
Klimatyzacja – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
Widzę, że lubisz dłubać w aucie. Ta chińska szybciej Ci zgnije i znów robota
Pomijam jeszcze kwestie dopasowania, wiele z nich mija sie nieznacznie w rozmiarowce a wtedy mięsem rzucasz na prawo i lewo. Wtedy większy młotek niewiele pomaga.

-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Witam mam pewny problem w mojej madzi teraz jak zapalam autko i włączam climatronic(auto)przez chwile nic się nie dzieje po jakimś czasie ogrzewanie się włącza. Zauważyłem czym chłodniej tym ogrzewanie potrzebuje więcej czasu na uruchomienie nawiewu ;/ (Wszystko to się dzieje jeśli silnik jest zimny przy rozgrzanym silniku naciskam auto i już leci nawiew )Czy ktoś coś miał takie coś
Pozdrawiam
damiankiko
Pozdrawiam
damiankiko
- Od: 10 lis 2014, 10:03
- Posty: 6
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: mazda 3 2.0 150 KM 2005
Witam. Mam problem z niedziałającą klimatyzacją w mazda 3 2005 rok wersja z klimatronikiem po podpięciu pod komputer wyświetla błędy
U0155 utrata komunikajci z IPC
B1261 Sun load sensor short circut to ground
B2014 Climate Control A/C post evaporator sensor open circut
Co może być nie tak czyżby panel klimatyzacji siadł ?
Błędów nie da się skasować są stałe w innych systemach zero błędów co może być klima napełniona .
U0155 utrata komunikajci z IPC
B1261 Sun load sensor short circut to ground
B2014 Climate Control A/C post evaporator sensor open circut
Co może być nie tak czyżby panel klimatyzacji siadł ?
Błędów nie da się skasować są stałe w innych systemach zero błędów co może być klima napełniona .
już wszystko działa panel kupiłem po modelu z diesla i z tego samego roku i klima działa wszystko jest ok . Ktoś założył od innej wersji panel a z tego co się dowiedziałem były wersje z czujnikiem parownika i bez czujnika . u mnie jest wersja bez czujnika a panel był do wersji z czujnikiem.
Witam. Mam nieszczelność w układzie klimatyzacji. Zostało to zbadane, okazało się, że ucieka przez chłodnicę. Chłodnica do wymiany. Nowy warsztat dla mnie więc Pan mnie chciał chyba naciąć bo 800 zł ponad zaśpiewał. Widzę, że chłodnica jest do kupienia za 200 zł z groszem. Tu moje pytania:
1. Czy da się radę wymienić samemu chłodnicę? Mechanikiem nie jestem ale trochę przy aucie grzebię. Przedni zderzak zdejmuję już w 10 min. 2 razy kleiłem zbiornik spryskiwacza i wymieniałem przetwornicę. Mam dostęp do kanału.
2. Ma ktoś namiar na jakiś opis, instrukcję wymiany chłodnicy? Może być po ang. Póki co zacząłem studiować instrukcję serwisową.
3. Czy po samodzielnej wymianie chłodnicy dojadę autem do warsztatu w celu nabicia i serwisu już uszczelnionej klimatyzacji? Mam na myśli czy sprężarka czy żaden inny element klimy mi się nie zatrze bo przed wymianą chłodnicy czynnik, chłodzenie sprężarki będę musiał upuścić.
1. Czy da się radę wymienić samemu chłodnicę? Mechanikiem nie jestem ale trochę przy aucie grzebię. Przedni zderzak zdejmuję już w 10 min. 2 razy kleiłem zbiornik spryskiwacza i wymieniałem przetwornicę. Mam dostęp do kanału.
2. Ma ktoś namiar na jakiś opis, instrukcję wymiany chłodnicy? Może być po ang. Póki co zacząłem studiować instrukcję serwisową.
3. Czy po samodzielnej wymianie chłodnicy dojadę autem do warsztatu w celu nabicia i serwisu już uszczelnionej klimatyzacji? Mam na myśli czy sprężarka czy żaden inny element klimy mi się nie zatrze bo przed wymianą chłodnicy czynnik, chłodzenie sprężarki będę musiał upuścić.
- Od: 12 gru 2014, 11:36
- Posty: 43 (1/1)
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 Top Sport, 2004; 2.0 MZR. http://tinyurl.com/o388wwb
Kolega w tym tygodniu wymieniał chłodnice w Fordzie S-maxie i mówił, że zapłacił 900zł za całość, a ogólnie ten mechanik, u którego to robił nie ma za wysokich cen, więc skądś taka kwota niestety się bierze.
hmm...no może.
Za robociznę wychodzi ok. 200 zł. To rozumiem, że nie jest to robota na 1h.
Tylko za chłodnicę z osuszaczem chce 600 zł. Może jakaś lepsza jakościowo niż taka z Allegro za 200 zł (
http://allegro.pl/chlodnica-klimatyzacj ... 03861.html). No ale nie przelewa się u mnie ostatnio więc muszę ciąć koszty 
Za robociznę wychodzi ok. 200 zł. To rozumiem, że nie jest to robota na 1h.
Tylko za chłodnicę z osuszaczem chce 600 zł. Może jakaś lepsza jakościowo niż taka z Allegro za 200 zł (

- Od: 12 gru 2014, 11:36
- Posty: 43 (1/1)
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 3 Top Sport, 2004; 2.0 MZR. http://tinyurl.com/o388wwb
Ze swojego doświadczenia radze dołożyć do lepszej jakościowo chłodnicy. U mojego ojca chłodnica za niecałe 300 zł wytrzymała 3 dni i odczynnik uciekł bo się roszczelniła po nabiciu. Została później kupiona porządna z Nissens i hula do tej pory(2,5 roku) także lepiej dołożyć bo chytry traci 2 razy
Witam,
mam następujący problem, a właściwie to moja dziewczyna.
Wczoraj podczas postoju w korku przy upale klima w jej aucie przestała nagle chłodzić i niezależnie od ustawionej temperatury leci z niej teraz bardzo ciepłe powietrze . Co może być tego przyczyną ?
Akurat byliśmy w trasie i przez 250km wszystko chodziło tak jak miało, kilka korków po drodze, i później jeden dłuższy i niemiła niespodzianka
pozostałe 300 km jazdy już bez klimy, a miejscami pokazywał termometr 35 stopni :/
mam następujący problem, a właściwie to moja dziewczyna.
Wczoraj podczas postoju w korku przy upale klima w jej aucie przestała nagle chłodzić i niezależnie od ustawionej temperatury leci z niej teraz bardzo ciepłe powietrze . Co może być tego przyczyną ?
Akurat byliśmy w trasie i przez 250km wszystko chodziło tak jak miało, kilka korków po drodze, i później jeden dłuższy i niemiła niespodzianka
- Od: 4 cze 2016, 19:29
- Posty: 13
- Skąd: Landshut / Kędzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda BK LF 2007 Kintaro
Sprężarka się włącza, auto zakupione wczoraj i stało się to w drodze powrotnej. Dzwoniłem do handlarza od którego kupiliśmy – serwis Mazdy i dziś pojechałem na miejscu do pobliskiego serwisu Mazdy, ma to być podobno zrobione na gwarancji która była dodatkowo do auta. Przed chwilą wróciłem z serwisu i winny był kondensator, i teraz jest on do wymiany i sprężarka. Jak to serwisant powiedział w tych silnika częściej to się zdarza jak i również w Mazdach 5 z tym silnikiem, w kondensatorze jest coś co się urywa i wpada do sprężarki i bałagan gotowy :/
- Od: 4 cze 2016, 19:29
- Posty: 13
- Skąd: Landshut / Kędzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda BK LF 2007 Kintaro
Samochód odebrany, ale zostawiam dokładne info gdyby ktoś miał kiedyś podobny przypadek.
Objawy były takie że nagle zaczęło lecieć wyłącznie bardzo ciepłe powietrze z nawiewów, rurki z klimy w komorze silnika obie gorące a jedna powinna być chłodna.
Urwał się jakiś drobny element w chłodnicy i wpadł do sprężarki, oba te elementy musiały być wymienione.
W poprzednim poście pisałem kondensator – jak się okazało pan w serwisie miał na myśli całą chłodnicę.
Przypadłość podobno częściej spotykana w silnikach 2.0 litry benzyna – tak twierdził serwisant.
Objawy były takie że nagle zaczęło lecieć wyłącznie bardzo ciepłe powietrze z nawiewów, rurki z klimy w komorze silnika obie gorące a jedna powinna być chłodna.
Urwał się jakiś drobny element w chłodnicy i wpadł do sprężarki, oba te elementy musiały być wymienione.
W poprzednim poście pisałem kondensator – jak się okazało pan w serwisie miał na myśli całą chłodnicę.
Przypadłość podobno częściej spotykana w silnikach 2.0 litry benzyna – tak twierdził serwisant.
- Od: 4 cze 2016, 19:29
- Posty: 13
- Skąd: Landshut / Kędzierzyn-Koźle
- Auto: Mazda BK LF 2007 Kintaro
Witam! 
Stałem się dumnym posiadaczem Madzi 3 I '09. Niestety nie udało mi się sprawdzić od sprzedawcy, podczas kupowania, wszystkiego, tj np. klimatyzacji.
Po pojeżdżeniu po mieście stwierdziłem iż wieje mi ciepłe powietrze. Czytając forum, stwierdziłem pewnie że to wina nie nabitej klimy. Również to iż jedna rurka była ciepława, druga nieznacznie chłodniejsza.
Znalazłem fajnego mechanika, pojechałem. Nabił, zaczyna patrzeć po odpaleniu "uu"
No to świetnie, myślę.
"No niestety kompresor nie odpala"
*szlag!*
"Ale to może być np cewka uszkodzona, koszt 350. Jak zdemontuje to dam znać"
Mija pół dnia, dzwoni "Nieszczelność, zaczęło się ślizgać łożysko, poszła cewka, dlatego w ogóle nie odpala, 700zł za regeneracje, uszczelnienie"
No jak pech to pech, trudno. Dziś odebrałem, faktycznie, kompresor nie odpalał (teraz go słychać jak załącza się po ok. 15 sekundach przy temperaturze 12'C). Chwile, około minuta, jedna rurka ciepła, druga już bardzo zimna. kompresor co chwila cyka i załącza się.
Long story short, mam klime, i mogę przestać jojczyć na gorąco w aucie
Różnica między Oplem Corsą 1.3 CDTI a Madzią 3 to jak Mercedes a Maluch
Stałem się dumnym posiadaczem Madzi 3 I '09. Niestety nie udało mi się sprawdzić od sprzedawcy, podczas kupowania, wszystkiego, tj np. klimatyzacji.
Po pojeżdżeniu po mieście stwierdziłem iż wieje mi ciepłe powietrze. Czytając forum, stwierdziłem pewnie że to wina nie nabitej klimy. Również to iż jedna rurka była ciepława, druga nieznacznie chłodniejsza.
Znalazłem fajnego mechanika, pojechałem. Nabił, zaczyna patrzeć po odpaleniu "uu"
No to świetnie, myślę.
"No niestety kompresor nie odpala"
"Ale to może być np cewka uszkodzona, koszt 350. Jak zdemontuje to dam znać"
Mija pół dnia, dzwoni "Nieszczelność, zaczęło się ślizgać łożysko, poszła cewka, dlatego w ogóle nie odpala, 700zł za regeneracje, uszczelnienie"
No jak pech to pech, trudno. Dziś odebrałem, faktycznie, kompresor nie odpalał (teraz go słychać jak załącza się po ok. 15 sekundach przy temperaturze 12'C). Chwile, około minuta, jedna rurka ciepła, druga już bardzo zimna. kompresor co chwila cyka i załącza się.
Long story short, mam klime, i mogę przestać jojczyć na gorąco w aucie
Różnica między Oplem Corsą 1.3 CDTI a Madzią 3 to jak Mercedes a Maluch
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości