Koszty nie wydają się duże w porównaniu do tego co ja płacę w ASO (390zł brutto – olej, filtr oleju i 1l oleju dodatkowo na dolewki) ale przy moim przebiegu nie będę już ryzykował zmiany oleju na inny żeby nie kusić losu
Jaki olej do silnika 2.3 DISI – Mazda zaleca 5W30
Dzięki Vito za wyjaśnienia.
Koszty nie wydają się duże w porównaniu do tego co ja płacę w ASO (390zł brutto – olej, filtr oleju i 1l oleju dodatkowo na dolewki) ale przy moim przebiegu nie będę już ryzykował zmiany oleju na inny żeby nie kusić losu
Koszty nie wydają się duże w porównaniu do tego co ja płacę w ASO (390zł brutto – olej, filtr oleju i 1l oleju dodatkowo na dolewki) ale przy moim przebiegu nie będę już ryzykował zmiany oleju na inny żeby nie kusić losu
@ DISI Tune
Uwielbiam jak ktoś coś wytnie z usuniętego z komentarzem kontekstu i buduje "napięcie" na bazie częściowej wypowiedzi. No comments – każdy robi jak chce. A moim zdaniem skoro producent coś pisze na temat rodzaju i gęstości oleju to pewnie z jakiegoś ważnego powodu. ja tam się trzymam parametrów gęstości producenta, co do marki każdy kupuje co tam uważa biorąc zapewne pod uwagę cenę, jakość, żywotność oraz własne upodobania.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Vito
Uwielbiam jak ktoś coś wytnie z usuniętego z komentarzem kontekstu i buduje "napięcie" na bazie częściowej wypowiedzi. No comments – każdy robi jak chce. A moim zdaniem skoro producent coś pisze na temat rodzaju i gęstości oleju to pewnie z jakiegoś ważnego powodu. ja tam się trzymam parametrów gęstości producenta, co do marki każdy kupuje co tam uważa biorąc zapewne pod uwagę cenę, jakość, żywotność oraz własne upodobania.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Vito
Patison napisał(a):Niedawno zmieniałam olej w swojej maździe. Pojeździłam krótko i panewki się zatarły... wlaliśmy motul 5W30. Teraz wiemy, że nie jest to dobry olej do takich silników. Teraz zalejemy gęstszy na pewno. Polecacie 5W40 czy 5W50?
Zalewaj większą lepkość i zajedź silnik.
Powodzenia
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Panowie odświeżę nieco temat jaki ten olej czeka mnie wymiana i od ostatniego posta w tym temacie minęło już troszkę czasu, dodam tylko że auto w benzynie 2008 r. 2,3 t silnik jest suchy pracuje bardzo ładnie, czy może się coś w tej materii pozmieniało dodam jedynie że autko jest świeżo sprowadzone dlatego chciałbym dokonać wymiany
- Od: 26 mar 2019, 21:29
- Posty: 1
Do 2.3 turbo tylko olej 5w30 a firmy to polecam:
Shell Helix
Castrol Magnatec
Mobil
ewentualnie Motul
Ja bym polecił dwie pierwsze widziałem film z fabryki gdzie produkują te oleje i naprawdę petarda co tam się dzieje i jak wszystko przestrzegają.
Na tym forum toczyły się wywody że Castrol jest najgorszy bo ma jakiś tam stopień słabszy lepkości ale to takie głupie gadanie że szkoda gadać i tracic czas na to.
Podstawa to 5w30 lepszej marki.
Shell Helix
Castrol Magnatec
Mobil
ewentualnie Motul
Ja bym polecił dwie pierwsze widziałem film z fabryki gdzie produkują te oleje i naprawdę petarda co tam się dzieje i jak wszystko przestrzegają.
Na tym forum toczyły się wywody że Castrol jest najgorszy bo ma jakiś tam stopień słabszy lepkości ale to takie głupie gadanie że szkoda gadać i tracic czas na to.
Podstawa to 5w30 lepszej marki.
Pozwolę sobie odkopać temat 5w30 vs 5w40
Lałbym 5w40, gdybym:
– miał 3/6 mps i go upalał
– cisnął głównie autostradami
– miał dym z wydechu na jałowych – by odłożyć w czasie regenerację turbiny
– brałoby mi sporo oleju
Leję 5w30, bo:
– mam CX-7, którego nie upalam ;–)
– jeżdżę sporo wokół komina i po mieście na krótkich dystansach, w tym zimą. 80% zużycia silnika to zimny start i początek jazdy
– wymieniam olej co 7-8k km
Oliwa powinna być dobrana również do sposobu użytkowania auta. To raz. Dwa, że nie liczy się tylko grubość i gęstość filmu smarnego, ale jego jakość. Dobry syntetyk, Full Saps acea a3 będzie chronił lepiej niż kiepski hydrokrak 5w40.
Lałbym 5w40, gdybym:
– miał 3/6 mps i go upalał
– cisnął głównie autostradami
– miał dym z wydechu na jałowych – by odłożyć w czasie regenerację turbiny
– brałoby mi sporo oleju
Leję 5w30, bo:
– mam CX-7, którego nie upalam ;–)
– jeżdżę sporo wokół komina i po mieście na krótkich dystansach, w tym zimą. 80% zużycia silnika to zimny start i początek jazdy
– wymieniam olej co 7-8k km
Oliwa powinna być dobrana również do sposobu użytkowania auta. To raz. Dwa, że nie liczy się tylko grubość i gęstość filmu smarnego, ale jego jakość. Dobry syntetyk, Full Saps acea a3 będzie chronił lepiej niż kiepski hydrokrak 5w40.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderatorzy
Moderatorzy CX-30 / CX-50 / CX-60, Moderatorzy CX-3 / CX-5 / CX-7 / CX-9