Witam,
mam pytanie w jaki sposób mogę skasować najlepiej wszystkie błędy z komputera? 
Po sprawdzeniu poprzez gniazdo diagnostyczne wymigało mi 3 błędy:
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik 
61 – jednostka sterująca 
63 – zasilanie
Następnie sprawdzałem oporność wszystkich czujników ABS i prawidłowo wskazuje na każdym 1.3 – 1.5 Ohma. Następnie wypiąłem wszystkie czujniki i włączyłem zapłon, po czym kontrolka ABS zgasła, po ponownym wpięciu wszystkich czterech, wymigują się błędy:
53 – przekaźnik silnika pompy / silnik 
61 – jednostka sterująca 
63 – zasilanie
11 – czujnik obrotów koła PP 
12 – czujnik obrotów koła LP 
13 – czujnik obrotów koła PT 
14 – czujnik obrotów koła LT
Proszę o pomoc oraz wszelkie rady dot. ABSu
			
			
		Mazda 626 – kasowanie błędów ABS
		
				Strona 1 z 1
			
	
	aby skasować błędy odepnij akumulator, wciśnij pedał hamulca na 10 sek, podłącz aku, gotowe 
			
			
		
- Od: 24 lut 2008, 12:20
 - Posty: 2623 (4/35)
 - Skąd: Radzionków
 - Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r. 
Do absu jest inny sposób. Zworka w gniazdo i gdy wymruga ci wszystkie błędy i zacznie od nowa to wtedy wciskaj szybko pedal hamulca tak z 30 sek. Zaś zapłon, wyjmij zworke i powinno być ok. Tak jak kolega wyzej pisał też można ale to skasuje ci cała pamięć. Wszystkie zegarki stacje radiowe itd.
			
			
		Dzięki za pomoc, kasowanie działa. Sprawdziłem tylko drugi mniej inwazyjny sposób, bez odpinania akumulatora. Jednak pojawia się kolejny problem, po skasowaniu owszem błędy znikają, co więcej ABS na błocie również działa:P jednak po przejechaniu kilku metrów ponownie kontrolka ABS sie zapala i tak w kółko. Co może być tego przyczyną?
			
			
		
- Od: 5 paź 2017, 11:04
 - Posty: 5
 - Skąd: Łańcut
 - Auto: Mazda 626 GW, 2.0 TD 110KM 81kW, 2002r., kombi
 
A nie prościej pomierzyć czujniki ABS ? Kilka minut i będzie odpowiedz czy tu jest problem.
			
			
		mierzył czujniki, pisał w pierwszym poście, 
no chyba że w ten sposób można sprawdzić który pierścień/czujnik jest zabrudzony
			
			
		no chyba że w ten sposób można sprawdzić który pierścień/czujnik jest zabrudzony

- Od: 24 lut 2008, 12:20
 - Posty: 2623 (4/35)
 - Skąd: Radzionków
 - Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r. 
No fakt. Przeoczyłem ale proszę bez złośliwości  
			
			
		Dodam jeszcze, że błąd, który ponownie wywala to: 53 – przekaźnik silnika pompy / silnik. 
Pytanie gdzie jest ta kostka?
Dzisiaj jeszcze zobaczyłem kolejny problem z układem hamulcowym, a mianowicie przy silniejszym hamowaniu zapala się czerwona kontrolka z wykrzyknikiem, ta, która świeci się przy zaciągniętym ręcznym. Mimo to hamulce dobrze hamują, jednak może to ma coś wspólnego z tym ABSem?
			
			
		lukaszrg napisał(a):Wypnij parę razy kostkę od modułu. Bywa że często tam nie styka.
Pytanie gdzie jest ta kostka?
Dzisiaj jeszcze zobaczyłem kolejny problem z układem hamulcowym, a mianowicie przy silniejszym hamowaniu zapala się czerwona kontrolka z wykrzyknikiem, ta, która świeci się przy zaciągniętym ręcznym. Mimo to hamulce dobrze hamują, jednak może to ma coś wspólnego z tym ABSem?

- Od: 5 paź 2017, 11:04
 - Posty: 5
 - Skąd: Łańcut
 - Auto: Mazda 626 GW, 2.0 TD 110KM 81kW, 2002r., kombi
 
Płyn doleje i sprawdze;)
Jeśli chodzi o pompe i moduł ABS to to samo? Bo jak napisał:
 
mam wypiąć jakąś kostkę z modulu, czyli pompy? I niewiele mi to mówi, pod serwem, a tempomatu nie mam.
			
			
		lukaszrg napisał(a):... A cała pompa ABS jest pod serwem i tempomatem
Jeśli chodzi o pompe i moduł ABS to to samo? Bo jak napisał:
lukaszrg napisał(a):Wypnij parę razy kostkę od modułu. Bywa że często tam nie styka. Jeżeli to nie pomoże to obstawiam że padł ci moduł. Ja już 2 razy zmieniałem
mam wypiąć jakąś kostkę z modulu, czyli pompy? I niewiele mi to mówi, pod serwem, a tempomatu nie mam.

- Od: 5 paź 2017, 11:04
 - Posty: 5
 - Skąd: Łańcut
 - Auto: Mazda 626 GW, 2.0 TD 110KM 81kW, 2002r., kombi
 
http://www.tinypic.pl/r1l231il422s
Trochę mało widoczna ta kostka ale jakoś znajdziesz
			
			
		Trochę mało widoczna ta kostka ale jakoś znajdziesz
		
				Strona 1 z 1
			
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6
. A cała pompa ABS jest pod serwem i tempomatem