Mazda MX-3 EC KL-DE '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez marcinowozniako » 19 lis 2017, 17:56

A jak tam twoje KLZE? Dobije chociaż do takiej mocy jak moje DE? <czarodziej>

Nie no na serio. Na 15w50 motula przejechałem ok 10 tys KM i przez ten czas nie było żadnych, dosłownie żadnych niepokojących problemów. DOpiero pzy wkładaniu tego silnika tutaj do czerwonej został zlany ten olej motul i zalany Valvoline vr1 5w50 właśnie po namowach Julka. Wyszło jak widać bokiem i serio nie chce mi się wierzyć w wasze teorie.

Dałbym CI Maliniak ten silnik do remontu i do obalenia waszych teorii bądź ich potwierdzenia ale sęk w tym że to Ty go będziesz robić więc będziesz mógł sobie nagiąć fakty do swoich teorii. Jestem niemal pewien że silnik jest w bdb stanie oprócz tej panewki a co za tym idzie wału ale jeżeli "lekkie mody" w stylu wydech dolot kolektor dodają silnikowi 15-20KM to znaczy że silnik jest w dobrej kondycji.

Dopisano 19 lis 2017, 17:57:

rafał88 napisał(a):Chlopie nikt Ci nie mowi ,ze smietnik.


4 tys to obraza mnie i mojej mazdy, zatem to niemalże jak za bezcen. Nie kupisz nawet mx3 z k8 zdrowym pod maską więc mówię to jak śmietnik...
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 19 lis 2017, 17:58

marcinowozniako napisał(a):Nowych rzeczy się dowiaduje :D Gwint plus 4 semi slicki na lekkich 15 calowych felgach plus całe zawieszeniena Poli, plus Silnik z kolektorem prostym klze plus det 3 sportowe kolektory wydechowe 2.5 calowy wydech na jednym końcowym tłumiku wszystko na kwasówce dolot 3 cale i to jest według Ciebie warte 4 tyś? Za takie posty powinien lecieć ban za głupotę.


Chyba musisz na części wszystko posprzedawac. A najlepiej wpierdzielaj nowy wał i panewki i jechane dalej <diabełek>
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez sewo » 19 lis 2017, 18:00

rób panewkę na sztukę i na olx. Jakiś małolat łyknie zajarany ;)

Z tego co pamiętam to misiaka klde miało 90 tysięcy i przez pierwsze kilometry szło jak głupie a później chyba robił silnik... ;) Stary motor gwałcony zbyt często na frytownicy. Musiało się tak skoczyć :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2247 (37/53)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez marcinowozniako » 19 lis 2017, 18:05

sewo napisał(a): Stary motor gwałcony zbyt często na frytownicy. Musiało się tak skoczyć


Nie to nie dlatego. SIlnik który mi padł to silnik z xedosa 9 Automat 140 tys przebiegu auto z niemiec było sprowadzanie sam silnik pracował Cichutko bez najmniejszych niepokojących dźwięków zatem to nie stary motor jak większość tutaj KLi. Kompresji nie sprawdzałem ale jak mówię musi być z nim wszystko OK skoro po "lekkich modach" jest przyrost na poziomie 15-20KM.

Tak coraz poważniej zastanawiam się nad remontem tego śmietnika na kołach.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez sewo » 19 lis 2017, 18:13

temat przerabiany ;) Fajnie jedzie fajnie gada a później stuka... Motor wiekowy, z przebiegiem więc miał prawo zacząć stukać przy katowaniu. Masz dużo fantów wartościowych więc na części lepiej opchnij bo 10 koła ciężko będzie za nią dostać. Niestety takie realia. Każdy chce wszystko kupić najlepiej za frajer ;)

Ja bym robił :]
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 19:54
Posty: 2247 (37/53)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez Biniu » 19 lis 2017, 18:14

Jedziesz z koksem. Ja kibicuje mocno.
A czemu olej "50" lales do KL myślałem zawsze, że Mazda tam wymyśliła "30" – mówię o lepkości letniej.
Chłodzenie nie wyrabia, że standardowy jest za rzadki?
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 07:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 19 lis 2017, 18:21

Panowie serio? Trochę faktów o których forum nie wie bo po co. I tak nikt tego nie komentuje nie ma żawej dyskusji jak teraz w przypadku gdy auto wystawione na sprzedaż za więcej niż cena złomu.

TO już się zaczynało w zielonej. TO moje 1 auto i wszystkiego musiałem się uczyć samemu. Wszystkiego znaczy szybka jazda szybka zamiana biegów wyczucie auta dobry i efektowny start od zera a nie efektowny.

Potrafiłem sobie pojechać i przez 1h dosłownie 1h ruszać z miejsca i ćwiczyć najlepsze możliwe starty. Jakie ma obciążenia taki silnik który co chwilę jest ciągnięty prawie pod odcinkę szybka zmiana biegów itp itd? Załóżmy że jeżdżę tak przez połtora roku w między czasie będąc na torze Poznań, również bezproblemowo jeżeli chodzi o silnik. Byłem przekonany o bezawaryjności tego silnika dopóki nie włożyłem go do czerwonej i zalałem inny olej, tzn valvoline vr1 5w50.

Przypomnę silnik z 2002 z małym przebiegiem wcześniej upalany na 15w50 potem na 5w50. Na 15w50 przez 10 000 KM upalania miałem 2 dolewki Oleju, około 2L. Tutaj silnik włożyłem na początku sierpnia i do końca października miał już za sobą 1 dolewkę oleju. Ogólnie dolałem jakieś łącznie 1.5l oleju aż do niedawna Zatem zwiększył się pobór oleju na tym 5w50 kopcenia nie było jakiś innych niepokojących objawów również. Ale tak się składa że dosłownie parę dni przez panewką był sprawdzany stan Oleju, była równa połowa. Od tego czasu auto stało w garażu, wyjechałem przejechałem 10 KM poszła panewka, i to nie przy obciążeniu tylko na niemalże wolnych obrotach przy prędkości 30-40km/h.

Lałem w50 bo uważam że przy takiej jeździe jaką ja uprawiam w30 całkowicie się nie sprawdzi i po SIlniku miałbym już o wiele szybciej niż teraz.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez MIRU » 19 lis 2017, 18:24

Kiedys Lukster miał problemy z panewkami, po zmiania na motula 15w50 problemu nie było. Tyle że częste wymiany bo szybko tracił wlasciwosci i po niedługim czasie odzywaly się hla
u siebie przed montażem turbo do kf'a wymienilem panewki profilaktycznie i okazało się, ze na ostatniej korbie srodka panewki wgl nie było...wymieniłem cały set i smigałem bez problemow.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez marcinowozniako » 19 lis 2017, 18:26

MIRU napisał(a):na motula 15w50 problemu nie było.


O proszę, tym bardziej że Rafał, aka Jarek_ZE upalał ze 3 lata swoje KLZE na tym oleju i gdy go rozbierałem panewki były w świetnym stanie. Przypadek?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez MIRU » 19 lis 2017, 18:32

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez Maliniak » 19 lis 2017, 18:37

Marcin ja nie wkładałem ZE zeby go upalac czy popisywac sie mocami, chciałem zbudowac Mxa na fajnych gratach i tyle.
Rozbierałem silniki z mniejszymi przebiegami i roznie to z nimi bywało wiec prosze nie pisz ze jak silnik ma 140tys.km przelotu to jest w fabrycznym stanie.
Oczywiscie on mogłby chodzic bezawaryjnie przez kolejne 140tys ale nie przy takim traktowaniu jak Ty to robiłes. Tu juz może nie chodzi o olej ale o fakt przeciazen i zmeczenia materiału ale spoko składaj na olej, ja latam roznymi autami i przez ładnych pare lat leje do nich i do aut swoich klientów tylko Valvo i nic sie nie dzieje.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez marcinowozniako » 19 lis 2017, 18:46

Maliniak napisał(a):Marcin ja nie wkładałem ZE zeby go upalac czy popisywac sie mocami, chciałem zbudowac Mxa na fajnych gratach i tyle.

Ok, a ja po to aby mx dawał mi frajdę z jazdy i przy okazji żeby pokazać innym że nie trzeba mieć 300KM w aucie aby to fajnie przyspieszało. Można powiedzieć że prawie się udało.

Maliniak napisał(a):Rozbierałem silniki z mniejszymi przebiegami i roznie to z nimi bywało wiec prosze nie pisz ze jak silnik ma 140tys.km przelotu to jest w fabrycznym stanie.


Nie napisałem tego, twierdzę że jeżeli silnik po jak tutaj już ustaliliśmy z kolegami "lekkich modach" jest wstanie pokazać 15-20KM więcej niż wcześniej to cylindry tłoki pierścienie raczej są w lekko mówiąc dobrym stanie. NIe mów mi też proszę że 190KM dla silnika wolnossącego 2.5 V6 to jakiś duży wysiłek bo hondziarze by ręce załamali. Co do reszty Twojego posta przeciążeń dla silnika 2.5 v6 przy najniższym z całej 3 stopniu sprężania (klde, klze, klg4)? Tutaj podobno można dmuchać 0.3b w turbo bez problemów a tutaj nadal było N/A.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Pyton » 19 lis 2017, 18:51

https://www.olx.pl/i2/oferta/mazda-323- ... py78F.html
Byle auto Jacka . Duzo bardziej pomodzone auto i jezdzace za polowe ceny.
Ostatnio edytowano 19 lis 2017, 19:10 przez Pyton, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2015, 15:34
Posty: 315 (1/5)
Skąd: dziki zachod
Auto: Infiniti fx35
Była Mazda BG; BA; BJ; BK

Postprzez marcinowozniako » 19 lis 2017, 18:55

Które by zostało z hmm 6 długości auta za mną? Pyton tak wiem że wszystkie auta z waszej okolicy to były super auta jeżdzące z Misiaka 323 na czele która chyba jak ją odkupował miała iść na złom? Nie piję tutaj oczywiście do nikogo ale link się nawet nie otwiera a ja tą 323 pamiętam z postów z 2010 roku...
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Pyton » 19 lis 2017, 19:09

Dalem tylko luzny przyklad ze mozna kupic auto sprawne
I po nie malych modyfikacjach za duzo mniejsze pieniadze. A ty piewsze co to ze by dostalo w pupę od twojej super szybkiej mx3 – 6 dlugosci. Ewidentnie masz jakis problem
Forumowicz
 
Od: 25 wrz 2015, 15:34
Posty: 315 (1/5)
Skąd: dziki zachod
Auto: Infiniti fx35
Była Mazda BG; BA; BJ; BK

Postprzez marcinowozniako » 19 lis 2017, 19:13

Nie nie mam problemu. Jak mówiłem mi auto ma sprawiać frajdę z jazdy a nie tylko ładnie wyglądać.

A z porównywaniem osiągów sorry, mam taki fetysz. Poza tym jak mówię link nie działa więc nic nie jestem wstanie powiedzieć na temat tego auta a tak btw to z którego roku to ogłoszenie sprzedaży? :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez MIRU » 19 lis 2017, 19:16

A tak jeszcze sie wtrace w dyskujse, jak obrociło panewke to ewidentnie stopka do regeneracji i wał albo jedno z nich. Tak czy siak zeby upalac to silnik out, wał out, czapka co najmniej jedna up. Nikt mi nie powie że po obroconej panewce załozy nowe i bedzie cacy....Sama wymiana panewek to koszt 100pln i 2 godzin :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez marcinowozniako » 19 lis 2017, 19:19

Nie no wiadomo że na sell robić nie chce silnika aby tylko nie hałasował nie jestem świnią.

Jakbym się jednak zdecydował to wszystko wyciągamy jak mówisz i sprawdzanie bloku cylindrów tłoków korbowodów wału itp itd.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez MIRU » 19 lis 2017, 19:36

ok, to wytłumacz mi zatem, dlaczego na innym forum piszesz że to tylko wymiana panewki ?? ??
DLa kogoś kto potrafi i umie wymienić samemu panewkę to niezły silnik mu się trafi,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 02:26
Posty: 905 (0/2)
Skąd: hell
Auto: 323F BA KLT

Postprzez marcinowozniako » 19 lis 2017, 19:42

Źle mnie zrozumiałeś i chyba źle się wyraziłem. Większość kosztów przy takim remoncie to robocizna mechanika który musi cały silnik rozkręcić i chodzi o to że jeżeli ktoś potrafi umie ma zaplecze itp itd to jest sobie sam wstanie rozebrać silnik sprawdzić czy wszystko ok zrobić taką naprawę samemu bez swoich kosztów robocizny. To było pisane w takim stylu.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy