Jest to mój pierwszy post, więc witam wszystkich forumowiczów
Można powiedzieć, że z Mazdą mam do czynienia od najmłodszych lat. W wieku 5 lat (pamiętam tę sytuację do dziś), ciągałem i upraszałem rodziców żeby mi kupili breloczek z takim ptaszkiem w kółeczku. Po długich namowach, stało się, dostałem swój upragniony prezent, z ulubionym znaczkiem. Ale nikt by się nie spodziewał, że 14 lat później, ten znaczek znajdzie się na moim aucie. No cóż, cuda się zdarzają

Może, po krótce, chciałbym wam przybliżyć, co to za auto, że chciało mi się tyle o nim pisać
Otóż tak jak w opisie, macie do czynienia z Mazdą 6 (GY) wyprodukowaną w Japonii, listopada 2007 roku, z silnikiem 2.3 (L3) i 5-biegową skrzynią automatyczną.
Jest to moje pierwsze auto, a więc jeszcze dużo przede mną.
Madzia przyjechała z Danii 24 stycznia 2017 roku z przebiegiem 169 tys. km (sprawdzony w duńskiej bazie danych pojazdów)
Tak, wiem, że Dania to 10 kg soli na m² i w ogóle tam wszystko gnije. Jednak garaż i dbanie o konserwacje przez Duńczyka (całe podwozie wysmarowane bitumem, który jak narazie się nie kruszy) zrobiło swoje i narazie nie ma żadnych ognisk rdzy.
Dlaczego Mazda 6? Już wcześniej słyszałem o jej bezawaryjności i pancernych silnikach, do tego kumpla tata miał 'szóstkę' od ładnych paru lat i widziałem, że cieszył się z zakupu.
Dobra... koniec bablania, teraz troszkę suchych faktów.
DANE TECHNICZNE:
• Silnik: (L3) 2261 ccm, 122kW (166KM) DOHC 16V,
• Data produkcji: listopad 2007
• Nadwozie: Sport Wagon (GY)
• Kolor nadwozia: Radiant Ebony
WYPOSAŻENIE:
• ABS
• Reflektory ksenonowe samopoziomujące ze spryskiwaczami
• Welurowa tapicerka
• 6 poduszek powietrznych
• Podgrzewane fotele
• 2 elektryczne i podgrzewane lusterka
• Klimatyzacja automatyczna
• 4 elektryczne szyby
• Tempomat
• Audio BOSE® z subwooferem w dojazdówce
• Alufelgi OEM 17'' na oponach Hankook Kinergy 4S 215\45
• TCS
• DSC
• Czujnik zmierzchu
• Czujnik deszczu
• Przyciemnione tylne szyby
• Centralny zamek na pilota
• Relingi
• AUX
• Spoiler ze swiatłem STOP (LED)
... to chyba wszystko z tych ciekawszych rzeczy
CO WYMIENIONE (co ile):
• 2x wymiana oleju na Mobil 1 5W30, co 10 tys. km,
• olej w skrzyni biegów na Mobil1 ATF III, co 60 tys. km,
• filtr oleju, co 10 tys. km,
• filtr powietrza, co 15 tys. km, albo jak już jest mocno zasyfiony,
• filtr paliwa co 20 tys. km,
• filtr kabinowy, co roku,
• filtr oleju w skrzyni wraz z uszczelką,
• zarówka tylna lewa pozycyjna,
• klocki hamulcowe,
• przeczyszczony przepływomierz i przepustnica.
CO DO WYMIANY:
• żarówka podświetlenia tablicy rejestracyjnej (zrobione),
• żarówka podświetlenia schowka pasażera,
• żarówka postojowa przednia lewa (zrobione).
CO PRZEROBIONE, DOŁOŻONE:
• wpięty AUX do fabrycznego radia,
• obowiązkowy WUNDERBAUM na lusterku wstecznym

CO W PLANACH:
• pomalowanie zacisków hamulcowych na srebrny kolor,
• założenie klubowych tablic, (zrobione)
• założenie przyciemnianych kloszy tylnych LED,
• zmiana oświetlenia wnętrza na LED.
... z czasem na pewno będzie przybywało planów modyfikacji
Co do spalania, to ta Madzia trochę żłopie, z wyliczeń własnych (nie komputera pokładowego) średnio spala 9,7-10,2L/100 km w jeździe mieszanej (więcej miasta, troszkę trasy).
Zdjęcia może nie są zbyt dobre, ale z czasem postaram się je zmienić, na lepszej jakości i w lepszej scenerii
Zapraszam do komentowania
