Mazda 323F BA KL 97r. 11R "deja vu"
Dokupilem sobie moduł domykania szyb
No i z ciekawosci musialem to rozebrac mam nadzieje, ze chinskie przekazniki szybko sie nie spalą
No i z ciekawosci musialem to rozebrac mam nadzieje, ze chinskie przekazniki szybko sie nie spalą
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
No i wleciał setup zimowy, oponki oczywiscie nablyszczone zeby nie byly bledsze od felg
A tak swiecą LEDy w mijania – same światła mijania LED
Mijania LED + drogowe zwykłe
A tak swiecą LEDy w mijania – same światła mijania LED
Mijania LED + drogowe zwykłe
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Na zimowych wyglada swietnie, brawo!
Doszła cała wiązka od modułu domykania szyb ciasno się tam już robi
Wszystko działa jak trza, tylko przednie szyby mają trochę za ciężko i zamykają się na dwa razy, na wiosnę zajrzę do prowadnic
Założyłem też taki czujnik parkowania co by nie wiercić otworów w zderzaku
Taśma naklejona
Dla pewności zakleiłem to jeszcze taśmą pakową
Fabryka przewidziała, że będę coś takiego montował po 20 latach od wypuszczenia auta z fabryki i zostawili mi gumową zaślepkę przez którą przepuściłem przewód od sterowniczka do taśmy
Patencik działa ale pod warunkiem, że auto albo przeszkoda jest w ruchu
Wpadła też podwyższana podłoga oczywiście z wykładziną, której nie ma na zdjęciu Wreszcie mam porządek w bagażniku
Wszystko działa jak trza, tylko przednie szyby mają trochę za ciężko i zamykają się na dwa razy, na wiosnę zajrzę do prowadnic
Założyłem też taki czujnik parkowania co by nie wiercić otworów w zderzaku
Taśma naklejona
Dla pewności zakleiłem to jeszcze taśmą pakową
Fabryka przewidziała, że będę coś takiego montował po 20 latach od wypuszczenia auta z fabryki i zostawili mi gumową zaślepkę przez którą przepuściłem przewód od sterowniczka do taśmy
Patencik działa ale pod warunkiem, że auto albo przeszkoda jest w ruchu
Wpadła też podwyższana podłoga oczywiście z wykładziną, której nie ma na zdjęciu Wreszcie mam porządek w bagażniku
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Pozbylem sie wreszcie chinskiego radyjka a w jego miejsce wpadlo radio alpine:
Wleciał też wzmacniacz 4x45W (RMS):
Zmiescil sie za sterownikiem silnika na styk
No i oczywiscie trzeba bylo wreszcie sterowanie z kierownicy uruchomic, zakupilem gotowy moduł pod cyfrowe sterowanie radiem Alpine:
i pozbylem sie zbednej instalacji:
moduł tez znalazł swoje miejsce na styk
No i bajlando, wszystko działa tak jak trzeba
Funkcje poza oczywistymi: przytrzymanie dluzej przycisku "mute" powoduje, ze radio sie włączy lub wyłączy, przytrzymanie strzałki góra/dół umozliwia przejscie do folderu wyżej/niżej, reszty mozna sie domyslic
Wleciał też wzmacniacz 4x45W (RMS):
Zmiescil sie za sterownikiem silnika na styk
No i oczywiscie trzeba bylo wreszcie sterowanie z kierownicy uruchomic, zakupilem gotowy moduł pod cyfrowe sterowanie radiem Alpine:
i pozbylem sie zbednej instalacji:
moduł tez znalazł swoje miejsce na styk
No i bajlando, wszystko działa tak jak trzeba
Funkcje poza oczywistymi: przytrzymanie dluzej przycisku "mute" powoduje, ze radio sie włączy lub wyłączy, przytrzymanie strzałki góra/dół umozliwia przejscie do folderu wyżej/niżej, reszty mozna sie domyslic
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
I z przodu i z tyłu. Radio świetne, teraz okazało się, że Hertzy DSK z przodu i DCX z tyłu są jednak troche za slabe do tego radia ze wzmacniaczem Ale nie jestem audiofilem i na razie taki zestaw mi wystarcza. W bagazniku jest jeszcze aktywny subwoofer Blaupunkt GTB800 i w sumie to on jest teraz najslabszym ogniwem bo o ile slychac go przy normalnej glosnosci to jak chce posluchac muzyki glosniej to juz go tak dobrze nie slychac
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Polecam jeszcze wygłuszyc drzwi wtedy lepiej Ci to zagra no i będzie ciszej w środku. Ja mam u siebie jako tako wygłuszone i powiem Ci, że jest ok, tylko przy wyższych prędkościach świszczy przy szybach
I cyk, dwujeczka
Ja mam nowki te trojkatne uszczelki przy lusterkach, wiec przy szybach juz nie swiszczy ale fakt, drzwi wygluszyc bede musiał Bardzo duze znaczenie ma tez format pliku, o ile przy chinskim radiu wszystko brzmiało źle tak teraz slychac roznice pomiedzy MP3 192kbps a MP3 320kbps a AAC.
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Kuźwa, Czarek to jest [tiiit], kurde gdybym bliżej ciebie mieszkała zleciłabym ci zrobienie w cetce tak samo
-
malina323c
mało się dzieje, jedynie setup letni wleciał
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Wsadziłem stabilizator od 2.0 V6 pomalowany na złoto (tak wiem, wygląda na żółty ale tylko na zdjęciu ) i poliuretany z Olkusza
Przy okazji łączniki wymieniłem chociaż stare były jeszcze w bardzo dobrym stanie
I się weselej zrobiło od spodu Jest mniej szaro, buro i ponuro
Przy okazji łączniki wymieniłem chociaż stare były jeszcze w bardzo dobrym stanie
I się weselej zrobiło od spodu Jest mniej szaro, buro i ponuro
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
leciałem więc pewnie to byłem ja
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Kolejna rzecz od 2.0 V6 –> amortyzatory przód z poduchami i łożyskami przy okazji odświeżyłem górne talerzyki
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Doszła do mnie paczka z tzw. pakietem skandynawskim
Większy zbiornik z dwoma pompkami i czujnikiem poziomu płynu
Spryskiwacze lamp; chyba pomaluje im obudowy pod kolor auta
Maty z przyciskami do BA
Większy zbiornik z dwoma pompkami i czujnikiem poziomu płynu
Spryskiwacze lamp; chyba pomaluje im obudowy pod kolor auta
Maty z przyciskami do BA
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Na razie spryski lamp i grzane stołki zeszły na dalszy plan bo zająłem się zbieraniem innych gratów
Za dostawcę części posłużyła mi granatowa BA z padniętym KFem Tu już po rozszabrowaniu w drodze na szrot:
a za bazę silnik od Kociaka, który jeździł w jego szarej myszce
I tu na początku chciałbym Kociakowi serdecznie podziękować za cenne rady, części i odpowiedzi na milion moich pytań i wątpliwości
Jakieś płyny, filtry, uszczelki, paski:
Magnetyczny korek miski olejowej Mishimoto:
Świeczki irydowe DENSO (po prawej), porównanie z DENSO TT (po lewej):
Uszczelki termiczne pod kolektor dolotowy:
Kolektory 6-2-1 + bandaż termiczny
Dorwałem głowice KL31 czyli takie jak były w KLZE:
Wymieniłem uszczelniacze i oddałem do planowania:
Sprężyny zaworowe i podkładki przełożyłem od KLDE:
Lżejsze koło zamachowe z KFa jeszcze bardziej odelżyłem (występowały dwa typy – lżejsze F1 i cięższe KF) i wyważyłem razem z dociskiem
Koło zamachowe fabryczne:
Koło po odelżeniu:
Waga koła z dociskiem:
Trochę zaskoczony byłem, że docisk Exedy nie był idealnie wyważony i można było poprawić fabrykę:
Alternator i rozrusznik po regeneracji:
Dorwałem kolektor dolotowy i przepustnice od KLZE:
Co nie co kolega mi wypiaskował i pomalował proszkowo:
Główna różnica, która zauważyłem w tym kolektorze poza większymi, prostokątnymi kanałami to cienka i ostro zakończona ścianka rozdzielająca:
No i trzeba było wreszcie to poskładać do kupy
Niestety tłoki i wałki są dalej z KLDE
Kolektory + zaślepienie EGR:
Zaślepka dorobiona na kształt uszczelki:
EGR:
Blok silnika:
i pomiędzy to zaślepka:
Rozrząd:
Reszta osprzętu i kół pasowych:
Koło z dociskiem:
Skrzynia od K8 z piątym biegiem od FSa (dzięki Kociak ):
Z dwóch poduszek silnika zrobiłem jedną Wkład jest na szczęście wymienny:
Termostat:
Wymieniłem tłoczek i sprężynkę zaworka pompy olejowej:
Stare były już przytarte:
Sama sprężynka też się już trochę wyklepała:
Stare serce wyciągnięte i wywiezione na taczkach :
Sanki przednie z "osprzętem" (gumy stabilizatora poliuretanowe):
Ścianę grodziową wyłożyłem nową matą trudnopalną:
bo fabryczną myszy mi zjadły
Składanie dolotu (z 3 kolektorow 1):
Uszczelka zwykła, następnie termiczna, znów zwykła i dopiero kolektor, potrzebowałem też dłuższych szpilek:
No i cała reszta:
+skrzynia:
Cięgna lewarka od 2.0 są dłuższe więc też trzeba było wymienić ale zostawić mój "short shifter":
Rezonator w zderzaku/błotniku od Z5 też trzeba było wywalić:
Ten od KFa wydaje się mniejszy ale ma rury o większej średnicy:
Nadszedł czas na przeszczep:
Z wiatraka klimy musiałem ściągnąć osłonę bo zahaczała o kolektor, niestety trochę rozszarpałem bandaż przy próbach wpasowania chłodnicy (bez osłony jest 5mm odstępu):
Okazało się, że wiązka od silnika KF nie pasuje do wiązki deski rozdzielczej Z5 pomimo, że dawca jak i biorca to polifty. W KF połączenie wiązka deski-wiązka silnika ma wtyczki zawsze przedliftowe nawet jeśli to był polift. Pozostałe wtyczki (licznika, drzwi itd. są już poliftowe) Sprawa rozbiła się o te 3 kostki:
Więc doszło mi trochę nieoczekiwanej pracy z wypruwaniem wiązki z deski i błotników i poszukiwaniem wiązki od poliftowego KFa, bo niespodziewając się, że będzie mi to potrzebne nie wypruwałem jej z dawcy a już dawno oddałem go na szrot.
Wiązkę udało się w miarę szybko znaleźć:
Ale samo zdjęcie deski nie wystarczyło:
Wiązka idzie za nagrzewnicą, parownikiem i wiatrakiem, więc trzeba zdemontować wszystko. Również plastikowe nadkola po obu stronach bo wiązka przechodzi w rogach przez ścianę grodziową i pod błotnikami ciągnie się do lamp, wiatraków, czujników ABS, pompy ABS, przekaźników klimy itp.
Po przełożeniu wiązki wystarczy wszystko podłączyć i poskładać do końca:
Za dostawcę części posłużyła mi granatowa BA z padniętym KFem Tu już po rozszabrowaniu w drodze na szrot:
a za bazę silnik od Kociaka, który jeździł w jego szarej myszce
I tu na początku chciałbym Kociakowi serdecznie podziękować za cenne rady, części i odpowiedzi na milion moich pytań i wątpliwości
Jakieś płyny, filtry, uszczelki, paski:
Magnetyczny korek miski olejowej Mishimoto:
Świeczki irydowe DENSO (po prawej), porównanie z DENSO TT (po lewej):
Uszczelki termiczne pod kolektor dolotowy:
Kolektory 6-2-1 + bandaż termiczny
Dorwałem głowice KL31 czyli takie jak były w KLZE:
Wymieniłem uszczelniacze i oddałem do planowania:
Sprężyny zaworowe i podkładki przełożyłem od KLDE:
Lżejsze koło zamachowe z KFa jeszcze bardziej odelżyłem (występowały dwa typy – lżejsze F1 i cięższe KF) i wyważyłem razem z dociskiem
Koło zamachowe fabryczne:
Koło po odelżeniu:
Waga koła z dociskiem:
Trochę zaskoczony byłem, że docisk Exedy nie był idealnie wyważony i można było poprawić fabrykę:
Alternator i rozrusznik po regeneracji:
Dorwałem kolektor dolotowy i przepustnice od KLZE:
Co nie co kolega mi wypiaskował i pomalował proszkowo:
Główna różnica, która zauważyłem w tym kolektorze poza większymi, prostokątnymi kanałami to cienka i ostro zakończona ścianka rozdzielająca:
No i trzeba było wreszcie to poskładać do kupy
Niestety tłoki i wałki są dalej z KLDE
Kolektory + zaślepienie EGR:
Zaślepka dorobiona na kształt uszczelki:
EGR:
Blok silnika:
i pomiędzy to zaślepka:
Rozrząd:
Reszta osprzętu i kół pasowych:
Koło z dociskiem:
Skrzynia od K8 z piątym biegiem od FSa (dzięki Kociak ):
Z dwóch poduszek silnika zrobiłem jedną Wkład jest na szczęście wymienny:
Termostat:
Wymieniłem tłoczek i sprężynkę zaworka pompy olejowej:
Stare były już przytarte:
Sama sprężynka też się już trochę wyklepała:
Stare serce wyciągnięte i wywiezione na taczkach :
Sanki przednie z "osprzętem" (gumy stabilizatora poliuretanowe):
Ścianę grodziową wyłożyłem nową matą trudnopalną:
bo fabryczną myszy mi zjadły
Składanie dolotu (z 3 kolektorow 1):
Uszczelka zwykła, następnie termiczna, znów zwykła i dopiero kolektor, potrzebowałem też dłuższych szpilek:
No i cała reszta:
+skrzynia:
Cięgna lewarka od 2.0 są dłuższe więc też trzeba było wymienić ale zostawić mój "short shifter":
Rezonator w zderzaku/błotniku od Z5 też trzeba było wywalić:
Ten od KFa wydaje się mniejszy ale ma rury o większej średnicy:
Nadszedł czas na przeszczep:
Z wiatraka klimy musiałem ściągnąć osłonę bo zahaczała o kolektor, niestety trochę rozszarpałem bandaż przy próbach wpasowania chłodnicy (bez osłony jest 5mm odstępu):
Okazało się, że wiązka od silnika KF nie pasuje do wiązki deski rozdzielczej Z5 pomimo, że dawca jak i biorca to polifty. W KF połączenie wiązka deski-wiązka silnika ma wtyczki zawsze przedliftowe nawet jeśli to był polift. Pozostałe wtyczki (licznika, drzwi itd. są już poliftowe) Sprawa rozbiła się o te 3 kostki:
Więc doszło mi trochę nieoczekiwanej pracy z wypruwaniem wiązki z deski i błotników i poszukiwaniem wiązki od poliftowego KFa, bo niespodziewając się, że będzie mi to potrzebne nie wypruwałem jej z dawcy a już dawno oddałem go na szrot.
Wiązkę udało się w miarę szybko znaleźć:
Ale samo zdjęcie deski nie wystarczyło:
Wiązka idzie za nagrzewnicą, parownikiem i wiatrakiem, więc trzeba zdemontować wszystko. Również plastikowe nadkola po obu stronach bo wiązka przechodzi w rogach przez ścianę grodziową i pod błotnikami ciągnie się do lamp, wiatraków, czujników ABS, pompy ABS, przekaźników klimy itp.
Po przełożeniu wiązki wystarczy wszystko podłączyć i poskładać do końca:
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Wielki szacun za ogrom pracy włożony. Mam tylko jedno Ale, czemu nie wkładałeś wiązki od k8 którą byś z łatwością spiął z ecu k8 i dzięki temu dodał sobie tak z 10KM?
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Bo mam przejsciowke dzieki ktorej moge to zrobic w kazdej chwili
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
To dobrze, mam nadzieje że działa jak należy i faktycznie będzie pożytek z ecu k8 w tej budzie Jak chcesz coś więcej mocy to zrób lepszy dolot
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości