Danmazda napisał(a):stachan napisał(a):– silnik 2.0 źle znosi gaz
To jest ten sam silnik co w Mazdzie, różnica jest tylko w mocy bo różnią się katalizatorem.
Dokładnie. Pewnie sa jakies bardzo drobne różnice ale nie mające wpływu na lpg. A żeby było ciekawiej to Volvo ma też 2.0 z tego okresu i jest to fordowska jednostka bo mieli wtedy taki romans z fordem jak ford z mazdą w tej kwestii.
Podejrzewam, że "złe znoszenie" to jest taki ogromny skrót myślowy pod którym kryje się obowiązek sprawdzania luzów zaworowych jeżdżąc na lpg bo jak ktoś zaniedba to "lpg zabije silnik".
Natomiast to że coś czasami trzeba samemu zrobić bo nie ma regulacji hydraulicznej, to nie skreśla silnika.
Taka logika oznaczałaby, że silniki na pasek rozrządu źle znoszą jakąkolwiek prace bo trzeba rozrząd wymieniac cyklicznie (tak jak sprawdzać luzy zaworowe), a silniki na łańcuchu sa długowieczne i bezawaryjne i nei grozi im kolizja tłoków więc silniki na pasek nie nadają się do jazdy tak jak Duratec od forda do lpg.