Odnośnie klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez ruper_323f » 2 lip 2006, 21:09

Cześć
Chciałem zapytkać o działanie klimy w Madziach 323 f w mojej, którą mam od około 2 miechów oczywiście klima działa, lecz wydaje mi się, że troszku za słabo daje zimne powietrze. W samochodzie nie daje się odczuć przyjemnego chłodu a jedynie z kratek wydobywa się zimniejsze powietrze, owszem przystawiając rękę do kratk lub kierując ją na siebiei czuje się, że jest to chłodny powiew lecz nie można tego odczuć w całym aucie, czy to tak ma być czy może trzeba nabić klimę, jak mam sprawdzić czy powinno się nabić, kiedy wiadomo, że jest pusta????
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez Mumin » 2 lip 2006, 21:17

ruper_323f napisał(a):Cześć
Chciałem zapytkać o działanie klimy w Madziach 323 f w mojej, którą mam od około 2 miechów oczywiście klima działa, lecz wydaje mi się, że troszku za słabo daje zimne powietrze. W samochodzie nie daje się odczuć przyjemnego chłodu a jedynie z kratek wydobywa się zimniejsze powietrze, owszem przystawiając rękę do kratk lub kierując ją na siebiei czuje się, że jest to chłodny powiew lecz nie można tego odczuć w całym aucie, czy to tak ma być czy może trzeba nabić klimę, jak mam sprawdzić czy powinno się nabić, kiedy wiadomo, że jest pusta????

Ja mam to samo, nabijałem w zeszłym roku i cały czas było/jest tak samo.:(
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2005, 18:09
Posty: 290
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mitsubishi Carisma 1,8 GDI '99

Postprzez magicadm » 2 lip 2006, 21:24

A jaką masz temperature na pierwszym biegu przy wylocie? Przy jakiej zewnętrznej?

U mnie klima schładza ok 15 do 19stopni
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez hubizx » 3 lip 2006, 10:50

Podłącze się pod pytanie, bo też miałem wątpliwości czy to zimno które leci to wszystko na co stać moją klimę. Pojechałem do zakładu od klimy poprosiłem o sprawdzenie. Kierownik w drodze do auta powiedział że japończyki to powinny schładzać do 8st.C, potem mierzymy, obieg wewnętrzny powietrza, went. na 2, drzwi zamknięte, za zewnątrz ok 24st.C, auto na słońcu, termometr wkładany ok 7cm do środkowej kratki. Po ok 20 sek. temp. na mierniku wynosiła 7,6st.C. Kierownik powiedział że wszystko ok.
Też myslicie że jest ok.

--
Pozdr
Hubi.
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez scanioll » 3 lip 2006, 11:01

U mnie przy 25 stopniach na zewnątrz z kratek płynie powietrze o temp. 3-5stopni.
dusz obojętnych nie chce ani niebo , ani piekło..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2006, 10:39
Posty: 82
Skąd: sulechów
Auto: mazda 323P (BA) 1.5(88) Z5 98r

Postprzez hubizx » 3 lip 2006, 11:09

No to chyba kierownik się mylił, był to pierwszy lepszy warsztat w Lublinie jaki był po drodze, tak coś czuję że ta klima powinna bardziej chłodzić. Miałam wcześniej przejścia z Shell'em, możliwe że nie nabili mi klimy do pełna, a dowiedziałem się że wcześniej było za duże ciśnienie, może ktoś wcześniej nabił więcej gazu żeby wydajniej chłodziła.
Chyba muszę pojechać do specjalisty.

--
Pozdr
Hubizx
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez magicadm » 3 lip 2006, 11:24

scanioll napisał(a):U mnie przy 25 stopniach na zewnątrz z kratek płynie powietrze o temp. 3-5stopni.

Ty to masz chyba agregat od chłodni <lol>

Moim zdaniem 7 stopni (przy 25 zewn) to bardzo dobry wynik.


hubizx napisał(a):Chyba muszę pojechać do specjalisty.


Jedź (choc niw wiem czy jest po co), tylko zanim cokolwiek zaczną dłubać – pomierz wydajność klimy przed i porównaj z po zabiegu.
Moga Tobie podłubać , skasować kasę i nic poprawić...

Mi też sie wydawało, że słabo chłodzi, ale w serwisie stwierdzili, że jest lepiej niż potrzeba – więc nie bedą mnie naciągać.
OT
Moja ulubiona zabawa w upał to mierzenie termometrem pokojowym teperaturę na wylocie z kratek i porównywanie z zewnetrzną <lol> <lol> <lol>
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Tomash » 3 lip 2006, 14:49

Ty to masz chyba agregat od chłodni
Niekoniecznie, w mojej GE klima na wylocie schladzala tez do tej temperatury
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 05:51
Posty: 209
Skąd: Trojmiasto
Auto: Tribute 3.0 V6

Postprzez magicadm » 3 lip 2006, 15:02

Tomash napisał(a):Ty to masz chyba agregat od chłodni

No właśnie, że nie mam, a chciałbym :(

A tak powaznie – nie dajcie się zwariować.
Każde autko mam inna wydajność systemu wentylacji.
Głupotą jest stawianie wspólnego mianownika dla wszystkich aut (japońskich, chińskich, niemieckich)
To, ze komuś termometr (aktualne świadectwo homologacji poproszę) pokazał 3 stopnie nie znaczy, że ten kto ma 6 czy 7 ma pędzic do serwisu.
Kazdy z nas zapewne pomiar wykonywał wg innej procedury:
-jeden mierzył w cieniu, inny na słońcu
-jeden mierzył na 1 biegu, inny na 3-4tym
-jeden miał zamkniety obieg, drugi otwarty
-jeden miał autko zaprkowane w zacienionym garażu, drugi na ostrym słońcu
-jeden miał nawiew tylko na przód – inny dodatkowo na nogi lub szyby
-jeden mierzył po przewentylkoniu autka, drugi zaraz po odpaleniu.

Dopóki nie ustalimy jednakowej metody pomiarowej – mozemy te wyniki sobie w buty wsadzić
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez ruper_323f » 3 lip 2006, 20:29

magicadm napisał(a):[]



A tak powaznie – nie dajcie się zwariować.
Każde autko mam inna wydajność systemu wentylacji.
Głupotą jest stawianie wspólnego mianownika dla wszystkich aut (japońskich, chińskich, niemieckich)
To, ze komuś termometr (aktualne świadectwo homologacji poproszę) pokazał 3 stopnie nie znaczy, że ten kto ma 6 czy 7 ma pędzic do serwisu.
Kazdy z nas zapewne pomiar wykonywał wg innej procedury:
-jeden mierzył w cieniu, inny na słońcu
-jeden mierzył na 1 biegu, inny na 3-4tym
-jeden miał zamkniety obieg, drugi otwarty
-jeden miał autko zaprkowane w zacienionym garażu, drugi na ostrym słońcu
-jeden miał nawiew tylko na przód – inny dodatkowo na nogi lub szyby
-jeden mierzył po przewentylkoniu autka, drugi zaraz po odpaleniu.

Dopóki nie ustalimy jednakowej metody pomiarowej – mozemy te wyniki sobie w buty wsadzić[/quote]

No tak macie rację i Ty również, ale mi nie chodzi o pomiar temperatury przy wylocie z kratek, mi chodzi raczej o to czy nasze wózki potrafią np. przy temperaturze +30 C na zewnątrz, schłodzić wnętrze samochodu np. do 18C i w jakim czasie, bo tak jak pisałem jak rękę przyłoże do kratki nawiewu to wali chłodem ale ogólnie w aucie to nie jest za chłodno. Czy po włączeniu przycisku A/C wieje szybko chłodnym powietrzem, czy trzeba czekać parę minut, czy jak kto woli chwil???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez Grzyby » 3 lip 2006, 21:24

Najprostszym sposobem na schłodzenie auto jest po wejściu do niego:
1. Odpalić silnik
2. Opuścić szyby
3.Włączyć klimę + wentylator na full
4. Po kilkunastu/dziesięciu sekundach zasunąć szyby
5. Zmniejszyć prędkość wentylatora

Nie zapominajcie, że wydajność klimy zależy od obrotów silnika. Ja w trasie mam wentylator na 1 natomiast przy jeździe miejskiej na min.2 biegu dmuchawy. Warunek to schłodzenie wnętrza.
Nic samo się nie zrobi jak nie pomożemy w tym.
Po coś w końcu są te różne prędkości wentylatora <glupek2>

ruper_323f napisał(a):raczej o to czy nasze wózki potrafią np. przy temperaturze +30 C na zewnątrz, schłodzić wnętrze samochodu np. do 18C

Takie działanie to na pewno zaprowadzi cię do lekarza z przeziębieniem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez SimoneuS » 3 lip 2006, 22:06

..
Ostatnio edytowano 25 maja 2007, 23:34 przez SimoneuS, łącznie edytowano 1 raz
Edit by mod: Rozmiar samej fotografii/grafiki w podpisie (i całego podpisu) jest jasno określony w temacie FAQ przyklejonym w każdym z działów. Proszę o przestrzeganie zaleceń.
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2003, 20:57
Posty: 353

Postprzez magicadm » 3 lip 2006, 22:14

SimoneuS napisał(a):nie wiem jak może być temperatura 3-4 stopnie C... skoro na parowniku jest wyłacznik (czujnik temperatury z wyłącznikiem), który wyłącza kompresor jak temperatura na parowniku spadnie do 8 stopni C.... (dla klimy manualnej)


Wykluczając awarię czujnika i zakładając, że masz rację z tymi 8 stopniami wytłumaczeniem może być bezwładność układu...

ruper_323f napisał(a):mi chodzi raczej o to czy nasze wózki potrafią np. przy temperaturze +30 C na zewnątrz, schłodzić wnętrze samochodu np. do 18C i w jakim czasie,

Moje autko raczej radzi sobie z chłodzeniem...gdyby schładzał do 18 stopni nie pozbyłbym się kataru i bólu gardła...Poza tym jest coś takiego jak gradient temperatury – czyli wartość jej zmiany w funkcji odległosci – np od kratek. Wszystko zależy gdzie mierzysz...

ruper_323f napisał(a): Czy po włączeniu przycisku A/C wieje szybko chłodnym powietrzem, czy trzeba czekać parę minut, czy jak kto woli chwil???

Trzeba poczekać – przecież kanały też muszą się schłodzić, czynnik musi zacząć sie rozprężać itp.
Grzyby napisał najskuteczniejszy sposób ochłodzenia autka. ;)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Grzyby » 3 lip 2006, 22:52

magicadm napisał(a):Grzyby napisał najskuteczniejszy sposób ochłodzenia autka

sie wie to sie pisze <faja> :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez adalbertus » 4 lip 2006, 10:38

Grzyby napisał(a):Najprostszym sposobem na schłodzenie auto jest po wejściu do niego:
1. Odpalić silnik
2. Opuścić szyby
3.Włączyć klimę + wentylator na full
4. Po kilkunastu/dziesięciu sekundach zasunąć szyby
5. Zmniejszyć prędkość wentylatora

Zmodyfikowałbym pkt 4 – przejechać kilkaset metrów (przewentyluje się samochód i ten upał w środku) i dopiero potem zamknąć szyby.

Po zamknięciu szyb dobrze jest też przełączyć się na obieg zamknięty, w środku samochodu jest już niższa temp. niż na zewnątrz – łatwiej schłodzić takie powietrze. Potem można przełączyć obieg na zewnętrzny.

Ja właśnie w ten sposób korzystam z klimy i system działa idealnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2006, 16:34
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 CR Diesel 143KM 2006r

Postprzez Grzyby » 4 lip 2006, 11:08

adalbertus napisał(a):Zmodyfikowałbym pkt 4

a se modyfikuj jak koniecznie chcesz być lepszy – tylko jazda "nieprzewentylowanym" wozem nie jest zbyt przyjemna :]
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ruper_323f » 4 lip 2006, 20:23

No ,@Grzyby jutro testuję Twój sposób tylko poszczególne punkty muszę wydrukować, bo zanim dojdę do garażu to mogę zapomnieć <lol> (żart oczywiście).
Jeśli jednak nie będzie poprawy to śmignę do fachowca niech nabiją klimę, może gebels przed sprzedaniem nie nabijał hahaha . Pozdrawiam wszystkich, jak przetestuję to się odezwę i zdam relację ;)
TO JEST BARDZO FAJNE FORUM< LUBIĘ TU BYĆ!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2006, 12:20
Posty: 89 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 323 f BA, 1.5, Z5, 88km 1996 r.
Honda Civic 5D, 1.8 iVtec 140 km 2007r.

Postprzez Grzyby » 5 lip 2006, 00:00

ruper_323f napisał(a):jutro testuję Twój sposób tylko poszczególne punkty

jak włączysz klimę to wciśnij trochę gaz – tak do ok. 2000obrotów – szybciej poleci zimne.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez adalbertus » 5 lip 2006, 11:04

Grzyby napisał(a):
adalbertus napisał(a):Zmodyfikowałbym pkt 4

a se modyfikuj jak koniecznie chcesz być lepszy – tylko jazda "nieprzewentylowanym" wozem nie jest zbyt przyjemna :]


Pewnie, masz rację, dlatego napisałem
adalbertus napisał(a):Potem można przełączyć obieg na zewnętrzny.

:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 mar 2006, 16:34
Posty: 131 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 5 CR Diesel 143KM 2006r

Postprzez LuK » 5 lip 2006, 12:25

podaje temperature:

4,5-5,0 stopni cel

warunki pomiaru:
temp ok 23 st, warsztat wysoki, wymieniony skraplacz klimy, swiezo po nabiciu, pierwszy bieg, obieg zamkniety

czujnik termometru wlozony ok 10-15 cm w kratke
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2005, 09:30
Posty: 121
Skąd: ziemia sieradzka
Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323