Witam wszystkich specjalistów na forum i po proszę o radę. Auto to Mazda 6 2006 lift 2.0 CiTD RFJ7 143 KM
Znajomy "garażowy" mechanik wymienił mi kilka dni temu tarczę sprzęgła docisk i łożysko (wszytko LUK) oraz wysłał mi dwumasę do regeneracji( firma Avanti, dają 12 miesięcy gwarancji), dwumasa przyszła ładnie zregenerowana wszystko zostało prawidłowo złożone skręcone i auto nie odpala, rozrusznik kręci normalnie przez 1-3 sekundy silnik łapie i dalej tylko kręci ,nie chce zaskoczyć . Mechanik stwierdził że może został uszkodzony czujnik położenia wału lub przestał działać bo akumulator został odłączony na ponad 7 dni. Poradził mi zamówić drugi czujnik dla sprawdzenia czy to to, tylko nie wiem czy to ma sens? stwierdził także że może źle zregenerowali dwumasę, czyli na dwoje babka wróżyła. Pytałem także innego mechanika który naprawia takie samochody i mówił że regeneracji nie wpływa na ten czujnik i zbieranie impulsów , nie wiem kogo słuchać.Auto mogę wstawić na diagnozę aby podpiąć do kompa ale dopiero za tydzień więc trochę długo. Czy mieliście już takie przypadki i czy wymiana czujnika "w ciemno" jednego na drugi coś pomoże czy tylko to strata kasy.
Z gory dziekuje za rady
Pozdrawiam
Wojtek
Auto nie odpala po naprawie sprzęgła .Prosze o pomooc :)
Strona 1 z 1
Witam
No właśnie na podpięcie kompa muszę czekać tydzień bo taka kolejka w warsztacie, a jest opcja że po regeneracji dwumasy może ona nie działać i czujnik nie dostaje sygnału? Bo jeden mechanik mówi że tak moze być a drugi mówi że to nie ma znaczenia w tym modelu
Pozdrawiam
No właśnie na podpięcie kompa muszę czekać tydzień bo taka kolejka w warsztacie, a jest opcja że po regeneracji dwumasy może ona nie działać i czujnik nie dostaje sygnału? Bo jeden mechanik mówi że tak moze być a drugi mówi że to nie ma znaczenia w tym modelu
Pozdrawiam
- Od: 8 sie 2017, 19:05
- Posty: 13
- Auto: Mazda CX-9 TC 2017 2,5 250KM
Dzięki Tadziol za pomoc a możesz mi wytłumaczyć jak powinno być poprawnie zamontowane? Są tam jakieś znaczniki lub coś podobnego aby skręcić to ponownie poprawnie, chciałbym aby mechanik poprawił w ramach reklamacji to ale nie wiem czy bedzie umiał jeżeli pierwszym razem mogł to źle skręcić. Chciałbym go skontrolować przed ponownym montażem . Z góry dziekuje
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 8 sie 2017, 19:05
- Posty: 13
- Auto: Mazda CX-9 TC 2017 2,5 250KM
Jeżeli wał korbowy nie ma wystającego kolka ustalającego położenie dwunasty to znaczy ze wał jest od rf5c.
W tym przypadku należy ustawić 1 cylinder w gmp kiedy ma nastąpić wtrysk paliwa,a koło 2m ustawić tak jakby kołek był w pionie i zawierał sie w linii od osi wału do głowicy.
W tym przypadku należy ustawić 1 cylinder w gmp kiedy ma nastąpić wtrysk paliwa,a koło 2m ustawić tak jakby kołek był w pionie i zawierał sie w linii od osi wału do głowicy.
Moj silnik to ten nowszy poliftowy RFJ7 ,czy takie same ustawirnia są w tym nowszym silniku ?
- Od: 8 sie 2017, 19:05
- Posty: 13
- Auto: Mazda CX-9 TC 2017 2,5 250KM
Silnik nie był rozbierany, została odkręcona tylko dwumasa tarcza i docisk wiec wał jest fabryczny a czy orientujesz sie czy wersje RFJ7 maja taki kołek ustalajacy na wale? Bo już nie wiem czy kazać mu to rozkrecać ponownie i ti sprawdzić bo to znowu mu troche czasu zajmie
- Od: 8 sie 2017, 19:05
- Posty: 13
- Auto: Mazda CX-9 TC 2017 2,5 250KM
To w takim razie jest złożone dobrze
a czy orientujesz sie czy na dwumasie są znaczniki ktore wyłapuje czujik i mogłyby być one zniszczone gdy regenerowali dwumase?
- Od: 8 sie 2017, 19:05
- Posty: 13
- Auto: Mazda CX-9 TC 2017 2,5 250KM
A gdzie są konkrernie ulokowane takie znaczniki, ? Bo zastanawiam się czy ich nie zniszczyli podczas regeneracji tej dwumasy
- Od: 8 sie 2017, 19:05
- Posty: 13
- Auto: Mazda CX-9 TC 2017 2,5 250KM
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6