Regeneracja wtrysków CR M6
Funkcje serwisowe (ten klucz po lewej) i tam masz dwa kafelki "Log" i "procedury serwisowe". Bierzesz procedury i tam jest "kalibracja wtryskiwaczy". A nie tak jak Ty wybierasz "ręczny test wtryskiwaczy". A na początek to wogóle bym wybrał "wyzeruj adaptacje wtryskiwacz paliwa" a potem dopiero kalibracje bym zrobił.
Dzieki wielkie, żona wzięła laptopa i pojechała na impreze to dzisiaj nie zadzialam. Może bedzie ok bo zamiana kabli oporowych nic nie zmieniła
Dopisano 21 paź 2017 13:13:
Witam, powyciągałem te wtryskiwacze zawiozłem do znajomego na stół probierczy i okazało się że z 4 kupionych w idealnym stanie 3 wymagają regeneracji. Dwa moje dobre siedziały domontowałem jeden kupiony i drugi mój (sprawdzone). Przestało łomotać ale klapią. Próba wyzerowania adaptacji i kalibracji nie udaje się. Ładnie zaczyna i przerywa. Co robie źle?
Dopisano 21 paź 2017 13:13:
Witam, powyciągałem te wtryskiwacze zawiozłem do znajomego na stół probierczy i okazało się że z 4 kupionych w idealnym stanie 3 wymagają regeneracji. Dwa moje dobre siedziały domontowałem jeden kupiony i drugi mój (sprawdzone). Przestało łomotać ale klapią. Próba wyzerowania adaptacji i kalibracji nie udaje się. Ładnie zaczyna i przerywa. Co robie źle?
Ja się tam za bardzo z tym programem nie zapoznałem jeszcze ale może na początek sprawdź logi (u góry są dwa kafelki-procedury serwisowe i log), może tam coś więcej będzie opisane. Następnie po wymianie wtryskiwaczy należało by wpisać ich kody (procedury serwisowe>zmiana kodów korekcyjnych wtryskiwaczy). Możesz też zamiast 'wyzeruj adaptacje wtryskiwacz paliwa' spróbować "wyzeruj wszystkie wartości adaptacyjne"
mój silnik to RF5C i z tego co w serwisie mówili to wyłącznie kable oporowe odpowiadają za kalibracje, nie ma opcji przypisania nr wtryskiwacza, w poliftowych to się dopiero pojawiło. Z tego co widze okienko log jest puste i nie mam też opcji zmiana kodów korekcyjnych wtryskiwaczy.
A może pomimo tego że na stole probierczym są w normie to dla PCM wtryskiwacze są zbyt zużyte?
A może pomimo tego że na stole probierczym są w normie to dla PCM wtryskiwacze są zbyt zużyte?
W moim starym modelu z pierwszej wersji nie ma możliwości odczytu korekt wtryskiwaczy i sprawa jest trudniejsza. Kupione 4 sprawdzilem i 1 mój, skupialem sie na wymianie jednej pary wtryskiwaczy uważając 2 oryginalne za ok bo nie stukają i nie dymią. Ale może są za słabe 
Poszukaj parametru INJ1_CMP do INJ4_CMP. To są wartości korekt w RF5C.
Nie słyszałem jeszcze takiej teorii, że nie da się odczytać korekt.
A nieprawidłowy stan pojazdu pojawiał mi się, gdy wcześniejsze próby kalibracji kończyły się błędami.
Wtedy chyba albo wyłączałem auto i wyciągałem kluczyk ze stacyjki albo odłączałem akumbe na chwile.
Niestety nie pamiętam która czynność pomagała.
Nie słyszałem jeszcze takiej teorii, że nie da się odczytać korekt.
A nieprawidłowy stan pojazdu pojawiał mi się, gdy wcześniejsze próby kalibracji kończyły się błędami.
Wtedy chyba albo wyłączałem auto i wyciągałem kluczyk ze stacyjki albo odłączałem akumbe na chwile.
Niestety nie pamiętam która czynność pomagała.
Ostatnio edytowano 23 paź 2017, 08:03 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Wiem że dopiero uczę się forscana i dzięki za porady sprawdzam je poważnie
ale kurcze albo tej opcji nie ma albo jej nie umiem znaleźć. Próbowałem już zdjęcia klem. Jak jeździłem auto po raz pierwszy odkąd go mam samo próbuje się kalibrować

zboq napisał(a):Nie słyszałem jeszcze takiej teorii, że nie da się odczytać korekt.
Słabo słuchasz...
Jest wersja oprogramowania dla pierwszych modeli Rf5c 2002-03,która nie zawiera pidów informujących o wartości korekt. Pozostaje opcja testu przelewowego.
\No pewnie tak
. Ja mechanikiem nie jestem.
Ale skoro piszesz o wersji oprogramowania tzn, że można ją zmienić ?
Ale skoro piszesz o wersji oprogramowania tzn, że można ją zmienić ?
Ostatnio edytowano 23 paź 2017, 08:04 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Witam ponownie, rano po dojechaniu do pracy auto po raz kolejny zaczęło się samo kalibrować i mogłem poczekać aż skończy. Bujało szarpało klapało i zaczęło równo pracować i tak już jest
Zmiana oprogramowania kusząca ale dla mnie nie osiągalna i "lepsze jest wrogiem dobrego". Nic już mu nie kombinuję bo jest na razie ok. Dziękuje wszystkim za zainteresowanie moim tematem.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6