Gaśnie, dymi, szarpie, pracuje na 3

Postprzez jarossis » 25 paź 2017, 00:34

Szanowni !

W poprzednim tygodniu podczas pracy na biegu jałowym w moim RF5C 136 Kuca słyszałem ze 3 razy lekkie przerywanie ( jak by na chwilę odcięło zapłon). Nie zwracałem na to większej uwagi. Minęły 3 dni, i zauważyłem że mazda trochę gorzej odpala ( ciężej i dłużej kręci), w dniu wczorajszym w trakcie jazdy zaczęła przygasać i tracić moc. Zaczęła strasznie kopcić na biało, a moc powracała powyżej 3 tyś obrotów. Jak tylko obroty spadły poniżej 2,5 tyś zaczęło strasznie szarpać. Co ciekawe jak wejdę na obroty wyższe niż 3,5 tyś pojawia się bardzo szybkie szarpanie/stukanie podobne do wyrobionego sworznia wahacza ( jednak tutaj bardzo szybko i z okolic lewej strony silnika). Dojechałem mazdą do domu i podpiąłem pod forscana. Główne błędy : P0102, P0113, P0201, P0202, po załączonym screenie widać że korekta dla wtrysku nr 2 to aż 10 gdzie reszta ma 0. Co ciekawe rok temu wszystkie wtryski były regenerowane oprócz wtrysku nr 2 który przeszedł wszystkie testy. Kiedy próbuje odpalić teraz mazdę, musze ją na początku chwilę przegazować, silnikiem pod maską trzęsie tak jak by pracował na 3 cylindrach, buja nim a w dodatku słychać "Buchanie" – nienaturalne zasysanie powietrza z puszki filtra. Przy próbie ruszenia tak jak wcześnie po osiągnięciu ponad 3 tyś da się jakoś ruszyć, poniżej bardzo szarpie i gaśnie. Przy całej operacji mazda bardzo dymi ( po prostu chmura dymu za mną)

Podciśnienia sprawdzone,
Wiązka do wtrysków sprawdzona,

Ze względu na dane które wyświetlił forscan dla wtryskiwacza nr 2 postanowiłem wciągnąć wtrysk i zastąpić go starym który niestety nie nadawał się do regeneracji, jednak auto chodziło na nim do końca. Niestety wciąż to samo. Teraz nie wiem czy podmieniony wtrysk (mimo tego że nie w pełni sprawny) może wywoływać te same problemy ( chociaż to mało prawdopodobne) – Gdzie mogę jeszczę szukać problemu ??
Bardzo proszę o pomoc
Załączniki
Bez tytułu.png
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 00:07
Posty: 21
Auto: mazda 6 136km

Postprzez marwiat » 25 paź 2017, 08:06

ja też przekładałem wtryskiwacze słabe na niby lepsze, na robiłem się na niszczyłem podkladek i dobiero jak dałem na sprawdzenie na stole probierczym to zamontowałem te działające i dopiero wtedy auto jak pojeżdziło troche to się skalibrowały i jest ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez zboq » 25 paź 2017, 17:51

forscan i kalibracja wtryskiwaczy, potem sprawdzenie korekt i przelewów.
Jak to zrobisz to wszystko to można myśleć dalej.
Poza tym ciśnienie na szynie jest nie teges. Powinno być w okolicy 35tys a u ciebie jest w okolicy 28tys wiec w sumie nie wiem czy skalibrujesz. Jaki masz nr SCV?
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez tadziol » 25 paź 2017, 20:54

A ja bym podniósł pokrywę zaworów i popatrzył co tam sie dzieje. Zwłaszcza na drugim cylindrze.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marwiat » 25 paź 2017, 21:08

Wygląda na to że 2 leje na cylinder, z uszkodzonym wtryskiwaczem pojechałem w trase bo w serwisie powiedzieli że nic gorzej nie będzie, objawy podobne musiałem jechać na niższym biegu i wyższych obrotach żeby nie bujało i nie waliło, jeden cylinder mi nie domagał. Ja bym się postarał o pewny wtryskiwacz i wymienił te dwójke. Ale mogę się mylić. Tadziol dobrze mówi, może będzie widać lub słychać jego wadę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez jarossis » 25 paź 2017, 21:27

Kalibracji nie ma opcji zrobić, auto tak naprawdę chodzi tylko przy stałym dodawaniu gazu. Po puszczeniu przez 5 sekund pochodzi na niskich obrotach i zgaśnie, Kopci tak że po 10 sekundach nie widać tyłu auta.

Pokrywę oczywiście zdjąłem, tak jak wspomniałem podmieniłem wtrysk nr 2 z innym starym który nie był regenerowany. Po tej operacji silnik zachowuje się tak samo jednak zmieniły się korekty. Na 1 wtrysku 3,7 , i na drugim tak samo 3,7. Wtrysk 3 i 4 tak jak wcześniej 0.

SCV podmieniony na inny, wciąż to samo.

Wysłałem dziś wtrysk do sprawdzenia, jednak marne szanse na to żeby to on był winowajcą ( stary wtrysk chodził do końca a powoduje te same objawy)

Tak naprawdę przyczyny trzeba już tylko szukać w tym wtrysku ew, w pompie CR ?? Mówisz że małe ciśnienie – waha się między 280 a 380 , to ok czy za mało ??
Dodam że od jakiegoś czasu chrobotała mi rolka (coś na wzór uszkodzonego sprzęgiełka alternatora) jednak wymieniłem go miesiąc temu więc na pewno to nie on. Ew napinacz paska .
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 00:07
Posty: 21
Auto: mazda 6 136km

Postprzez marwiat » 26 paź 2017, 08:28

Kody które pokazało sugerują ze dwa nie domagają,
P0102-Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza – niski sygnał wejściowy
P0113-Czujnik temp. powietrza wlotowego – wysoki sygnał wejściowy
P0201-Obwód wtryskiwacza, cylinder 1 – usterka
P0202-Obwód wtryskiwacza, cylinder 2 – usterka

http://kody.fordtuning.pl/?P0202
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez zboq » 26 paź 2017, 14:56

2 ostatnie to uszkodzone kable oporowe. Ten błąd się również pojawia jeśli nie są podpięte. Oczywiscie moze być też fizycznie uszkodzony obwód we wtryskiwaczu chociaż rzadko się zdaża.

2 pierwsze to pewnie uszkodzenia przepływki i czujnika temp. tak czy inaczej do sprawdzenia bo kopcic ci moze przez to ze nie wie ile powietrza idzie do silnika

Ciśnienie CR powinno być w okolicy 35000kPa. Może się wahać od 32-35tys.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez kubsztyk » 26 paź 2017, 17:24

.
Ostatnio edytowano 28 sie 2018, 07:24 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez marwiat » 26 paź 2017, 18:27

Myślę że o pokrywe silnika chodzi. Obejrzeć kable czy wtryskiwacze mocno siedza.
Umyj przepływomierz jakimś alkoholem, ja użyłem spirytusu teściowej do pączków, na pewno nie zaszkodzi a może będzie jeszcze dobry. Mój aż się lepił z brudu
Załączniki
przepływka.JPG
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez jarossis » 26 paź 2017, 20:14

Panowie,
Ponownie zdjąłem pokrywę i zamieniłem na jeszczę inny wtrysk dla pewności. – Pod pokrywą wszystko ok.
Teraz na wszystkich wtryskach mam korektę 0 – idealnie. Niestety wciąż ten sam problem, mazda ledwo odpala, dopiero po przygazowaniu , i jeżeli nie trzymam jej na obrotach trzęsie i gaśnie. – Cały czas dymi.
Na szczęście mam 2 identyczne madzie z rf5c i porównałem sobie paramety. Poniżej załączam filmiki. 1 i 2 z uszkodzonej mazdy. 3 ze sprawnej. Zerknijcie na ciśnienie na szynie CR, wydaje mi się że w tym tkwi problem jednak, jak chwilę popracuje daję wyższe ciśnienie podobne do tej sprawnej.

Uszkodzona Uruchamianie :
https://www.youtube.com/watch?v=zgQcMYk ... e=youtu.be

Uszkodzona uruchomiona z wyższymi obrotami ( klepie zapewne wtrysk bo nie zmieniłem podkładki)
https://www.youtube.com/watch?v=YgikFA9 ... 8nm4aIfJEw

Bliźniacza sprawna mazda :
https://www.youtube.com/watch?v=-gPwAiX ... 8nm4aIfJEw

Co teraz ? Pompa CR do regeneracji/ wymiany, czy jeszcze może być to wina jakiegoś czujnika ?

Cała wiązka od wtrysków sprawdzona, podmieniłem wszystkie przewody oporowe. Rozprułem ją z peszla all ok.

Przepływomierz myty, Próba odpału bez puszki filtra powietrza, to samo.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 00:07
Posty: 21
Auto: mazda 6 136km

Postprzez marwiat » 26 paź 2017, 21:06

Mnie się kończą pomysły, ja takich problemów nie miałem, a lubię mądrze doradzać. Forumowicze proszę o sugestie aby koledze coś doradzić. Mnie to forum już wiele razy pomogło a ja nie potrafię <co?>
Ostatnio edytowano 26 paź 2017, 21:14 przez marwiat, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sie 2009, 08:38
Posty: 53 (2/1)
Skąd: Zakrzew
Auto: M6 GH 2.0 DISI, 2011r.

Postprzez tadziol » 26 paź 2017, 21:09

Synek,przeca Ty kompresji nie masz....
Po pierwszym filmiku to słyszę. Przyjrzyj sie dokładnie klawiaturze,a jak nie to targaj głowice.
Chociaż osobiście zacząłbym od miski,bo jak sie panew skończyła,to kompresji tez nie będzie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez jarossis » 26 paź 2017, 21:24

@Tadziol nie strasz <płacze> <płacze>

Na pierwszym filmiku specjalnie kręciłem żeby pokazać jak ciężko odpala. Jednak wystarczy tylko dodać gazu i wtedy pali – jak widać na filmie

Nie wydaje Ci się, że gdyby padła panewa , albo góra to wcześniej miała by jakieś problemy ze zbieraniem się, odpalaniem. U mnie stało się to nagle. Przyjechałem bez problemu do pracy, odstawiłem auto na 8 h i już potem gorzej odpalało. Jedyne wcześniejsze objawy jakie odczułem ( dwa dni, dzień wcześniej) to to że na światłach na jałowym biegu ze 2 razy przerwała, i rozrusznik przy odpale wydawał inny dźwięk.
Aha no i ten świst/chrobotanie z okolic rozrządu/osprzętu.
Czy nie sądzisz że coś nie tak jest z pompą CR, Widać to po bardzo małym ciśnieniu które spada nawet do 18
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 00:07
Posty: 21
Auto: mazda 6 136km

Postprzez tadziol » 26 paź 2017, 21:34

Po co sie czepiasz tego ciśnienia paliwa,albo wtrysków ?
Kopci na biało,bo paliwo zamiast zapalić sie w cylindrze trafia do kolektora wydechowego. A na dodatek dziwny odgłos z obudowy filtra powietrza. Nadal mało ?
Diagnostyki przez net nawet wiedźmy nie opanowały,ale ja strzelam : na drugim cylindrze niedomknięte lub nieszczelne zawory wydechowe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez jarossis » 29 paź 2017, 14:43

Wciąż walcze,

Gora sprawdzona ponownie po zdjęciu dekla, wszystko ok.
Zdjęta miska, uszkodzeń nie widać.
Tadziol auto kopci na czarno,
Nie wyskakuje teraz zaden błąd a korekty wtrysków sa na 0 . Wydaje mi się, że screen z korektą 10 był konsekwencją i błędnymi danymi ze względu na niewłaściwą pracę silnika.
Najdziwniejsze jest to że auto przy 3 tys zachowuje się jak w pełni sprawne.

Panowie, macie jeszcze jakieś pomysły ?
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 00:07
Posty: 21
Auto: mazda 6 136km

Postprzez tadziol » 29 paź 2017, 16:42

Owszem,uszkodzona uszczelka głowicy pomiędzy cylindrami.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez jarossis » 14 lis 2017, 23:45

Tadziol, arcymagu , Ty to masz słuch ;D

W końcu dziś znalazłem chwilę i zmierzyłem kompresję

1 cylinder : 4 bar
2 cylinder : 8 bar
3 cylinder : 32 bar
4 cylinder : 35 bar

Muszę zrzucić w takim razie głowicę i zobaczyć jak wygląda uszczeleczka ,
Będę pisał jak się już dobiorę
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 00:07
Posty: 21
Auto: mazda 6 136km

Postprzez jarossis » 27 lis 2017, 00:47

Panowie,
Dobrałem się do głowicy,
Oczywiście diagnoza Tadziola w 100 % potwierdzona za co jeszcze raz dziękuję. Jutro oddaje głowicę do sprawdzenia i planowania i składam maszynę.
Załączniki
imag1581.jpg
imag1579.jpg
imag1588.jpg
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2014, 00:07
Posty: 21
Auto: mazda 6 136km

Postprzez Michazzz » 27 sie 2018, 21:13

@Tadziol A mojego nie chcesz posłuchać :D ? Kopci na czarno i od dłuższego czasu nie mam pojęcia co to może być :D
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2017, 12:20
Posty: 74 (5/1)
Auto: Mazda 6, Diesel 1998 cm3, 121KM, 2004, GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6