgach oraz opony letnie prawie nowe i ze względów ekonomicznych wybrałem opcję tylko dokupienia felg
jednak masz rację, że 18' lepiej wypełniły by nadkola
jednak masz rację, że 18' lepiej wypełniły by nadkola
- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
Dzięki
Madzia idzie w poniedziałek na rehabilitację
Pewnego razu po grzebaniu związanym z wymianą żarówek Mazda nie odpaliła
Okazało się, że o dziwo nic nie popsułem – to akumulator zawiódł. Wyjąłem, naładowałem i śmiga. Przy okazji dowiedziałem się, że nie mam odpowiedniego ładowania (13,4 – 13,6V) Także sprawdzimy alternator, przewody itp. Nie obędzie się chyba również bez nowego aku ten od nowości – Yuasa
Wybór jak na tą chwilę padł równiez na YUASA YBX5005 65AH 550A
No i wpadnie niebawem przyciemnianie szyb
I w końcu jakaś sesja musi być
Madzia idzie w poniedziałek na rehabilitację
Pewnego razu po grzebaniu związanym z wymianą żarówek Mazda nie odpaliła
Okazało się, że o dziwo nic nie popsułem – to akumulator zawiódł. Wyjąłem, naładowałem i śmiga. Przy okazji dowiedziałem się, że nie mam odpowiedniego ładowania (13,4 – 13,6V) Także sprawdzimy alternator, przewody itp. Nie obędzie się chyba również bez nowego aku ten od nowości – Yuasa
Wybór jak na tą chwilę padł równiez na YUASA YBX5005 65AH 550A
No i wpadnie niebawem przyciemnianie szyb
I w końcu jakaś sesja musi być
- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
Ładowanie masz jak najbardziej na prawidłowym poziomie. Zapraszam do mojego tematu GH. Też nie dawno myślałem tak jak Ty. Poczytaj i się przekonasz że jest tak jak mówię. Co do zakupu aku uważam że 65Ah jest zdecydowanie za mały do naszych GH ze względu na dość spory apetyt na prąd zwłaszcza że jest podwójny climatronic i ta moc 550 A jest na pograniczu zapotrzebowania na prąd. W Twoim przypadku dobrym a nawet najlepszym wyborem byłby 72Ah i w zależności od producenta około 650 A. Masz wtedy troszkę zapasu energii w kulminacyjnym momencie gdzie jest włączonych kilka prądożernych odbiorników np. światła mijania, wycieraczki, dmuchawa, radio, halogeny i do tego climatronic w pozycji auto. Wybór jest oczywiście Twój ale przemyśl dobrze zakup aku tak małej pojemności.
Zaciekawiłeś mnie teraz z tym poziomem ładowania. Byłem u trzech różnych osób i wykonywałem pomiary trzy razy. Odczyty pokazały właśnie około 13,4 – 13,6 – i każdy z nich twierdził, że jest to za niski poziom ładowania bo powinno być na poziomie minimum 13,8, a najlepiej około 14, aż do 14,4. Gość w sklepie z akumulatorami, jeden elektryk i fachura z serwisu alternatorów itp.
Więc jak to w końcu jest?
Mój akumulator podczas uruchamiania auta spada do około 8-9V – więc może to tylko kwestia akumulatora ?
Co do parametrów aku to – do mojej benzynki podana wartość wg danych producenta 60Ah 540A lub 63Ah 610A. Myślisz, że aku 72AH nie będzie za duży
Więc jak to w końcu jest?
Mój akumulator podczas uruchamiania auta spada do około 8-9V – więc może to tylko kwestia akumulatora ?
Co do parametrów aku to – do mojej benzynki podana wartość wg danych producenta 60Ah 540A lub 63Ah 610A. Myślisz, że aku 72AH nie będzie za duży
- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
Będzie odpowiedni. Widziałeś na video które jest w moim temacie do ilu V spada napięcie przy załączaniu się klimy? Są to dość konkretne strzały w akumulator a mam Bosch S4 Silver 94Ah 830A. Najciekawsze jest to że padły mi 2 akumulatory właśnie w upalach (jeden w Mondeo a drugi w M6 GY) bo już były zmęczone klimatyzacją a 6 miesięcy wcześniej żaden z nich nie objawił się brakiem mocy rozruchowej w niskich temperaturach gdzie w dieslach przed każdym rozruchem uruchamiają się świece żarowe. Obecny S4 w GY za miesiąc kończy 5 lat i jest w bardzo dobrej kondycji a drugi w GH skończył w lutym tok i myślałem do niedawna podobnie jak Ty obecnie. Różnica jest tylko taka że napięcie przy starcie spada mi do 11,8V a u Ciebie jest koniec aku i leci niżej.
polerowanie przedniej szyby (są ryski tak jakby na wycieraczce był brud i stąd taki efekt)
Polerka szyby wykonana, drobne ryski, które denerwowały bo znajdowały się dokładnie na linii widzenia zniknęły – koszt 150PLN
wymiana klocków hamulcowych
jednak z powodu dość znacznego zużycia tarcz z przodu i z tyłu wpada cały komplet hamulców – ATE – może zacznie trochę lepiej hamować. Myślałem o zmianie zacisków na MPS, ale jednak z powodu wyższych kosztów zdecydowałem się na tą chwilę na standardowe hamulce.
Dopadły mnie jeszcze wyjące łożyska z przodu – wybór padł na NTN. Wymiana hamulców i łożysk we wtorek
Za niedługi czas zabieram się również za następny punkt w planie
ponowna konserwacja podwozia i profili zamkniętych
Idziemy powoli do przodu
- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
Powoli dokonuje zmian. Auto dostało kilka miesięcy temu przyciemnienie szyb Dzieci zadowolone – słońce już nie razi
Teraz zbliża się konserwacja podwozia – wybór padł na ASO Honda w Bydgoszczy oraz konserwacja profili zamkniętych – tutaj już inny serwis w Bydgoszczy. Do końca miesiąca temat będzie ogarnięty Trochę kasy na to pójdzie, ale myślę że warto zabezpieczyć autko, szczególnie jeśli jest się świadomym, że mogą wystąpić problemy z "rudą"
Zbliża się też pierwszy "mój" serwis olejowy. Po kontakcie z Tomkiem z CzarnePaliwo wybór padł na Amsoil oraz płukankę Archoil wszystko czeka już w domu
Jako, że moje wygłuszenie maski pożarła kuna szukałem już od dawna używki w dobrym stanie. W końcu się udało znaleźć odpowiednie do modelu po lifcie – czyli z dodatkowym wyżłobieniem Kupiłem również matę butylową i przy okazji wymiany nastąpi wyciszenie maski.
Przed zmianą kół na zimę komplet oryginalnych felg przejdzie też renowację, ponieważ poprzedni właściciel zaniedbał felgi i są one w fatalnym stanie. Zastanawiam się tylko nad kolorem. Felgi będą jeździły z oponami zimowymi. W grę wchodzi kolor taki jaki jest oryginalnie, biały lub grafit (lekko ciemniejsze niż oryginał) Co myślicie ? Bo mi chodzą po głowie białe
Kolejnym etapem będzie zakup dojazdówki i przystosowanie pianki w bagażniku tak, żeby weszło koło dojazdowe i subwoofer.
Jeszcze jedno świeże zdjęcie
Pozdrawiam
Teraz zbliża się konserwacja podwozia – wybór padł na ASO Honda w Bydgoszczy oraz konserwacja profili zamkniętych – tutaj już inny serwis w Bydgoszczy. Do końca miesiąca temat będzie ogarnięty Trochę kasy na to pójdzie, ale myślę że warto zabezpieczyć autko, szczególnie jeśli jest się świadomym, że mogą wystąpić problemy z "rudą"
Zbliża się też pierwszy "mój" serwis olejowy. Po kontakcie z Tomkiem z CzarnePaliwo wybór padł na Amsoil oraz płukankę Archoil wszystko czeka już w domu
Jako, że moje wygłuszenie maski pożarła kuna szukałem już od dawna używki w dobrym stanie. W końcu się udało znaleźć odpowiednie do modelu po lifcie – czyli z dodatkowym wyżłobieniem Kupiłem również matę butylową i przy okazji wymiany nastąpi wyciszenie maski.
Przed zmianą kół na zimę komplet oryginalnych felg przejdzie też renowację, ponieważ poprzedni właściciel zaniedbał felgi i są one w fatalnym stanie. Zastanawiam się tylko nad kolorem. Felgi będą jeździły z oponami zimowymi. W grę wchodzi kolor taki jaki jest oryginalnie, biały lub grafit (lekko ciemniejsze niż oryginał) Co myślicie ? Bo mi chodzą po głowie białe
Kolejnym etapem będzie zakup dojazdówki i przystosowanie pianki w bagażniku tak, żeby weszło koło dojazdowe i subwoofer.
Jeszcze jedno świeże zdjęcie
Pozdrawiam
- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
Da się nawet wrzucić pełnowymiarowe koło, jeśli np mamy dwa komplety kół i do środka subwoofer, ale kosztem usunięcia dużej ilości tej styropianowej wkładki. Często, a może raczej zawsze w takim przypadku traci się również te schowki w górnej części wypełnienia. W momencie zastosowania w tym celu dojazdówki i zrobienia tego z głową jest szansa na zachowanie schowków. Trzeba wtedy wyciąć mniejszą ilość styropianu i wszystko gra. Oczywiście są różne rodzaje tej pianki w zależności chyba od rocznika auta. W jednych pewnie się uda usuwając mniej wypełnienia, a w innym niestety trzeba usunąć więcej.
Zobacz kilka przykładowych zdjęć
Pozdrawiam
Zobacz kilka przykładowych zdjęć
Pozdrawiam
- Od: 14 lut 2007, 23:09
- Posty: 110
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda6 GH LF-VD
były:
Mazda 323F BA Z5
Seat Toledo II 1.9 TDI
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości