tryb awaryjny, bląd P0093
1, 2
Witam
Mam następujący problem:
W trakcie jazdy (na ciepłym silniku) zapala się check engine, silnik zaczyna bardziej rechotać, wchodzi w tryb awaryjny (max 1800 obrotów).
Zgłasza błąd: P0093 – FUEL LEAK PROBLEM. Nie raz pomaga zgaszenie i zapalenie ponownie, ale problem wraca za chwilkę.
Od czego zacząć ?
Mam następujący problem:
W trakcie jazdy (na ciepłym silniku) zapala się check engine, silnik zaczyna bardziej rechotać, wchodzi w tryb awaryjny (max 1800 obrotów).
Zgłasza błąd: P0093 – FUEL LEAK PROBLEM. Nie raz pomaga zgaszenie i zapalenie ponownie, ale problem wraca za chwilkę.
Od czego zacząć ?
Od sprawdzenia okolic filtra paliwa – "fuel leak problem" = "problem z wyciekiem paliwa". Może parafina się wytrąciła z oleju napędowego i zatkała filtr? Zobacz, czy w momencie gdy gaśnie auto grzybek (pompka) na filtrze paliwa się zapada. Możesz zdjąć z filtra przewód doprowadzający paliwo do silnika i podpompować ropę do podstawionego kubeczka – zobacz, czy łatwo się pompuje i czy łatwo wypływa.
Może się do czegoś przyda 
DTC P0093:00 – Fuel system leak detection
DETECTION CONDITION:
he PCM monitors the fuel quantity corresponding to fuel pressure change from the fuel pressure sensor while the engine running. If the fuel quantity higher than the preprogrammed criteria, the PCM determines fuel system leakage.
POSSIBLE CAUSE:
• Fuel leakage or clogged fuel line
• Suction control valve malfunction
• Supply pump malfunction
• Fuel pressure sensor malfunction
• Fuel injector malfunction
• Fuel pipe improper connection on fuel tank
Powyżej wycinek z diagnostyki dla MZR-CD ( RF-Turbo )
Zazwyczaj w takim momencie pytam: " co było grzebane ostatnio?"
Standardowo, sprawdź podkładki pod wtryskami ( zawsze sprawdzaj
przed dalszym szukaniem oczywiście..
Szkoda, że nie ma więcej błędów.. Jeśli nie widać wycieków paliwa w okolicy silnika trzeba szukać głębiej. Najlepiej zrobić jazdę próbną z komputerem, poszukać nieprawidłowości, może się coś trafi.. A jak nie to po kolei sprawdzać drożność układu paliwowego i czujniki.... SCV na celowniku
potem wtryskiwacze..
DTC P0093:00 – Fuel system leak detection
DETECTION CONDITION:
he PCM monitors the fuel quantity corresponding to fuel pressure change from the fuel pressure sensor while the engine running. If the fuel quantity higher than the preprogrammed criteria, the PCM determines fuel system leakage.
POSSIBLE CAUSE:
• Fuel leakage or clogged fuel line
• Suction control valve malfunction
• Supply pump malfunction
• Fuel pressure sensor malfunction
• Fuel injector malfunction
• Fuel pipe improper connection on fuel tank
Powyżej wycinek z diagnostyki dla MZR-CD ( RF-Turbo )
Zazwyczaj w takim momencie pytam: " co było grzebane ostatnio?"
Standardowo, sprawdź podkładki pod wtryskami ( zawsze sprawdzaj
Szkoda, że nie ma więcej błędów.. Jeśli nie widać wycieków paliwa w okolicy silnika trzeba szukać głębiej. Najlepiej zrobić jazdę próbną z komputerem, poszukać nieprawidłowości, może się coś trafi.. A jak nie to po kolei sprawdzać drożność układu paliwowego i czujniki.... SCV na celowniku
Witam
Filtr paliwa wymieniony – dalej problem występuje.
U mnie problem będzie podejrzewam poważniejszy. Jak wywali ten błąd to silnik ma inny dźwięk – głośniej chodzi i rechocze bardziej.
Podczas jazdy aplikacją Torque poprzez interfejs bluetooth gaszę checka i silnik działa normalnie, odgłos jest normalny, moc powraca.
Poczynione kroki:
1. Wymieniony filtr paliwa
2. SCV wymieniałem około 3 lata temu. Miałem z wadliwej serii, wymieniłem na nowy sprawny.
3. Podkładki pod wtryskami wymieniałem 8 lat temu jak kupiłem samochód. Wymieniłem na te okrągłe (nie kwiatki) czyli te wolne od wad. Z korka nie leci dym.
Silnik kondycyjnie w super stanie – zero zużycia oleju, pali w największe mrozy od kopa.
Obejrzałem silnik, nie zauważyłem nigdzie wycieku, nie mniej jednak jeden wtryskiwacz jest trochę spocony, zamieszczam foto. Wokół wtryskiwacza mokra jest ta uszczelka gumowa. Może w tym tkwi problem ?
Filtr paliwa wymieniony – dalej problem występuje.
U mnie problem będzie podejrzewam poważniejszy. Jak wywali ten błąd to silnik ma inny dźwięk – głośniej chodzi i rechocze bardziej.
Podczas jazdy aplikacją Torque poprzez interfejs bluetooth gaszę checka i silnik działa normalnie, odgłos jest normalny, moc powraca.
Poczynione kroki:
1. Wymieniony filtr paliwa
2. SCV wymieniałem około 3 lata temu. Miałem z wadliwej serii, wymieniłem na nowy sprawny.
3. Podkładki pod wtryskami wymieniałem 8 lat temu jak kupiłem samochód. Wymieniłem na te okrągłe (nie kwiatki) czyli te wolne od wad. Z korka nie leci dym.
Silnik kondycyjnie w super stanie – zero zużycia oleju, pali w największe mrozy od kopa.
Obejrzałem silnik, nie zauważyłem nigdzie wycieku, nie mniej jednak jeden wtryskiwacz jest trochę spocony, zamieszczam foto. Wokół wtryskiwacza mokra jest ta uszczelka gumowa. Może w tym tkwi problem ?
Kolego "smile " – nic nie wywołuje. Po prostu podczas jazdy jednocześnie zapala się check i dochodzi rechot i tryb awaryjny. Tylko na ciepłym silniku, po przejechaniu około 20km zaczyna się tak dziać. W trakcie jazdy kasuję błąd, silnik normalnie zaczyna pracować. Za jakiś czas znów ten błąd.
Kolego "tadziol" – cenna uwaga, wyczyszczę ten czujnik, zmierzę też rezystancję czy zmienia się na zimnym jak i ciepłym silniku. Co do przewodów, to rozumiem, że są koło intercoolera (IC) ? Ściągnę zderzak i obejrzę je.
Kolego "tadziol" – cenna uwaga, wyczyszczę ten czujnik, zmierzę też rezystancję czy zmienia się na zimnym jak i ciepłym silniku. Co do przewodów, to rozumiem, że są koło intercoolera (IC) ? Ściągnę zderzak i obejrzę je.
Hubix napisał(a):Co do przewodów, to rozumiem, że są koło intercoolera (IC) ?
tak jak napisał tadziol
Zdejmiesz zderzak, to będziesz je widział.tadziol napisał(a):leżącym na IC
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6