CX-5 KF Facelift 2017 – 2019
Witam , czy ktoś posiada już nową poliftową Cx-5 z tego roku. Jestem ciekawy jak wypada w porównaniu z poprzednią wersją ,wyciszenie ,prowadzenie itp.Pozdrawiam. 
Udaj się do salonu na jazdę próbną.
Nawet jeśli ktoś już ma, to niekoniecznie zmienił z poprzedniej generacji CX5.
Poza tym każde odczucia są subiektywne, jeden może nie słyszeć tego, co drugiego doprowadza do szału.
Nawet jeśli ktoś już ma, to niekoniecznie zmienił z poprzedniej generacji CX5.
Poza tym każde odczucia są subiektywne, jeden może nie słyszeć tego, co drugiego doprowadza do szału.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3108 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Tak tez zrobię za jakiś czas , chodziło mi bardziej o to że jak ktoś już ma to mógłby się podzielić spostrzeżeniami na co zwrócić uwagę podczas jazdy próbnej bo pewne "kwiatki" wychodzą dopiero podczas normalnej eksploatacji. Moja żona wybrała 3 bo nie chciała 6 ze względu na gabaryty . No i jak powyżej wyszły pewne kwiatki podczas eksploatacji , a co mnie najbardziej rozwaliło ta akcja serwisowa z słupkiem A który się odezwał po miesiącu eksploatacji.Akcja serwisowa młotkiem i przecinakiem
.U nas na wyspach pewnie sam wiesz jakimi głąbami potrafią być pracownicy w serwisach autoryzowanych.Co najlepsze nie wiedzieli nawet że na coś takiego jest jakaś akcja.Sam musiałem im pokazać że jest recall , twierdzili że nie mają na ten temat informacji. .No proszę
. w miedzy czasie wyszło jeszcze pare innych "kwiatków" . Nauczony tymi doświadczeniami chciałem zasięgnąć opinii innych właścicieli aby wiedzieć na co zwrócić uwagę . 



Ta sama "generacja" to i problemy się powielają. Jak jesteś wyspiarz, to masz warunki aby sprawdzić szum od kół
To pierwsza bolączka.
Druga, to świst w kabinie powyżej 70mph. No i trzeba sprawdzić układ kierowniczy, bo u mnie w bliskiej rodzinie są 2, 3, CX5 i wszystkie telepią kierownicą przy jakichś 80mph – to jest porażka przez duże "P". A zwalczyć tego się nie da...
Wg mnie główną wadą CX5 na UK jest gama silników. 2.0 – za słaby i 2.2D – nagonka na Diesle. W 2018 (plotka) ma być lift 6 i silnik 2.5T. Jak dotrze on do CX5, to wtedy będzie to auto godne zakupu
Druga, to świst w kabinie powyżej 70mph. No i trzeba sprawdzić układ kierowniczy, bo u mnie w bliskiej rodzinie są 2, 3, CX5 i wszystkie telepią kierownicą przy jakichś 80mph – to jest porażka przez duże "P". A zwalczyć tego się nie da...
Wg mnie główną wadą CX5 na UK jest gama silników. 2.0 – za słaby i 2.2D – nagonka na Diesle. W 2018 (plotka) ma być lift 6 i silnik 2.5T. Jak dotrze on do CX5, to wtedy będzie to auto godne zakupu
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3108 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Hej,
Jezdze nowym modelem od lipca br. 2.2D. W porownaniu do poprzedniej wersji – 2x lepsze wyciszenie.
Silnik niby ten sam ale po rozgrzaniu wcale nie chodzi jak diesel
W kabinie praktycznie slychac tylko szumy toczenia, mozna rozmawiac szeptem. Prowadzenie nie zmienilo sie chyba bardziej. Nie moge jakos wyczuc tej "rewolucji" G-Vectoring czy jakos tam. Bardzo wygodne fotele. Rewelacyjne swiatle LED-owe.
Jezdze nowym modelem od lipca br. 2.2D. W porownaniu do poprzedniej wersji – 2x lepsze wyciszenie.
Silnik niby ten sam ale po rozgrzaniu wcale nie chodzi jak diesel
Do jakich prędkości się rozpędzałeś? Bo zaintrygowało mnie to stwierdzenie o wyciszeniu 
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3108 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
hmm ja jestem nowicjuszem jeśli chodzi o Mazdę. Przesiadłem się do CX-5 2017 z silnikiem 2.0 z Jeepa Grand Cherokee 4,7 i powiem szczerze że jak dla mnie ten silnik jest w zupełności wystarczający do poruszania się po mieście i przedmieściach. Zbiera się bardzo fajnie, szczególnie w trybie Sport.
nie mam porównania do innych Mazd, ale w porownaniu do JGC jest dużo ciszej choć faktycznie to, co w środku najbardziej słychać to szum opon.
kierownicą nie telepie przy wyższych prędkościach
co najwyżej mnie koryguje jak się nie trzymam w środku pasa zbyt dokładnie : )
nie mam porównania do innych Mazd, ale w porownaniu do JGC jest dużo ciszej choć faktycznie to, co w środku najbardziej słychać to szum opon.
kierownicą nie telepie przy wyższych prędkościach
Byłem na j. testowej 2.5 – obecnie mam 2.2D – powiem Wam , że rewelka.. Jeździ to jak mój dieselek na sterydach , jest bardzo cicho(test tylko miasto).
Zdecydowanie jest poprawiony napęd 4x4!!! – teraz rusza z 4 łap od razu – nie jak moja ( 2014) , że zrywa przód, po chwili dołącza tył , a wszystko "wali po łbie" kontrola trakcji.
Niestety spalanie z miasta to 12-14l.
Mam dwa pytania do wtajemniczonych:
Czy jest realne osiągnięcie spalania na poziomie 10 l. w tym modelu??
Jak tam jest rozwiązane ogrzewanie kabiny?? – po dosłownie 20 sek. z nawiewów leci bardzo ciepłe powietrze, a na bank silnik był całkowicie wystudzony.. Dali jakieś grzałki?
Zdecydowanie jest poprawiony napęd 4x4!!! – teraz rusza z 4 łap od razu – nie jak moja ( 2014) , że zrywa przód, po chwili dołącza tył , a wszystko "wali po łbie" kontrola trakcji.
Niestety spalanie z miasta to 12-14l.
Mam dwa pytania do wtajemniczonych:
Czy jest realne osiągnięcie spalania na poziomie 10 l. w tym modelu??
Jak tam jest rozwiązane ogrzewanie kabiny?? – po dosłownie 20 sek. z nawiewów leci bardzo ciepłe powietrze, a na bank silnik był całkowicie wystudzony.. Dali jakieś grzałki?

Przejechałem tą 2.5 w benzynie ponad 200km i specjalnie skasowałem spalanie. Wyszło mi 9.6l.
Więc jeśli na jeżdzie próbnej dawałeś ciągnie ognia i to na zimnym silniku, to Ci może wyszło 12 – 14. Jeśli masz wątpliwości wchodzisz na:
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
Średnia 8.92 l/100.
Więc jeśli na jeżdzie próbnej dawałeś ciągnie ognia i to na zimnym silniku, to Ci może wyszło 12 – 14. Jeśli masz wątpliwości wchodzisz na:
https://www.spritmonitor.de/en/overview ... owerunit=2
Średnia 8.92 l/100.
cinek78 napisał(a):Byłem na j. testowej 2.5(...)
Jak tam jest rozwiązane ogrzewanie kabiny?? – po dosłownie 20 sek. z nawiewów leci bardzo ciepłe powietrze, a na bank silnik był całkowicie wystudzony.. Dali jakieś grzałki?
Nie rozumiem polityki Mazdy w UK, tutaj CX5 nie jest dostępny z silnikiem 2.5 – porażka. Adaptacyjny tempomat też pozostaje w strefie marzeń...
A to rozwiązanie ogrzewania również mnie zaciekawiło, może jakiś właściciel potwierdzi w/w bajer?
Jeździłem Skyactivami (roczniki 2014-15) 1.5G, 2.0G 2.2D i tam tak sobie to wygląda.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3108 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
MakekCh napisał(a):Benzyna rozgrzewa się dużo szybciej niz diesel. 2.0B przy temperaturze jak dzis/wczoraj (okolo 6-8stopni) wieje cieplem po minucie. 2.5 pewnie szybciej.
Może i szybciej, ale przerobiłem już kilkanaście aut różnej maści i każdy bez względu na to czy Pb , czy On potrzebuje 2-5 km żeby ogrzewać kabinę . Wyjątkiem był Mitsubishi Outlander 2 który miał dwie grzałki w nagrzewnicy kabiny bodajże każda po 600w.
Także jak po liftingu mazdy maja tak szybko ciepły nawiew , to albo tez są grzałki , albo maja jakiś mega mikro obieg.
darrecki napisał(a): Adaptacyjny tempomat też pozostaje w strefie marzeń...
MRCC jest dostępny w 175 konnym automacie. Polecam zamówić online broszurke CX-5 (free) lub odwiedzic salon.

Widzę, że coraz więcej osób interesuje się tym modelem – co mnie wcale nie dziwi.

Ano faktycznie jest, moje niedopatrzenie. Ale cena to lekka przesada, za identycznie wyposażoną 6 wołają £5k mniej
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3108 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Powody są chyba dwa – wyprzedaż rocznika i wyprzedaż "starego" modelu. Nowsza 6-tka wychodzi na wiosne, więc jak zawsze próbują jeszcze sprzedać "starego" modelu ile się da. Nie wiem kto ma sieć salonów w okolicach Worcester, ale w okolicach Cambs to jest Donalds Group.
Wszedlem na ich stronke i sprawa wyglada tak, że kupując na kredyt CX-5 ma 3.9% APR i dealer dokłada £500 upustu, gdzie Mazda 6 Tourer SE-L NAV DIESEL kosztująca £26,075 ma oprocentowanie 0%
! i od tej sumy mozesz sobie odjąć £3,750 upustu, więc de facto płacisz £22,325
To jeszcze nie koniec, bo jeśli masz starego diesla (2009 lub starszy), to mozesz go oddać dealerowi, a w zamian dostaniesz 6-tke taniej £5000. Oczywiście trzeba się zapoznać z tym, co jest zapisane drobnym druczkiem
Na taki deal z CX-5 trzeba niestety jeszcze troche poczekać.
Wszedlem na ich stronke i sprawa wyglada tak, że kupując na kredyt CX-5 ma 3.9% APR i dealer dokłada £500 upustu, gdzie Mazda 6 Tourer SE-L NAV DIESEL kosztująca £26,075 ma oprocentowanie 0%

To jeszcze nie koniec, bo jeśli masz starego diesla (2009 lub starszy), to mozesz go oddać dealerowi, a w zamian dostaniesz 6-tke taniej £5000. Oczywiście trzeba się zapoznać z tym, co jest zapisane drobnym druczkiem

Na taki deal z CX-5 trzeba niestety jeszcze troche poczekać.
Tak czy siak za te 35600 to wolał bym Forda Edge St Line. Cena podobna, a klasa (wielkość) bez porównania.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3108 (47/157)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
witam
Ponad miesiąc temu stałem się posiadaczem CX 5 2.5 l z pierwszej partii jaka trafiła do kraju .Przesiadłem się z mazdy 3 BM . kto się interesował CX 5 to pewnie wie że USA po 3 miesiącach wycofali z sprzedaży silnika 2.0 l po skargach od klientów że muł.
W trasie odbyłem około 200 km reszta w mieście .Mam przejechane 2000 km .Spalanie jest na przyzwoitym poziomie na liczniku A średnie od momentu zakupu 10.6l
na B kilka razy testowałem ( około 100 km ) spalanie na poziomie od 9.8 do 13l . Bez problemu jeśli komuś się nie śpieszy na tempomacie w mieście 9l.
Samochód napewno się szybciej rozgrzewa niż mój poprzedni . Co do wyciszenia to jest ok( dobra muza sprawę załatwia ) oczywiście słychać mocno nadkola ale popracuje nad nimi po nowym roku . Myśle ze maty załatwią problem przy okazji wygłuszania drzwi pod audio .
\Planuje również manetki pod kierownicę do ręcznej zmiany biegów . produkt dostępny jako opcja w Japonii .
Byłem na hamowni i tu miła niespodzianka moc prawie jak katalog , natomiast max moment dostępny przy 3600 obr.
I jeszcze jedno ceny na akcesoria oferowane prze MMP to jakaś pomyłka . proponuje zamówić części na Wyspach będzie 50% taniej ( złodziejstwo)
Ponad miesiąc temu stałem się posiadaczem CX 5 2.5 l z pierwszej partii jaka trafiła do kraju .Przesiadłem się z mazdy 3 BM . kto się interesował CX 5 to pewnie wie że USA po 3 miesiącach wycofali z sprzedaży silnika 2.0 l po skargach od klientów że muł.
W trasie odbyłem około 200 km reszta w mieście .Mam przejechane 2000 km .Spalanie jest na przyzwoitym poziomie na liczniku A średnie od momentu zakupu 10.6l
na B kilka razy testowałem ( około 100 km ) spalanie na poziomie od 9.8 do 13l . Bez problemu jeśli komuś się nie śpieszy na tempomacie w mieście 9l.
Samochód napewno się szybciej rozgrzewa niż mój poprzedni . Co do wyciszenia to jest ok( dobra muza sprawę załatwia ) oczywiście słychać mocno nadkola ale popracuje nad nimi po nowym roku . Myśle ze maty załatwią problem przy okazji wygłuszania drzwi pod audio .
\Planuje również manetki pod kierownicę do ręcznej zmiany biegów . produkt dostępny jako opcja w Japonii .
Byłem na hamowni i tu miła niespodzianka moc prawie jak katalog , natomiast max moment dostępny przy 3600 obr.
I jeszcze jedno ceny na akcesoria oferowane prze MMP to jakaś pomyłka . proponuje zamówić części na Wyspach będzie 50% taniej ( złodziejstwo)
2.0 to muł? to chyba innymi samochodami jeździliśmy. Zbiera się lepiej niż mój Civic VIII 1.8 litra którym jeździłem przed Jeepem a wiadomo że auto cięższe. A w opcji Sport to już w ogóle nie ma o czym mówić.
masz może jakieś źródło tej informacji że w USA wycofali ten silnik bo miał za mało mocy?
masz może jakieś źródło tej informacji że w USA wycofali ten silnik bo miał za mało mocy?
Witam, jestem właścicielem Nowej CX 5 – drugiej generacji, 2.0. 4x4 skypassion 2017.08 , poprzednio posiadałem RAV4 2014 w dieselu , ogólnie jestem zadowolony, z wyciszenia, trakcji, przyspieszenia, choć miałem ropniaka z momentem 320Nm to nie zmienia faktu że tu przy benzynie nie można sobie poszaleć, nie odczuwam braku momentu, ponieważ w Mazdzie jest płaski ale bardzo długi i wystarczający moment obrotowy na przemieszczanie się po mieście oraz autostradzie z prędkościami autostradowymi tj 130 -150, jest cicho naprawdę , testowałem Skodę Kodiaq , VW Tiguana i powiem że jest różnica na + dla CX5 względem tych modeli, do testów miałem jeszcze Merca GLC i szczerze może trochę było Ciszej , nie odczuwałem zbyt wielkiej różnicy, ogólnie Nowa CX5 jest udanym autem
, jestem zadowolony z zakupu i z czystym sercem mogę ją polecić . W chwili obecnej mam przejechane 9500 tyś km, spalanie od początku, 3/4 miasto – 1/4 autostrada i trasa szybkiego ruchu 8,7 l/100 km uważam za super wynik. Najlepsze spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 5,8l/100 km trasa krajowa Toruń – Grudziądz jazda w pełni przepisowa do 120 KM/h. autostrada do 120 – 140 – spalanie ok 7,2l/100km , prędkości od 140 – 180 spalanie 9,2l/100 km. Jeszcze dodam jakość wykonania jest powalająca w porównaniu do Skody czy VW, w tym modelu CX5 Mazda próbuje aspirować do grona marki Premium, dosłownie jest pod samymi drzwiami. Uważam iż następny model, albo już nawet lifting CX5 który pewnie pojawi się za 2 lata otworzy te drzwi w raz z silnikiem Skyactiv X
.

- Od: 13 sty 2014, 11:50
- Posty: 3
- Skąd: Grudziądz
- Auto: W trakcie zakupu Mazda CX5 II generacji 2017 2.0 SkyPASSION SKY-G 160 KM 6MT 4×4 i-ACTIV AWD – ODBIÓR VIII – IX
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9