Jaki olej wybrać?
Panowie co mówicie,płukankę robić?Przelot ok 200k,jezfzone na słabym i rzadko wymienianym oleju w de.Od roku u mnie na 5w40 ,pobór oleju w normie ok litra na zmianę.Szlamu w silniku po zakupie było sporo,co się dało usunąłem. .Na tłokach nagar też jakiś już jest.
Silnik chodzi bardzo ładnie,moc,spalanie w normie.Nie kopci.Jakis olej typu clean zalać?
Silnik chodzi bardzo ładnie,moc,spalanie w normie.Nie kopci.Jakis olej typu clean zalać?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Zrobiłem to po zakupie,wlałem GM 5w30 na 3kkm i zmienilem na docelowy 5w40 jakiś niemcowy ,"gold costam."
Niedługo wymiana i się zastanawiam co wlać,motula x cleana,total quartz czy valvo max life.
Raczej będzie 5w30
Dopisano 20 sie 2017 1:00:
Zrobiłem to po zakupie,wlałem GM 5w30 na 3kkm i zmienilem na docelowy 5w40 jakiś niemcowy ,"gold costam."
Niedługo wymiana i się zastanawiam co wlać,motula x cleana,total quartz czy valvo max life.
Raczej będzie 5w30
Niedługo wymiana i się zastanawiam co wlać,motula x cleana,total quartz czy valvo max life.
Raczej będzie 5w30
Dopisano 20 sie 2017 1:00:
Zrobiłem to po zakupie,wlałem GM 5w30 na 3kkm i zmienilem na docelowy 5w40 jakiś niemcowy ,"gold costam."
Niedługo wymiana i się zastanawiam co wlać,motula x cleana,total quartz czy valvo max life.
Raczej będzie 5w30
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Zrób plukanke, zalej specolem 5w30 przejedz z 500-1000km zlej ten olej, wymień filtr i zalej specola 5w30. Bardzo dobry olej. W sumie ciężko w swojej klasie lepkości znaleźć lepszy.
Ja tak zrobiłem tylko procedurę plukanki powtorzylem 2x i teraz oliwa jest super czysta. Wcześniej bardzo szybko olej ciemnial i w końcu robil się czarny po 3-4kkm.
Ja tak zrobiłem tylko procedurę plukanki powtorzylem 2x i teraz oliwa jest super czysta. Wcześniej bardzo szybko olej ciemnial i w końcu robil się czarny po 3-4kkm.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Zmieniłem olej na Valvo 10W60 vr1 racing + wlany Ceratec LM. Na razie jakieś 500-600 km jazdy w stylu dziadziusia, później zobaczymy czy Ceratec faktycznie coś daje. Płukanki nie robiłem, bo po zlaniu Valvo MaxLife 10W40 (zalanego w celu wypłukania glutowatych pozostałości po Castrolu), olej był w miarę czysty, a ubytek po 5,5 tys km praktycznie niezauważalny (w stosunku do wlanego MaxLife brakowało niespełna ok 100 ml).
Od razu uprzedzam głupie komentarze, nie wlałem Cerateca, bo oczekuję dziesiątek kuniów więcej
Ot prewencyjnie, w trosce o silnik, bo jest w świetnym stanie i chcę zadbać o niego.
Od razu uprzedzam głupie komentarze, nie wlałem Cerateca, bo oczekuję dziesiątek kuniów więcej
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Dla mnie tez to bez sensu lanie takiego oleju, vr1 jest do upalania a nie do normlanej jazdy. Zamiast wlac 5w30 ewentualnie w40 to szukanie kosmicznych rozwiazań. Ceratec moze uzywac , choc jesli jednostka jest w dobrej kondycji lanie oleju dobrego jakosciowo i przestrzeganie interwałow zmian przejeździ bude.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ja mam zmianę w premacy i w BA w pażdzierniku i chyba też dm sobie spokój z 5w40 i przejdę na 5w30.
Te silniki i tak maja ''za dobrze'' na tych olejach bo jak były produkowane to te normy jeszcze nawet nie istniały(przynajmniej w BA) i jako nowe wyjeżdzały na 10w40 bodajże.Ludzie upalają KLe na 5w30 i nic się nie dzieje.
Te silniki i tak maja ''za dobrze'' na tych olejach bo jak były produkowane to te normy jeszcze nawet nie istniały(przynajmniej w BA) i jako nowe wyjeżdzały na 10w40 bodajże.Ludzie upalają KLe na 5w30 i nic się nie dzieje.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Noo ja tam w40 leje , ale to ze wzgledu ,ze nie ma w30 zawsze. Dokladnie ludzie daja ostro po garach w k serii gdzie jest pierkarnik pod maską i jezdzi to.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Kolega Płomień ma rejskara tylko do upalania i jeździ na 5w30 w ZL-VE. Lepkosc większa nie oznacza że będzie lepsze smarowanie. To tak nie działa.
Jak silnik był produkowany pod olej 5w30 czy inny to należy lać 5w30. Zwiększenie lepkości powoduje też zmniejszenie przepływów. Znaczy się olej płynie wolniej, słabiej odbiera cieplo itd. Ergo gorzej smaruje.
Jak silnik był produkowany pod olej 5w30 czy inny to należy lać 5w30. Zwiększenie lepkości powoduje też zmniejszenie przepływów. Znaczy się olej płynie wolniej, słabiej odbiera cieplo itd. Ergo gorzej smaruje.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu777 napisał(a):Skoro chcesz dbać o silnik to czemu lejesz olej niezgodny ze specyfikacja producenta samochodu?
Niezgodny? Normy SG, SH są przestarzałe już dawno. SJ nadal aktualna. A takie mam w mojej książce pojazdu. Valvo ten co wlałem ma normę SL – czyli zastępuje wszystkie poprzednie. http://www.autogeorg.pl/files/Normy%20wszystkie.pdf
Więc gdzie nie spełnia norm? Wyższa lepkość? Tu nie jest wiele wyższa niż w poprzednio lanym 10W40. A ten 10W60 zapewnia lepsze smarowanie o ochronę silnika na trasie i jeździe miejskiej. https://download.sklep.intercars.com.pl ... A7257B.pdf
Producent zaleca do tego silnika olej według klasyfikacji sae 5w30 a nie dwa razy bardziej lepki. 10w60 ani nie zapewnia lepszego smarowania ani ochrony. Jest dokładnie odwrotnie.
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Biniu777 napisał(a):Producent zaleca do tego silnika olej według klasyfikacji sae 5w30 a nie dwa razy bardziej lepki. 10w60 ani nie zapewnia lepszego smarowania ani ochrony. Jest dokładnie odwrotnie.
Nie martw się, auto jest pod opieką specjalisty i bynajmniej nie mówię o sobie
Cóż 5W30 mógłbym lać, ale wtedy gdy auto od wyjazdu z fabryki było cały czas zalewane takim olejem. A nie po 16 latach, gdzie w momencie kupna jeździła na 10W40 od 10 lat i to na jakimś Magnatec'u. Silnik po tych latach i przebiegu 167 tys km nie ma już tych wartości co fabrycznie, z resztą jaki silnik ma po nastu latach wartości fabryczne? Ta oliwa po to żeby mieć pewność, że film olejowy się nie zerwie i żeby zapewnić maksymalną ochronę. A ja lubię jeździć bardzo dynamicznie. Ceratec po to żeby dodatkowo zapełnić mikroskopijne ubytki itp. Co tu się rozpisywać, kto używał Ceratec'a ten wie po co się go stosuje. Ten olej co wlałem na pewno nie zaszkodzi silnikowi, z resztą to się okaże za 100 – 200 tys km.
Gdybym miał wywalone nadal lałbym Magnatec'a i miał gdzieś co się dzieje w silniku, a Valvo jest już sprawdzony w wielu silnikach. Pewnie się zdziwicie, ale wiem co robię
Gdybym miał wywalone nadal lałbym Magnatec'a i miał gdzieś co się dzieje w silniku, a Valvo jest już sprawdzony w wielu silnikach. Pewnie się zdziwicie, ale wiem co robię
NIic to nie ma do tego co bylo lane, staroświecki i przestarzały MIT. U mnie z5 ma 374kkm nakulane a leje 5w30/40 zaleznie czy jest ten czy ten dostepny od reki. Film olejowy w30 tez zapewni film olejowy odpowiedni. Sam wiem jak u mnie silnik dostaje baty, a teraz jak wrocilem po 3 miesiach nie ma dnia ,zeby nie było czerwonego pola na obrotmierzu. Olej zmienialem 10.08 po przyjezdzie i co zmiana płukanka. Zawsze w temacie jest kiedy jest olej zmieniany ubytki rzedu 200-300ml od zmiany do zmiany w Z5 , ktore uwazane było/jest za olejożerne, tak napwde jezdzone na tym co producent zaleca zrobi półbańki bez zadyszki.
Z ostaniej.

Z ostaniej.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ja do swojej poprzedniej Mazdy 323C Z5 lałem Lotos 5W-40.
Ubytki zbliżone do Twoich.
Robiłem 120 km dziennie. Tyle miałem do pracy w obie strony.
Z5 nie uważam za olejożerny silnik.
Z czasem wiadomo wadą były wytarte pierścienie.
Po remoncie miałem takie zużycie jak wyżej.
Ogólnie byłem z samochodu mega zadowolony ale wiadomo..... z 2 dzieci lepiej mieć 4 drzwi.
Stąd zamiana na 323F 1.6 ale jak wiadomo silnik praktycznie to ten sam
Ubytki zbliżone do Twoich.
Robiłem 120 km dziennie. Tyle miałem do pracy w obie strony.
Z5 nie uważam za olejożerny silnik.
Z czasem wiadomo wadą były wytarte pierścienie.
Po remoncie miałem takie zużycie jak wyżej.
Ogólnie byłem z samochodu mega zadowolony ale wiadomo..... z 2 dzieci lepiej mieć 4 drzwi.
Stąd zamiana na 323F 1.6 ale jak wiadomo silnik praktycznie to ten sam
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki