Błąd P0401 i P0404 – błąd EGRa?

Postprzez casperii » 2 wrz 2017, 15:10

Panowie pojawiły mi się błędy P0401 i P0404, postanowiłem wykręcić EGR, poczyścić i na nowo wkręcić , ponieważ był cały zapaćkany, po wyczyszczeniu sprawdziłem czy działa ten ruchomy trzonek, wszystko wskazywało na to że działa i skręciłem wszystko do kupy, po przejechaniu 50 – 80 km ponownie błędy P0401 i P0404.

Kod: P0401 – W uk_adzie EGR wykryto niedostateczny przep_yw.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
===END DTC P0401-FF===

===DTC P0404-FF===
Kod: P0404 – Usterka sterowania położeniem zaworu EGR bądź wartość pozazakresem.
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Szczegóły kodów usterek
Usterka sterowania położeniem zaworu EGR bądź wartość pozazakresem.
Przyczyn_ tego kodu DTC mo_e by_:
Przerwa w obwodzie
Zwarcie z masą lub z akumulatorem.
Przewód podciśnieniowy zużyty lub uszkodzony.
Zespół zaworu EGR.
Niedrożność przewodów / filtru / zaworów
Niesprawny albo uszkodzony PCM.
===END DTC P0404-FF===


Googlując znalazłem, że błędy te znaczą:
P0401
Wykryto System recyrkulacji spalin (EGR) do dolnej przepływu
P0404
System recyrkulacji spalin (EGR) Zakres obwodu / wydajność


Czy waszym zdaniem EGR jest do wymiany czy co powinienem sprawdzić ?
Dodatkowo pojawił się problem gaśnięcia silnika, obroty spadają i auto gaśnie, ale nie wiem czy ten problem ma związek z tym błędem, czy jest to po prostu kolejny problem.
Załączniki
egr.jpg
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 22:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez zboq » 3 wrz 2017, 09:43

Odpisalem ci w innym temacie ale napisze i tu.
Egr trzeba sprawdzic z miernikiem czy pracuje w pelnym zakresie lub podlaczyc sie forscanem i pojezdzic. Jezeli egr nie pracuje to wezyki i elektrozawory do sprawdzenia z podcisnieniem.
Do tego czemu on jest taki usyfiony ?.

Co do gaśnięcia to scv pewnie sie skonczyl. Tak samo forscanem mozesz popatrzec na cisnienie na szynie na jakim poziomie sie trzyma.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez casperii » 3 wrz 2017, 15:26

@zboq dzięki za wypowiedź w moim temacie. EGR miał nieszczelność – jak robili rozrząd to widocznie nie dokręcili – dałem tam dłuższe szpile i lepiej dokręciłem oraz wyczyściłem EGR. Po sprawdzeniu ręcznym sprawdziłem, że ten trzpień się rusza, lecz problem błędów istnieje nadal.
Czy możesz mi nakreślić gdzie w FORScanie mogę sprawdzić to o czym piszesz ?

Czy można w jakiś sposób sprawdzić ten trójkąt co jest przy EGR czy działa? Chyba czujnik spalin to się nazywa ? Ewentualnie może wina leży przy elektrozaworze (chyba tak to się nazywa) co znajdują się zaraz z przodu auta , przykręcone do belki gdzie jest zawias otwierania klapy. Czy da jakoś radę sprawdzić czy nie jest to walnięte ? Wężyki wydają się w porządku, ale myślę, żeby dać tam nowe i mieć 100% pewności , że są szczelne. Gdzie mogę takie wężyki kupić? Jaka tam jest średnica 8mm ?

Dopisano 3 wrz 2017, 17:25:

Dobra znalazłem odpowiedź na swoje pytanie :P

Leoo napisał(a):Klikamy trzecią ikonkę od góry po lewej a w niej zakładkę "Wskaźniki". Wcześniej musimy połączyć się z PCM samochodu. Opis dotyczy silnika RF-5C.
Proponuję następujący zestaw PID-ów:
VSS.OBDII – Prędkość pojazdu,
RPM.OBDII – Obroty silnika,
INJ1_CMP – Wartość korekty wtrysku 1,
INJ2_CMP – Wartość korekty wtrysku 2,
INJ3_CMP – Wartość korekty wtrysku 3,
INJ4_CMP – Wartość korekty wtrysku 4,
FIP_SCV,A – Prąd sterowania zaworem SCV (ok. 1,8A lub więcej zamyka zawór),
FRP.OBDII – Ciśnienie CR,
ICP – Sterowanie ciśnienia wtrysku,
Dodatkowo możemy przyjrzeć się np.:
EGRVP – Położenie zaworu EGR,
BOOST_DSD – Wymagane ciśnienie doładowania,
MAF_C – Przepływ masowy powietrza na cylinder,
MAF_C_DSD – Wymagany przepływ masowy powietrza na cylinder,
ECT.OBDII – Temperatura wody.
Następnie klikamy ikonkę "Play" – pierwsza po lewej u dołu i w drogę.
Dziś przejechałem się ok. 20km w czasie 25min. FORScan zapisał LOG o objętości 2,4MB. Logi zapisywane są do podkatalogu "FORScan" w katalogu "Moje dokumenty". Warto je zbierać, żeby porównywać sobie parametry silnika z upływem czasu.
Trzeba pamiętać, że pierwszych 12 PID-ów można oglądać pod zakładką Oscyloskop w postaci oscylogramu, co jest bardzo pomocne w analizie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Pioteq25 napisał(a):Dla informacji po wymianie SCV konieczne jest "wyzerowanie pompy" np. programem forscan. W moim już po samym czyszczeniu była spora różnica w ciśnieniu – 15bar i ecu sam sobie tego nie koryguje.
Na wolnych obrotach ciśnienie powinno utrzymywać się ok 35bar.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 22:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez zboq » 3 wrz 2017, 20:51

Na szynie raczej powinno byc 350 bar a nie 35 bar.
To ze egr mechanicznie dziala nie znaczy ze potencjometr wskazujacy polozenie jest ok. Ale wybierajac pid od egr mozna sprawdzic wlasnie podczas jazdy.
Ja tydzien temu wymienialem scv i nie zerowalem pompy bo forscan tego nie chce zrobic. Ale pomimo to dziala prawidlowo i trzyma cisnienie od 330 do 350 bar na luzie

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez casperii » 3 wrz 2017, 22:01

@zboq po wymianie filtra paliwa na początku miałem problem z gasnącym silnikiem, jednak po kilku próbach załączył, przed chwilą po 3 godzinach od wymiany filtru paliwa, ponownie sprawdziłem i silnik zaskoczył, jednak obroty falują. Sprawdzę to jeszcze jutro rano jak silnik będzie w 100% zimny. Na wszelki wypadek zakupiłem nowy zawór SCV, by później w zimie nie grzebać po chmurką.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 22:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez zboq » 3 wrz 2017, 22:39

Wrzuc te pidy w forscanie co wynalazles od leo, bez korekt wtryskow, odpal silnik i zapisz log po czym wrzuc go tutaj.

Scv jaki ma nr ?

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez casperii » 3 wrz 2017, 23:13

Nie pamiętam czy mam ten "szczęśliwy numerek" zaworu SCV, chyba tak bez wykręcenia nie da rady odczytać.

PIDY mogę ci pokazać te wcześniejsze bo nie chce mi się teraz schodzić do samochodu.
Załączniki
zrzut_oscyloskop.png
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 22:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez zboq » 4 wrz 2017, 08:54

Ok, więc odczytać nr można bez odkręcania, przetrzyj go palcem, pewnie jest zabrudzony.

Z tego co widzę, to robiłeś te pomiary pewnie na postoju tak ?.
Jeżeli tak to musisz pojeździć, żeby sprawdzić czy egr będzie wskazywał położenie. Na tych wykresach jest cały czas zamknięty a do tego wygląda to tak jak byś nawet gazu nie dodawał. A wnioskuje to po tym, że wymagane ciśnienie doładowania masz cały czas takie samo.
Jeżeli nie chcesz jechać to na luzie spróbuj auto trochę pogazować. Może egr się ruszy.

Polecam wywalić korektę wtrysków, nie jest nam potrzebna. Dodaj aktualne obroty i aktualne doładowanie.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez casperii » 7 wrz 2017, 20:30

@zboq
Tak, pomiary robiłem na postoju, zawór numer 006, dziś próbowałem go wykręcić, bo przyszedł już nowy, pierwsza śrubka bez problemu, gorzej z tą z tyłu, więc jutro ponownie spróbuje powalczyć.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 22:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez zboq » 8 wrz 2017, 08:16

A ja tak jeszcze patrzę na to jakie masz auto i coś mi tu nie gra. RF5C w aucie z 2006r ??
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez casperii » 8 wrz 2017, 20:06

A przepraszam, błędnie profil wypełniłem, oczywiście rocznik 2005 :) Już poprawiłem.
Zawór wymieniony, więc dziś lub jutro zrobię pomiary EGR i je wrzucę.

Dopisano 8 wrz 2017, 21:51:

@zboq zatem zrobiłem jazdę próbną niestety "j*****a" nie ma, błędów póki co nie wywala – ale pewnie to kwestia czasu. Załączam zrzut z FORScana, czy to oznacza , że EGR nie pracuje ?
Jak sprawdzić elektrozawór?

Dopisano 9 wrz 2017, 17:47:

@zboq czy EGR nie powinien mieć zmiennej wartości , niż cały czas 0.49 V?
Załączniki
zrzut_oscyloskop.png
zrzut_oscyloskop2.png
Ostatnio edytowano 12 wrz 2017, 12:03 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: przekleństwa
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 22:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez zboq » 9 wrz 2017, 23:55

casperii napisał(a):A przepraszam, błędnie profil wypełniłem, oczywiście rocznik 2005 :) Już poprawiłem.
Zawór wymieniony, więc dziś lub jutro zrobię pomiary EGR i je wrzucę.

Dopisano 8 wrz 2017, 21:51:

@zboq zatem zrobiłem jazdę próbną niestety "jebnięcia" nie ma, błędów póki co nie wywala – ale pewnie to kwestia czasu. Załączam zrzut z FORScana, czy to oznacza , że EGR nie pracuje ?
Jak sprawdzić elektrozawór?

Dopisano 9 wrz 2017, 17:47:

@zboq czy EGR nie powinien mieć zmiennej wartości , niż cały czas 0.49 V?
No wygląda na to że egr się nie rusza. Więc zanim jeszcze zaczniesz cokolwiek robic z egr to posprawdzaj wezyk podcisnienia ktory idzie do egr. Najlepiej to wszystkie wezyki przeglądnij, czy gdzieś na kolankach i łącznikach nie jest ukruszony.
Do tego zrób jeszcze raz przejazd, ale wrzuć tak:
Boost_dsd, map.obd2, egra, egrv, egrv2, egrvp, vbcv, icp, frp.obd2, rpm.obd2 i vss.obd2
Zamiast fotek to wrzuc tutaj plik .fsl z przejazdu.

Osobiście miałem niedawno problem z egr ktorego przyczyną byl wlasnie pekniety wezyk przy elektrozaworach z przodu jak sie klape podniesie. Na prawo od egr i troche w strone zderzaka.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez casperii » 14 wrz 2017, 17:50

Posprawdzałem wężyki, dodatkowo na końcach poucinałem i powkładałem wężyki, niestety problem nie zniknął, czy winowajcą może być elektrozawór ? Jak sprawdzić czy działa ?
Niestety nie da rady wrzucić tu na forum pliku .fsl.
Później spróbuje zrobić przejazd z FORScanem.
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 22:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez zboq » 14 wrz 2017, 22:15

Zrob zip i wrzuć na forum lub na google drive.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez casperii » 14 wrz 2017, 22:20

@zboq Logi FORScan w załączniku. Z tego co zauważyłem EGRVP jest off. Dalej się nie znam czy wartości są ok.
Załączniki
mazda.zip
(353.22 KiB) Pobrane 105 razy
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 22:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez zboq » 15 wrz 2017, 08:05

Wiesz co przeglądnąłem na szybkiego i wygląda na to, że wszystkie elektrozawory żyją oprócz samego EGR.
Tak więc albo potencjometr uszkodzony albo egr martwy albo brak podciśnienia pomimo, że elektrozawory się ruszają.
Najprędziej skoro podciśnienia sprawdzałeś to bym się samym EGR'em zainteresował. A ponieważ masz 0.5V to wygląda na to, że nawet nie jest do końca zamknięty tylko lekko uchylony (przy założeniu, że potencjometr wogóle działa :/ ).
Jeszcze jedno mi się nasuwa, wydaje mi się, że ktoś na forum miał taki problem, że miał zatkane wężyki podciśnienia i pomimo, że elektrozawory działały to nie było podciśnienia po drugiej stronie. Może jeszcze to posprawdzaj.
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez casperii » 15 wrz 2017, 20:25

Jutro na spokojnie powyciągam wężyki i przedmucham, ewentualnie czy wiesz jaka średnica jest tych wężyków? 8 mm ? Potencjometr to jest to co przykręcone jest na EGRze ?

Czy można gdzieś kupić sam potencjometr ? Bo nie mogę znaleźć na alleg..
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2015, 22:56
Posty: 42 (0/1)
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 2.0D, RF-5C. 2005R.

Postprzez zboq » 15 wrz 2017, 20:39

Chyba tylko allegro i używka :–( i pewnie prościej będzie kupić cały egr. Wężyki nie jestem pewny ale tez 8 mm kojarze. Potencjometr jest na górze egr.

A odnośnie podciśnienia to chyba jak byś kogoś posadził za kierownicą żeby pogazował to na wężyku powinno się pojawiać podciśnienie. A pisze powinno dlatego że u mnie na postoju czasem pracuje a czasem nie.

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez jazda_mike » 17 wrz 2018, 10:02

Witam
posiadam podobny problem, jak tylko mazda sie zagrzeje zaraz wyskakuje blad p0404 p0401 ;/
jestem po kapitalce silnika i co dziwne przed kapitalka rzadziej ale sie pojawiały te same błędy, posiadam loga z forscana z krótkiej trasy podczas ktorej pojawia sie błąd, bardzo bym prosił o interpretacje.
https://zapodaj.net/281c2f4f85b0c.jpg.html
uprzedzam pare osob :

– wezyki posprawdzane
– egr mam drugiego do testu ( nawet sam potencjometr do wymiany w razie "w" )
– cisnienie sprawdzone vacuometrem
– przy 180-200 km/h dymi jak passat w TDI :)
– egry oczywiscie wyczyszczone
– jak to przy kapitalce kazda czesc zostala wyczyszczona dokladnie

rece opadaja :(
Początkujący
 
Od: 24 lut 2014, 05:28
Posty: 17
Skąd: Legnica dolnośląskie
Auto: Mazda 6 diesel 136 km rok 2004

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6