Chiptuning CX-5
cinek78 – a co z interwałami kiedy mocno ciśniesz? sprawdzałeś to? bo ja zauważyłem coś takiego po zaślepieniu EGR, że jak jadę sobie delikatnie, przyspieszam jednostajnie (do 2500 RPM), to cykle mam co 160-200 km, ale jak cisnę mocno, wkręcam wysoko na obroty, to mam wypalanie częściej (np co 70-90 km). PM_GEN nie rośnie tak mocno przy ostrej jeździe, za to PM_ACC i PM_ACC_DSD rośnie jak szalone przy szybkiej jeździe.
Ciekawa modyfikacja przy czujniku ciśnień – sprawdzę to u siebie.
U mnie coś się stabilizuje spalanie, ostatnie 3 tankowania 7.3-7.6 spalanie, kiedy wcześniej przy problemie z DPF miałem 9-11...
Ciekawa modyfikacja przy czujniku ciśnień – sprawdzę to u siebie.
U mnie coś się stabilizuje spalanie, ostatnie 3 tankowania 7.3-7.6 spalanie, kiedy wcześniej przy problemie z DPF miałem 9-11...
wiesz – nie jeżdżę ponad 140km/h na trasach szybkiego ruchu. Nie mogę Ci napisać , że cisnę moje auto , bo raczej spokojnie jeżdżę... Nawet jak narzekałem na częste wypalanie, to wypalanie DPF miałem co 130-140 km – nigdy mi się nie załączyło się poniżej tych kilometrów...
Mnie zaczyna już ten temat mocno denerwować (wysoka wartość PM_ACC_DSD po wypalaniu) – chyba pojadę na regenerację DPF. Mam wrażenie że mam jednak zasyfiony DPF i przez to ta wartość jest wysoka. Niby zaślepiając EGR zwiększyłem interwały, ale mam taki efekt że jak cisnę mocno samochód to DPF mi się zapełni nawet po 40 km...
@popielasty, muszę przyznać że objawy u Ciebie nie są normalne. U mnie zdarza się, ze zaraz po wypaleniu mam zapełnienie filtra na poziomie 0.5g, ale wówczas przez pierwsze kilometry wartość ta nie rośnie, a wręcz spada. I na koniec zawsze na jedno wychodzi – interwały wypaleń są w miarę stabilne.
Jeden jedyny raz zdażyło mi się wypalanie po 70km, ale to było na testowej mapie i miałem wówczas nogę cały czas w podłodze + długa sesja na hamowni. Normalnie minimum to jakieś 150km – miasto i krótkie odcinki, 200+ na trasie przy prędkościach 130-140km/h. Szybciej po UK się zwyczajnie nie da (bez konsekwencji)
Sprawdzałeś wytryski, robiłeś kalibrację, dolewałes jakichś środków do paliwa? Może tu leży przyczyna?
Jeden jedyny raz zdażyło mi się wypalanie po 70km, ale to było na testowej mapie i miałem wówczas nogę cały czas w podłodze + długa sesja na hamowni. Normalnie minimum to jakieś 150km – miasto i krótkie odcinki, 200+ na trasie przy prędkościach 130-140km/h. Szybciej po UK się zwyczajnie nie da (bez konsekwencji)
Sprawdzałeś wytryski, robiłeś kalibrację, dolewałes jakichś środków do paliwa? Może tu leży przyczyna?
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3132 (49/161)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
@darrecki – który parametr po wypalaniu masz na 0.5 – czyżby PM_ACC_DSD? Ja podejrzewam że PM_ACC_DSD pokazuje faktyczne zapełnienie (uwzględniające syf którego nie da się np usunąć już – zużycie filtra w czasie – nie wiem). U mnie PM_ACC i PM_GEN zawsze spadają do zera przy wypalaniu, a PM_ACC_DSD utrzymuje się ok 2.6-3.5, po jakimś czasie PM_ACC synchronizuje się do PM_ACC_DSD...
3 miesiące temu zalałem butelkę Forte do czyszczenia układu paliwowego i kalibrowałem wtryski – odczyty były ok. Wczoraj zalałem jeszcze inny preparat (Valvoline), jutro dokończę bak paliwa i skalibruję wtryski ponownie...
3 miesiące temu zalałem butelkę Forte do czyszczenia układu paliwowego i kalibrowałem wtryski – odczyty były ok. Wczoraj zalałem jeszcze inny preparat (Valvoline), jutro dokończę bak paliwa i skalibruję wtryski ponownie...
PM_GEN spada do 0.0 aby za chwilę skoczyć do 0.2-0.8 (sprawdziłem na kilku logach)
Następnie wartość ta utrzymuje się na tym samym poziomie lub delikatnie spada by po pewnym czasie liniowo rosnąć do ~5.7 kiedy to zaczyna się kolejne wypalanie.
Przykład, niestety ucięty – lepszego loga nie mam.
Oba PM_ACC w zasadzie się pokrywają, przez większość czasu wręcz idealnie. Ich wartość nie rośnie liniowo tylko sobie skacze jak małpka po drzewku. Aczkolwiek w tych wszystkich logach co mam nie zauważyłem aby ich wartość kiedykolwiek przekroczyła 1.5. U Ciebie 2.6-3.5 to dla mnie wartości nieosiągalne.
Przykład z ponad 20 min ciągłej jazdy
Wg mnie zapełnienie filtra to PM_GEN a nie PM_ACC_DSD.
Ja leję przy każdym tankowaniu MILLERS DIESEL POWER Różnicy żadnej nie robi ale lepiej się z tym czuję
Następnie wartość ta utrzymuje się na tym samym poziomie lub delikatnie spada by po pewnym czasie liniowo rosnąć do ~5.7 kiedy to zaczyna się kolejne wypalanie.
Przykład, niestety ucięty – lepszego loga nie mam.
Oba PM_ACC w zasadzie się pokrywają, przez większość czasu wręcz idealnie. Ich wartość nie rośnie liniowo tylko sobie skacze jak małpka po drzewku. Aczkolwiek w tych wszystkich logach co mam nie zauważyłem aby ich wartość kiedykolwiek przekroczyła 1.5. U Ciebie 2.6-3.5 to dla mnie wartości nieosiągalne.
Przykład z ponad 20 min ciągłej jazdy
Wg mnie zapełnienie filtra to PM_GEN a nie PM_ACC_DSD.
Ja leję przy każdym tankowaniu MILLERS DIESEL POWER Różnicy żadnej nie robi ale lepiej się z tym czuję

- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3132 (49/161)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
No i właśnie wydaje mi się że potwierdza to moją tezę – PM_ACC synchronizuje się z PM_ACC_DSD, PM_ACC_DSD nigdy nie spada do 0, PM_ACC spada do zera przy wypalaniu, potem synchronizuje się do PM_ACC_DSD. PM_ACC_DSD moim zdaniem rośnie razem z całym przebiegiem auta, możliwe że jego wartość jest wyliczana na podstawie różnicy ciśnień przy wypalonym już filtrze – wskazywałoby mi to mniej więcej na wartość zużycia filtra... PM_GEN natomiast to realnie wytworzone przez samochód pyły, liczone pewnie na podstawie przepływu przez ten czujnik ciśnienia gazów wylotowych (PIDy: EXH_FL, EXHPRES1). Zauważ że ja mam już 172 tyś km, Ty raptem 50 tyś.
@darrecki możesz wrzucić log z tego co poniżej dałeś wykresy?
Jeśli chodzi o moje wtryski, takie mają wartości na jałowym:
@darrecki możesz wrzucić log z tego co poniżej dałeś wykresy?
Jeśli chodzi o moje wtryski, takie mają wartości na jałowym:
- Załączniki
-
- Wtryski
Wiem , że nie na temat , ale...
od tyg. użytkuję Forda S-max 2.0D , 180PS, AT , 4x4 i napiszę Wam tak:
1. spalanie – trasa 6.9, mieszany 7,9 ( realne- nie z kompa) – ten sam styl jazdy co CX-5 ( Mazda odpowiednio 7,9/8,5)
2. napęd na 4 łapy – nawet nie wiem jak to opisać – Mazda to nieporozumienie...
3. wyciszenie – jak w nowej CX5 , czyli bardzo cicho.
4.DPF wypala się co 600-800km
Można
MOŻNA!!!
Dodam tylko , że samochód ( s-max) jest o niemal 0,5 tony cięższy i ma silnik 2.0!!!!
od tyg. użytkuję Forda S-max 2.0D , 180PS, AT , 4x4 i napiszę Wam tak:
1. spalanie – trasa 6.9, mieszany 7,9 ( realne- nie z kompa) – ten sam styl jazdy co CX-5 ( Mazda odpowiednio 7,9/8,5)
2. napęd na 4 łapy – nawet nie wiem jak to opisać – Mazda to nieporozumienie...
3. wyciszenie – jak w nowej CX5 , czyli bardzo cicho.
4.DPF wypala się co 600-800km

Można
Dodam tylko , że samochód ( s-max) jest o niemal 0,5 tony cięższy i ma silnik 2.0!!!!

Witam.
Powiedzcie mi proszę, która część to zawór EGR 1 czy 2?
Pytam bo widzę rozbieżności co do nazwy poszczególnych elementów.
i od czego jest ten drugi element? na tym zdjęciu
Dopisano 16 sty 2025, 09:20:
No więc tyle co się zdążyłem zorientować to ze zdjęcia
nr1 to przepustnica dławiąca (klapa gasząca)
nr 2 to EGR
więc powiedzcie po co montować pod przepustnicę zaślepki?
chyba chodzi o EGR prawda?
Powiedzcie mi proszę, która część to zawór EGR 1 czy 2?
Pytam bo widzę rozbieżności co do nazwy poszczególnych elementów.
i od czego jest ten drugi element? na tym zdjęciu
Dopisano 16 sty 2025, 09:20:
No więc tyle co się zdążyłem zorientować to ze zdjęcia
nr1 to przepustnica dławiąca (klapa gasząca)
nr 2 to EGR
więc powiedzcie po co montować pod przepustnicę zaślepki?
chyba chodzi o EGR prawda?
- Od: 1 sty 2025, 12:37
- Posty: 3
- Auto: Mazda CX-5
2.2D skyactive
2015r
AWD
ASB
Też mam ten sam dylemat, wczesnej włożyłem zaślepkę w miejsce kolanka 1 wiec chyba zrobiłem źle, ktoś podpowie gdzie powinna być tak właściwie ta zaślepka EGR? a może powinny być dwie zaślepki? te kolanko wychodzi z chłodnicy EGR wiec tam te są jakieś spaliny.
- Od: 28 maja 2019, 22:59
- Posty: 9
- Auto: Mazda CX-5
Mamy 2 zawory EGR, jeden używany podczas zimnego rozruchu, drugi podczas normalnej jazdy. Problemem jest ten drugi ze wspomnianych, pierwszy jest przydatny i należy go zostawić w spokoju.
U mnie mam programowo wyłączony nr 1 ze zdjęcia, nr 2 zostawiłem w spokoju. Jeżdżę tak z 8 lat i zero problemów. DPF wypala się rzadziej, w dolocie czysto (jak na diesla) – to tak w skrócie.
BubekLubin nie masz racji w identyfikacji. Oba to EGR
1. EGR (to zaślepić / wyłączyć)
2. EGR Bypass (nie ruszać)
Przepustnica jest gdzie indziej, tam gdzie wąż z intercoolera łączy się z kolektorem. Nie widać tego na zdjęciu.
Climer masz zaślepione to, co trzeba
U mnie mam programowo wyłączony nr 1 ze zdjęcia, nr 2 zostawiłem w spokoju. Jeżdżę tak z 8 lat i zero problemów. DPF wypala się rzadziej, w dolocie czysto (jak na diesla) – to tak w skrócie.
BubekLubin nie masz racji w identyfikacji. Oba to EGR
1. EGR (to zaślepić / wyłączyć)
2. EGR Bypass (nie ruszać)
Przepustnica jest gdzie indziej, tam gdzie wąż z intercoolera łączy się z kolektorem. Nie widać tego na zdjęciu.
Climer masz zaślepione to, co trzeba
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3132 (49/161)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Znalazłem ciekawy filmik i po obejrzeniu filmu, przeczytaniu komentarzy stwierdzam że chyba zaślepki potrzebne są w obu miejscach, wiem że auto się szybciej nagrzewa ale zawsze syf idzie w dolot, na krótkich trasach gdzie auto się rozgrzewa syf idzie i tak w dolot, na próbę zaślepię również drugie przejście.
https://www.youtube.com/watch?v=LSlCLiK7Yr8
https://www.youtube.com/watch?v=LSlCLiK7Yr8
- Od: 28 maja 2019, 22:59
- Posty: 9
- Auto: Mazda CX-5
Dostęp do "2" nie jest tak prosty jakby się mogło wydawać. Poza tym ja to miałem wyłączone przez kilka miesięcy i nie widziałem żadnych pozytywów – wróciłem do opcji EGR 1 off / 2 on. Silnik zdecydowanie mocniej klepał, 2x przy zimnym rozruchu puścił wielkiego, białego i śmierdzącego bąka (przez cały czas posiadania auta – 10lat, zrobił to tylko wtedy). No i woń spalin była zdecydowanie bardziej wyczuwalna.
Ale zrobisz jak uważasz.
Ale zrobisz jak uważasz.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3132 (49/161)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9