Tempomat – pytania, problemy
1, 2
Witam, szukam dokładnej obsługi tempomatu w wersji GH po lifcie ale nie mogę znaleźć.
Mam przyciski ON/OFF, CANCEL, RESUME, i wybierak góra SET+, wybierak dół SET-.
Proszę napiszcie konkretnie który do czego i jak to obsługiwać.
Mam przyciski ON/OFF, CANCEL, RESUME, i wybierak góra SET+, wybierak dół SET-.
Proszę napiszcie konkretnie który do czego i jak to obsługiwać.
- Od: 15 paź 2014, 12:08
- Posty: 4
- Auto: mazda 6 2.0 benzyna 2010
on/off – jak nazwa wskazuje służy do włączania (zapali się żółta kontrolka) i do wyłączania tempomatu (lampka zgaśnie)
set+ służy do aktywacji tempomatu przy danej prędkości (jedziesz 150, klikasz set+ i tempomat traktuje tę prędkość jako punkt odniesienia; przy okazji lampka tempomatu z żółtej zmieni się w zieloną)
set+/– służy też do zwiększania/zmniejszania prędkości jako punktu odniesienia (kliknięcie to zmiana o 1km/h
cancel – deaktywuje tempomat, czyli przestaje on utrzymywać zadaną prędkość (tak samo tempomat zachowa się kiedy wciśniesz pedał hamulca albo sprzęgło); kontrolka z zielonego przechodzi w żółtą
resume – najprościej rzecz ujmując, wydajesz tempomatowi polecenie powrotu do zadanej pierwotnie prędkości (np. przy prędkości 150km/h pyknąłeś set+ i tempomat utrzymuje ci taką prędkość; dojeżdzasz do przeszkody i masz do wyboru albo naciskasz hamulec (wtedy deaktywujesz tempomat) albo naciskasz cancel (czyli tak jakbyś zdjął nogę z gazu) po czym chcesz z powrotem przyspieszyć (klikasz wtedy resume i tempomat sam rozpędza ci autko z powrotem do 150km/h – mam wrażenie że tempomat rozpędza auto sprawniej niż gdyby zrobić to samo pedałem gazu ale być może to moje błędne odczucie)
I na koniec: 1. przyspieszanie pedałem gazu ponad prędkość zadaną, nie deaktywuje tempomatu (odwrotnie przy hamowaniu)
2. tempomat podnosi zużycie paliwa o jakieś 0,5l
3. tempomat działa dopiero powyżej określonej prędkości (chyba 40km/h ale precyzyjnej liczby nie jestem już pewien)
set+ służy do aktywacji tempomatu przy danej prędkości (jedziesz 150, klikasz set+ i tempomat traktuje tę prędkość jako punkt odniesienia; przy okazji lampka tempomatu z żółtej zmieni się w zieloną)
set+/– służy też do zwiększania/zmniejszania prędkości jako punktu odniesienia (kliknięcie to zmiana o 1km/h
cancel – deaktywuje tempomat, czyli przestaje on utrzymywać zadaną prędkość (tak samo tempomat zachowa się kiedy wciśniesz pedał hamulca albo sprzęgło); kontrolka z zielonego przechodzi w żółtą
resume – najprościej rzecz ujmując, wydajesz tempomatowi polecenie powrotu do zadanej pierwotnie prędkości (np. przy prędkości 150km/h pyknąłeś set+ i tempomat utrzymuje ci taką prędkość; dojeżdzasz do przeszkody i masz do wyboru albo naciskasz hamulec (wtedy deaktywujesz tempomat) albo naciskasz cancel (czyli tak jakbyś zdjął nogę z gazu) po czym chcesz z powrotem przyspieszyć (klikasz wtedy resume i tempomat sam rozpędza ci autko z powrotem do 150km/h – mam wrażenie że tempomat rozpędza auto sprawniej niż gdyby zrobić to samo pedałem gazu ale być może to moje błędne odczucie)
I na koniec: 1. przyspieszanie pedałem gazu ponad prędkość zadaną, nie deaktywuje tempomatu (odwrotnie przy hamowaniu)
2. tempomat podnosi zużycie paliwa o jakieś 0,5l
3. tempomat działa dopiero powyżej określonej prędkości (chyba 40km/h ale precyzyjnej liczby nie jestem już pewien)
taxlaw napisał(a):2. tempomat podnosi zużycie paliwa o jakieś 0,5l
Ja twierdzę że obniża spalanie.
Proponuje mały test.
Jedź na drogę w miarę równa ( najlepiej na autostradę) włącz na komputerze spalanie chwilowe i sprubuj pedałem gazu utrzymać prędkość np. 120 i sprawdź na wyświetlaczu zużycie ( bedzie trudno utrzymać prędkość i spalanie będzie falować)
Potem ustaw sobie predkosc taka sama (120) na tempomacie i zobaczysz różnice w spalaniu.
Na pewno będzie mniej

Witam
Mam problem tylko z przyciskiem Cancel, otóż nie reaguję a jeśli zareaguje to potrafi wyłączyć i włączyć tempomat. Czy ktoś miał podobny problem jeśli tak to proszę o sugestie. Jak ewentualnie rozebrać ta przyciski przy kierownicy aby nic nie uszkodzić bardziej.....
Mam problem tylko z przyciskiem Cancel, otóż nie reaguję a jeśli zareaguje to potrafi wyłączyć i włączyć tempomat. Czy ktoś miał podobny problem jeśli tak to proszę o sugestie. Jak ewentualnie rozebrać ta przyciski przy kierownicy aby nic nie uszkodzić bardziej.....
Dzięki za odpowiedź. Z nr VIN wynika, że auto nie ma tempomatu. Na postoju na samym zapłonie wciskałem klawisze na kierownicy ale na desce nic się nie zapalało. Przejechać się jeszcze nie miałem okazji tym autem bo akumulator wyładowany więc nie wiem czy tempomat działa czy będę musiał go wprogramować do PCMu, czujnika hamulca także jeszcze nie oglądałem. Jeśli podczas jazdy próbnej uda się go uruchomić to fajnie, jeśli nie to trochę powalczę i tak go uruchomię 
Po włączeniu zapłonu i wciśnięciu przycisku ,,ON" powinien zapalić się po prawej stronie pod prędkościomierzem ,,CRUISE" na pomarańczowo a po przekroczeniu bodajże 40 km/h po aktywowaniu set+ na zielono. 
- Od: 4 sie 2007, 19:15
- Posty: 78
- Skąd: Koszalin
- Auto: były
mazda GY LFF7 LPFI
mazda CA KL SGI
jest
GH LFF7 DYNAMIC SPORT kombi
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6