Chiptuning CX-5

Postprzez karczes816 » 28 lis 2017, 13:27

Co myślisz o remapowaniu u mechaników którzy mają to w ofertach? Znajomy dał mi namiar na kolesia który jest mechanikiem ale też robi remapy. Za 175 funtów zrobiłby mi specjalnie pod mój samochód. Jest to połowa ceny jaką wołają w garażach od remap. Myślisz że warto płacić 2x tyle za ,,niby" specjalizujący sie w tym garaż?
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez darrecki » 28 lis 2017, 14:46

Nie ma hamowni, to jedyne co Ci może wgrać to jakiś uniwersalny (i przez niego nie sprawdzony) program, zwany remapem. Nie polecam takiego rozwiązania. Gotowca bierzesz od kogoś zaufanego, zajmującego się daną marką, albo chociaż od kogoś kto ma hamownię. UK jest pod tym względem beznadziejne, niestety...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cinek78 » 4 gru 2017, 21:09

darrecki napisał(a):EGR nie daje niestety błędów jak podaje za dużo. Ale za to sypie błędami jak daje za mało (czyli np jest zaślepiony).
Co 175-190km to nie ma jeszcze tragedii, jeden z użytkowników naszego forum miał wypalanie co 90 i mniej km. Jest o tym "po sąsiedzku", wygląda że przynajmniej u niego pomogło właśnie zatkanie EGR. Wali błędami ale wypala się zdecydowanie rzadziej.

Dzisiaj sobie na próbę zaślepiłem ERG. Faktycznie auto jest inteligentne i po 30km wywaliło błąd. Samochód wyczuwalnie było bardziej elastyczne, na niskich obrotach lepiej się zbiera ale... wzrosło mi spalanie o ok. 1-1,5 l.
Na dniach będę jednak usuwał DPF i tak się zastanawiam czy ERG też wyłączać.. <co?>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez darrecki » 4 gru 2017, 21:30

cinek78 napisał(a):Dzisiaj sobie na próbę zaślepiłem ERG. Faktycznie auto jest inteligentne i po 30km wywaliło błąd. Samochód wyczuwalnie było bardziej elastyczne, na niskich obrotach lepiej się zbiera ale... wzrosło mi spalanie o ok. 1-1,5 l.

Dziwne, jak tak dłuższą chwilę jeździłem i spalanie było na podobnym poziomie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cinek78 » 5 gru 2017, 10:35

Może ten błąd silnika wprowadza w jakiś tryb serwisowy sterownik?? <co?>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez darrecki » 5 gru 2017, 10:57

cinek78 napisał(a):Może ten błąd silnika wprowadza w jakiś tryb serwisowy sterownik?? <co?>


No ja starałem się go na bieżąco kasować Forscanem na komórce, więc może i tak właśnie było

Aktualizacja:
Akurat wróciłem z programowego wyłączenia EGR. Przejechałem 100km przed, zapełnienie wynosiło 2.5 grama czyli standard (wypalanie co 250km). Po zaślepieniu i powrocie tą samą drogą powinno być 5 gram, jest 3.3! Przy takim przyroście wypalanie powinno być co 475km!
Jak dla mine to wyłączyć EGR, zostawić DPF. O ile w Polsce jego wycięcie może ujść na sucho, to jadąc na urlop za granicę można się "przejechać". Od maja 2018 na przeglądach w UK mają sprawdzać czy DPF fizycznie znajduje się w aucie chociaż nie wiem jak to zrobią.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cinek78 » 5 gru 2017, 15:08

No tak – tylko nie jestem pewny swojego DPF-u . Wypala mi się co 130-170km... Zapłacę teraz za ERG , a za chwile będę bulił za DPF...
Może dogadam się z chłopakami co do należności, to zrobię jak sugerujesz... <spoko>
Daj jeszcze znać za 2-3 dni czy Twoje wyliczenia maja odzwierciedlenie w rzeczywistości... :)
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez darrecki » 7 gru 2017, 18:56

Wypalanie po 278km. Pierwsze 100km było zrobione jeszcze przed wyłączeniem EGR, więc zaniża dystans o dobre 50km. W każdym razie takiej wartości jeszcze nie udało mi się osiągnąć. Było by znacznie więcej, niestety zimne starty znacznie zaniżają tą wartość, bypass mocno "kopci" do osiągnięcia 55°C dla oleju.
W trasie stawiam na 400+
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cinek78 » 8 gru 2017, 11:17

Testuj , testuj i zdawaj relację...
A jak ze spalaniem – jest na tym samym poziomie??
Ostatnio zrobiłem kilka razy trasę Wawa-Wroc. i DPF jak tankuje na swojej sprawdzonej stacji to wypala się na trasie regularnie co 190km i trwa to chwilę(jakieś 5-8km) , a jak zatankuje w Wawie ( dzisiaj shell,przedwczoraj Lotos) to mam wyższe spalanie ( o 0,6l), a DPF wypala się co 130-140km
Aż taka różnica w paliwie??
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez cinek78 » 13 gru 2017, 18:01

I jak darrecki sprawuje się autko?
Ja dzisiaj zadzwoniłem do chłopaków celem wyłączenia EGR-a i usłyszałem , że .... nie mogę tego zrobić! Wg. ich wiedzy jak wyłączę sam EGR , to za chwilę padnie DPF <co?> Nie wiem czym to może być spowodowane, bo nie dopytałem , ale może chodzi o proces wypalania – tam EGR podaje dodatkowe powietrze żeby podnieść temp. wypalania... Mylę/ą się ???
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez darrecki » 13 gru 2017, 19:51

Mylą się, EGR podczas wypalania jest (i musi być!!!) zamknięty. W przeciwnym wypadku część paliwa wstrzykiwanego celem podgrzania DPF podczas "wydechu" silnika wracała by EGRem do dolotu... W najlepszym wypadku silnik chodził by wówczas jak traktor, w najgorszym było by "łubudubu".

A co do sprawowania pojazdu – jeździ jak jeździł, zero problemów.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez popielasty » 19 gru 2017, 12:12

cinek78 – wczoraj zaślepiono mi EGR oraz wyłączono go sprzętowo + remap w kreatorze mocy.

Przed tym zabiegiem DPF wypalał mi się co 60-70km, po zaślepieniu przeze mnie domowym sposobem interwały wypalania zwiększyły się do 160-220km, więc zaślepienie EGR daje dużo w moim przypadku.

Wykres – niestety nie wiem jakim cudem seria pokazała 133 konie i 333 nm momentu (powinno być 175 koni i 420 nm momentu). Dostałem propozycję od Kreatora, żebym przysłał kogoś z takim silnikiem na pomiary do nich, bo oni twierdzą że w tych silnikach brakuje mocy po wyjeździe z fabryki... Czy ktoś z okolic Warszawy chce skorzystać z hamowni za promocyjne 50 zł?

Obrazek

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez MakekCh » 19 gru 2017, 12:58

darrecki napisał(a):wypadku
darrecki napisał(a):Mylą się, EGR podczas wypalania jest (i musi być!!!) zamknięty. W przeciwnym wypadku część paliwa wstrzykiwanego celem podgrzania DPF podczas "wydechu" silnika wracała by EGRem do dolotu... W najlepszym wypadku silnik chodził by wówczas jak traktor, w najgorszym było by "łubudubu".

A co do sprawowania pojazdu – jeździ jak jeździł, zero problemów.


Wydaje mi się, że nie masz racji. EGR stosowany jest, aby obniżyć temperaturę spalania (bo mieszanka jest uboższa w tlen). Podczas wypalania DPF potrzebna jest wysoka temp, prawdopodobnie dlatego EGR jest zamykany. Z tego co wiem to paliwo ścieka pod ściankach cylindra – stąd mamy rozcieńczony olej w dieslach z DPF.
Wycięcie EGR powoduje wzrost temperatury spalin, co moim zdaniem może skrócić życie turbiny oraz silnika, ale z drugiej strony w kolektorze będzie czyściej.
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2015, 09:54
Posty: 47
Auto: Saab 9-3 Linear

Postprzez darrecki » 21 gru 2017, 18:25

MakekCh napisał(a):Podczas wypalania DPF potrzebna jest wysoka temp, prawdopodobnie dlatego EGR jest zamykany. Z tego co wiem to paliwo ścieka pod ściankach cylindra – stąd mamy rozcieńczony olej w dieslach z DPF.


Zatkany jest żeby dodatkowe paliwo wstrzyknięte podczas 4 suwu silnika nie wracało dolotem do komory spalania. A paliwo owszem, ścieka po ściankach, bo aby podnieść temperature DPF podczas wypalania jest wstrzykiwanie we wspomnianym 4 suwie gdzie nie ulega natychmiastowemu zapłonowi jak ma to miejsce w normalnym procesie. Jest rzadkie, to nie całe jest wtłaczane przez zawór/zawory do wydechu stąd przyrost na bagnecie.

MakekCh napisał(a):Wycięcie EGR powoduje wzrost temperatury spalin, co moim zdaniem może skrócić życie turbiny oraz silnika, ale z drugiej strony w kolektorze będzie czyściej.


Tylko że patrząc po PIDach w Forscan zaślepienie EGR nie ma żadnego wpływu na temperatury spalin, a jedynie na temperaturę w kolektorze dolotowym, co jest akurat mocno wskazane. Dodatkowo sam filtr przy jeździe w trasie zdecydowanie rzadziej się wypala, co ma również pozytywny wpływ na rozrzedzenie oleju.

Wspomniany wcześniej przez @cinek78 wzrost spalania niestety nie do końca mogę potwierdzić / zdementować, bo jeżdżę zbyt nieregularnie. Po nowym roku będę mógł się do tego odnieść.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez darrecki » 23 gru 2017, 20:08

Mały, przedświąteczny update. Rzeczywiście po zaślepieniu / wyłączeniu EGR pali więcej o ok. 1 litr. Wyszło mi na trasie w okolicach 7l/100km, gdzie wcześniej było w okolicy 6.
Fajnie, że dolot chłodny i auto zrywniejsze ale ciężko usprawiedliwić wzrost spalania o dobre 15%...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cinek78 » 27 gru 2017, 11:18

popielasty jak się sprawuje teraz autko??
Napisz mi jak wygląda kwestia spalania, jak z "dymieniem" auta podczas przyspieszania?
możesz napisać ile Cie kosztowało zdemontowanie DPF-u + hamownia+ program?
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez darrecki » 27 gru 2017, 11:27

@popielasty nie ruszał DPF, jedynie Remap I EGR.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cinek78 » 27 gru 2017, 11:43

A orientujesz się darrecki gdzie u nas jest zlokalizowany czujnik różnicowy ciśnień dla DPF-u?
Jeszcze przed wypruciem wszystkiego chcę się temu przyjrzeć...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez popielasty » 27 gru 2017, 15:08

Cinek78 – czy Ty też masz taki skok wartości PM_ACC (okazuje się że ta wartość synchronizuje się z PM_ACC_DSD) – info podrzucił mi koleś z forum forscana: http://forscan.org/forum/viewtopic.php?f=6&t=4974

Okazuje się że znalazłem tam właśnie taki sam przypadek jak mój. Niestety, bez rozwiązania. Koleś wymieniał wszystko, wtryski, ECU – nic, dalej jest lipa. Ma 60k przebiegu – wykluczam że to wina samego DPF, bo jakim cudem po 60k km miałby być zużyty?

W międzyczasie znalazłem na włoskim forum: http://www.mazdaclub.it/forum/viewtopic ... 52&t=23307 – jakieś info jak są wyliczane dane PIDy, ale nie zagłębiałem się w to jeszcze – nie miałem czasu.

Tu jest jeszcze wątek na jakimś belgijskim forum: http://[...].be/viewtopic.php?f=2 ... c&start=30 – też wspominają o problemie z PM_ACC i PM_ACC_DSD – niestety, bez wyjaśnień...

Słyszałem natomiast o tym, że za ten wynik może odpowiadać czujnik temperatury przy DPF'ie – tylko nie wiem który, bo są podobno 3... To jest jedynie 'legenda miejska', ale podobno od kogoś kto miał taki przypadek na warsztacie – pomogła wymiana któregoś z czujników.

Moja sytuacja na chwilę obecną – zaślepiony EGR 'po naszemu' – czyli przed samym zaworem zaślepka z blachy + wyprogramowanie błędów EGR z ECU + modyfikacja softu. Niestety, u mnie wyszła jakaś bieda. Przed softem 133 km, 333 nm momentu – po sofcie 197 koni oraz 400 nm momentu. Zastanawiam się dlaczego... Podobno turbo dmucha dobrze, wszystko jest ok.. Tuner powiedział, że te silniki nie trzymają mocy i że od znajomego z Mazdy ma info że było wiele reklamacji dotyczących braku mocy w tych autach (nowych), że po prostu słabo jechały (co by się potwierdzało z niektórymi opiniami na forach). Moje też nie jechało (vmax 185km/h) – po programie 210 km/h osiąga bez pierdnięcia. Coś tu jest na rzeczy.

Przemyślałem sobie to odnośnie DPF i EGR – zaślepiając DPF nie naprawiam sobie problemu z moim DPF, ale dzięki czystemu powietrzu (więcej tlenu) zwiększa się temperatura spalania, co skutkuje tym, że 'chyba' wytwarza się mniej dymu + na pewno temperatura spalania jest wyższa co umożliwia pasywne wypalanie filtra, stąd wydaje mi się obserwuję spadki wartości PM_ACC kiedy jadę sobie w trybie normalnym. Natomiast jak jadę na pełnym gazie, to zapełnianie jest szybsze.

Jeśli ktoś znalazłby przyczynę to proszę śmiało dzielić się na forum.

Co do czujnika ciśnienia – są dwa:

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 43600.html
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez cinek78 » 27 gru 2017, 18:03

popielasty napisał(a):Ma 60k przebiegu – wykluczam że to wina samego DPF, bo jakim cudem po 60k km miałby być zużyty?


Tym to akurat bym się nie sugerował. Miałem mazdę CX-9 3.7 v6 i przy przebiegu 9 tyś km wywalało mi niekiedy błąd sondy lambda. Jak się okazało był wadliwy katalizator ( taki pofałdowany, jakby jakaś wada fabryczna). Po wymianie do 100 tysi było wszystko igła.

Z odpowiedzią na Twoje pytanie to... będzie problem. Ja nie działam na FORScanie , tylko Delphi. Mam tam odczyty, programowania, przyuczania itp, ale nie mam tak precyzyjnych odczytów jak Ty.

Odnośnie czujnika ciśnienia to już go ustaliłem. Ten który pokazałeś był w starszych ( do 2014). My mamy jeden , ale z dwoma kanałami, na trzy pinowej kostce. Wszystko dzisiaj przedmuchałem i zobaczymy. Nie wiem jak "cholerę" zdiagnozować/pomierzyć <co?> . Od zaprzyjaźnionego tunera dowiedziałem się , że właśnie ten czujnik często pada i dlatego mamy częste wypalanie DPF-u.

Dokładnie taki jest ( dzisiaj w łapach miałem ) – A, że większość żabojadów na tym lata , to wierzę , że może być awaryjny ;)
http://www.ebay.co.uk/itm/DPF-Particle- ... 2821265562
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9