Przekładki silników – dyskusja.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez pinky » 28 cze 2006, 16:46

Pomyliło Ci się z z inną serią, tzn '86-'89 – BF GTX – najpopularniejsza sportowa 323 – z silnikiem 1.6 TURBO o mocach 132/136 KM, 143 KM, 156 KM; napęd na wszystkie koła (4WD), wersja GT-Ti z napędem na przednie koła.


Ten silnik tez może podpasować, było na forum ktoś taki silniczek wrzucał do 323 BG Hatchback

W kilku miejscach spotkałem się oprócz tego z informacjami, że GTX BG produkowany w latach '90'–'93 miał napęd 2WD lub 4WD ! Czyli musiała być całkiem inna skrzynia usmiech Czy skrzynia 2WD od takiego GTX była jakoś dodatkowo wzmocniona?

Pierwszy raz słysze, może na rynek JDM, albo skrzynia podobna do G15M-R z Protage Turbo (BJ) "Differential open, 2 way LSD in FS-DET" inna nie miała by sensu.
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Orin » 28 cze 2006, 17:58

http://www.mazdaspeed.pl/modele/323_gtxr.php – zerknij na kalendarium. Oprócz tego kiedyś czytałem bodajże na forum streetracing, jak członek tego klubu szukał właśnie skrzyni 4wd do swego GTX'a BG, bo miał 2WD (ori). Nie wiem jak temat się zakończył.. Zapewne sobie darował z powodów podobnych do rozważanych np w tym poscie....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Grześ1mazda » 1 lip 2006, 00:00

Zrobiłem Swap-a W 323f 1,6 16V na 1,8 GT Silniczek Z BG 94kw:) I Tak ZApiepsza Ze masakra:) niemm Poruwniania Między 1,6 a ty co jest teraz!! NAprawdze prze kozak:D:D:D:D
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez pinky » 1 lip 2006, 07:32

teraz tylko zmień auto w profilu :D
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Grześ1mazda » 1 lip 2006, 10:23

hehe a teraz moze być...? :> :> :> :>
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez GofNet » 1 lip 2006, 16:24

Grześ1mazda napisał(a):Zrobiłem Swap-a
Ile Cię wyniosło i jakie miałeś po drodze problemy?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Grześ1mazda » 1 lip 2006, 17:57

koszty to tylko to ze Zapłaciłęm 100zł kumplowi Elektrykowi za Przekładke wiązki!! żadnych problemów:)
tylko tyle ze męvzyłem sie z jedną łapą!!! i w BG a 323F jest łąpa inaczej mocowana Ale jesli robisz swap-a to masz przy tej skrzyni od 1,8:) i tyle:)
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez Grześ1mazda » 1 lip 2006, 18:03

mam mały Problemik!! W 1,8 Dohc 16V odcina mi palio Przy 6500 Obrotów a nie przy 7500:/ Pomużcie co msuze zrobić aby normalnie odcinało??
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez krzynio » 1 lip 2006, 21:04

Grześ1mazda napisał(a):mam mały Problemik!! W 1,8 Dohc 16V odcina mi palio Przy 6500 Obrotów a nie przy 7500:/ Pomużcie co msuze zrobić aby normalnie odcinało??


hmm wiesz co kumpel miał tak samo ...... nie jestem pewien ale chyba zmienił od kolegi z 1,8 103km przepływkę i tak było ale sprawdze to jutro !
Mniam GTR ;) 1,3 bara to brrrrrr jedyne 300KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 12:32
Posty: 737 (0/3)
Skąd: Garwolin
Auto: wściekłe 323 GTR :) i mniej wściekłe 323 GTR :)))

Postprzez Pyton162 » 1 lip 2006, 21:54

sciagni limter obrotow i po klopocie, pozdro
Pyton162
 

Postprzez pinky » 1 lip 2006, 22:00

sciagni limter obrotow i po klopocie, pozdro

Limiter nie jest kłopotem, bo ECU jest dobre od wersji BP DOHC. Problem jest w innym miejscu. A jak chciałbys go zdjąc tak apropo??
ex MSP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2005, 17:11
Posty: 1572 (0/1)
Skąd: Wwa
Auto: FD3S, SE3P, NC1

Postprzez Grześ1mazda » 1 lip 2006, 22:01

no waśnie jak to zdjąć ??!!?? qrde co musze zrobić aby się kręciła tak jak powinna...?
Początkujący
 
Od: 5 cze 2006, 00:03
Posty: 20
Skąd: kraków
Auto: Mazda 323f 90r 1,8 16V GT :D

Postprzez mlody1921 » 7 lip 2006, 22:13

grześ ale ty zalozyłes do 323 a ja chce do mx-3 97r. i czy sie opłaca myslec o 1,8 16v 140 km czy nie lepiej myslec o 1,6 turbo
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Grzyby » 7 lip 2006, 22:26

Panowie – dalikatnie przypominam o zasadach pisowni i ortografii (jest o tym w regulaminie).

Zęby bolą jak się Was czyta.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez mlody1921 » 17 lip 2006, 12:37

i nie odpisali mi oj
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez 83KAFI83 » 22 lip 2006, 14:53

mlody1921 a kobznij sobie od 1,6 i spokój no :) a jak nie chcesz tego to se [tiiit] 140 od BP i nie wiedzę problemów no :)
nastał zwrotny punkt akcji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 06:28
Posty: 256
Skąd: Gliwice
Auto: mazda 626 1,8 16v 93

Postprzez Trivian » 2 sty 2007, 12:25

No dobra moze ktos jednak z sesem ruszy ta rozmowe :|
temat mial byc o MX-3 a widze tu same podniety <lol> ''efciami''.

Sam zamierzam zmienic (chce to zrobic jak najszybciej) w moim mx3 i myslalem ze cos znajde w tym topicu ale cos trudno posklejac to do kupy <faja> wiec moze tak raz jeszcze... :P

Co musze zrobic zeby zasadzic 1.6 turbo od GTX? Dokladnie...no dalej...no czekam... ;)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 13:59
Posty: 62
Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC

Postprzez Orin » 2 sty 2007, 17:03

Trivian napisał(a):Co musze zrobic zeby zasadzic 1.6 turbo od GTX?

Zmienić blok silnika na BP, bo sama głowica ci nie spasuje.
Zmienić kolektor
Zmienić ECU
Zmienić przepływkę lub wymienić na map sensor (choć na forum streetracing doradzają to pierwsze)
Założyć czujnik spalania stukowego
Oczywiście skoro masz VJ-21 to o dmuchawce już nie wspominam.
Jeśli nawet spasujesz skrzynię F5M-R z 1.6 z blokiem BP (różnie ludzie piszą: jedni że się da, drudzy że nie a sam tego w praktyce nie sprawdzałem) to nie wróżę długiego życia przegubom. Jeśli zaś nie spasuje, to dochodzi wymiana skrzyni na G5M-R wraz z półosiami oraz przegubami.
Jeśli chcesz ufać jeszcze autku to mocniejsze hamulce i ew. zawieszenie + ogumienie.

Nie sprecyzowałeś o jakiego GTX'a Ci chodziło. Powyższe rozważania są dla GTX'a 1989 – 1993 w budzie BG. Dla starszych GTX'ów w budach BF i BD niestety nie posiadam szczegółowych informacji, ale można spokojnie założyć że ewentualnie to tylko blok silnika będziesz mógł zostawić, reszta do wymiany jak wyżej. Dla mnie jednak to poroniony pomysł – wsadzać min 17-letnią dmuchawkę i mieć 150KM które nie wiadomo jak długo pożyją zamiast wymienić silnik na BP i tą jednostkę dopiero uturbić, a baza zawsze jest już o te min 40 kucy mocniejsza lub też max 57 kucy jeśli znajdziesz silnik z 323 GRSI.
Pozdrawiam
Krzysiek
Ostatnio edytowano 2 sty 2007, 17:05 przez Orin, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Postprzez Orin » 2 sty 2007, 17:03

sorry – wkleiło dwa razy posta... :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2004, 19:40
Posty: 760
Skąd: Częstochowa
Auto: Żuczek i Jaszczurka...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy Moto