Wszyscy przygotowują się na nadchodzące targi we Frankfurcie, a co w tym czasie robi Mazda?
Udostępnia zdjęcie ładnego samochodu i informuje o pracach nad nową generacją silników Wankla.
W związku z powyższym poczytajmy co ciekawego do powiedzenia mają Japończycy. Silniki rotacyjne choć są bardzo dobrym rozwiązaniem, aby wydobyć ogromne moce z małych pojemności, nie należą do szczególnie trwałych. Ponadto przejawiają spore zapotrzebowanie na paliwo oraz olej. Z tego też powodu samochody wyposażone w ten rodzaj jednostki napędowej bardzo szybko traciły na wartości, np. Mazda RX8. Nie zmienia to jednak faktu, że 230 KM z silnika o pojemności 1,3 l to niesamowity wynik nawet jak na dzisiejsze standardy, a mówimy o samochodzie sprzed 14 lat.
Mazda pamięta o możliwościach jednostek Wankla i choć aktualnie z nich nie korzysta, to nie porzuciła ich na dobre. Podczas rozmowy z australijskim magazynem Wheels, Mitsuo Hitomi powiedział że „ciągle rozwijamy silnik rotacyjny nowej generacji”, dodając, że efekt prac w połączeniu z nowym układem napędowym znajdzie zastosowanie w ich samochodach sportowych.
Do tej pory było wiele doniesień na ten temat, jednak dopiero teraz kiedy włodarze japońskiego koncernu opracowali nową technologię i wydobyli nowy potencjał z tych silników, podjęli decyzję o zintensyfikowaniu działań. Firma chce osiągnąć prawdziwy przełom w technologii jednostek spalinowych, co potwierdził szef Mazdy Masamichi Kogai powracając w 2015 roku.
Przeszkodą jest jednak problem, którego nie dało się do tej pory wyeliminować, mianowicie apetyt na olej. „Nie możemy dostosować rotacyjnego silnika do obecnych norm emisji spalin” przyznał Hitomi, ale kontynuował, że prace nad uszczelnieniem jednostki u jej szczytu oraz zmniejszeniem zużycia oleju są „punktem skupienia w pracach nad nową jednostką”
Dodaje również, że nowy silnik Wankla nie napędzałby samochodu w pojedynkę. Miałby to być jedynie element nowego układu napędowego opartego o silniki elektryczne. Oznacza to, że silnik obrotowy działałby jedynie jako generator prądotwórczy ładujący akumulatory. Dlaczego? Ponieważ jego praca przy niskich obrotach jest zdecydowanie bardziej cicha i stabilna niżeli ma to miejsce w przypadku konwencjonalnego silnika spalinowego.
Dyrektor Zarządzający ds Strategii Produktowej określił prawdopodobny deadline wdrożenia nowej jednostki. W roku 2020 wypada setna rocznica istnienia Mazdy i właśnie na ten czas planowane jest wprowadzenie układów opartych o silnikach Wankla.
Jak myślicie uda się Japończykom ? Zapraszamy do komentowania.
http://topgarage.com.pl/aktualnosci/sil ... zdy/nfzqdw
Silniki Wankla wrócą do Mazdy
Strona 1 z 1
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3601 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Jeździłbym takim.
Już dawno była mowa o kontynuacji silników Wankla. Później było że niby zaprzestali.
A tu ?!?!
Może na coś wpadli i mają patent na silnik Wankla
Już dawno była mowa o kontynuacji silników Wankla. Później było że niby zaprzestali.
A tu ?!?!
Może na coś wpadli i mają patent na silnik Wankla
-
Paweł_Radom
patent to akurat ma kto inny chyba jeżeli już nie wygasnął. Niemniej według mnie oni kombinują z generatorem prądu i to może się udać. Obecnie mamy spore problemy w kwestii ładowania baterii i przez to wagi pojazdu. Silnik wankla jest małym silnikiem. Jeżeli mazdzie uda się w jakiś sposób spełnić normy to tak mały silnik może zasilać silniki elektryczne poprzez superkondesatory a nawet małe baterie. O tyle ciekawa opcja gdyż wtedy taki silnik jest w stanie pracować zawsze w najkorzystniejszym zakresie obrotów i praktycznie spalanie powinno być tam stałe nie zależnie od obciążenia.
Bardzo podoba mi się taka opcja:
– ile Ci pali samochód?
– 4/100..
– a w mieście?
– 4/100
Bardzo podoba mi się taka opcja:
– ile Ci pali samochód?
– 4/100..
– a w mieście?
– 4/100
Ostatnio edytowano 8 wrz 2017, 22:09 przez mad_man, łącznie edytowano 1 raz
Czyli mazda powinna sprzedawać generatory prądu a bazie Wankla
Szkoda że nie usłyszymy w takim wypadku obłędnego wkręcania się na obroty 

Powstanie pewnie unowocześniony silnik o pojemności ok 500ccm generujący 150kW mocy.
Spalanie będzie dość stabilne, bo warunki pracy jednostki równiez taki będą, normy euro mogą być spełnione, ponieważ mniejsze spalanie = niższe generowanie zanieczyszczeń.
To może mieć sens...
Spalanie będzie dość stabilne, bo warunki pracy jednostki równiez taki będą, normy euro mogą być spełnione, ponieważ mniejsze spalanie = niższe generowanie zanieczyszczeń.
To może mieć sens...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548&start=140[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości