Naprawa stukającego szyberdachu – jak to zrobić??

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez marceli77 » 31 sty 2006, 23:40

witam . też mam kłopot z nie domykającym się szyber dachem, proszę o jakąś poradę jak do tego się zabrać.żeby stwierdzić czy to jest walnięta prowadnic to trzeba będzie rozebrać podsufitkę czy jest jakiś inny patęt pozdrawiam marek <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2006, 01:30
Posty: 76
Skąd: koszalin- Eschwege Niemcy
Auto: 626 2000l V16 1996
2 1,4 2003, cx30 2019 Hikari SKAJAKTIW G , Machine Grey, AWD , MT

Postprzez jacobs » 8 kwi 2006, 14:15

dziś sie troche bawiłem, bo ciepło sie zrobiło i chciałem wreszcie móc odsuwać ten szyber. Nie chciało mi sie go odkręcać więc pogrzebałem troche w tej "szparce". Od razu dobrze widoczne są te gąbki i myśle że to nie one są przyczyną. Z zewnątrz widać takie cięgna czy coś. Chyba to jest to co na rysunku.
Obrazek
Od strony pasażera jest to ciasne, a od kierowcy całość lata, tak jakby nie było przykręcone, aż cała rama jest luźna. Musiałbym rozkręcać cały szyber żeby za to sie wziąść, a że miałem mało czasu zostawiłem to narazie tak jak jest. Teraz kwestia odsuwania. Jest tam takie coś:
Obrazek
Od strony kierowcy jest to luźne, nie wchodzi w tą zapadke, trzeba popchnąć palcem, ale to nie to blokowało odsuwanie. Problem był z drugiej strony bo zachaczało to o tą zapadke, było za nisko. Zgodnie z zasadą nic nia siłe wszystko młotkiem, próbowałem to troche wygiąć, aż nagle wyskoczyło. Już sobie myślełem że rozpier.... cały szyber, ale nie, zaczeło działać. Myśle że niedługo odkręce tą blache i zrobie tak żeby wszystko było ok, bo dziś za mocny wiater, a zresztą nie mam czasu. Tylko:
1. Czy coś sie może stać jeżeli nie ma tego haczyka (rys. 2)??
2. Czy da sie go założyć??
3. Przez jakie "u" pisze sie "odsuwać" :P??
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez qlesh » 8 kwi 2006, 14:34

Ad.3
Przez "u" tzw. otwarte :D
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez jacobs » 26 maja 2006, 16:14

Mam pytanie do kogoś kto zna sie na szyberdachach :]. Wyjełem tą belke co jest w poprzek http://img289.imageshack.us/img289/686/image2249ow.jpg , praktycznie i tak była ona luźna. Czy nie stanie się nic temu szyberdachowi?? Niechiałbym żeby gdzieś w trasie podczas deszczu wpadł do środka :p Narazie są dwa plusy: nie puka i sie uchyla :] i jeden minus: nie odsówa się do tyłu :/
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Gość » 26 maja 2006, 17:07

Dopisze sie do watku. Otoz moj dach w gore i w dol smiga cudnie, jednak problem jest z jego przesuwaniem w tyl i w przod. Potrafi sie ladnie zaciac, tak, ze trzeba mu ostro pomagac reka. Silnik chodzi, wiec raczej nie tu wina. Moze go trzeba nasmarowac? I tu pytanie gdzie? Najlepiej by bylo, gdyby ktos pozaznaczal na tym schemacie miejsca do smarowania.

Z gory dziekuje za odpowiedz!
Gość
 

Postprzez jacobs » 26 maja 2006, 17:21

u mnie też od początku nie jeździł. Poprostu ta belka miała popękane zaczepy na bokach i cały dach krzywo szedł. Smaruje się chyba w tych rowkach, które są widoczne po odsunięciu dachu (z góry)
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 26 maja 2006, 23:53

jacobs242 napisał(a):Mam pytanie do kogoś kto zna sie na szyberdachach . Wyjełem tą belke co jest w poprzek http://img289.imageshack.us/img289/686/image2249ow.jpg , praktycznie i tak była ona luźna. Czy nie stanie się nic temu szyberdachowi?? Niechiałbym żeby gdzieś w trasie podczas deszczu wpadł do środka :p Narazie są dwa plusy: nie puka i sie uchyla i jeden minus: nie odsówa się do tyłu :/


Siema Jacobs242
Na szybrach zawodowo sie nie znam :D ale ja jak ostatnio rozbieralem moj szyber to rowniez odkrecalem ta poprzeczną belke która wedlug mnie robila jako ogranicznik przy otwieraniu i zamykaniu w poziomie. Z ta belką wspolpracuje bodajze ta oslona plastikowa od wew niechce prorokowac oczywiscie ale wydaje mi sie ze jesli bys odsuwal do tylu na maxa szyber ( co w tej chwili nie mozesz a czemu ..?? ) to bez tej belki wypadl by ci calkowicie.
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez jacobs » 27 maja 2006, 00:01

Marcin ( Pycia ) napisał(a):( co w tej chwili nie mozesz a czemu .. )

nie wpada do środka :/, jeszcze jutro zobacze, musze go dobrze wyrównać, bo ostatnio deszcz mnie złapał :/. A może będzie działał :D. Tylko trzeba będzie uważać żeby za mocno nie odsuwać. Spróbuje jutro pogrzebać :]
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez qlesh » 28 cze 2006, 02:55

Ktore czesci smaruje sie w szyberdachu zeby otwierał/zamykał się cicho i szybko? I czym smarować? Wazelina techniczna moze byc?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 28 cze 2006, 07:53

Ja u siebie smarowalem tylko same prowadnice ..a robilem to smarem na ktorym sklada sie wojskowe lornetki wiec powinno byc ok ...
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Grzyby » 28 cze 2006, 11:11

Temat stary a cały czas więcej w nim pytań niż odpowiedzi :|

Też bym powalczył z szybrem (problemy z zasuwaniem)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 28 cze 2006, 11:22

Grzyby napisał(a):Temat stary a cały czas więcej w nim pytań niż odpowiedzi


Zgadza sie ...



Grzyby napisał(a):Też bym powalczył z szybrem (problemy z zasuwaniem)


Powalcz powalcz ... nie jest tak strasznie .. to naprawde proste urzadzenie ... wydrukuj kilka stron z manuala i do dziela mi tez sie nie zamykal ale razem z podsufitką i naprawilem ... :)
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez jacobs » 28 cze 2006, 11:29

qlesh napisał(a):Wazelina techniczna moze byc?

wazelina rulezz :]
Grzyby napisał(a):Temat stary a cały czas więcej w nim pytań niż odpowiedzi

Też bym powalczył z szybrem (problemy z zasuwaniem)

mi z pomocą ręczną sie odsuwa :] Unosi sie bez problemu :P. I samochód jest lżejszy o jakieś 2kg ;P
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Grzyby » 28 cze 2006, 11:38

Marcin ( Pycia ) napisał(a):Powalcz powalcz ... nie jest tak strasznie .. to naprawde proste urzadzenie ...

tak tylko nie mam jakoś czasu na to :P

Jeszcze jedno pytanko – czy tam jest jakaś regulacja pozycji uchylenia/zamknięcia?
Bo sprawa wygląda tak, że po zamknięciu szyber siedzi za bardzo w dachu i strasznie szumi. Dopiero jak go ciut uchylę to jest cicho.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jacobs » 28 cze 2006, 11:44

jak popuścisz te śróby, którymi jest przykręcony ta blacha, to możesz ją podnosić i przesuwać.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Grzyby » 28 cze 2006, 11:47

jacobs napisał(a):jak popuścisz te śróby, którymi jest przykręcony ta blacha, to możesz ją podnosić i przesuwać.

ja mam szklany szyber.......

Pokaż na tych rysunkach o co chodzi
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jacobs » 28 cze 2006, 11:48

Grzyby napisał(a):ja mam szklany szyber.......

to może masz inaczej, zaraz zobacze czy to jest na rysunkach :P
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez jacobs » 28 cze 2006, 11:56

jak popuścisz te śróbki to będziesz mógł regulować :P
Obrazek
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez Grzyby » 28 cze 2006, 12:04

dzięki, może w sobotę powalczę – jak przestanie tak grzać :|
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jacobs » 28 cze 2006, 12:09

Grzyby napisał(a):dzięki, może w sobotę powalczę – jak przestanie tak grzać

u mnie jest idealnie, około 18 stopni :]
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 13:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6