Stuki pod maską Mazda6 Diesel

Postprzez Maruda1310 » 27 lip 2017, 22:22

Dzień dobry

Pierwszy posta ale dla mnie bardzo ważny.
-Auto Mazda 6 Diesel 2l. 121KM 337Tys. przebiegu
-Ja wykształcenie mechanik(praca zawodowa 2lata) aktualnie nie w zawodzie
Przeczytałem mnóstwo postów na tym forum odnośnie mojego problemu.
Poczyniłem związku z tym pewne kroki lecz problem pozostał.

Problem:
-Zużycie oleju wysokie: Litr na 4tys Km.
-Spore ciśnienie oleju spod korka wlewu oleju
-Spore ciśnienie z otworu bagnetu sprawdzania poziomu oleju
-Stuki spod maski przy przyśpieszaniu w przedziale 2500-3000tys obrotów.
-Auto mocno dymi przy wciśnięciu pedału gazu "do końca"
-Spalanie przy 100km/h 3litry(wskazania komputera) lekkie dodanie gazu to 20litrów/100km (wcześniej pokazywało góra 12l/100km)
Obrazek

Po czytaniu forum stwierdziłem że to podkładki pod wtryskami!
Wymieniłem dzisiaj na nowe i wszystkie problemy bez zmian.
Załączam zdjęcie starych podkładek: (zaznaczam ze wtryski wyszły bez problemu i nie były "brudne"
Obrazek

Proszę o pomoc.
Czy to padnięte wtryski czy nieszczelne zawory czy może coś innego.
Proszę o podpowiedzi, nie chce złomować auta ze względu na duży przebieg.
Maruda1310
 

Postprzez DooOminO » 28 lip 2017, 10:41

Ten przebieg na liczniku wcale nie jest duży, natomiast ten prawdziwy może już taki być :D
Jeśli jesteś mechanikiem to powinieneś jechać wszystko po kolei. Przez duże ciśnienie w skrzyni korbowej może zjadać olej przez odmę. Do sprawdzenia ciśnienie sprężania z zaworami

Ps dam więcej niż na złomie ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Maruda1310 » 28 lip 2017, 11:37

Ale to nie tłumaczy stuków bo, silniczek na wolnych chodzi cichutko, stuki pojawiają się tylko w momencie przyspieszania w podanym wyżej przedziale obrotów.
Sprawdzać po kolei nie mam jak i czym.

Zwiększone spalanie + dymienie + stukanie obstawiam któryś wtrysk.
Dymienie spod korka obstawiam zawory
Ciśnienie w misce olejowej obstawiam pierścienie

Sprawdzić się chyba tego nie da tylko trzeba to wymieniać.
Naprawa tego wszystkiego 2 krotnie przewyższa cenę mazdy.

Piszę do Was bo może to być coś zupełnie innego, chciałem podyskutować.
Maruda1310
 

Postprzez drx8 » 28 lip 2017, 14:38

w tych zakresach obrotów to może "pompa vacum" ? zamieść filmik. Bo ciężko stwierdzić po opisie :)
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2015, 00:31
Posty: 168 (0/5)
Skąd: CK
Auto: Mazda 6 GG Liftback
2.0MZR-CD 136KM
2004r. RF5C

Postprzez zboq » 28 lip 2017, 22:36

Pompa vacum to raczej grzechota i to na niższych obrotach

Wysłane z mojego A0001 przy użyciu Tapatalka
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Maruda1310 » 10 sie 2017, 14:20

Wciąż nie rozwiązałem mojego problemu.

Test przelewowy nic nie wykazał ilość paliwa z powrotu była taka sama na wszystkich wtryskach.
Dzisiaj dałem wtryski do sprawdzenia i dostałem odpowiedz ze są sprawne.

Czy ktoś mi podpowie skąd cykanie i dymienie?
Cykanie w przedziale 2.3-3tys obrotów ale tylko pod obciążeniem bo na wolnych obrotach jest cicho.
Maruda1310
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6