Opiłki w oleju silnikowym – Zbyt miękki wałek rozrządu
Tak dzisiaj podszedłem do swojej magdaleny, ściągnąłem osłonę silnika ( plastik) , odkręciłem korek wlewu oleju – widać dwie krzywki bez demontażu w sumie czegokolwiek. Potrzebna tylko lampka. Może to będzie pomocne... U mnie wałek wygląda wzorowo...
Pokrywa silnika zdjęta , tyle widać co na zdjęciu. Teraz w którym miejscu poświecić lampka i przyjrzeć sie dokładnie bo jak wcześniej wspomniałem jest to dla mnie magia 

Sorry cinek78 wiem ze wkurza cie ze jakbys miał z przedszkolakiem do czynienia
Odkręciłem wlew oleju ale mi to nie pomaga. Wstrzymam sie do jutra i podjade do mechanika. Tylko o co go poprosić ? Żeby sprawdził stan walka czy cos jeszcze ?

Nic wam nie da zaglądanie przez korek od oleju. W silniku są 2 wałki – ssący i wylotowy. Widać kawałek ssącego, pada zawsze wydechowy, który jest za nim. Poza tym nie jest tak, że wałek wyciera się równomiernie na całości. 3/4 może być idealne, a tylko jedna krzywka starta. Po prostu były problemy z odpowiednią twardością materiału i im fragment miększy tym się bardziej i szybciej ścierał. Patrząc na zdjęcia jakie można znaleźć na necie, są wałki starte w środku, są i takie jedynie na krawędziach.
Poglądowy rysunek jak to wygląda:
Mechanik ma sprawdzić "wear on exhaust camshaft".
Poglądowy rysunek jak to wygląda:
Mechanik ma sprawdzić "wear on exhaust camshaft".
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3092 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
No i byłem u mechanika jednak ma roboty po uszy, a powiedział że troszkę trzeba rozkręcić aby się dostać do tego wałka więc dopiero na przyszły wtorek mogę podjechać. Ogólnie to pierwsze co zajrzał do filtra powietrza i jak się okazało był tam syf. Wymieniłem filtr i jakby mocy przybyło. Jednak pewnie to nie był jedyny problem.
No i dostałem odpowiedź z Mazdy :
I can confirm there are no claims on our warranty system in regards to the camshaft.
Czyli z tego co wcześniej pisaliście mój wałek będzie musiał zostać wymieniony. Teraz pytanie której firmy wałek polecacie ?
https://www.bestpartstore.co.uk/ersatzt ... r_id=50757
No i dostałem odpowiedź z Mazdy :
I can confirm there are no claims on our warranty system in regards to the camshaft.
Czyli z tego co wcześniej pisaliście mój wałek będzie musiał zostać wymieniony. Teraz pytanie której firmy wałek polecacie ?
https://www.bestpartstore.co.uk/ersatzt ... r_id=50757
Gdzie kupisz nie ma znaczenia, wałek ma być oryginalny. Zapytaj u dealera o numer i po nim szukaj.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3092 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
karczes816 podaj mi nr vin swój na PW, zobaczymy. Jak miałeś już wymieniony przez ASO lub masz większy przebieg niż 100000 to nie masz co szukać tam, jest OK.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
No i jestem po wizycie w ASO. Niestety czeka mnie najprawdopodobniej spory wydatek.
Załączam notatkę którą otrzymałem. Koledzy od Mazd możecie się jakoś do tego odnieść?


Załączam notatkę którą otrzymałem. Koledzy od Mazd możecie się jakoś do tego odnieść?

Byłem ostatnio na przeglądzie – 120tysi. – Pomierzyli mi ciśnienie na Vacum i jest ok. Niby się uspokoiłem , ale gdzieś tam niepewność siedzi. Tym bardziej , iż Pan z ASO powiedział , że w nowszych też wymieniali. Wychodzi na to , że problem nie został rozwiązany wraz z zakończeniem 2013r., ale nadal się zdarza.. 
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie na Vacum?
To nota z ASO? Wygląda nieprofesjonalnie ale za to widać, że wiedzieli co i gdzie szukać. Problem wałka masz potwierdzony, niestety wg tej informacji i pompa i turbo do wymiany.
Ja bym wziął od nich pismo oficjalne z podpisem i pieczątkami i udał się do miejsca gdzie kupiłeś auto. Skoro gwarancja u nich jest na wszystko to niech naprawiają...
Ja bym wziął od nich pismo oficjalne z podpisem i pieczątkami i udał się do miejsca gdzie kupiłeś auto. Skoro gwarancja u nich jest na wszystko to niech naprawiają...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3092 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Tak to nota z Aso. Może wyglada tak bo to nie była oficjalna nota dla mnie tylko on czytał mi z tego co zdiagnozowali i zostało to u nich. Ja tylko poprosiłem o scan bo nie wszystko rozumiałem co mi mówił.
Jestem już po rozmowie z dilerem No i miałem dwie opcje do wyboru. Naprawiam u nich w garażu albo w jakimś wybranym przeze mnie. Do nich mam 100mil a wiec zdecydowałem ze auto bedzie robione u mnie w aso mazdy. Chociaż będę miał pewność ze bedzie zrobione dobrze bo nieraz już to robili. Auto oddaje w poniedziałek na około tydz , bo z tego co mówili to części z Belgii musza zamówić. Z tego wynika ze nie zapłacę ani grosza za to bo mam max 99tys funtów jednorazowa naprawę. Dam znać za jakiś czas co zrobili i czy wszystko gra
Jestem już po rozmowie z dilerem No i miałem dwie opcje do wyboru. Naprawiam u nich w garażu albo w jakimś wybranym przeze mnie. Do nich mam 100mil a wiec zdecydowałem ze auto bedzie robione u mnie w aso mazdy. Chociaż będę miał pewność ze bedzie zrobione dobrze bo nieraz już to robili. Auto oddaje w poniedziałek na około tydz , bo z tego co mówili to części z Belgii musza zamówić. Z tego wynika ze nie zapłacę ani grosza za to bo mam max 99tys funtów jednorazowa naprawę. Dam znać za jakiś czas co zrobili i czy wszystko gra
No to szczęście w nieszczęściu. Tylko upewnij się, że tak będzie, bo rachunek ASO przewyższy wartość samochodu...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3092 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Trochę czasu już minęło ale warto było czekać. Jestem już tydzień bez auta bo dopiero w sobotę skończono dokładna diagnozę co trzeba wymienic. Dostałem odpowiedz ze turbo,wałek i vacuum pump musza zostać wymienione. Pan z ASO powiedział ze napisze do Mazdy z opisem mojej usterki bo zna kilka przypadków ze Mazda brała odpowiedzialność i ponosiła całkowite lub częściowe koszty naprawy. Dzisiaj dostałem informacje ze Mazda pokryje całkowity koszt wymiany uszkodzonych części. Jestem mega zaskoczony , myślałem ze bedą mieli mnie gdzieś bo auto już nie podlegało ich gwarancji od roku. Tym sposobem ja jestem spokojny i nie muszę walczyć z firma która udzieliła mi rok gwarancji na to auto. Mimo ze jest to gwarancja full to i tak miałem obawy ze będę chcieli sie wymigać. Całkowity koszt naprawy wyniesie około 4tys funtow , wiec mogę mówić o sporym szczęściu.
Auto naprawione? Bo wygląda na to, że miękki wałek dodaje jeszcze jeden problem – zasyfiony dolot. Przepustnica, kolektor i otwory w silniku potrafią być w połowie zatkane nagarem (spaliny z EGR połączone z olejem z walniętej turbiny). Trzeba zdjąć rurę od turbiny od strony silnika i zobaczyć co tam się dzieje. Jak jest syf to rozebrać cały dolot łącznie z czujnikami i porządnie wyczyścić.
Wątpię żeby Mazda podczas wymiany wałka to sprawdziła.
Wątpię żeby Mazda podczas wymiany wałka to sprawdziła.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3092 (46/156)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Tak auto naprawione. Właśnie przed paroma godzinami odebrałem z serwisu. Wg mnie jest duża poprawa mocy i hamowania. Jest na pewno lepiej niż było przed naprawa. Mam jednak nadzieje ze sprawdzili to wszystko co napisałeś podczas wymiany. Trzymali mi auto dwa tyg , wiec mieli sporo czasu 
Nie wiem czy w Polsce by to przeszło? Może to odgórna dyrektywa dla tych co robią szum.
Ale widać, że tam szanują klienta i przyznają się do błędu w tych silnikach z 2013 roku. Poza tym więcej by stracili na opinii, bo wiedzą, że później jest normalnie i koszty nie będą rosły drastycznie, więc ten rocznik jak ktoś się zorientuje co nie tak z silnikiem wspomagają.
Ale widać, że tam szanują klienta i przyznają się do błędu w tych silnikach z 2013 roku. Poza tym więcej by stracili na opinii, bo wiedzą, że później jest normalnie i koszty nie będą rosły drastycznie, więc ten rocznik jak ktoś się zorientuje co nie tak z silnikiem wspomagają.
Witam. Byłem w dniu wczorajszym w serwisie na 2 zaległych akcjach serwisowych:
-aktualizacja oprogramowania związanego z DPF'em
-niepoprawna praca hamulców – pompa vacum
Auto to Mazda 3 2.2 SkyActiv-D 150KM z 2013 roku z przebiegiem 46 tys km.
Auto oczywiście już po gwarancji a na akcji serwisowej wyszło że pompa jest do zmiany, zastanawiam się czy wadliwy wałek rozrządu również zaczyna wychodzić u mnie ? Serwis powiedział że pompa podciśnienia powinna podawać bodajże 35 atmosfer a moja na wyjściu ma 65 i jest do wymiany ...
Czy takie zachowanie pompy vacum może sygnalizować problemy z wałkiem rozrządu?
-aktualizacja oprogramowania związanego z DPF'em
-niepoprawna praca hamulców – pompa vacum
Auto to Mazda 3 2.2 SkyActiv-D 150KM z 2013 roku z przebiegiem 46 tys km.
Auto oczywiście już po gwarancji a na akcji serwisowej wyszło że pompa jest do zmiany, zastanawiam się czy wadliwy wałek rozrządu również zaczyna wychodzić u mnie ? Serwis powiedział że pompa podciśnienia powinna podawać bodajże 35 atmosfer a moja na wyjściu ma 65 i jest do wymiany ...
Czy takie zachowanie pompy vacum może sygnalizować problemy z wałkiem rozrządu?
- Od: 8 wrz 2013, 13:13
- Posty: 41
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda3 BM Skyactiv-D 2013 2.2 150KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9