Mazda CX 5 2. Skyactived brak mocy po 3tys obrotów.
Strona 1 z 1
Witam.Od nie dawna jestem posiadaczem Mazdy CX 5.Silnik 2.2 Skyactive-D..Problem polega na tym że auto po 3 tys niema mocy.Brak jakichkolwiek błędów.Na moje oko to jest totalnie zapchany DPF.Nie kopci,nawet para z rury wydechowej nie leci po rannym rozruchu.Czy macie jakiej swoje doświadczenia z moim przypadkiem? Pozdrawiam.
- Od: 19 paź 2017, 13:16
- Posty: 7
- Auto: Mazda cx 5 2.2 skyactive-d 2012 r.
Na 99% niestety jest to:
viewtopic.php?f=503&t=173574
viewtopic.php?f=503&t=173574
- Od: 4 gru 2015, 10:54
- Posty: 47
- Auto: Saab 9-3 Linear
Ok.Tyle że brak opiłków metalu w oleju,hamulce są ok i nie zapala się kontrolka od ciśnienia oleju Wszystko jest ok.Walki wizualnie nie są wytarte.Podczas jazdy sprawdzaliśmy ciśnienie turbiny ( vagiem). Informacje były takie że turbina dawała 0 .5 Bara.Co powinna około 1.5 Bara.Po odłączeniu czujnika różnicowego który kontroluje ciśnienie w DPF turbina dawała 1.5 bara żądanego ciśnienia.Wiec uważam że DPF jest zapchany na maxa.Ale może jakies inne sugestie?
- Od: 19 paź 2017, 13:16
- Posty: 7
- Auto: Mazda cx 5 2.2 skyactive-d 2012 r.
Panowie problem rozwiazany.Jak przypuszczalem winny byl DPF.Byl totalnie zapchany.Dzisiaj zostal usuniety wraz z przeprogramowaniem i auto wrocilo do swojej mocy.Pierwszy pomiar na hamownii pokazal ze Mazda 2.2 Skyactive 150 km miala 143 km.Z opini tunerow wszystkie Japonczyki maja zawyzana moc.Postanowilem podciagnac ja.Tuner podciagnal mi auto na 178 km i 433 nm.Auto zamiata...Dla zainteresowanych moge wrzucic fotke z wydruku z hamowni.Pozdrawiam.
- Od: 19 paź 2017, 13:16
- Posty: 7
- Auto: Mazda cx 5 2.2 skyactive-d 2012 r.
Gdzie usuwałeś DPF? Wrzuć jakieś wykresy przed / po jeśli masz.
Co ile km wypalał Ci się DPF?
Piszesz że był całkowicie zapchany – stwierdzasz to po inspekcji fizycznej filtra / odczyty parametrów (forscan/ids/vag) czy może po prostu po usunięciu zaczął jechać i w ten sposób diagnozujesz że to DPF?
Co ile km wypalał Ci się DPF?
Piszesz że był całkowicie zapchany – stwierdzasz to po inspekcji fizycznej filtra / odczyty parametrów (forscan/ids/vag) czy może po prostu po usunięciu zaczął jechać i w ten sposób diagnozujesz że to DPF?
Fizycznie był zapchany.Zero przeseitu.Pierwszym objawem było to że auto w ogóle nie kopciło.Wydech był zawsze czysty zero sadzy...I brak mocy.Bez zastanawienia wywaliłem to ustrojstwo.Czujnik tak zwany różnicowy odcinał turbinę po 3 tys ponieważ wzrastało ciśnienie w filtrze DPF z powodu nie drożności układu wydechowego.Cala impreza wraz podniesieniem mocy 1400 zł.Jestem zadowolony.Auto zapier...ala.!Spalanie średnie teraz 6.6 l.Wczesniej 7.1 l.
Dopisano 2 lis 2017, 14:53:
I jeszcze jedno.Po zmianie softu auto rano nie wchodzi tak jak wcześniej na wysokie obroty.Silnik pracuje ciszej i jest mega elastyczny.
Dopisano 2 lis 2017, 14:56:
Auto nam od 2 miesięcy.Wiec nie wiem jak było użytkowane.Srodek wydłubany i puszka zaspawana.
Dopisano 2 lis 2017, 14:53:
I jeszcze jedno.Po zmianie softu auto rano nie wchodzi tak jak wcześniej na wysokie obroty.Silnik pracuje ciszej i jest mega elastyczny.
Dopisano 2 lis 2017, 14:56:
Auto nam od 2 miesięcy.Wiec nie wiem jak było użytkowane.Srodek wydłubany i puszka zaspawana.
- Od: 19 paź 2017, 13:16
- Posty: 7
- Auto: Mazda cx 5 2.2 skyactive-d 2012 r.
To jeszcze jedno dwa pytania – gdzie to robiłeś i czy teraz coś kopci?
Ja mam problem z DPF – za szybko się zapełnia, wypala się też szybko. PM_ACC nagle rośnie np z 0.8 na 3.5 --> nagrałem nawet filmik pokazujący ten problem: https://www.youtube.com/watch?v=paJ0fl1XKJg
Póki co wyczyściłem dolot (kolektor, EGR) oraz podmieniłem czujnik SH01-182B2 (czujnik różnicowy ciśnienia DPF) – niestety nic nie pomogło...
Stoję przed dylematem usunięcia go... ale jeżdżę zimą do Austrii / Włoch na narty i trochę się boję że mnie tam chycną na kontrolę...
Ja mam problem z DPF – za szybko się zapełnia, wypala się też szybko. PM_ACC nagle rośnie np z 0.8 na 3.5 --> nagrałem nawet filmik pokazujący ten problem: https://www.youtube.com/watch?v=paJ0fl1XKJg
Póki co wyczyściłem dolot (kolektor, EGR) oraz podmieniłem czujnik SH01-182B2 (czujnik różnicowy ciśnienia DPF) – niestety nic nie pomogło...
Stoję przed dylematem usunięcia go... ale jeżdżę zimą do Austrii / Włoch na narty i trochę się boję że mnie tam chycną na kontrolę...
Ostatnio edytowano 2 lis 2017, 20:33 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Robiłem u gościa" Bzykcar" miejscowość Niekłań województwo świętokrzyskie.Teraz jak mu wstawię to z rury widać czarny dymek.A Rano jakby para... Wcześniej nic zupełnie.Kwestia przebiegu jest mało istotna.Wazne czy ktoś wcześniej dbał o DPF i czy go odpowiednio wypalał.Okazalo się że był zabity na amen.
- Od: 19 paź 2017, 13:16
- Posty: 7
- Auto: Mazda cx 5 2.2 skyactive-d 2012 r.
Ze statystyk mojego wynika że nagle zdechł. Przebieg 165000 km, ilość wypalań to 430. Średnia wychodzi 380 km. Auto jeździło tylko w trasie. No nic, będę szukał dalej, wolałbym zatrzymać DPF mimo wszystko.
Dzięki za info
Dzięki za info
Walek62 a czy przy okazji wyłączania DPF , dezaktywowali Ci też ERG Pytam , bo dzisiaj sobie go zaślepiłem i pomijając kwestię błędu silnika na zestawie kontrolek , to auto więcej mi paliło ( o ok. 1-1,5) . Na dniach będę usuwał DPF i nie wiem czy kazać też chłopakom usunąć ERG...
cinek78 – a zauważyłeś znacznie mocniejszy dół podczas przyspieszania? U mnie po zaślepieniu EGR temperatury w dolocie spadły z 60-65 stopni na 25-30. Teraz wgniata w fotel przy przyspieszaniu. Natomiast też zauważyłem zwiększone spalanie...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9