Zalecane rozmiary opon i felg
Zastanawiam się nad zakupem oryginalnych felg 18" do mojej BM, obecnie mam 16" i tutaj pojawia się pytanie – czy zawieszenie w SkyPassion (w których 18" były montowane seryjnie) jest niższe niż w SkyEnergy? Nie chciałbym żeby mazda wyglądała jak SUV, a zawieszenia niechciałbym ruszać 
Możesz śmiało kupować 18-tki, bo zawieszenie jest takie samo. Sam w swojej dokupywałem 18"
Ważne abyś tylko zakupił felgi o rozmiarze takim, jakie przewiduje producent auta.
Ważne abyś tylko zakupił felgi o rozmiarze takim, jakie przewiduje producent auta.
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...


nie wygląda teraz jak mały SUV? Odczułeś jakieś zmiany w przyspieszeniu i spalaniu?czarmi napisał(a):Możesz śmiało kupować 18-tki, bo zawieszenie jest takie samo. Sam w swojej dokupywałem 18"![]()
Ważne abyś tylko zakupił felgi o rozmiarze takim, jakie przewiduje producent auta.
... a czy M3 BM SkyPassion wygląda jak mały SUV
Delikatne zmiany są – spalanie u mnie bez zmian, trochę "ciężej" kręcisz kierownicą z uwagi na cięższe koła, ale pod względem wizualnym wg. mnie – warte zmiany.
Delikatne zmiany są – spalanie u mnie bez zmian, trochę "ciężej" kręcisz kierownicą z uwagi na cięższe koła, ale pod względem wizualnym wg. mnie – warte zmiany.
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...


Jeżeli chodzi o spalanie to ja mogę się podzielić swoimi obserwacjami, bo zime mam 16 a lato 18 ( fakt że zimowe opony pod kątem hałasu i oporów toczenia są bardzo ok) , ale widać że na 18 spalanie jest trochę wyższe ( mam fabryczne opony – chyba michellin'y ) powiedziałbym że ok 0.5 litra max. Co do kręcenia kierownicą to potwierdzam – jest trochę ciężej oraz czuć że samo wspomaganie pracuje pod większym obiciążeniem ( na 16 prawie wogole nie było słychać, tutaj na parkingu jest dosyć odczuwalne )
Osobiście troszkę większe spalanie na letnich oponach, składam na karb non stop włączonej w lecie klimatyzacji oraz jej wysilonej często pracy (upały).
Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...


Ja porównywałem teraz, bo kilka dni temu zmieniłem opony na letnie, sytuacja była taka sam przed zimą ( po zmienie na 16 salanie spadło – różniece pogodowe zarówno wtedy jak i dziś można pominąć gdyż temperatura jest bardzo podobno ) – więc zakładam że to jednak to 
Jak by ktoś potrzebował proste, ładne 18
http://allegro.pl/dezent-td-silver-5x11 ... 85951.html
W cenie 400 zł mogę pomalować proszkowo na dowolny kolor.

W cenie 400 zł mogę pomalować proszkowo na dowolny kolor.
Przy zmianie na 18-stki różnica jest spora jak dla mnie na duży plus.Głównie prowadzenie auta jest dużo bardziej stabilne nie oszukujmy sie ale na 16-tkach troche pływa w zakrętach.Ja dodatkowo wrzuciłem zestaw eibacha auto fajnie siadło, minimalnie tylko jest sztywniej niż na fabrycznych sprężnach.Zależy też co kto lubi dla mnie jest super i nie wróce do orginałów.Żeby to wszystko jakoś logicznie wyglądało trzeba też wrzucić dystanse u mnie są eibachy 10mm na koło i jest jak dla mnie super opona nie wystaje poza obrys auta.Także nie żałuje zmian. 
kuba_t napisał(a):wracając do tematu... jest dużo bardziej twardo na 18" w porównaniu do 16"? Mazda ma w miarę miękkie zawieszenie, ale czy mimo to czuć każdą dziurę?
Powiem tak na 16 to jest taki tapczan (i opona zimowa) że mozna po progach zwalniajacych 50-60km/h wjezdzac
Jesli chodzi o 18 jest niewiele gorzej a mam porownanie bo moje bmw m135i tez na 18 calowych runflatach i zawieszeniu M jest po prostu kilkukrotnie mniej wygodne na dolach niz mazda, takze nawet 19 cali mozna ladowac do mazdy i bedzie tip top
-
popi2009
Planujemy zakup Mazdy 3 jako drugiego auta w rodzinie i mi też się nie podobają fabryczne opcje 16 vs 18 jak niektórym osobom tutaj. Po jeździe 3ką na 16stkach i 18stkach stwierdzam, że żadna nie jest dobra. 16stki to balony na których już letnie opony "pływają" przy ostrzejszych zakrętach i wyższych autostradowych prędkościach, aż smutno pomyśleć o zimówkach w tym rozmiarze (a ktoś tu się jeszcze pytał o zaniżanie indeksu z V do H – głupota kompletna, wtedy opona będzie jeszcze bardziej miękka i jeszcze mniej stabilna – przy każdej prędkości, Vmax nie ma tu znaczenia). Kolejna sprawa to że opony w 16'' zazwyczaj nie mają rantów ochronnych i jak zobaczyłem odrapane felgi demówki – to już widzę jak będzie przyszłe auto żony po krawężnikach wyglądać, ech... Z drugiej strony są 18stki, które by nam przypadły w rozdaniu (przymierzamy się do SkyPassion) – fajnie bo szersze i niższy profil na pewno pozwoli lepiej wykorzystać możliwości jezdne 3ki w każdych warunkach – ale krawężniki i progi będą dużo bardziej trafiać w kręgosłup. Cóż, szkoda że Mazda nie ma adaptywnego zawiasu jak Honda czy VAG, to jest jednak inna bajka z jakością jego pracy wtedy i większe rozmiary mniej czuć "w plecach". Do tego wybór fabrycznych felg... jest co najmniej ograniczony. Kompletnie nie rozumiem braku opcji 215/50R17, idealnego środka – szersza, sensowniejszy profil, na pewno odczuwalnie lepsze prowadzenie niż na baloniastych 16tkach, opony 17stki już są dostępne z rantem ochronnym na felgę, mniejsza masa nieresorowalna niż w 18'' i lepszy komfort... same zalety! W sumie i tak będę zakładał całoroczne (GY 4Seasons albi Michałki Crossclimate), zastanawiam się mocno czy OEM felg od razu z salonu nie puścić na Allegro i założyć od razu aftermarketowe 17stki na wielosezonach...
No ale w ramach rozważań czy aby jednak nie zostać przy tych 18stkach co dostaniemy, kilka pytań na które nie znalazłem tu odpowiedzi – czy ktoś z Was wie może...:
1) czy osobom mającym OEM 18stki zdarzają się obcierki i wgniotki od krawężników itp. przy byle okazji?
2) ile jest miejsca w nadkolu, czy nie ma problemu z klasycznymi łańcuchami śnieżnymi w razie potrzeby (Alpy itp.) – czy ktoś zakładał już może? czy miejsca starczy też przy ewentualnej feldze o nieco bardziej liberalnym offsecie (np. ET45)
3) ile ważą OEM 18stki felgi
P.S. widzę że te 7x17 od CX-5 byłyby ewentualnie idealne pod 215/50R17 (bo te z 6tki są niestety 7,5):

ktoś robił już taką kombinację? Wzór 67a.
No ale w ramach rozważań czy aby jednak nie zostać przy tych 18stkach co dostaniemy, kilka pytań na które nie znalazłem tu odpowiedzi – czy ktoś z Was wie może...:
1) czy osobom mającym OEM 18stki zdarzają się obcierki i wgniotki od krawężników itp. przy byle okazji?
2) ile jest miejsca w nadkolu, czy nie ma problemu z klasycznymi łańcuchami śnieżnymi w razie potrzeby (Alpy itp.) – czy ktoś zakładał już może? czy miejsca starczy też przy ewentualnej feldze o nieco bardziej liberalnym offsecie (np. ET45)
3) ile ważą OEM 18stki felgi
P.S. widzę że te 7x17 od CX-5 byłyby ewentualnie idealne pod 215/50R17 (bo te z 6tki są niestety 7,5):

ktoś robił już taką kombinację? Wzór 67a.
- Od: 27 lip 2017, 00:37
- Posty: 7
- Auto: Civic FK2R
Żony jednak jak na miejskie auto dla Niej nie udało się przekonać do Mazdy 3, będzie bardziej poręczna CX-3, więc mi się już nie przyda, ale kolega z sąsiedniego Forum zrobił mi ciekawą wizualizację na tych felgach od nowej CX-5 (wzór 67a ; nr katalogowy KB8MV3810TG ; idealne tu rozmiarem 17x7,0 ET45 5x114,3):

Moim skromnym zdaniem wygląda lepiej niż na którychkolwiek OEM felgach do 3ki i 17'' jest bardziej złoty środek w sensie że i jest trochę komfortu i już fajnie się prowadzi... jak byśmy brali 3kę, pod nasze planowane tradycyjnie całoroczne opony na 100% bym się na nie decydował
Może komuś to się przyda do przemyśleń własnych 

Moim skromnym zdaniem wygląda lepiej niż na którychkolwiek OEM felgach do 3ki i 17'' jest bardziej złoty środek w sensie że i jest trochę komfortu i już fajnie się prowadzi... jak byśmy brali 3kę, pod nasze planowane tradycyjnie całoroczne opony na 100% bym się na nie decydował

- Od: 27 lip 2017, 00:37
- Posty: 7
- Auto: Civic FK2R
A najlepsze jest to, że z racji standardowych 16" (gdzie 6 i CX5 mają min. 17") musieli dać mniejsze tarcze / zaciski i klocki. Przez ten głupi pomysł wybór w/w części do 3 jest mocno ograniczony w porównaniu do większych braci. 17" była by złotym środkiem ale nie wg. Mazdy
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3144 (49/163)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Ja zmianę z 16 na 18 (obie w wersji OEM) odczuwam dość silnie. Samochód z ciemnymi 18tkami podoba mi dużo bardziej i uważam, że ten rozmiar felgi lepiej podkreśla cała sylwetkę. Opona też nie jest jeszcze skórka od banana więc w moim odczuciu koło wyglada zgrabnie i logicznie.
Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to akurat na moich oponach (używki z 2015 kupione z felgami, z tego co pamiętam fabryczne Dunlop sport 5000 czy jakoś tak) auto jest dużo twardsze i zdecydowanie więcej drgań przenoszonych jest na kierownicę co dla mnie jest małym minusem. Mam też wrażenie, że odczuwalnie wzrosło spalanie, a samochód odrobinę się zamulił.
O ile co do drgań jestem raczej pewien, o tyle to wyraźne spalanie i spadek osiągów może być raczej autosugestią. Niestety opony, które aktualnie mam nie cieszą się uznaniem na innych forach zakładam więc, że dokładają coś od siebie do moich negatywnych odczuć. Reasumując i tak polecam
Jeżeli chodzi o wrażenia z jazdy to akurat na moich oponach (używki z 2015 kupione z felgami, z tego co pamiętam fabryczne Dunlop sport 5000 czy jakoś tak) auto jest dużo twardsze i zdecydowanie więcej drgań przenoszonych jest na kierownicę co dla mnie jest małym minusem. Mam też wrażenie, że odczuwalnie wzrosło spalanie, a samochód odrobinę się zamulił.
O ile co do drgań jestem raczej pewien, o tyle to wyraźne spalanie i spadek osiągów może być raczej autosugestią. Niestety opony, które aktualnie mam nie cieszą się uznaniem na innych forach zakładam więc, że dokładają coś od siebie do moich negatywnych odczuć. Reasumując i tak polecam
- Od: 21 sie 2017, 22:20
- Posty: 12
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BM HB (2014). Benzyna 2.0 120+. Manual. Przebieg ~55k.
Witam panowie, doszedłem do wniosku że czas zmienić felgi w mojej Maździe. Aktualnie jeżdżę na oponach 215/45/R18 i fabrycznych felgach 18". Znalazłem chyba wizualnie idealne felgi dla moich upodobań. Boje się jednak że źle dobiorę rozmiar i dlatego pytam bardziej "rozgarniętych" w tym temacie od siebie
. Czy felgi 18x8 ET45 bedą w porządku? Jeśli dobrze wyliczyłem to będą wystawać od zewnetrznej o 18mm więcej oraz o 8mm więcej od strony zawieszenia. Więc róźnica dość spora, chociaż producent felg przedstawia je jako odpowiednie dla Mazdy 3, no ale wolę zapytać tutaj.
Dodam, że obniżyłem zawieszenie o 25-30mm na zestawie Eibacha, stąd też trochę większe obawy.
-
Krzychu98
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości