Renault Laguna III GT GrandTour 2.0 dCi 2010 (Aktualizacja fot str. 9)
Przeglądając ogłoszenia natrafiłem na LIII w pakiecie GT. Chwila zastanowienia i auto urzekło mnie na tyle, że po telefonie do właściciela umówiłem się do ASO na sprawdzenie GTka. W między czasie okazało się, że to auto forumowicza klubu Laguny
ASO potwierdziło cała historię auta, zrobiło listę usterek (dwie spalone żarówki, dwie tuleje wahacza przód, poduszka silnika górna i pocący się delikatnie zacisk tył) i potwierdziło świetny stan samochodu, zgodnie ze słowami poprzedniego właściciela. Auto w niemczech miało jednego właściciela, a mój poprzednik sprowadził ją dla siebie prywatnie.
Dane techniczne:
Rok produkcji: 2010
Silnik: 2.0 dCi M9R
Moc: 150 KM (110 kW) przy 4000 obr/min
Moment: 340 Nm przy 2000 obr/min
Skrzynia biegów: 6 biegowy automat
Wyposażenie:
Auto jest w pełnym pakiecie GT, razem z zawieszeniem i hamulcami oraz pakietem zewnętrznym (zderzak, ciemne lampy przód i tył).
– 4control
– ABS, ESP, ASR, BAS, kontrola podsterowności
– felgi 18'' wzór Celsium
– bixenon skrętny
– światła do jazdy dziennej
– trójramienna kierownica GT
– tapicerka skóra z alcantarą
– czujnik deszczu, zmierzchu
– Hands Free
– nawigacja Tom Tom
– audio Bose ze wzmacniaczem oraz subwooferem (bluetooth, USB, AUX, rozpoznawanie głosu)
– panoramiczny, elektrycznie otwierany dach
– szyba czołowa Solar
– przyciemnione szyby tylne
– żaluzje przeciwsłoneczne bocznych szyb z tyłu
– elektrycznie składane lusterka boczne
– podgrzewane i elektryczne fotele
– elektro-chromatyczne lusterko wsteczne
– dwustrefowa klimatyzacja automatyczna
– tempomat
– czujniki parkowania przód i tył
– elektryczny hamulec postojowy
– żaluzje przeciwsłoneczne bocznych szyb z tyłu
– dzielona podłoga bagaznika
– szyba klapy bagażnika otwierana
– ISOFIX
I pewnie jeszcze trochę innych rzeczy, których nie pamiętam
Do zrobienia:
– tuleje wahaczy przód – done!
– olej/filtr – done!
– poduszki silnika – done!
– pocący się zacisk
– geometria
– wymiana postojówek
– "wyciszenie" wiatraczka w obudowie lusterka – done!
Modyfikacje:
– żółte przeciwmgłowe – done!
– oklejenie trzeciego stopu na czerwono
– wygłuszenie drzwi przednich
– wymiana tweeterów
Wszelkie propozycje/pomysły modów mile widziane, bo za wielu sam nie mam
W piątek jadę na wymianę oleju i zrobienie dwóch tulei, poduszki silnika oraz pocącego się zacisku. Wlecą też opony zimowe Bridgestone Blizzak LM-22 215/45/18 no i oczywiście inne tablice rejestracyjne
Na razie to się uczę samochodu i czytam instrukcję
Za wiele nie powiem, bo i kilometrów najechałem jeszcze mało. 4Control robi robotę na parkingach! A Bose gra bardzo przyzwoicie
Póki co, zdjęcia z ogłoszenia, bo nie było kiedy i gdzie zrobić, ale wierzcie na słowo, wygląda tak samo Jak tylko zrobię swoje foty, to podmienię
Ostatnio edytowano 11 maja 2018, 20:37 przez PeKa, łącznie edytowano 9 razy
Nie wiem jakiej odpowiedzi się spodziewasz po niespełna tygodniu użytkowania
Automat jak automat, trochę wolny kickdown. Ale nie ma tragedii i można się przyzwyczaić. Niemniej, odetchnąłem od manuala
Automat jak automat, trochę wolny kickdown. Ale nie ma tragedii i można się przyzwyczaić. Niemniej, odetchnąłem od manuala
Gratulacje zakupu, fajnie to wygląda jak na kombi, wyposażenie też na bogato, automat, diesel czego chcieć więcej Ogarniesz parę rzeczy i oby bezawaryjnie Cię woziła
AT, 4control, Bose, TomTom, skrętne światła – piękną wersję trafiłeś
Gratulując, będzie Pan zadowolony
Gratulując, będzie Pan zadowolony
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Neonixos666 napisał(a):Gratulacje zakupu, fajnie to wygląda jak na kombi, wyposażenie też na bogato, automat, diesel czego chcieć więcej Ogarniesz parę rzeczy i oby bezawaryjnie Cię woziła
Jutro będzie ogarnięte
brii napisał(a):AT, 4control, Bose, TomTom, skrętne światła – piękną wersję trafiłeś
Gratulując, będzie Pan zadowolony
Dzięki Z pakietu GT jest wszystko co można włącznie z zawiasem i heblami.
Gratuluję Laguny, fajnie wyposażona szkoda tylko że w automacie ale to dobra i bezawaryjna skrzynia.
Co do M9R to będziesz zadowolony fajny silnik i bardzo oszczędny na trasie-moja Laguna ostatnio spaliła 4.9l/100km.
Bezawaryjnej jazdy życzę
Co do M9R to będziesz zadowolony fajny silnik i bardzo oszczędny na trasie-moja Laguna ostatnio spaliła 4.9l/100km.
Bezawaryjnej jazdy życzę
Fajna furka .
Z sentymentem wspominał L3, chyba najdzielniejsze auto jakie miałem i jak do tej pory najmniej awaryjne z używanych powyżej 4 lat jakie posiadałem.
Świetna wersja, fajnie ze automat, zwłaszcza ze manual w L3 jakiś najprzyjemniejszy nie był.
Oby śmigała bezproblemowo, a jak coś to na forum masz już kilku.......laweciarzy, tfu....laguniarzy którzy co nieco na temat auta już wiedzą .
Z sentymentem wspominał L3, chyba najdzielniejsze auto jakie miałem i jak do tej pory najmniej awaryjne z używanych powyżej 4 lat jakie posiadałem.
Świetna wersja, fajnie ze automat, zwłaszcza ze manual w L3 jakiś najprzyjemniejszy nie był.
Oby śmigała bezproblemowo, a jak coś to na forum masz już kilku.......laweciarzy, tfu....laguniarzy którzy co nieco na temat auta już wiedzą .
..::Born To Rise Hell::..
Graty fanego auta.Jak premacy sie złamie od rudej to następaca będzie jeden z tej trójki:
Laguna3 2.0T lub właśnie diesel z AT
Croma polift diesel (manual bo AT średnio udany)
Honda stream 2.0 K20 AT
Generalnie jesli miałbym miec diesla to zdecydowanie wolałbym AT .
Laguna3 2.0T lub właśnie diesel z AT
Croma polift diesel (manual bo AT średnio udany)
Honda stream 2.0 K20 AT
Generalnie jesli miałbym miec diesla to zdecydowanie wolałbym AT .
Ostatnio edytowano 30 lis 2017, 20:59 przez Bo_Lo, łącznie edytowano 1 raz
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Złośliwi by powiedzieli że ,,będzie miało co się psuć "
Fajna i fajnie wyposażona furka – jeździłem kilka razy podobną na krótkich odcinkach, ładny i wydawało się, że naprawdę wygodny samochód. Bezawaryjności!
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Damian68 napisał(a):I odpoczynek od "rudej" bezcenny
Odpoczywam już prawie dwa lata Przed laguną było C5
Bart0n napisał(a):Szkoda, że 3.5 V6 nie ładowali do tej budy 2.0 170KM w automacie trochę mało... z manualem jest wersja 2.0 200KM ale nie wiadomo jak automat to wytrzyma.
Całe szczęście nie ładowali do LIII 3.5 V6, bo to średnio udana jednostka. LIII nigdy nie była i nie jest autem do fruwania, więc silniki jakie oferują są ok, moim zdaniem. 150KM z AT jest wystarczające, zawalidroga nie jesteś. A silniki podatne na remapy w razie czego. Skrzynie AT to także udane graty i spokojnie wytrzymują 200KM.
loockas napisał(a):Ja żałuję, że nie wybrałem A/T. M/T w dieslu to żadna przyjemność.
Ani odrobinę nie żałuję przesiadki z manuala. Ale fakt, jest ta chwila przy kickdownie, o której wspominałeś. Da się wyczuć jak tym jechać i się przyzwyczaić.
W zwykłej wersji podoba mi się mniej, zderzak GT'ka robi robotę, dla mnie Czy wygodna? Na pewno jest to juz inna klasa niż poprzednie C5 I generacji, aczkolwiek tyłek musi się przyzwyczaić do sztywnego zawieszenia na 18". Prowadzenie natomiast, bez porównania. C5 było łodzią na wzburzonym morzu, a LIII na GTkowym zawiasie + 4Control na prawdę robi robotę. Jeździ mi się bardzo precyzyjnie i pewnie. Dzięki!Weelkoo napisał(a):ładny i wydawało się, że naprawdę wygodny samochód. Bezawaryjności!
da się odczuć ten 4control czy raczej jest to niewyczuwalnie naturalne?
Moim zdaniem da. Może nie wyczuwam tego jeszcze przy szybkiej jeździe (sam zawias robi spora robotę, w porównaniu do hydrofora), bo i okazji nie było za wiele, ale jeśli o parkowanie chodzi, czy ciasne zakręty, to zdecydowanie tak! Auto kapkę dłuższe niż C5, a manewruje się nim jak heczbekiem
PeKa napisał(a): Skrzynie AT to także udane graty i spokojnie wytrzymują 200KM.
Moze w PB. W dieslu ważniejszy będzie moment. 400 Nm to chyba maks dla tej skrzyni aby bezpiecznie i dość bezobsługowo pracowała przez dłuższy okres. Renault chyba nie podaje interwałów wymiany oliwy dla AT.
Nie mam pewności kto jest producentem tej skrzyni, ale zdecydowanie warto poszukać instrukcji obsługi skrzyni od producenta, ewentualnie porównać zalecenia innych producentów aut używających tej skrzyni.
Już nie raz niektórzy producenci aut nie zalecali żadnych serwisów, bądź wydłużali je, gdzie w manualu prducenta pojawiały się zupełnie inne zalecenia.
..::Born To Rise Hell::..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości