Mazda 626 GW 2.0 2001 ben+lpg gaśnie na zimnym
Strona 1 z 1
Witam wszystkich kolegów i koleżanki, problem w mojej Magdalenie jest trochę nie jasny, postaram się go opisać na tyle ile potrafię (znawcą nie jestem). Od miesiąca próbuję znaleźć skazę, początki miała takie, że szarpała przy dodawaniu gazu, więc wymieniłem w niej kable do gazu (oryginały za ponad 200zł), następnie po odpaleniu na zimnym obroty skakały od 800-700 do 0 co powodowało,że auto prawie gasło i pojawiały się kontrolki jakby zgasł, ale się ratował i znów to samo, przez okres 1-2 min. Szwagier (poprzedni właściciel) przeczyścił przepustnicę. I od czasu 2 tygodni dalej nie wiemy co się z nią dzieje, że jak jest na zimnym jeszcze to jak jadę i nacisnę hamulec to gaśnie (nawet ze sprzęgłem), zazwyczaj to jest na skrzyżowaniu. Też czasami jak zatrzymam się to pulsują obroty tak jakby silniczek krokowy. Jeżeli chodzi o gaz, to dowiedziałem się, że był zakładany 130km temu (nic nie robione), a teraz ogólnie ma 268km. Dziś dziewczyna cały dzień jeździła na benzynie i też to samo miała, więc nie wiem, czy to gaz czy ogólny osprzęt pod maską.
- Od: 17 sie 2017, 23:33
- Posty: 7
- Skąd: Nidzica
- Auto: Mazda 626 2.0 benzyna/Gaz 2001
szwagier zrobił interes życia, założył gaz, zrobił 130km I pozbył się auta,
jeśli dzieje się to też na benzynie to problemu trzeba szukać w nim, jazda na benzynie może ten stan pogarszać,
zajmij się krokowcem, jego stan musi być bez zarzutu, wymień świece na zalecane przez producenta, trzeba by sprawdzić czy jest szczelny dolot, warto też zdjąć na noc kleme z aku, żeby wykasować ze sterownika benzynowego korekty,
na razie nie jeździć na gazie,
jak już będzie wszystko ok po stronie benzyny jechać do dobrego gazownika na serwis i strojenie
jeśli dzieje się to też na benzynie to problemu trzeba szukać w nim, jazda na benzynie może ten stan pogarszać,
zajmij się krokowcem, jego stan musi być bez zarzutu, wymień świece na zalecane przez producenta, trzeba by sprawdzić czy jest szczelny dolot, warto też zdjąć na noc kleme z aku, żeby wykasować ze sterownika benzynowego korekty,
na razie nie jeździć na gazie,
jak już będzie wszystko ok po stronie benzyny jechać do dobrego gazownika na serwis i strojenie
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Gaz nie on wstawiał, a jeszcze poprzednik. Zapomniałem dodać, że trochę jakby sprzęgło się zmieniło (coś), jak rozmawiałem z szwagrem, to możliwe, że jest taki mechanizm w sprzęgle, który nie do końca dociska czy coś takiego i to powoduje,że samochód potrafi gasnąć na 2 w trakcie brania skrzyżowania lub po prostu nawet na jałowym biegu.
- Od: 17 sie 2017, 23:33
- Posty: 7
- Skąd: Nidzica
- Auto: Mazda 626 2.0 benzyna/Gaz 2001
to nie 130km tylko 130 tyś km,
subtelna różnica,
wygląda na to, że szwagier w ogóle nie dbał o auto, teraz ty będziesz musiał to nadrobić,
tak czy siak zajmij się tymi rzeczami które napisałem,
no i tak jak Sonek napisał, sprawdź też luzy zaworowe,
ja jednak w pierwszej linii stawiam na problem z krokowcem
a jeśli chodzi o sprzęgło, to jeśli nie wysprzęgla do końca to 1 bieg powinien ci zawsze wchodzić z oporem, albo nawet zgrzytem, wsteczny ze zgrzytem albo wcale
subtelna różnica,
wygląda na to, że szwagier w ogóle nie dbał o auto, teraz ty będziesz musiał to nadrobić,
tak czy siak zajmij się tymi rzeczami które napisałem,
no i tak jak Sonek napisał, sprawdź też luzy zaworowe,
ja jednak w pierwszej linii stawiam na problem z krokowcem
a jeśli chodzi o sprzęgło, to jeśli nie wysprzęgla do końca to 1 bieg powinien ci zawsze wchodzić z oporem, albo nawet zgrzytem, wsteczny ze zgrzytem albo wcale
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Przepraszam, że to tak określiłem,bo ma przejechane na gazie 130 tyś km, a ogólnie 269 tyś km. Dziś jeżdżę cały dzień na benzynie i "urywa dupcie" żadnego problemu, nawet te pulsacje obrotów na zimnym minęły. Dziś szwagier sprawdzał pod świecami ciśnienie, jak dobrze pamiętam to zaworów? I wyszło na 1 i 3 od lewej 13,a na 2 i 4 od lewej 8. Też komputer zdiagnozował checka,bo dziś się pokazał, że 4 zawór ma jakiś problem dotyczący spalania.
- Od: 17 sie 2017, 23:33
- Posty: 7
- Skąd: Nidzica
- Auto: Mazda 626 2.0 benzyna/Gaz 2001
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6