Witam serdecznie
Dotychczas w ogóle nie interesowałem się problemem wtrysków w M6.
Mazdą 6 jeżdżę od 2010 roku, nie miałem żadnych problemów z układem wtryskowym aż do teraz.
Kiedyś wracając z pracy mój silnik zaczął dziwnie rechotać i wszedł w tryb awaryjny. Okazało się, że check zaświecił się z powodu błędu: P0093 – Fuel leak problem. Zgasiłem błąd za pomocą aplikacji "torque". Szukałem wycieków – nic nie znalazłem. Z czasem zauważyłem, że silnik zaczął wydawać dziwne dźwięki – ewidentnie od wtryskiwaczy. Pojawiły się wibracje od silnika, wachlowania obrotów.
Na obecną chwilą silnik wibruje praktycznie cały czas (w danym zakresie obrotów – raz mocniej, raz słabiej). Na wolnych obrotach jest OK. Jak auto się zagrzeje wówczas słychać czasem charakterystyczne dźwięki uszkodzonego wtryskiwacza. Przed chwilą zrobiłem test przelewowy:

Test trwał dwie minuty gdyż po dwóch minutach brakłoby mi czwartego słoika
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
W słoikach: 1,2,3 było niewiele, czwarty prawie pełny.
Wnioskuję, że zepsuł się czwarty wtryskiwacz ;] Zepsuł się i to konkretnie.
W związki z powyższym chciałem zapytać jakie kroki powinienem poczynić ?
Czy:
1. Wykręcić zepsuty wtryskiwacz (ma oznaczenie 16)
2. Kupić np. używany sprawny,
ale z taką samą liczbą.3. Założyć nowy sprawny wtryskiwacz.
4. Jechać na kalibrację ?
Mój przypadek wydaje się dość prosty. Proszę o pomoc. Średnio mam czas studiować cały temat.
Dziękuję za pomoc, pozdrawiam.