Saab 9-3 SS 1.8t '04
Jasne że puchnie doładowanie spada z bara na 0,85 przy 6k obr. Wyszło takie aero ale bez potencjału na więcej Tylko chodzi o to że wszystko się bardzo szybko zaczyna jak w dieslu i pewnie jest 300+ Nm przy 2200 natomiast nie kończy się przy 4-4,5 tys tylko jakoś jedzie dalej. Na prawdę świetne daily się zrobiło. Chociaż Jacek twierdzi że dopiero powyżej 300 KM jakoś jedzie
Stała pod ścianą prężąc kakao
Z tego co opisujesz musi mieć fajny przebieg mocy i momentu. Jak uporasz się z LPG to zrób jakiś pomiar, ciekaw jestem .
Gib napisał(a):na nowym sprzęgle powinno być jeszcze lepiej niż jest.
Będzie lepiej – jeśli Nm poszło znacznie w górę to sprzęgło może trochę popuszczać jeśli bez dłubania potrafiło momentami zrobić problemy
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Dobrze że jutro wjeżdża nowy termostat bo dziś przy około 0-1*C na dworze jechałem całą drogę do pracy na benzynie. Później na autobahnie S8 przy około 140-150 i naprawdę lekko wciśniętym gazie pojawiło się szarpanie, złapał checka i nie gaśnie. Oj będzie czuję dyskusja z gaziarzami
Stała pod ścianą prężąc kakao
I co tam w temacie słychać? Z problemem lpg się uporałeś czy nadal trwa walka?
Takie pytanie odbiegające od kwestii stricte naszych forumowych – które i dlaczego forum Saaba jest lepsze. Zapewne doświadczeni będą wiedzieć. Chyba, że oba są bardzo ok, chciałbym się zagłębić we forum i poczytać trochę o autku, bo bardzo mnie zaintrygowało przed kupnem Mazdy. Wszystko wszystkim, ale pod pedałem mocy brakuje mi trochę i zamiast myśleć nad jakimś niemieckim pykaczem pomyślałem znów o Saabie.
Takie pytanie odbiegające od kwestii stricte naszych forumowych – które i dlaczego forum Saaba jest lepsze. Zapewne doświadczeni będą wiedzieć. Chyba, że oba są bardzo ok, chciałbym się zagłębić we forum i poczytać trochę o autku, bo bardzo mnie zaintrygowało przed kupnem Mazdy. Wszystko wszystkim, ale pod pedałem mocy brakuje mi trochę i zamiast myśleć nad jakimś niemieckim pykaczem pomyślałem znów o Saabie.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Tak, na gazie już jeździ jak powinien. Przelany był i tyle. Mam jeszcze problem z nagłym odjęciem gazu po butowaniu i wysprzęgleniu ale można zmodyfikować technikę jazy i nie wyprzedzać tuż przed światłami Spalanie około 14 litrów po mieście.
Co do forum ja jestem na Saabotage, podobno na tym drugim więcej ludzi i więcej się dzieje, ale nie byłem. Na spoty nie jeżdżę.
Co do forum ja jestem na Saabotage, podobno na tym drugim więcej ludzi i więcej się dzieje, ale nie byłem. Na spoty nie jeżdżę.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Jak tam B207 się spisuje? Nie wiem dlaczego ale co raz bardziej podoba mi się 9-3 II po lifcie .
Spisuje się nieźle. Oleju nie bierze, trubo dmucha jak powinno, dodatkowa rdza się nie pojawiła poza dwiema kropkami, mi również się polift podoba ale nie dał bym 30 tys za to samo auto z lepszym rocznikiem i lepszym wizualnie wyglądem.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Lift zmienił coś konstrukcyjnie czy jedynie odświeżył się wygląd?
Fajny jest ten motor, trochę czytałem o silnikach w saabie i trzeba przyznać że jest to dobry motor zarówno pod względem mocy jak i pod LPG. Jako ujeżdżacz diesli fajnie było by mieć ten TTID ale trochę cykam sie tych dwóch sprężarek (koszty).
Fajny jest ten motor, trochę czytałem o silnikach w saabie i trzeba przyznać że jest to dobry motor zarówno pod względem mocy jak i pod LPG. Jako ujeżdżacz diesli fajnie było by mieć ten TTID ale trochę cykam sie tych dwóch sprężarek (koszty).
Neonixos666 napisał(a):Lift zmienił coś konstrukcyjnie czy jedynie odświeżył się wygląd?
Wygląd z zewnątrz i nowy środek. No i to raczej na tyle. Choć jakość materiałów moim zdaniem jest słabsza po lifcie. Ja mam 2009 rocznik i coś w tunelu skrzypi itp. Skóra na fotelach ledwo zipi ;/
Całkiem zapomniałem że masz 9-3 po lifcie. Słyszałem o wątpliwej jakości wykończeń choć gama silników jest fajna. Chciałem takiego Aero 210KM zrobionego na 250 + LPG i można po bułki jeździć
Na B204 takie przyrosty można mieć?
Jak widać da się, ale wejdź na temat Roxygenium i poczytaj ile można wyłapać niespodzianek przy tym silniku, brr.
Sam kilka lat temu z wypiekami na twarzy czytałem dokonania Coobcia z tymi silnikami, na fali hurraoptymizmu chciałem kupować LPT ale potem się okazało że często się wysrywały po modach typu bieda. Panewki i pompa oleju, do tego rozrząd a to już potrafi kosztować tyle co połowa samochodu (9-3 LPT to jakieś 5-6 tys). Oczywiście można zbudować mocne i bezawaryjne 204/234 czy 5 ale bez otwierania to ruletka.
Sam kilka lat temu z wypiekami na twarzy czytałem dokonania Coobcia z tymi silnikami, na fali hurraoptymizmu chciałem kupować LPT ale potem się okazało że często się wysrywały po modach typu bieda. Panewki i pompa oleju, do tego rozrząd a to już potrafi kosztować tyle co połowa samochodu (9-3 LPT to jakieś 5-6 tys). Oczywiście można zbudować mocne i bezawaryjne 204/234 czy 5 ale bez otwierania to ruletka.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Gib napisał(a):Przedliftem też a masz za połowę ceny, zresztą aero w polifcie to już raczej 2.8 V6.
Dokładnie, po lifcie był bardzo 2.8 v6.
Słabszy, trudniejszy w modyfikacjach. Słabe pierścienie, często lubi olej. Jednym słowem silnik specjalnej troski.
Neonixos666 napisał(a):Na B204 takie przyrosty można mieć?
Coobcio nie takie rzeczy robił. Zresztą większość silników saaba różni się softem i wielkością turbiny.
Gib napisał(a):le potem się okazało że często się wysrywały po modach typu bieda. Panewki i pompa oleju, do tego rozrząd a to już potrafi kosztować tyle co połowa samochodu (9-3 LPT to jakieś 5-6 tys). Oczywiście można zbudować mocne i bezawaryjne 204/234 czy 5 ale bez otwierania to ruletka.
Tak to jest jak z niczego chce się zrobić coś i jak najmniej. Znam kilka mocnych 9-5. Ale każdy był rozbierany, kazdy hybryda(B204 ma lepszy dół, korbowody, reszta od B235) i dopiero wtedy jak wiemy co jest w środku robimy resztę.
Znajomy ma zwykłego poobijanego kombiaka z fotelikiem na tylnej kanapie. Ale pod maską B204/B235
na hamowni dało 325 koni. Potrafi zdziwić nie jedne bmw czy inne ścigacze.
Fajny taki Saab w kombiaczku z fotelikami a na światłach zostawia potencjalnie mocniejsze auta.
Lukano napisał(a):Ale każdy był rozbierany, kazdy hybryda(B204 ma lepszy dół, korbowody, reszta od B235) i dopiero wtedy jak wiemy co jest w środku robimy resztę.
Nooo i trzeba pamiętać, że b205 to nie to samo co b204. W 9-5 nie ma b204, zdarzały się w 9-3 OG. Głowice b2x5 mają lepsze przepływy, ale tłoki b2x5 są plastelinowe w porównaniu do b2x4. A do tego jeszcze hamownia hamowni nie równa... Bloki są takie same, korbowody, tłoki to różnica. Blok b2x4 to także inna pompa i obudowa rozrządu w niektórych przypadkach oraz natrysk oleju na denko tłoka lub jego brak.
Mocne B2x4 to jeszcze w miarę prosta sprawa. B2x5 to już ruletka z podwyższonym ryzykiem
Drugi raz w b2x5 bym nie poszedł jeśli już o tym mowa...
B207 jak u Giba to już inna bajka. Nie jest wolny od bolączek, ale bazowo dużo bardziej wytrzymały i te bolączki są mniej poważne niż poprzednie serie
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
polerka leflektorów wyszła tak se.
matowienie, 800/2000/2500 potem polerka padem czerwonym i wiertarką no i zmatowienie udało się spolerować, ale mleko jak było tak jest IMO. Albo są już zniszczone od środka albo nie umiem.
matowienie, 800/2000/2500 potem polerka padem czerwonym i wiertarką no i zmatowienie udało się spolerować, ale mleko jak było tak jest IMO. Albo są już zniszczone od środka albo nie umiem.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości