Witam wszystkich na forum jako że jestem tu nowy serdecznie pozdrawiam i przechodze do pytania;
Po przejechaniu paru kilometrów a czasami nawet kilkuset metrów wskaźnik temperatury gwałtownie idzie do góry i czasami spada , a czasami się utrzymuje. Kupiłem złącze OBD2 i żeczywista temperatura płynu nie przekracza 92/95ctopni. Dodam że jestem po wymianie czujnika temperatury nic to nie pomogło, co może być przyczyną proszę o pomoc?
Niewłaściwe działanie wskaźnika temperatury płynu chłodzącego
Strona 1 z 1
Sprawdź termostat, ew. pompa wody. U mnie było podobnie, wymieniłem czujnik, termostat i nic. Na szczęście zbliżała się wymiana rozrządu razem z pompą – ta była zatarta.
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1840 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Też tak podejżewam tylko kurcze czego tak naprawdę ta temperatura rośnie na termometrze a płyn w chłodnicy ma dobrą temperature.
- Od: 10 maja 2017, 21:13
- Posty: 4
- Auto: mazda 323f bj 1,6 16v rok z 2003r.
Tę temperaturę nie przekraczającą 95 stopni mierzyłeś przez OBD2 w momencie jak Ci na blacie wskazówka podskoczyła na maxa? Jeśli nie w tym momencie mierzyłeś to może być tak, że tylko czasem zawiesza się termostat w pozycji zamkniętej i wtedy Ci się przegrzewa silnik, lecz może w większości przypadków działa jako tako. Tak czy inaczej warto go wymienić. Tani nie jest jakieś 170zł + uszczelnka 50zł (oryginały) ale jak Ci się silnik przegrzeje porządnie to będzie kaplica dla auta no chyba że przełożysz silniki z czym jest trochę roboty zwykle.
Czy jest sens wkładać zamiennikowy termostat, raczej wątpię. Na pewien czas będzie OK ale w końcu prędzej czy później odczujesz w kieszeni ubytek sporej ilości kasy na paliwo które niepotrzebnie przepalisz szczególnie w zimie jak Ci się silnik nie będzie prawidłowo rozgrzewał. Akurat na sprężynach (od której m.in. zależy działanie termostatu) tak jak i na gumach (bez skojarzeń ...chociaż właściwie... : ) ) nie warto oszczędzać, bo to ma krótkie nogi.
Czy jest sens wkładać zamiennikowy termostat, raczej wątpię. Na pewien czas będzie OK ale w końcu prędzej czy później odczujesz w kieszeni ubytek sporej ilości kasy na paliwo które niepotrzebnie przepalisz szczególnie w zimie jak Ci się silnik nie będzie prawidłowo rozgrzewał. Akurat na sprężynach (od której m.in. zależy działanie termostatu) tak jak i na gumach (bez skojarzeń ...chociaż właściwie... : ) ) nie warto oszczędzać, bo to ma krótkie nogi.
hej
Dzięki za odpowiedz termostat wymieniony i bez zmian temperature na obd 2 mierzyłem we wszystkich mozliwych wariantach i nagrzewania od zimnego silnika i jaż nagrzany silnik i nigdy nie przekroczyło 97 stopni wskazanych przez obd2.
Dzięki za odpowiedz termostat wymieniony i bez zmian temperature na obd 2 mierzyłem we wszystkich mozliwych wariantach i nagrzewania od zimnego silnika i jaż nagrzany silnik i nigdy nie przekroczyło 97 stopni wskazanych przez obd2.
- Od: 10 maja 2017, 21:13
- Posty: 4
- Auto: mazda 323f bj 1,6 16v rok z 2003r.
W takim razie może to być pewnie ta pompa, o której chmielu_KL wspomniał. Ale ciekawy to przypadek by był gdyby bez sprawnej pompy sama chłodnica dawała radę odprowadzić ciepło na tyle by nie przekroczyć 95stC. Chłodnica przy silniku ZM wydaje mi się trochę przesadzona gabarytowo (dość wolno mi się silnik rozgrzewa nawet na nowym oryginalnym termostacie) więc nie wykluczone, że jakoś na styk z wielkim wysiłkiem wyrabia dzięki temu, dobrze wiedzieć
. Z walniętą pompą wody jednak nie jest dobrze jeździć, jak na bombie. Poza tym paski osprzętu mogą się ślizgać i źle napędzać osprzęt.
A nie jest to kwestia wskaźnika na desce rozdzielczej? Jesteś w stanie zweryfikować czy pokazuje odpowiednią temperaturę w porównaniu z odczytami z ODB2?
Jest różnica we wskazywanej prędkości podczas jazdy w korku a jazdy z dużą prędkością?
Jest różnica we wskazywanej prędkości podczas jazdy w korku a jazdy z dużą prędkością?
- Od: 13 kwi 2014, 21:11
- Posty: 5
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323f BJ 2003 1,6v 72kW manual
zanim zabierzesz się za tę pompę najpierw spójrz na przewód od czujnika, jeśli jest już nadszarpnięty to to że wymieniłeś czuja mogło nie pomóc, rezystancja takiego połączenia będzie się wahać i pomiar (właśnie przez zmianę rezystancji układu) będzie niestabilny. Nie wiem tylko jak to się ma do odczytu z OBD2 w takiej sytuacji bo nie wnikałem jeszcze czy jednostka sterująca silnika bierze pomiary z tego samego czujnika co wskazówka na zegarach. Warto te kable jednak sprawdzić a jeszcze lepiej zmierzyć ich rezystancję przeginając parę razy (delikatnie bez przesady bez łamania) kabelki i powtarzać pomiar po takich przegięciach. Z tego co pamiętam gdzieś na forum ktoś tu pisał o tym skąd ECU bierze pomiar temperatury a skąd wskazówka na zegarach, być może z tego samego, ale niekoniecznie.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości