kabelki, złączki itp dotarły, jak będzie czas to w weekend przerobię całość na spokojnie i będziemy montować
W tygodniu podczas odpalania Mercedesa S 350 z użyciem kabli zauważyłem, że 6'tka zaczęła nieco głośniej pracować na postoju (z kabiny nie do wyłapania różnica, nawet przy otwartym oknie – dopiero z zewnątrz przy podniesionej masce da się to zauważyć że bardziej stukocze, tak bym to ujął. Szybka kontrola co jest nie tak i sprawca od razu zlokalizowany, nieszczęsne klapki w kolektorze (dla potomnych, którzy chcieli by sprawdzić czy im nie klepią również – po prawej stronie bloku silnika są dwie wtyczki, czerwona i czarna, obie od sterowania klapkami kolektora ssącego, odpinamy czerwoną i sprawdzamy czy jest ciszej). Poza nieco głośniejszą pracą nie ma to żadnego negatywnego wpływu ale jak człowiek wie, że coś mogło by być lepiej to go potem męczy (choć jak pisałem – z kabiny tego nie słychać )

Klapki występują niestety tylko jako integralna część kolektora a koszt nowego OE to 3400 PLN (do 2.5) więc pozostaje mi obserwować aukcje w poszukiwaniu używki – jak się trafi to będę zapewne wymieniał.
Poza tym 6'tka może czuć się zaniedbywana fotograficznie ostatnio, ale wolne chwile z aparatem schodzą przy obcych samochodach – o zgrozo niemieckich, ale za to jakich

Taki C63s...

Pozwolę sobie więc zrobić mały offtop zdjęciowy:




