Poprzerywane przewody w bagażniku

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez moreno » 4 cze 2017, 18:53

Witam.
Z racji tego, że nie udało mi się namierzyć podobnego wątku(chyba że źle szukałem), otwieram nowy.
Proszę o radę.
Od pewnego momentu w moim sedanie 626, lampka z bagażnika po jego otwarciu, zapalała się tylko czasami, coś nie kontaktowało. Po jakimś czasie zauważyłem, że kiedy lampka się nie pali, nie działa również centralny w klapie bagażnika.
Doginając, przeginając wiązkę przewodów w tej plastykowej koszulce, lampka zaczęła się włączać i wyłączać. Stwierdziłem, iż tam leży problem. Po rozcięciu pewnego odcinka osłonki tych przewodów ukazał mi się widok poprzecinanych przewodów, zamieszczam fotki.
I teraz mam pytanie, czy to możliwe, aby tyle sztuk było poprzerywanych? Co prawda one wyglądają jakby były celowo przecięte. Czy mam je polutować ze sobą ponownie? Auto raczej nie wygląda na bite z tyłu, więc nie powinny być sztukowane.
Załączniki
20170604_180715.jpg
Wiązka przewodów Mazda 626 bagażnik
20170604_180742.jpg
Wiązka przewodów Mazda 626 bagażnik
moreno
 

Postprzez alk80 » 4 cze 2017, 20:01

może ktoś wymieniał klapę ze względu na korozję i poszedł na łatwiznę,
zlutuj, zaizoluj termokurczem i będzie śmigać, chyba że lutowanie wypadnie w miejscu gdzie zgina się wiązka
Avensis VersoObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 12:20
Posty: 2622 (4/35)
Skąd: Radzionków
Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.

Postprzez grzech_z » 6 cze 2017, 08:29

alk80 napisał(a):może ktoś wymieniał klapę ze względu na korozję i poszedł na łatwiznę,


Czekaj, bo nie kumam ;)
Ja dwa razy klapę wymieniałem ale po co ciąć kable? Przecież są wtyczki i łatwizną jest przepięcie wtyczki a nie cięcie kabli :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez chudya » 8 cze 2017, 09:07

Po prostu i zwyczajnie urywają się ze starości. Izolacja z czasem twardnieje i pękają, bo miedzi za dużo też tam nie ma.
Kilka razy lutowałem, ale wystarczało na jakiś czas. Teraz zamiast lutowania urwanych końców dodatkowo wstawiam kilka cm drugiego przewodu (nowy, miękki) i po takim zabiegu trzyma się już ponad rok albo i dwa – nie pamiętam, kiedy dokładnie to robiłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6