Mazda MX-5 '06 NC 2,5 Turbo
Kolejna nagroda za najładniejszą gwarantowana
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka
- Od: 6 mar 2008, 23:15
- Posty: 932 (35/77)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01
poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)
Chyba że będzie tekken
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
szkodnik_byd napisał(a):Chyba że będzie tekken
Dobre ten to każdemu każdą nagrodę sprzątnie
Z dobrych wiadomości po pół roku mam w końcu właściwe tłoki w międzyczasie zadecydowałem, że przechodzę na większą stronę gorącą turbiny i tym samym większą flanszę wiec kolektor do przeróbki. Mam nadzieje, że upcha się wszystko pod maską bo będzie już mega ciasno. To już ostatnia z możliwych restrykcji, może auto zacznie w końcu przyzwoicie jeździć
Zamieniłem też blow off na zawór firmy Properfekt – BOV typ 2 – https://blow-off.pl/blow-off-typ2-bov-properfekt . Fajny dźwięk, bardziej przytłumiony niż blow off typ 1 ale nie wkurza tak piszczącym głosem no i ma większą przepustowość.
Próbowałem używac Big Bov'a https://blow-off.pl/blow-off-bigbov-bov-properfekt ale skubany otwiera się na lekkim nadciśnieniu jako że jest jednotłoczkowy. Do dragu i upalania nadaje się perfekcyjnie, do streetowego auta już niebardzo.
Ostatnio edytowano 20 wrz 2023, 12:44 przez Fiveopac, łącznie edytowano 1 raz
Less roof, more fun
Jak tam, poskładane?
Neonixos666 napisał(a):Jak tam, poskładane?
Tak, poskładane, dotarte, niewystrojone
Po kolei by odświeżyć wątek:
Wjechała nowa strona gorąca AR .86 z większą flanszą wydechu jak i od kolektora T3. Oczywiscie do przeróbki i downpipe i kolektor, ale to już ostatnie z możliwych restrykcji i żałuje, że wcześniej na to nie wpadłem.
Stara vs nowa:
Dodam tylko, ze obudowe kupiłem z chin, wykonana 8x lepiej niż oryginalna garrettowska i kosztowała 4x mniej.
A taka jest różnica na flanszy T25 (po portingu!) vs T3. Nic dziwnego, że auto nie jechało i przeładowywało. Po wymianie flansz zero problemów z przeładowywaniem, niestety spool sie wyczuwalnie pogorszył :/ Coś za coś, mam nadzieje, że góra będzie godna tego poświęcenia.
Pasowanie kolubryny do silnika. Mam nadzieje, że się zmieści pod maską :lol:
W końcu zmontowałem heble od rx-8. Mimo iż szlifowałem zaciski pod felgi to i tak odstęp od alusa jest może 2 milimetrowy :/ Enkeie RPF01 ewidentnie nie chcą współpracować z zaciskami od rx-8.
Na szczęście jakoś się upchały i nawet hamują przy pomocy klocków stoptecha.
Wstępne strojenie na damskie 0,7 bara i można śmigać turystycznie na Ułęż
Obowiązkowe zdjęcia wizerunkowe
Drobny filmik, że się auto porusza
Po powrocie z Ułęża niestety muszę poprawić swój błąd – pierwszy raz w życiu założyłem uszczelkę między kolektor a turbinę. Oczywiście uszczelka wydmuchana, musiałem wydłubać turbinę (która trochę urosła od ostatniego razu) z auta co nie jest ani łatwym ani przyjemnym zajęciem.
Flansze zostaną splanowane i złożone prawilnie bez uszczelki. Potem w końcu dokończe strojenie i zrobię pomiary efektów na hamowni
W końcu muszę założyć temat reksa, ciągle nie mogę nasycić się jego wyglądem i przyjemnością z jazdy mała pojemnośc a cieszy
Z bajerków dorzuciłem jeszcze mini windshot MX-5 NC z Properfekt
https://blow-off.pl/mini-windshot-wiatr ... zda-mx5-nc
Ostatnio edytowano 26 lut 2024, 13:00 przez Fiveopac, łącznie edytowano 1 raz
Less roof, more fun
Fiveopac napisał(a):Mimo iż szlifowałem zaciski pod felgi to i tak odstęp od alusa jest może 2 milimetrowy :/
To raczej nie problem – u mnie w serii jest taki odstęp od zacisku do felgi.
Ewentualnie cieńsze klocki zarzuć
Czekamy na wyniki po męskim strojeniu
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Five a jaka Ty turbinę masz? Ja zakupiłem GTx2871R i też wydech jest na ar 0.64 oraz na flanszy T25... Więc Panie nie strasz, że coś nie jechało u Ciebie.. Bo fakt, że masz o całe 0.2 większą pojemność nic tu raczej nie zmieni..
Fiveopac napisał(a):Tak, poskładane, dotarte, niewystrojone
Czekamy na finalne strojenie i media z przyśpieszenia
brii napisał(a):Fiveopac napisał(a):Mimo iż szlifowałem zaciski pod felgi to i tak odstęp od alusa jest może 2 milimetrowy :/
To raczej nie problem – u mnie w serii jest taki odstęp od zacisku do felgi.
Ewentualnie cieńsze klocki zarzuć
Czekamy na wyniki po męskim strojeniu
W sumei nic już nie obciera , odwazniki tez musialem zalozyc slimy bo zwykłe haczyły o zacisk.
torek napisał(a):Five a jaka Ty turbinę masz? Ja zakupiłem GTx2871R i też wydech jest na ar 0.64 oraz na flanszy T25... Więc Panie nie strasz, że coś nie jechało u Ciebie.. Bo fakt, że masz o całe 0.2 większą pojemność nic tu raczej nie zmieni..
GT3076R, niemniej na gtx takim jak twoj tez nie moglem wyjsc poza 380KM i to wg mnie jest granica dla flanszy t25. Im wiecej z tym walczylem i kombinowałem tym wieksze przeładowywanie miałem przy zmianie biegów.
Less roof, more fun
torek napisał(a):No co Ty?? [tiiit]... Trochę lipą wieje...no ale to aż nie możliwe... Zobacz.. na hybrydzie K04 idzie zrobić 380KM a o ile mniejs za jest..
To nie kwestia turbiny a restrykcji przepływu w postaci małego przekroju otworu we flanszy.
Less roof, more fun
hm... aż zacząłem porównywać flansze... hm.. wydaje mi się, mimo wszystko, że jednak T25 ma większy przepływ niż seryjna K04.. no ale.. okaże się na aucie.. Mam nadzieję, że będzie ok.. niebawem zobaczymy..
To już finalne strojenie czy będą jakieś poprawki? Jak to teraz jedzie?
Oj jednak się nie udało
Z tego co widzę chętnie zamienił byś wykresy mocy i momentu – przynajmniej na wartości maksymalne
Ale mam nadzieję że cel udało się osiągnąć
I co najważniejsze że udało się przeładowania zniwelować
Z tego co widzę chętnie zamienił byś wykresy mocy i momentu – przynajmniej na wartości maksymalne
Ale mam nadzieję że cel udało się osiągnąć
I co najważniejsze że udało się przeładowania zniwelować
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
Jestem mega zadowolony z efektu, momentu jest mało, jest wysoko, turbina wstaje wolniej niz z mniejszą pupą, skrzynia powinna się z tego faktu cieszyć i trakcje jest utrzymana. Na poprzednim setupie za latwo zrywal przyczepnosc mimo iz mocy bylo znacznie mniej.Na pelnym ogniu i tak przy przepinaniu biegow spadam do 5500 gdzie i tak jest grubo ponad 400 kunia.
Przeladowanie zniknelo calkowicie, mozna upalac
Przeladowanie zniknelo calkowicie, mozna upalac
Less roof, more fun
Jak dla mnie bardzo ładna góra obrotów. Moc trzyma do samej odcinki, bardzo ładnie. Graty
Nie myślałeś co by przenieść odcinki właśnie jeszcze trochę wyżej co by przy zmianach biegów obroty spadały na wyższe?
Nie myślałeś co by przenieść odcinki właśnie jeszcze trochę wyżej co by przy zmianach biegów obroty spadały na wyższe?
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
marcinowozniako napisał(a):Jak dla mnie bardzo ładna góra obrotów. Moc trzyma do samej odcinki, bardzo ładnie. Graty
Nie myślałeś co by przenieść odcinki właśnie jeszcze trochę wyżej co by przy zmianach biegów obroty spadały na wyższe?
Po co męczyć silnik, nie wypadam z zakresu użyteczności
torek napisał(a):No piękne kreski wykres ładny, jakie doładowanie? Przy odcince spada, czy cały czas w górę idzie?
Zachowawczo wycofuje zaplon powyzej 6 tys, zapewne moglby sie jeszcze piąć w góre. Doładowanie to 1 bar
Less roof, more fun
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości