Kończę właśnie weekend z Mazdą Cx-3 150 KM AWD :
Niestety nie była to wersja passion i wszystkie braki które zauważyłem są właśnie w passion więc sprawa załatwiona

– co do jej wymiarów – pomimo wzrostu 192cm udało mi się znaleźć wygodne położenie – w niedzielę siedziałem w CH-R w CH – tam jest tego miejsca jeszcze mniej.
– spalanie – jest duże, ale tak i tak mniejsze niż w moim poprzednim samochodzie przy tej samej mocy i masie więc na plus – średnia 90% miasto i przejechaniu 150km to 9,5 – tak, jeżdżę dosyć dynamicznie, inni to nazywają agresywnie, a nie jak emeryt

W TSI miałem 11l/100km przy tej samej jeździe. Przypuszczam, że taki mały wynik jak na mnie to zawdzięczam start-stop do którego naprawdę się przekonałem – odpala tak szybko, że aż niezauważalnie – jak będzie automat to będzie to jeszcze wygodniejsze. U mnie w mieście jest od groma świateł niezsynchronizowanych – czasami po 1,5-2 minuty stania.
– fotel ok, ale tylko pod warunkiem że będzie lędźwiówka bo jakbym miał tego nie mieć to po pół dnia już mnie bolały plecy...
– miałem balony i 16" koła i na zakrętach czułem jak mi auto się przesuwa na kołach – mam mieć 18" więc problemu takiego pewnie nie będzie
– skrzynia MT bardzo przyjemna – często robiłem 4->6 – 5 była niepotrzebna

– osiągi silnika – takie przyspieszenie wg. mnie powinien mieć każdy samochód w dzisiejszych czasach aby był po prostu bezpieczny – na plus zero turbo czy kompresorów jak miałem poprzednio i mam nadzieję że dzięki temu mniej rzeczy będzie mogło się zepsuć

– na obwodnicy leciałem spokojnie 180 km/h bez żadnego problemu
– system audio był bez bose i faktycznie d...

nie urywa. Ma nadzieję że jak będzie bose to będzie lepszy. Też zauważyłem zjawisko o którym ktoś na forum poruszył, że czym głośniej daję tym basy są coraz mniejsze (może to jakieś zabezpieczenie)

– samochód był bez kamery i czujników i szczególnie jak to były moje pierwsze km to było strach cofać
– bez systemu "bezkluczykowego" co w dzisiejszych czasach i moim częstym wchodzeniu i wychodzeniu to jest "must have" ale spoko ma być

Ogólnie taki dosyć szybki, w dalszym ciągu zwracający uwagę "bąk" przede wszystkim do przemieszczania się po mieście – i właśnie czegoś takiego szukam

p.s jeszcze muszę gdzieś dopaść na ostateczna jazdę cx3 w automacie
Pytanie : jak to jest z zabezpieczeniami p/kradzieżowymi w standardzie i te dodatkowe. Czy muszę mieć/brać co mi salon wciska niby w promocji? Też to macie? Nie wystarczy dobre AC z gwarancją ceny?
Nie chciałbym aby nowy samochód serwis dotykał niepotrzebnie i wszystkie plastiki demolował aby wsadzić tam jakieś chińskie badziewie. W tym egzemplarzu oprócz "kluczyka" na kółeczku miałem jeszcze jakąś "pastylkę" immobilizer. Docelowo nie chciałbym mieć w kieszeni nic oprócz tego kluczyka
