Chiptuning CX-5

Postprzez cinek78 » 3 lut 2018, 12:00

Tak – spaliny. Też się tego obawiałem , ale zupełnie nie potrzebnie. Nic nie czuć.. ;)
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/9)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez popielasty » 5 lut 2018, 09:03

cinek78 – a co z interwałami kiedy mocno ciśniesz? sprawdzałeś to? bo ja zauważyłem coś takiego po zaślepieniu EGR, że jak jadę sobie delikatnie, przyspieszam jednostajnie (do 2500 RPM), to cykle mam co 160-200 km, ale jak cisnę mocno, wkręcam wysoko na obroty, to mam wypalanie częściej (np co 70-90 km). PM_GEN nie rośnie tak mocno przy ostrej jeździe, za to PM_ACC i PM_ACC_DSD rośnie jak szalone przy szybkiej jeździe.

Ciekawa modyfikacja przy czujniku ciśnień – sprawdzę to u siebie.

U mnie coś się stabilizuje spalanie, ostatnie 3 tankowania 7.3-7.6 spalanie, kiedy wcześniej przy problemie z DPF miałem 9-11...
Avatar użytkownika
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez cinek78 » 5 lut 2018, 09:39

wiesz – nie jeżdżę ponad 140km/h na trasach szybkiego ruchu. Nie mogę Ci napisać , że cisnę moje auto , bo raczej spokojnie jeżdżę... Nawet jak narzekałem na częste wypalanie, to wypalanie DPF miałem co 130-140 km – nigdy mi się nie załączyło się poniżej tych kilometrów...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/9)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez popielasty » 15 lut 2018, 08:49

Mnie zaczyna już ten temat mocno denerwować (wysoka wartość PM_ACC_DSD po wypalaniu) – chyba pojadę na regenerację DPF. Mam wrażenie że mam jednak zasyfiony DPF i przez to ta wartość jest wysoka. Niby zaślepiając EGR zwiększyłem interwały, ale mam taki efekt że jak cisnę mocno samochód to DPF mi się zapełni nawet po 40 km...
Avatar użytkownika
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez darrecki » 15 lut 2018, 15:44

@popielasty, muszę przyznać że objawy u Ciebie nie są normalne. U mnie zdarza się, ze zaraz po wypaleniu mam zapełnienie filtra na poziomie 0.5g, ale wówczas przez pierwsze kilometry wartość ta nie rośnie, a wręcz spada. I na koniec zawsze na jedno wychodzi – interwały wypaleń są w miarę stabilne.
Jeden jedyny raz zdażyło mi się wypalanie po 70km, ale to było na testowej mapie i miałem wówczas nogę cały czas w podłodze + długa sesja na hamowni. Normalnie minimum to jakieś 150km – miasto i krótkie odcinki, 200+ na trasie przy prędkościach 130-140km/h. Szybciej po UK się zwyczajnie nie da (bez konsekwencji)

Sprawdzałeś wytryski, robiłeś kalibrację, dolewałes jakichś środków do paliwa? Może tu leży przyczyna?
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3132 (49/161)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez popielasty » 15 lut 2018, 21:26

@darrecki – który parametr po wypalaniu masz na 0.5 – czyżby PM_ACC_DSD? Ja podejrzewam że PM_ACC_DSD pokazuje faktyczne zapełnienie (uwzględniające syf którego nie da się np usunąć już – zużycie filtra w czasie – nie wiem). U mnie PM_ACC i PM_GEN zawsze spadają do zera przy wypalaniu, a PM_ACC_DSD utrzymuje się ok 2.6-3.5, po jakimś czasie PM_ACC synchronizuje się do PM_ACC_DSD...

3 miesiące temu zalałem butelkę Forte do czyszczenia układu paliwowego i kalibrowałem wtryski – odczyty były ok. Wczoraj zalałem jeszcze inny preparat (Valvoline), jutro dokończę bak paliwa i skalibruję wtryski ponownie...
Avatar użytkownika
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez darrecki » 16 lut 2018, 13:04

PM_GEN spada do 0.0 aby za chwilę skoczyć do 0.2-0.8 (sprawdziłem na kilku logach)
Następnie wartość ta utrzymuje się na tym samym poziomie lub delikatnie spada by po pewnym czasie liniowo rosnąć do ~5.7 kiedy to zaczyna się kolejne wypalanie.
Przykład, niestety ucięty – lepszego loga nie mam.
PM_GEN.PNG
PM_GEN


Oba PM_ACC w zasadzie się pokrywają, przez większość czasu wręcz idealnie. Ich wartość nie rośnie liniowo tylko sobie skacze jak małpka po drzewku. Aczkolwiek w tych wszystkich logach co mam nie zauważyłem aby ich wartość kiedykolwiek przekroczyła 1.5. U Ciebie 2.6-3.5 to dla mnie wartości nieosiągalne.
Przykład z ponad 20 min ciągłej jazdy
PM_ACC.PNG
PM_ACC



Wg mnie zapełnienie filtra to PM_GEN a nie PM_ACC_DSD.
Ja leję przy każdym tankowaniu MILLERS DIESEL POWER Różnicy żadnej nie robi ale lepiej się z tym czuję <glupek2>
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3132 (49/161)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez popielasty » 16 lut 2018, 14:16

No i właśnie wydaje mi się że potwierdza to moją tezę – PM_ACC synchronizuje się z PM_ACC_DSD, PM_ACC_DSD nigdy nie spada do 0, PM_ACC spada do zera przy wypalaniu, potem synchronizuje się do PM_ACC_DSD. PM_ACC_DSD moim zdaniem rośnie razem z całym przebiegiem auta, możliwe że jego wartość jest wyliczana na podstawie różnicy ciśnień przy wypalonym już filtrze – wskazywałoby mi to mniej więcej na wartość zużycia filtra... PM_GEN natomiast to realnie wytworzone przez samochód pyły, liczone pewnie na podstawie przepływu przez ten czujnik ciśnienia gazów wylotowych (PIDy: EXH_FL, EXHPRES1). Zauważ że ja mam już 172 tyś km, Ty raptem 50 tyś.

@darrecki możesz wrzucić log z tego co poniżej dałeś wykresy?

Jeśli chodzi o moje wtryski, takie mają wartości na jałowym:
Załączniki
201802.WTRYSKI_AFTER.PNG
Wtryski
Avatar użytkownika
 
Od: 16 lip 2017, 22:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez cinek78 » 18 lut 2018, 19:32

Wiem , że nie na temat , ale...
od tyg. użytkuję Forda S-max 2.0D , 180PS, AT , 4x4 i napiszę Wam tak:
1. spalanie – trasa 6.9, mieszany 7,9 ( realne- nie z kompa) – ten sam styl jazdy co CX-5 ( Mazda odpowiednio 7,9/8,5)
2. napęd na 4 łapy – nawet nie wiem jak to opisać – Mazda to nieporozumienie...
3. wyciszenie – jak w nowej CX5 , czyli bardzo cicho.
4.DPF wypala się co 600-800km <jupi>

Można ?? MOŻNA!!!
Dodam tylko , że samochód ( s-max) jest o niemal 0,5 tony cięższy i ma silnik 2.0!!!! <spoko>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 09:08
Posty: 340 (4/9)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez BubekLubin » 15 sty 2025, 17:51

Witam.
Powiedzcie mi proszę, która część to zawór EGR 1 czy 2?
Pytam bo widzę rozbieżności co do nazwy poszczególnych elementów.
i od czego jest ten drugi element? na tym zdjęciu

Dopisano 16 sty 2025, 09:20:

No więc tyle co się zdążyłem zorientować to ze zdjęcia
nr1 to przepustnica dławiąca (klapa gasząca)
nr 2 to EGR
więc powiedzcie po co montować pod przepustnicę zaślepki?
chyba chodzi o EGR prawda?
Załączniki
20250115_142708.jpg
Początkujący
 
Od: 1 sty 2025, 12:37
Posty: 3
Auto: Mazda CX-5
2.2D skyactive
2015r
AWD
ASB

Postprzez Climer » 23 sty 2025, 11:52

Też mam ten sam dylemat, wczesnej włożyłem zaślepkę w miejsce kolanka 1 wiec chyba zrobiłem źle, ktoś podpowie gdzie powinna być tak właściwie ta zaślepka EGR? a może powinny być dwie zaślepki? te kolanko wychodzi z chłodnicy EGR wiec tam te są jakieś spaliny.
Początkujący
 
Od: 28 maja 2019, 22:59
Posty: 9
Auto: Mazda CX-5

Postprzez darrecki » 23 sty 2025, 12:10

Mamy 2 zawory EGR, jeden używany podczas zimnego rozruchu, drugi podczas normalnej jazdy. Problemem jest ten drugi ze wspomnianych, pierwszy jest przydatny i należy go zostawić w spokoju.

U mnie mam programowo wyłączony nr 1 ze zdjęcia, nr 2 zostawiłem w spokoju. Jeżdżę tak z 8 lat i zero problemów. DPF wypala się rzadziej, w dolocie czysto (jak na diesla) – to tak w skrócie.

BubekLubin nie masz racji w identyfikacji. Oba to EGR
1. EGR (to zaślepić / wyłączyć)
2. EGR Bypass (nie ruszać)

Przepustnica jest gdzie indziej, tam gdzie wąż z intercoolera łączy się z kolektorem. Nie widać tego na zdjęciu.

Climer masz zaślepione to, co trzeba
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3132 (49/161)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez Climer » 23 sty 2025, 13:38

Znalazłem ciekawy filmik i po obejrzeniu filmu, przeczytaniu komentarzy stwierdzam że chyba zaślepki potrzebne są w obu miejscach, wiem że auto się szybciej nagrzewa ale zawsze syf idzie w dolot, na krótkich trasach gdzie auto się rozgrzewa syf idzie i tak w dolot, na próbę zaślepię również drugie przejście.

https://www.youtube.com/watch?v=LSlCLiK7Yr8
Początkujący
 
Od: 28 maja 2019, 22:59
Posty: 9
Auto: Mazda CX-5

Postprzez darrecki » 24 sty 2025, 12:09

Dostęp do "2" nie jest tak prosty jakby się mogło wydawać. Poza tym ja to miałem wyłączone przez kilka miesięcy i nie widziałem żadnych pozytywów – wróciłem do opcji EGR 1 off / 2 on. Silnik zdecydowanie mocniej klepał, 2x przy zimnym rozruchu puścił wielkiego, białego i śmierdzącego bąka (przez cały czas posiadania auta – 10lat, zrobił to tylko wtedy). No i woń spalin była zdecydowanie bardziej wyczuwalna.

Ale zrobisz jak uważasz.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3132 (49/161)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderatorzy

Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9