Mazda6 (GG / GY) – Informacje i opinie o modelu
chcialem sie jeszcze spytac jak napedzany jest rozrzad w deslu 136km?
bede mial na dniach mazde 6 z motorem 2.0 benz lub diesel
jeszcze caly czas sie zastanawiam chodzi mi jeszcze po glowie honda accord z 2003 2.0 vtec
i nie wiem co wybrac
prosze o jakies sugestie
bede mial na dniach mazde 6 z motorem 2.0 benz lub diesel
jeszcze caly czas sie zastanawiam chodzi mi jeszcze po glowie honda accord z 2003 2.0 vtec
i nie wiem co wybrac
prosze o jakies sugestie
-
Gość
Masz diesla w swojej mazdzie 6?
Napisz jak dlugo go eksploatujesz, z jakim przebiegiem go nabyles.
Jakie miales największe problemy podczas jazdy.
[Jesli znasz] Wklej linki do stron gdzie znajduja sie jego testy.
Pomoze to osobom , ktorzy wahaja sie przed kupnem takiego auta z tymi silnikam.
Napisz jak dlugo go eksploatujesz, z jakim przebiegiem go nabyles.
Jakie miales największe problemy podczas jazdy.
[Jesli znasz] Wklej linki do stron gdzie znajduja sie jego testy.
Pomoze to osobom , ktorzy wahaja sie przed kupnem takiego auta z tymi silnikam.
- Od: 15 wrz 2005, 09:30
- Posty: 121
- Skąd: ziemia sieradzka
- Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA
mam nadzieję że nie będzie zupełnie OT – może pomoże wahającym się
NIE mam diesla choć rozważałem
powód: opinie o wrażliwości na złej jakości paliwo, koszty ew. naprawy, olbrzymia trudność wymuszenia ww kosztów przez sprzedawce paliwa
opinie zarówno "gazetowo-forumowe" jak i informacja z ASO (AZ Auto Warszawa-Puławska)
stąd benzyna -drożej w eksploatacji, mniej mocy ale pewniej
pozdrawiam
NIE mam diesla choć rozważałem
powód: opinie o wrażliwości na złej jakości paliwo, koszty ew. naprawy, olbrzymia trudność wymuszenia ww kosztów przez sprzedawce paliwa
opinie zarówno "gazetowo-forumowe" jak i informacja z ASO (AZ Auto Warszawa-Puławska)
stąd benzyna -drożej w eksploatacji, mniej mocy ale pewniej
pozdrawiam
- Od: 23 cze 2006, 09:57
- Posty: 8
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda6 1,8 2003
(auto z 2003r przebieg przy zakupie 45000 km) z wad to tylko klekotanie na zimnym i wibracje na zimnym silniku (ale to prawdopodobnie spowodowane tym ze auto bylo bite i nieporadne skladane w polsce, dragania sa zima, zaczely sie jak temperatura spadla ponizej -20 stopni, po paru dniach w serwisie wyregulowano maske, temp. wzrosla i dragania ustaly, takze czy to od temp. zalezalo, czy od regulacji to nie wiem, czekam z powrotem na zime zeby sie przekonac) nagrzewa sie bardzo szybko, szybciej niz np. benzynowy passat 1.8T, zima szybko w srodku jest cieplo, a jak jeszcze sie wlaczy webasto to juz bajka jedyna usterka jaka byla przez 8 miesiecy jazdy to zawor EGR (zawor dopalania spalin) zawiesil sie, wymieniony na gwarancji
tankowane albo w orlenie (cala zime, nie bylo problemow przy najwiekszych mrozach) albo w statoil (bo zbudowali stacje pod blokiem i blisko) i tez zdanych problemow
do tego ogromna elastycznosc i wyzsza kultura pracy niz TDI z grupy VW, spalanie zalezy, auto jest jezdzone glownie w miescie, czasami caly zbiornik wyjezdzony w miescie, to zima wychodzilo 8l/100km 100% miasto (krotkie odcinki, odpalany raz na 2 dni, silnik niedogrzany, wlaczane webasto) latem 100% miasto to jakies 6.5-7.0l/100km, latem mieszana jazda z przewaga miasta to okolo 6-6.5l/100km, a na trasie waha sie w okolicach 5-5.5l/100km (latem klima chodzi ciagle w trybie eco, bez klimy pewnie troche mniej by pailil)
jak sa jeszcze jakies pytania to chetnie odpowiem
jab
tankowane albo w orlenie (cala zime, nie bylo problemow przy najwiekszych mrozach) albo w statoil (bo zbudowali stacje pod blokiem i blisko) i tez zdanych problemow
do tego ogromna elastycznosc i wyzsza kultura pracy niz TDI z grupy VW, spalanie zalezy, auto jest jezdzone glownie w miescie, czasami caly zbiornik wyjezdzony w miescie, to zima wychodzilo 8l/100km 100% miasto (krotkie odcinki, odpalany raz na 2 dni, silnik niedogrzany, wlaczane webasto) latem 100% miasto to jakies 6.5-7.0l/100km, latem mieszana jazda z przewaga miasta to okolo 6-6.5l/100km, a na trasie waha sie w okolicach 5-5.5l/100km (latem klima chodzi ciagle w trybie eco, bez klimy pewnie troche mniej by pailil)
jak sa jeszcze jakies pytania to chetnie odpowiem
jab
dorzucę swoje trzy grosze:
KAŻDA pompa wtryskowa jest wrażliwa na jakość paliwa (bosh, denso, CR itp.). Wynika to z ich budowy i zasady działania. Jakość naszego paliwa gwałtownie ulega poprawie (zanieczyszczenia, siarka itp.), więc coraz mniejsze niebezpieczeństwo z tej strony nam zagraża. Pozostaje ciągle jakość filtrów, o których mało pamiętamy a wiele od nich również zależy.
Uważam, że obecna jakość i trwałość CR jest powoli zbliżona do konstrukcji klasycznego TDI. Oczywiście – pozostaje problem "wyżyłowania" jednostki – wynikający z "ilości kuców na litr". Im więcej tym mniejsza trwałość silnika (tak ogólnie rzecz ujmując).
Aha – co do najnowocześniejszych TDI z VW – pięciostopniowy wtrysk to super zabawka, ale nietrwała i bardziej podatna na uszkodzenia niż CR...
KAŻDA pompa wtryskowa jest wrażliwa na jakość paliwa (bosh, denso, CR itp.). Wynika to z ich budowy i zasady działania. Jakość naszego paliwa gwałtownie ulega poprawie (zanieczyszczenia, siarka itp.), więc coraz mniejsze niebezpieczeństwo z tej strony nam zagraża. Pozostaje ciągle jakość filtrów, o których mało pamiętamy a wiele od nich również zależy.
Uważam, że obecna jakość i trwałość CR jest powoli zbliżona do konstrukcji klasycznego TDI. Oczywiście – pozostaje problem "wyżyłowania" jednostki – wynikający z "ilości kuców na litr". Im więcej tym mniejsza trwałość silnika (tak ogólnie rzecz ujmując).
Aha – co do najnowocześniejszych TDI z VW – pięciostopniowy wtrysk to super zabawka, ale nietrwała i bardziej podatna na uszkodzenia niż CR...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z jakością paliwa niewątpliwie jest coraz lepiej
i nie jest to tak że ryzyko "paliwowe" jest obiektywnie rzecz biorąc niewspólmiernie duże w stosunku do efektów (zuzycie paliwa)
Mam dużą awersję do ryzyka/niepewności w takich sprawach – za dużą i wiele szczęścia w Ważnych Sprawach dotychczas więc w tych mniej ważnych nie chcę kusić losu;)
dobrze że są możliwości wyboru – dl akazdego coś miłego -obym zawsze takie problemy miał
czy kupić mazdę 6 w dieslu czy benzynie"
Rzepakowo-olejowe plany też niespecjalnie mi się podobały... a wiadomo jak będzie z tym wyborem?
i wielka trudność ze sprawdzeniem stanu sprężarki
stąd decyzja j.w.
BTW: jak się zapatrujecie na planowany stopniowy wzrost udziału "ekologi" w paliwie? Co będziecie lać?
i nie jest to tak że ryzyko "paliwowe" jest obiektywnie rzecz biorąc niewspólmiernie duże w stosunku do efektów (zuzycie paliwa)
Mam dużą awersję do ryzyka/niepewności w takich sprawach – za dużą i wiele szczęścia w Ważnych Sprawach dotychczas więc w tych mniej ważnych nie chcę kusić losu;)
dobrze że są możliwości wyboru – dl akazdego coś miłego -obym zawsze takie problemy miał
czy kupić mazdę 6 w dieslu czy benzynie"
Rzepakowo-olejowe plany też niespecjalnie mi się podobały... a wiadomo jak będzie z tym wyborem?
i wielka trudność ze sprawdzeniem stanu sprężarki
stąd decyzja j.w.
BTW: jak się zapatrujecie na planowany stopniowy wzrost udziału "ekologi" w paliwie? Co będziecie lać?
- Od: 23 cze 2006, 09:57
- Posty: 8
- Skąd: Warszawa
- Auto: mazda6 1,8 2003
Moje 2.0 115KM ma identyczne spalanie (bliższe tych górnych wartości).
Niezłe spalanie masz jak na 2.3 i tą moc
Niezłe spalanie masz jak na 2.3 i tą moc
lukasz5 napisał(a):Wiem, ale ktos moze ma "szostke" z silnikiem 2.3 i wie ile pali w polskich warunkach
Moja pali średnio 8,1 do 8,5 l/100km latem i ok 9 litrów zimą.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Mam webasto w swojej Mazdzie6 które sie załacza samoczynnie gdy jest niska temperatura. Slyszalem ze sa Mazdy ktore maja webasto sterowane recznie lub automatyczne nastawianie czasu załączenia. Chciałbym sie dowiedzieć czy cos takiego mozna dolozyc do mojej mazdy. Jesli tak to prosze o informacje.
- Od: 22 cze 2006, 16:12
- Posty: 19
- Skąd: Kraków
- Auto: M6'03 GG MZR-CD 136KM
z dolozeniem nie ma problemu, proponuje poszukac na forum
w tym temacie koelga pokazuje jak dolozyl webasto do swojej 626, da Ci to napewno jakies rozeznanie jak to dziala i co trzeba
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
ja sam zamiescilem skan instrukcji webasto montowanego opcjonalnie w salonach mazdy w niemczech
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=webasto
a samego webasto najlepiej chyba szukac na allegro
w tym temacie koelga pokazuje jak dolozyl webasto do swojej 626, da Ci to napewno jakies rozeznanie jak to dziala i co trzeba
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
ja sam zamiescilem skan instrukcji webasto montowanego opcjonalnie w salonach mazdy w niemczech
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=webasto
a samego webasto najlepiej chyba szukac na allegro
Witam wszystkich! Mam pytanie do specjalistów od Webasto. Mam w swojej 6 diesel Webasto Thermotop Z/C z owalnym zegarem preselekcyjnym. Usiłowałem "dorobić" do tego pilota zdalnego sterowania, zakupiłem zestaw z pilotem HTM 100 ale okazuje się, że nie chce wsółpracować z moim Webasto, słychać tylko brzęczenie i włącza się nadmuch w kabinie. Facet w serwisie ogrzewań twierdzi, że najprawdopodobniej Webasto jest sterowane szyną CAN – cyfrowo. Czy jest jakaś szansa na uruchomienie tego ustrojstwa z tego pilota czy też mam szukać innego "nur fur diesel" jak piszą na niemieckiej stronie Mazdy? Będę wdzięczny za wszelkie informacje. Pozdrawiam.
- Od: 17 lip 2006, 00:30
- Posty: 4
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 2.0 D 121 km. r. 2004
Nie chodzi o sprawdzanie softu na hamowni ale osiągów, które mogłyby świadczyć o zmianie mapy bitowej. Ponoć silniki 120 i 136 KM różnią się tylko softem.
Samochodem jeżdżę póltora roku, wydaje mi się, że trochę go poznałem i staram się dostosować technikę jazdy do silnika diesla, ale niewykluczone, że jeszcze są jakieś możliwości dostosowawcze.
Zimą faktycznie Webasto daje większe różnice w spalaniu pokazywanym przez komputer i rzeczywistym, tez to zaobserwowałem.
A propos sterowania zdalnego może wykorzystując twój patent pójść w kierunku czegoś a la fabryczny Thermocall? Wykorzystać stary telefon komórkowy i załączenie ogrzewania przez, na przykład, wibrator telefonu – praktycznie nieograniczony zasięg. Dochodzą tylko koszty utrymania karty SIM. Próbuję zgłębiać temat ale bez minimum wiedzy elektronicznej to trudne zadanie. Firmowe systemy są niestety potwornie drogie. Swoją drogą ciekawe, dlaczego piloty są w "6" różne dla diesla i benzyny Jedne sterowane CAN a drugie analogowo? Czysta upierdliwość!
Samochodem jeżdżę póltora roku, wydaje mi się, że trochę go poznałem i staram się dostosować technikę jazdy do silnika diesla, ale niewykluczone, że jeszcze są jakieś możliwości dostosowawcze.
Zimą faktycznie Webasto daje większe różnice w spalaniu pokazywanym przez komputer i rzeczywistym, tez to zaobserwowałem.
A propos sterowania zdalnego może wykorzystując twój patent pójść w kierunku czegoś a la fabryczny Thermocall? Wykorzystać stary telefon komórkowy i załączenie ogrzewania przez, na przykład, wibrator telefonu – praktycznie nieograniczony zasięg. Dochodzą tylko koszty utrymania karty SIM. Próbuję zgłębiać temat ale bez minimum wiedzy elektronicznej to trudne zadanie. Firmowe systemy są niestety potwornie drogie. Swoją drogą ciekawe, dlaczego piloty są w "6" różne dla diesla i benzyny Jedne sterowane CAN a drugie analogowo? Czysta upierdliwość!
- Od: 17 lip 2006, 00:30
- Posty: 4
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 2.0 D 121 km. r. 2004
propofol naprawde dobry pomysl z tym telefonem i koszt utrzymania tego jest znikomy, pare zlotych na rok aby numer zostal...
tylko trzeba dorobic uklad doladowujacy baterie, albo zastosowac inna baterie, lub zasilanie z aku samochodowego, naprawde mnie zainteresowal i moze na zime sobie cos takiego wydlubie
co do stylu Twojej jazdy to myslalem ze moze masz auto niedlugo, ale skoro 1.5 roku to juz umiesz pewnie optymalnie wykorzystac auto, ja mam wersje 136km, ale to niemozliwe zeby byly takie roznice w spalaniu, a probowales podlaczyc auto do komputera i odczytac bledy? moze cos jest nie tak, a on tego nie zglasza...
tylko trzeba dorobic uklad doladowujacy baterie, albo zastosowac inna baterie, lub zasilanie z aku samochodowego, naprawde mnie zainteresowal i moze na zime sobie cos takiego wydlubie
co do stylu Twojej jazdy to myslalem ze moze masz auto niedlugo, ale skoro 1.5 roku to juz umiesz pewnie optymalnie wykorzystac auto, ja mam wersje 136km, ale to niemozliwe zeby byly takie roznice w spalaniu, a probowales podlaczyc auto do komputera i odczytac bledy? moze cos jest nie tak, a on tego nie zglasza...
Ja właśnie zacząłem więcej jeździć Mazdą 6 2,3 i muszę powiedzieć że na trasie spalanie nie jest duże (dokładnie nie mierzyłem ) ale na pewno nie więcej niż 8l/100. W mieście to pewnie inna kwestia ale to jeszcze muszę sprawdzić. Skrzynia – Tiptronic.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Panowie pytanie odnosnie silnikow diesla:
jak rozroznic wersje 121 i 136 KM ? bo chyba tylko takie obecnie sa dostepne
bo jak podaje http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/oznaczenia.php
obie wersje sa oznaczone przez MZR-CD
i jakie sa koszty wymiany wszystkich paskow z rolkami [oryginalne ] , klocki,
i jak z tym webasto/polwebasto/ogrzewanie postojowe/sterowane z pilota/z wlacznika wewnatrz auta- czy po VIN mozna to zdiagnozowac?
pozdro
jak rozroznic wersje 121 i 136 KM ? bo chyba tylko takie obecnie sa dostepne
bo jak podaje http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/oznaczenia.php
obie wersje sa oznaczone przez MZR-CD
i jakie sa koszty wymiany wszystkich paskow z rolkami [oryginalne ] , klocki,
i jak z tym webasto/polwebasto/ogrzewanie postojowe/sterowane z pilota/z wlacznika wewnatrz auta- czy po VIN mozna to zdiagnozowac?
pozdro
- Od: 15 wrz 2005, 09:30
- Posty: 121
- Skąd: ziemia sieradzka
- Auto: 323F 1.5 16v Z5 1998 BA
rozroznic wersje silnikowe najlepiej po VINie, a webasto to juz opcja dokladana w salonie i w VINie nic na ten temat nie ma (chyba, przynajmniej ja wiem tyle)
ps.co do rozrzadu w Mazdzie 6 2.0 MZR-CD 136km to w Ksiezynie mi powiedziano ze okolo 2000zl
ps.co do rozrzadu w Mazdzie 6 2.0 MZR-CD 136km to w Ksiezynie mi powiedziano ze okolo 2000zl
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6