Spalanie oleju
Jak pierścienie są zapieczone to płukanka ich nie odpiecze.
Generalnie nic to nie zmieni kolego w Twoim przypadku. Zbyt wiele razy było to już tutaj przerabiane.
Generalnie nic to nie zmieni kolego w Twoim przypadku. Zbyt wiele razy było to już tutaj przerabiane.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
poczytałem, że polecany jest środek Xado – ANTYKOKS:
https://sklep-xado.pl/pl/p/ANTYKOKS-Ant ... erozol/468
Też będę stosował:)
https://sklep-xado.pl/pl/p/ANTYKOKS-Ant ... erozol/468
Też będę stosował:)
@ Biniu potwierdzam co mówisz, jestem kolejnym "potwierdzaczem"
. żę Przy poborze 700ml na 1tkm płukanka nie zaszkodzi, ale też nie pomoże.
@Szokoloko 1979 póki nie rozbierzesz silnika nie wierz w słowa aqaz: "Jeśli po kolejnych 1500 km będzie to samo to upewnisz się, że silnik kaplica" (on zawsze tak straszy
) Bo w wielu przypadkach to "tylko" pierścienie, a silnik sam w sobie zdrowy. Wypróbuj mimo wszystko ANTYKOKOSA i daj znaka czy działa.
Co do mojej M5 pojeździłem trochę na wpiętej kostce diagnostycznej i jedyne co zczytało to w pwenych momentach pojawiała się informacja "błąd sporadyczny: brak spójnosci pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu" (tak to przetłumaczył elektomechanik). A więc po tym odczycie pojechałem do mechanika, który wymieniał pierścionki; wczoraj autko odebrałem i wszystkie opisywane przeze mnie dolegliwosci znikły
.
Ponoć rorząd za pierwszym razem dobrze był ustawiony, ale przykrecając pneumatykiem jakieś koło przy łanuchu rozrządu musiało się ono przestawić, albo w momencie gdy złe świece zaczeły trzepać silnikiem na lewo i prawo. Tyle powiedział mechanik i poza tym jest wkurrr... , "bo tyle różnych silników robił i piierwszy raz mu się to zdarzyło"....
I na marginesie dziękuję koledze kbabin19sm, który ten sam problem opisywał na forum w 2016 roku (viewtopic.php?f=386&t=193801&p=3193083&hilit=rozrz%C4%85d+mazda+5#p3193083), skontaktowałem sie z nim i potwierdziło się, że miał te same objawy i tą samą przyczynę.
Kolejny raz
forum pomogło

@Szokoloko 1979 póki nie rozbierzesz silnika nie wierz w słowa aqaz: "Jeśli po kolejnych 1500 km będzie to samo to upewnisz się, że silnik kaplica" (on zawsze tak straszy
Co do mojej M5 pojeździłem trochę na wpiętej kostce diagnostycznej i jedyne co zczytało to w pwenych momentach pojawiała się informacja "błąd sporadyczny: brak spójnosci pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu" (tak to przetłumaczył elektomechanik). A więc po tym odczycie pojechałem do mechanika, który wymieniał pierścionki; wczoraj autko odebrałem i wszystkie opisywane przeze mnie dolegliwosci znikły

Ponoć rorząd za pierwszym razem dobrze był ustawiony, ale przykrecając pneumatykiem jakieś koło przy łanuchu rozrządu musiało się ono przestawić, albo w momencie gdy złe świece zaczeły trzepać silnikiem na lewo i prawo. Tyle powiedział mechanik i poza tym jest wkurrr... , "bo tyle różnych silników robił i piierwszy raz mu się to zdarzyło"....

I na marginesie dziękuję koledze kbabin19sm, który ten sam problem opisywał na forum w 2016 roku (viewtopic.php?f=386&t=193801&p=3193083&hilit=rozrz%C4%85d+mazda+5#p3193083), skontaktowałem sie z nim i potwierdziło się, że miał te same objawy i tą samą przyczynę.
Kolejny raz


Sam nie wiem czy działać z tym Antykoksem
Silnik sam w sobie działa rewelacyjnie, pali od strzała i jest zarąbiście cichy
Wszędzie suchutki, zero pisków, skrzypnięć... itp.
Jak na 1.8 116 km i taką budę to się nawet fajnie zbiera.
Coraz bardziej przekonuję się do wymiany pierścieni, pytanie kto poleci rzetelnego mechanika japończyków w rejonie Poznań – Leszno?
Przychodzi mi nawet myśl czy nie wymienić całego silnika na 2.0 benz. Czy jednostka 1.8 bardzo się od niej różni, czy komp i elektryka do wymiany? Skrzynia będzie pasować? No i sam zakup 2.0, który nie będzie brał oleju. Normalnie loteria.
Tak jak wspominałem auta nie chcę się pozbywać. Udało mi się kupić w czarnym metaliku i na 16 calowych felgach wygląda super.
Silnik sam w sobie działa rewelacyjnie, pali od strzała i jest zarąbiście cichy
Jak na 1.8 116 km i taką budę to się nawet fajnie zbiera.
Coraz bardziej przekonuję się do wymiany pierścieni, pytanie kto poleci rzetelnego mechanika japończyków w rejonie Poznań – Leszno?
Przychodzi mi nawet myśl czy nie wymienić całego silnika na 2.0 benz. Czy jednostka 1.8 bardzo się od niej różni, czy komp i elektryka do wymiany? Skrzynia będzie pasować? No i sam zakup 2.0, który nie będzie brał oleju. Normalnie loteria.
Tak jak wspominałem auta nie chcę się pozbywać. Udało mi się kupić w czarnym metaliku i na 16 calowych felgach wygląda super.
- Od: 13 sty 2018, 15:36
- Posty: 7
- Auto: Mazda 5 1.8 2005
Działaj bez zastanowienia z ANTYKOKSEM, nie jest to wielki koszt i trudna robota, a bedziesz wiedział i inni użytkownicy forum czy to coś dało w porównaniu do płukanek.
U mnie z silnikiem było to samo , żwawy, dynamiczny itp., ale oleju piU mnóstwo.
Co do pozostałych Twoich pytań nie znam odpowiedzi
U mnie z silnikiem było to samo , żwawy, dynamiczny itp., ale oleju piU mnóstwo.
Co do pozostałych Twoich pytań nie znam odpowiedzi
Dzięki za podziękowania i miło że pomogłem. Jeśli chodzi o silnik 2.0 to konstrukcja jest identyczna może pasować od forda oraz z volvo znajomi mają c-maxa i fokusa i wszystko wygląda identycznie jak 1.8 tylko osprzęt inaczej rozmieszczone by trzeba było się zagłębić w temat i części tańsze jeśli chodzi o forda można to sprawdzić znam to z doświadczenia że mazda jest troszkę droższa a części te same .pozdrawiam.
http://zmienolej.pl/pl/blog/kompendium- ... -zmienolej
Pod tym linkiem podane jest 40 powodów zużycia oleju silnikowego.
Może ktoś będzie zainteresowany lekturą:)
Pod tym linkiem podane jest 40 powodów zużycia oleju silnikowego.
Może ktoś będzie zainteresowany lekturą:)
Tak dobry artykuł, u nas ewidentnie pkt., 27, 28 z powodu nieodpowiedniego dbania o silnik pod kątem wymiany oleju: albo z rzadko albo słaba jakość (raczej to pierwsze) dlatego po wymianie pierścieni trzeba w miarę często (max. 15tkm, choć wg., mnie 10) wymieniać dobry olej i obserwoowac:)
Jestem po wymianie oleju z pełną płukanką za pomocą Liqui Moly Engine Flush 1000 ml. Nowy olej to oczywiście Dexelia Ultra 5W30. Zastosowałem też zgodnie z instrukcją Antykoks'a (chociaż po kuracji, świecąc do cylindrów, nie zauważyłem żeby czarny nagar choć w małym stopniu ubył, chyba pic na wodę). No i niestety olej nadal ubywa, tak około 0,5 l na 1000 km. Trzeba dolewać.
Postanowiłem przekulać się 10000 km, zrobić kolejną płukankę i zalać następnym razem Motul 8100 X-clean C3 5W40 i znów obserwować.
Jeśli się nic nie poprawi to zmienię olej na tańszy, czyli SPECOL SPEC PREMIUM C3 5W40 i będę dolewał już zawsze
Dolewki będą mnie kosztowały niecałe 120 zł/rok. Myślę, że przeżyję
A tymczasem w piątek Mazda idzie do gazu...
Postanowiłem przekulać się 10000 km, zrobić kolejną płukankę i zalać następnym razem Motul 8100 X-clean C3 5W40 i znów obserwować.
Jeśli się nic nie poprawi to zmienię olej na tańszy, czyli SPECOL SPEC PREMIUM C3 5W40 i będę dolewał już zawsze
Dolewki będą mnie kosztowały niecałe 120 zł/rok. Myślę, że przeżyję
A tymczasem w piątek Mazda idzie do gazu...
- Od: 13 sty 2018, 15:36
- Posty: 7
- Auto: Mazda 5 1.8 2005
Kurczę, powtórzę to co już predzej mówiłem: sądzę, że ciągłe dolewnie wywoła jeszcze gorsze problemy z motorem prócz brania oleju i może z układem wydechowym (może nie nastąpiu to za rok, dwa, ale kiedyś napewno), bo nagar i syf będzię się tylko powiększał.
Chyba, że zainwestujesz trochę więcej złociszy (ale zawsze mniejn niż remont) i będziesz wymieniał tańzzy olej co 5-7kkm (jak kolega BIniu) i dodatkowo co zmianę lub dwie płukał silnik – na pewno odroczy to proces mozłiwych dodatkowych problemów z autem. Zatem powodzenia
A i jeszcze jedno: tego Specola powinieneś użyć, bo do naszych mazd pasuje jego specytfikacja:
Olej silnikowy Specol 5W40 Gold
API: SN,SM,CF;
ACEA: A3/B3, A3/B4;
a nie:
Olej silnikowy Specol 5W40 Premium synthetic C3
API: SN/SM/CF;
ACEA: C3;
Chyba, że zainwestujesz trochę więcej złociszy (ale zawsze mniejn niż remont) i będziesz wymieniał tańzzy olej co 5-7kkm (jak kolega BIniu) i dodatkowo co zmianę lub dwie płukał silnik – na pewno odroczy to proces mozłiwych dodatkowych problemów z autem. Zatem powodzenia
A i jeszcze jedno: tego Specola powinieneś użyć, bo do naszych mazd pasuje jego specytfikacja:
Olej silnikowy Specol 5W40 Gold
API: SN,SM,CF;
ACEA: A3/B3, A3/B4;
a nie:
Olej silnikowy Specol 5W40 Premium synthetic C3
API: SN/SM/CF;
ACEA: C3;
JA olej będę wymieniał w swojej premacy na początku marca na Specol Gold 5w30.
Roczny przebieg auta to 4500km więc jak najbardziej raz do roku będę wymieniał.
Dam znać jak u mnie ze spalaniem będzie, gdyż oprócz płukanki LM 2662 proline, do nowego oleju jeszcze do tego dodam ceramizer .
Roczny przebieg auta to 4500km więc jak najbardziej raz do roku będę wymieniał.
Dam znać jak u mnie ze spalaniem będzie, gdyż oprócz płukanki LM 2662 proline, do nowego oleju jeszcze do tego dodam ceramizer .

Dzięki za podpowiedź z tym Specolem, myślałem że skoro w nazwie Premium to lepszy. Jednak co złoto to złoto. Może też faktycznie zmniejszę przebiegi między wymianami. I płukanki będę robił za każdym razem, a być może nawet wrzucę ceramizer.
- Od: 13 sty 2018, 15:36
- Posty: 7
- Auto: Mazda 5 1.8 2005
Kuracja odmładzająca zakończona sukcesem.
Xado Antykoks x2, płukanka, nowy olej i Ceramizer.
Antykoks zastosowałem dwa razy przed wymianą oleju i inaczej niż w instrukcji, w której środek ma działać 15-20 min.
Zostawiłem go za pierwszym razem w cylindrach na 3 godziny, później 50 km w obie strony, a następnie wieczorem drugi raz aplikowałem preparat na noc. Rano ponownie trasa i powrót wieczorem. Płukanka LM 2662 i po 20 min spuściłem olej, który ściekał do rana. Rano wlany nowy olej Specol gold 5w30. Po 250 km zastosowałem Ceramizer z którym zroniłem już ponad 300km.
Po 550km stwierdzam, że Mazda przestała przepalać olej, gdyż stan jest nadal na max.


Xado Antykoks x2, płukanka, nowy olej i Ceramizer.
Antykoks zastosowałem dwa razy przed wymianą oleju i inaczej niż w instrukcji, w której środek ma działać 15-20 min.
Zostawiłem go za pierwszym razem w cylindrach na 3 godziny, później 50 km w obie strony, a następnie wieczorem drugi raz aplikowałem preparat na noc. Rano ponownie trasa i powrót wieczorem. Płukanka LM 2662 i po 20 min spuściłem olej, który ściekał do rana. Rano wlany nowy olej Specol gold 5w30. Po 250 km zastosowałem Ceramizer z którym zroniłem już ponad 300km.
Po 550km stwierdzam, że Mazda przestała przepalać olej, gdyż stan jest nadal na max.
Jednak podwójna dawka
, a widać że za wczasu podziałałeś z tym i przynisoło to efekt, także dla potomnych dobry przykład, że jak bierze 0,3 to albo czekasz i bierze coraz więcej, albo niedrogim sposobem możesz jeszcze rozruszać co nie co w silniku.
a Cerazmizer czemu wlałeś po 250km a nie od razu przy wymianie?
a Cerazmizer czemu wlałeś po 250km a nie od razu przy wymianie?
Chciałem, żeby jeszcze świeży olej wypłukał dobrze wszystko. Do tego żona jeździła Mazdą, a ona lubi do 3500 podciągnąć obroty przy normalnej jeździe, a przy ceramizerze po aplikacji przez pierwsze 200km nie powinno się przekraczac 2700. W święta ja głównie jeździłem i bardziej się z tym pilnowałem.
Dodatkowo chciałem, zobaczyć czy sam antykoks wystarczy i w sumie raczej tak. Ceramizer dla podtrzymania efektu.
Dodatkowo chciałem, zobaczyć czy sam antykoks wystarczy i w sumie raczej tak. Ceramizer dla podtrzymania efektu.
Witam mam pytanie czy mogę zmienić olej 5w30 na motul 8100 x ocean 5w40? Powód bierze olej najgorzej jest na trasie w mieście znośnie. Gdzieś czytałem że właśnie na ten olej ktoś zmieniał i wyszło pozytywnie. Proszę o opinie tych którzy zmieniali na ten olej. Pozdrawiam
Też miałem tego Specola i nie zauważyłem różnicy z olejami (tej samej lepkości) jak Mobil czy Lotos czy obecnie Shell.
Generalnie jak żre olej to olejem tego nie naprawisz. Paradoksalnie u mnie w jednym z aut zmieniłem olej z 15W40, którego ubywało szklankę między wymianami, na 5W40 (wtedy Lotos) i to ubywanie ustało.
Generalnie jak żre olej to olejem tego nie naprawisz. Paradoksalnie u mnie w jednym z aut zmieniłem olej z 15W40, którego ubywało szklankę między wymianami, na 5W40 (wtedy Lotos) i to ubywanie ustało.
Po czasie update: żre olej ale mniej... Używam taniego specol 5w30 gold za 55zł za 4l.
z ciekawości.. Ile żre tego oleju?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość