Mazda 323C BA 96` ZM-VE – "Cetek #2 – Nowa nadzieja"

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez Bo_Lo » 30 gru 2017, 16:33

O takie plany noworoczne mi się podobajo <czarodziej>
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez marcinowozniako » 30 gru 2017, 17:34

Nie żeby coś ale nie uważasz że większe hamulce to przerost formy nad treścią dla tego auta? Na Poznań napewno dadzą radę ale czy gdzieś indziej wykorzystasz ich możliwości? Serwo też wymieniasz czy seryjne zostawiasz?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 30 gru 2017, 18:42

No nie jest przerost formy nad treścią, bo potrafiły puchnąć na małym łódzkim motodromie. :)
273 mieszczą się w 15" feldze to jakieś potwory nie są, poza tym swap zwrotnic z BAV6 pozwoli w przyszłości zakładać nawet heble z 6MPS p&p także bardzo dobra rozwojowa opcja. Jeśli projekt się mocno rozwinie.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 30 gru 2017, 18:50

To że hamulce puchna to na to składa się tyle czynników. Płyn hamulcowy przewody stałe elastyczne klocki tarcze. Jeżeli wszystko było zastosowane najwyższej klasy czy tam dobrej firmy i nadal puchnely to faktycznie. Chodzi po prostu o moc auta w stosunku do masy wirujacej.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 30 gru 2017, 18:59

BA V6 miało 144KM a tutaj ZLVE ma 130KM tylko te heble w BA były pakowane do wersji która miała jeździć po drogach. Tutaj mamy wersję na wyścigi/rajdy, a hebel z przodu jest mniejszy niż w BA z 114KM BPkiem.

@Płomien prośba o zmierzenie na gtechu przyspieszenia do 100km/h przed i po modyfikacjach hebla.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 30 gru 2017, 19:11

Masz gtecha? To by była fajna rzecz zmierzyć przyspieszenia przed i po chociaż nie wiem jak z powtarzalnoscia startów :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 30 gru 2017, 19:16

Mamy w Grupie Łódzkiej porządnego gtecha na stanie. Nawet Płomień cały czas go w Cetku wozi <czarodziej>

Starty nie muszą być na pełnym ogniu.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez rafał88 » 30 gru 2017, 19:21

Heble z ba to słaby temat, po raz są cienkie tarcze, po dwa dostepnosc i byle co jesli chodzi o jakosc i ceny jakies nie normlane. Nawet głupie tarcze 257mm w Bp sa słabe , juz w bj zmienili grubosc bo zamiast 22mm jest 24mm i sa wyzsze chyba nawet bo w ba było 255 albo cos koło tego a do bj sa 257-259mm . Ja własnie wkladam te 24mm u siebie i co ciekawe są tansze i to dosc sporo :| I tez kazdy kazdy kto mowił mi ze heble w ba gt są słabe nie chciało mi sie wierzyc, tarcze prawie tak duzo jak w m6 aa faktycznie jedno grubsze hamowanie i po heblach... Grubosc tarczy ma duzo do znaczenia , tez jaki plyn i jak czesto zmieniany i to na ulicy a tak jak tutaj nonstop w uzytku to te heble chyba sie rozpływały <rotfl>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez marcinowozniako » 30 gru 2017, 19:27

Biniu napisał(a):Starty nie muszą być na pełnym ogniu.


A co Ty bys chciał tym gtechem zmierzyć? Nir wiem o jakiej dokładnie wersji mowa Ale ten co miałem ja mierzył tylko 0-60 1/4 i czas hamowania czy tam drogę. To jak byś chciał zmierzyć osiągi bez ruszania na pełnym ogniu?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 30 gru 2017, 19:39

Czas do 100 tylko nie musisz startować na granicy przyczepności, a spokojnie np. z 1000rpm gdzie o wiele łatwiej o powtarzalność (chociaż wątpię aby Płomień miał problem z powtarzalnością startów na pełnym ogniu). Chodzi o sprawdzenie czy auto będzie zauważalnie się wolniej napędzać po wrzuceniu dodatkowych kg masy nieresorowalnej czy będzie to pomijalne. Do tego nie trzeba na maksa startować, ważne aby warunki pomiarów przed i po były jak najbardziej do siebie zbliżone.

@rafal właśnie o tym mowa. Z tego co pamiętam to Płomień długo bronił się przed większym heblem, ale w końcu sam doszedł do wniosku po odczuciach z jazdy, że wymiana będzie konieczna.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 30 gru 2017, 19:50

Aha no tak jak mówisz to jest spoko. Źle Ciebie zrozumiałem i myślałem że chodziło Ci o jakiś start z Rolki czy coś :D Nie wiem jak z trakcja w 130KM ba ale u mnie tylko start bez podbijania obrotow to start dobry i na pełnym ogniu :D każde podbicie obrotów to niestety krok w kierunku złego albo bardzo złego startu :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez rafał88 » 30 gru 2017, 20:09

Biniu napisał(a):Czas do 100 tylko nie musisz startować na granicy przyczepności, a spokojnie np. z 1000rpm gdzie o wiele łatwiej o powtarzalność (chociaż wątpię aby Płomień miał problem z powtarzalnością startów na pełnym ogniu). Chodzi o sprawdzenie czy auto będzie zauważalnie się wolniej napędzać po wrzuceniu dodatkowych kg masy nieresorowalnej czy będzie to pomijalne. Do tego nie trzeba na maksa startować, ważne aby warunki pomiarów przed i po były jak najbardziej do siebie zbliżone.

@rafal właśnie o tym mowa. Z tego co pamiętam to Płomień długo bronił się przed większym heblem, ale w końcu sam doszedł do wniosku po odczuciach z jazdy, że wymiana będzie konieczna.


Jesli silnik daje rade to watpie aby do 100km/h było widac roznice ;) Niestety ja tez sie broniłem przed zmiana hebli ale auto wazy swoje i to cos co udaje hamulce nie daje rady przy ostrzejszym traktowaniu i to na ulicy :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Płomień » 31 gru 2017, 00:21

Na ten moment serwo i pompa zostają seryjne, może kiedyś wrzucę od X9. Zobaczymy czy jest potrzeba. Przy hamulcach trzeba rozgraniczyć 3 rzeczy, siłę hamowania, pojemność cieplną i chłodzenie. Zakładamy że konstrukcja tarczy jest taka sama.
Siła hamowania, czyli wiadomo, ramię, czyli średnica tarczy (w zasadzie promień, szczegóły...), i powierzchnia tłoczka.
Pojemność cieplna, czyli masa tarczy.
Chłodzenie, za które odpowiada też średnica tarczy. Poza wypromieniowywaniem ciepła warto wspomnieć, że krawędź większej tarczy podróżuje szybciej, więc generuje większą siłę odśrodkową dla powietrza chłodzącego, czyli ma lepsze chłodzenie.

Szukamy więc tarczy dużej, ale cienkiej, tak żeby jak najlepiej się wychładzała, i miała jak najlepszą siłę hamowania. Pojemność cieplna ma być wystarczająca, każda nadwyżka to niepotrzebna masa. Zwróćcie uwagę, że dobre sportowe tarcze są cieńsze i lżejsze od drogowych.

Porównanie zestawów tarcz, w porównaniu do ori 237mm z BA, jako 100%. Oczywiście są to tylko szacunki, ale dają już jakiś obraz. Uwzględniłem średnicę tłoczka. Nie uwzględniłem masy zacisków i zwrotnic.

Zestaw 257mm z BA BP
Hamowanie: 109,8%, Masa 122,2%

Zestaw 274mm z BA V6
Hamowanie: 129,9%, Masa 133,3%

Zestaw 282mm z GG
Hamowanie 133,7%, Masa 173,3%

Jak widać, najlepszą relację siły hamowania do dodanej masy ma zestaw z BA V6. Hamulce z GG to raczej dla hardkorów którzy potrzebują skutecznego hamowania z 200-0. Przy aucie które waży poniżej tony to spory przerost formy nad treścią, póki nie będę miał 250+ kucy i karnetu na Nurburgring :P

Pojemność cieplna nie jest problemem, obecne hamulce wytrzymują 4-5 hamowań w trybie 20-100-20km/h. Dużo więcej zyskam na większej średnicy, niż na większej masie.

Czas do setki oczywiście pomierzę, zobaczę czy jest odczuwalna zmiana. Jednak w moim przypadku lepszym wyznacznikiem będzie w jakim czasie będę w stanie zrobić 0-100-0.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez dam92 » 31 gru 2017, 11:12

Gratuluję osiągnięć i trzymam kciuki za następne :)
Co do fotela i kręgłosłupa, z mojej wiedzy wynika że bardzo ważne jest dobranie rozmiaru fotela pod kątem otwórów na pasy, jak i jakości samego fotela. Żeby fotel się nie złamał, a otwory na pasy żeby były minimum na wysokości ramion. Podczas wypadku jak buda zacznie się giąć albo cokolwiek co napnie pasy żeby właśnie nie ściągało nas w dół bo może zrobić ała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 22:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez Płomień » 8 sty 2018, 00:45

Nowy rok, i nowa jakość modów!

Tuning zawieszenia postanowiłem zacząć od nie pogarszania. Jako że wpaść mają większe tarcze, 270mm, to oznacza że masa nieresorowana zwiększy cię o 1,3kg na koło, + różnica w masie zacisku + różnica w masie zwrotnicy. Trzeba więc coś na to zaradzić.

Kiedyś na spocie Grupy Łódzkiej rzuciłem dla żartu "Ej, czy te zwrotnice muszą być takie grube i ciężkie?" Teraz wziąłem do ręki szlifierkę kątową, dremelka, i zacząłem żartować na poważnie. <faja>

Zwrotnica od BA V6 waży około 4kg. Jest na niej masa nadlewów i niedoróbek, wynikłych oczywiście z faktu, że jest to prosty odlew. Nie potrzebne są mi mocowania czujników absu. Kanty na ramionach mocowań nie mają istotnego wpływu na wytrzymałość elementów. Jeśli już przy wytrzymałości jesteśmy – tego typu elementy produkowane są z wręcz nieprawdopodobnym zapasem. Mógłbym spokojnie ściąć 2kg materiału, a i tak będzie działać jak gdyby nigdy nic. Oczywiście, o ile zrobiłbym to odpowiednio.

Pozostało mi jeszcze tyle oleju w głowie żeby nie przesadzać. Nie ścinam wsporników, nie dotykam przylgni mocowania zacisku etc. Target mam na około 3,2-3,3kg, zobaczymy ile wyjdzie. Obecnie, po wstępnym odrdzewieniu i przejechaniu dookoła szlifierką udało się uzyskać 3,48kg.

26694912_1776002499137778_550976044_o.jpg
26735292_1776003562471005_619478258_o.jpg
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Wiciu KL » 8 sty 2018, 03:43

Szacun za tak profesjonalne podejście do tematu. Co do hamulców z BA GT to szału nie ma, po kilku konkretnych hamowaniach podczas agresywnej jazdy mają dosyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2017, 23:00
Posty: 182 (8/1)
Skąd: Błońsko
Auto: Mazda RX-8 HP
Suzuki Swift GTI 1.6 4x4
Honda Civic VI MB 1.4

Postprzez Bo_Lo » 8 sty 2018, 08:35

Ja bym poszedł w hamulce z BA BP.Zacisk jest taki sam jak w Z5 ale tarcza 257.Na seryjnej zużytej tarczy,nowym klocku kaszijama czy jakoś tak i nowym płynie ten zestaw ani razu mi nie wymiękł na Torze Poznań.Rafał właśnie testuje taki zestaw z grubszą tarczą nacinaną od Mikody(24mm vs 22mm) i myślę że to będzie fajny ,tani w eksploatacji zestawik.Plus taki ze zostajesz z rozstawem 4x100 ,masa nieresorowana się prawie nie zmienia i pasują lekkie wytrzymałe felgi z MX5
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez rafał88 » 8 sty 2018, 10:28

Nooo to jak u Ciebie na klockach Kiszkijamy dawało rade to czapki z głow, mialem te klocki i badziew fest ,po przejsciu na trw czy textar to przepasc :P
Nooo dzisiaj bedą tarcze takze bedą zdjecia co i jak i czy sie to wszystko zmiesci, i co trzeba zmienic ,zeby to wlazło bo wszystko jest blisko a 2mm niby nie duzo ale moze być ciasno no i podjade na skp sprawdzic siłe hamowania fabryki do Z5, tylko u mnie tarcze sa bdb jak i klocki <cfaniak>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Biniu » 8 sty 2018, 10:59

Do BA V6 pasują tarcze mx5 NB 1.8 które sa na 4x100 piasty.

modzic zwrotnice z BABP to bezsens i strata czasu. Zero opcji rozwoju. A na BAV6 będzie mógł wrzucić nawet heble 299mm z GH.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Płomień » 8 sty 2018, 11:01

Nieeeee, zdradziłeś mój sekret! To miała być niespodzianka że tarcze z NB pasują na 4 szpile do zwrotnic i zacisków BA V6, i nie trzeba wiercić żadnych tarcz.

Nie żebym zostawił wskazówkę w poprzednim poście :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 17:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy