Radio w mazda 2 bez cd i md co robić?
		
				Strona 1 z 1
			
	
	WItam wszystkich Maździarzy!!
Temat może banalny, ale już wyjaśniam o co chodzi:
Kupiłem swoją Mazdę 2 2004 rok DY z oryginalnym radiem, ale zamiast kieszonek na CD i kasetę magnetofonową są zaślepki (mimo, że są przyciski do ich obsługi), mam tylko zwykłe radio FM.
1. Czy w ogóle auta wychodził z fabryki z takimi radiami? Czy moja mazda jest po przejściach i wrzucili jakiś wynalazek??
2. Czy muszę kupować cały panel, czy mogę po prostu dokupić odtwarzacz CD i go zamontować (jeśli tak po proszę o wskazówki jak to zrobić)
Z góry dziękuję za sugestię co zrobić, bo chciałbym mieć jednak możliwość słuchania płyt CD.
Pozdrowienia!
			
			
				Temat może banalny, ale już wyjaśniam o co chodzi:
Kupiłem swoją Mazdę 2 2004 rok DY z oryginalnym radiem, ale zamiast kieszonek na CD i kasetę magnetofonową są zaślepki (mimo, że są przyciski do ich obsługi), mam tylko zwykłe radio FM.
1. Czy w ogóle auta wychodził z fabryki z takimi radiami? Czy moja mazda jest po przejściach i wrzucili jakiś wynalazek??
2. Czy muszę kupować cały panel, czy mogę po prostu dokupić odtwarzacz CD i go zamontować (jeśli tak po proszę o wskazówki jak to zrobić)
Z góry dziękuję za sugestię co zrobić, bo chciałbym mieć jednak możliwość słuchania płyt CD.
Pozdrowienia!
Ostatnio edytowano 5 mar 2014, 10:14 przez janoosik, łącznie edytowano 1 raz
					
				
			
		- 
					
						janoosik
Prosze poprawic nazwe tematu. Duze litery oznaczaja krzyk.
			
			
		ja kupiłem używkę(na gwarancji 1,5roku) zestaw Nokia CK-100, muzyka z telefonu. I po problemie.
			
			
		- 
					
						barth
Trida, jaki kupiłaś transmitter i czy podłączasz go do zapalniczki czy jak?
Jeśli ci zależy na MP3 to transmitter jest pewnie ok, jeśli chcesz i tak mieć CD to kupisz całe sprawne radio na allegro za marne 100-150 zł. Montaż jest banalnie prosty.
			
			
		Jeśli ci zależy na MP3 to transmitter jest pewnie ok, jeśli chcesz i tak mieć CD to kupisz całe sprawne radio na allegro za marne 100-150 zł. Montaż jest banalnie prosty.
oxyholic napisał(a):Trida, jaki kupiłaś transmitter i czy podłączasz go do zapalniczki czy jak?
Tak, podłączam normalnie do zapalniczki i śmiga
Jakoś wybitnie nie zależy mi na CD, poza tym – kobieta i majsterkowanie to tak niekoniecznie
Proste rozwiązania są najlepsze
Ostatnio edytowano 23 mar 2015, 20:31 przez Trida, łącznie edytowano 1 raz
					
				
			
		
 
- Od: 15 mar 2015, 10:15
- Posty: 14
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 2, silnik 1,6; produkcja 2003-2004
oxyholic napisał(a):Ok, ale jaki to był transmitter i jak podłączany? Mżesz się pochwalić! ;–)
Pewnie
Zakupiłam taki oto transmiter:
http://globalart.republika.pl/transmite ... h_v3/1.jpg
Dźwięk może i nie jest symfoniczny ale jak dla mnie jest ok. Nie ma trzasków, ładnie wszystko gra, nie zacina się.
Zapłaciłam 60zł + wysyłka.
Ma niby też opcję dzwonienia / odbierania tel ale jeszcze nie testowałam
 
- Od: 15 mar 2015, 10:15
- Posty: 14
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 2, silnik 1,6; produkcja 2003-2004
Stoję przed podobnym kłopotem, choć na razie pozostaję przy słuchaniu radia, też mam radio bez cd/md. Widziałem na Allegro bardzo dużo egzemplarzy (w różnym stanie), może z czasem się skuszę. Raczej będzie chodziło bez problemów, kable podpina się te, co są podpiąte do aktualnego radia.
			
			
		Zaniepokoił mnie tylko ten temat viewtopic.php?f=109&t=159552. Nie wiem czy problem był identyczny bo zdjęcia panelu zostały usunięte, ale z tego co tam wyczytałem wtyczek było więcej niż gniazd.
EDIT
Znalazłem zdjęcia panelu w internecie. Tylne gniazda wyglądają identycznie, więc powinno pasować. Być może w najbliższym czasie zakupię używany panel z CD i dam znać czy udało się podmienić.
Tył panelu z CD

Tył panelu bez CD

			
			
		EDIT
Znalazłem zdjęcia panelu w internecie. Tylne gniazda wyglądają identycznie, więc powinno pasować. Być może w najbliższym czasie zakupię używany panel z CD i dam znać czy udało się podmienić.
Tył panelu z CD
Tył panelu bez CD
I jak, udało Ci sie przeprowadzić operacje?
			
			
		Sprawa jakoś umarła. Na razie odpuszczę, nie mam teraz za bardzo czasu na majsterkowanie. Zainteresowało mnie ostatnio to http://nikosapi.org/w/index.php/MazdaSpoof_-_A_Tape_Deck_Emulator, ale to też najszybciej w październiku.
			
			
		Więc jakby kogoś to zainteresowało:
Zmiana radia na takie z CD to żaden problem. Zakładając. że mamy klimę w aucie i posiadamy radio z CD z innej mazdy która również ma klimę – wystarczy wyjąć stare i podłączyć nowe W związku z tym, że radio i tak było wyciągnięte to rozebrałem je jeszcze na części pierwsze (nic trudnego, odkręcanie wszystkich śrubek) i wyczyściłem. Odbiegając dobrze zrobiłem, bo w kaseciaku był mentos którego po zamontowaniu do auta już bym nie wyjął.
  W związku z tym, że radio i tak było wyciągnięte to rozebrałem je jeszcze na części pierwsze (nic trudnego, odkręcanie wszystkich śrubek) i wyczyściłem. Odbiegając dobrze zrobiłem, bo w kaseciaku był mentos którego po zamontowaniu do auta już bym nie wyjął.
Jeśli mamy radio z auta bez klimy, a w swoim klime posiadamy (jak u mnie) to trzeba zamienić płytę główną. W wersji bez klimy nie ma wlutowanego przycisku, diody itd od AC. W radiu bez CD guziki od CD, tape itd i tak są wlutowane. Dodatkowo jeśli kupimy radio z porysowanym panelem to śmiało możemy odkręcić radio i przykręcić do panelu, który dotychczas posiadamy w samochodzie. Wtedy trzeba wypchnąć zaślepki od CD i ewentualnie kaset i zamienić na te z otworami z kupionego nowego radia.
W razie pytań pisać Wszystkie mity o kodowaniu się radia, innych złączach itd. obaliłem
 Wszystkie mity o kodowaniu się radia, innych złączach itd. obaliłem   
 
Ogólnie z rozkręcaniem, wyciąganiem, wkładaniem, zamianą itd ok 1 godz. spokojnej roboty. Koszt radia z CD i kasetą 80 zł z alledrogo
PS. Wie ktoś do czego w radiu (nie ważne czy z CD czy bez) jest druga, mniejsza kostka, do której nic nie jest podpięte?
			
			
		Zmiana radia na takie z CD to żaden problem. Zakładając. że mamy klimę w aucie i posiadamy radio z CD z innej mazdy która również ma klimę – wystarczy wyjąć stare i podłączyć nowe
Jeśli mamy radio z auta bez klimy, a w swoim klime posiadamy (jak u mnie) to trzeba zamienić płytę główną. W wersji bez klimy nie ma wlutowanego przycisku, diody itd od AC. W radiu bez CD guziki od CD, tape itd i tak są wlutowane. Dodatkowo jeśli kupimy radio z porysowanym panelem to śmiało możemy odkręcić radio i przykręcić do panelu, który dotychczas posiadamy w samochodzie. Wtedy trzeba wypchnąć zaślepki od CD i ewentualnie kaset i zamienić na te z otworami z kupionego nowego radia.
W razie pytań pisać
 
 Ogólnie z rozkręcaniem, wyciąganiem, wkładaniem, zamianą itd ok 1 godz. spokojnej roboty. Koszt radia z CD i kasetą 80 zł z alledrogo
PS. Wie ktoś do czego w radiu (nie ważne czy z CD czy bez) jest druga, mniejsza kostka, do której nic nie jest podpięte?
Podejrzewam, że do zmieniarki.
Co do kodowania radia – może się zdarzyć, że poprzedni właściciel zdefiniował kod, trafiłeś na egzemplarz bez tego problemu. Jest to możliwe, odsyłam do instrukcji obsługi .
.
			
			
		Co do kodowania radia – może się zdarzyć, że poprzedni właściciel zdefiniował kod, trafiłeś na egzemplarz bez tego problemu. Jest to możliwe, odsyłam do instrukcji obsługi
Wykonałem samodzielnie emulator kaseta-AUX wg schematu http://nikosapi.org/w/index.php/MazdaSpoof_-_A_Tape_Deck_Emulator. Mam tylko problem z wyciągnięciem fabrycznego radia. Odkręciłem 2 śrubki pod pokrętłami od nawiewu, ale na filmikach jest jeszcze jakaś z boku radia tylko nie mogę jej zlokalizować. Jest w stanie mi ktoś pomóc?
NIEAKTUALNE, ZNALAZŁEM. Dla potomnych – po lewej stronie, dosyć wysoko. Dojście straszne, ale da się. Potrzebny klucz 8.
Jeśli mój adapter zadziała, wrzucę na forum dokładną relację co i jak wykonać. Myślę, że kwestia warta zachodu bo koszt części to jakieś 12 zł plus trochę wolnego czasu.
Adapter nie zadziałał, dodatkowo zrobił jakieś zwarcie, coś cichutko strzeliło i zapachniało spalenizną (bezpiecznik lub jakiś kondensator, na nieszczęście w radiu/aucie a nie w moim emulatorze) i radio/cały panel działa, ale nie ma dźwięku z głośników. Wszystkie bezpieczniki w aucie wyglądają na sprawne, więc nie wiem co może być przyczyną. Spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim lub wie co mogłem spalić?
			
			
		NIEAKTUALNE, ZNALAZŁEM. Dla potomnych – po lewej stronie, dosyć wysoko. Dojście straszne, ale da się. Potrzebny klucz 8.
Jeśli mój adapter zadziała, wrzucę na forum dokładną relację co i jak wykonać. Myślę, że kwestia warta zachodu bo koszt części to jakieś 12 zł plus trochę wolnego czasu.
Adapter nie zadziałał, dodatkowo zrobił jakieś zwarcie, coś cichutko strzeliło i zapachniało spalenizną (bezpiecznik lub jakiś kondensator, na nieszczęście w radiu/aucie a nie w moim emulatorze) i radio/cały panel działa, ale nie ma dźwięku z głośników. Wszystkie bezpieczniki w aucie wyglądają na sprawne, więc nie wiem co może być przyczyną. Spotkał się ktoś kiedyś z czymś takim lub wie co mogłem spalić?
Mini aktualizacja. W międzyczasie wymieniłem radio. (radio z CD kosztowało 90 zł z dostawą na allegro). Wymiana panelu (mój stary był w lepszym stanie) to kwestia odkręcenia 4 śrubek jak pisał @skocio. Radio działa, stare pójdzie do celów edukacyjnych. 
W kwestii mojego adaptera – najprawdopodobniej działa, sprawdzę jak będę miał kiedyś wolną chwilę. Dlaczego początkowo spalił coś w radiu? Było ciemno i podłączyłem wtyczkę odwróconą o 180 stopni. Wykorzystałem wtyk Canon męski 15pin, przez co idzie podłączyć go do góry nogami.
 Wykorzystałem wtyk Canon męski 15pin, przez co idzie podłączyć go do góry nogami.
			
			
		W kwestii mojego adaptera – najprawdopodobniej działa, sprawdzę jak będę miał kiedyś wolną chwilę. Dlaczego początkowo spalił coś w radiu? Było ciemno i podłączyłem wtyczkę odwróconą o 180 stopni.
 Wykorzystałem wtyk Canon męski 15pin, przez co idzie podłączyć go do góry nogami.
 Wykorzystałem wtyk Canon męski 15pin, przez co idzie podłączyć go do góry nogami.Przepraszam, że odkopuję, ale mam pytanie. Czy połączenie telefonu z radiem Mazdy 2 za pomocą transmitera FM pozwala na zmianę głośności/przewijanie utworów za pomocą przycisków na kierownicy? Dzięki!
			
			
		- 
					
						P@nM@zda
Z kierownicy będziesz mógł jedynie sterować głośnością radia- zmiana utworów będzie na transmiterze, albo na telefonie.
			
			
		
 
- Od: 25 sty 2017, 11:16
- Posty: 3
- Auto: Mazda 2 1.4 Sport
		
				Strona 1 z 1
			
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




