Bmw F30 320i '12 "aka 335i Killer" / "aka Polak płakał jak kupował" by Zagłoba
To są chyba jedyne firmy na świecie gdzie księgowi mają takie uprawnienia. Tam pewnie też inżynierowie są odpowiedzialni za liczenie podatków a dyrektorzy finansowi i projektanci za obsługę bufetu
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Dziś liczy się tylko kasa. Inżynier musi tańczyć tak jak mu zagrają.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Problem w tym, że księgowi mają tyle wspólnego z dysponowaniem kasą co inżynier z obsługą cateringu...
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
O już nie czepiaj się słów. Wiadomo o co chodzi. "Księgowy" jest symbolem tego, żeby kasa się zgadzała, a "inżynier" tego żeby auto przetrwało okres gwarancji/przebieg i potem się zepsuło...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Tak samo można powiedzieć, że Polak jest symbolem cebulactwa, chamstwa i złodziejstwa a Niemiec to nazista
Używajmy właściwych słów dla właściwych spraw, bo potem ludzie pozbawieni rozumu mają do księgowych i inżynierów pretensje o sprawy na które oni nie mają wpływu.
Używajmy właściwych słów dla właściwych spraw, bo potem ludzie pozbawieni rozumu mają do księgowych i inżynierów pretensje o sprawy na które oni nie mają wpływu.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Zaciekawiło mnie to co napisałeś o prowadzeniu Mazdy vs BMW. Miałem Mazdę 3 BK z zawieszeniem eibacha, później Mazdę 3 BL MPS. Prowadziły się ok, bez jakiegoś szału ale na prawdę przyjemnie jak na tego typu auta. W MPS brakowało trochę charakteru który przykładowo mieliśmy w Clio R27 albo teraz w Cuprze ale nie mogę narzekać. Później miałem E91 z zawieszeniem "M" i uważam, że prowadziło się fajniej niż obie poprzednie Mazdy. Teraz kupiliśmy BMW 428i Gran coupe. Ma pełen M pakiet z zawieszeniem sportowym, do tego pełny performance i koła 20" , opony 255, ( napęd x-drive), dodatkowo ma też układ wydechowy M performance z klapami i to uważam za rewelacje. 4 cylindry, a jednak dźwięk to bajka. W przypadku tego auta uważam, że jest już przepaść w prowadzeniu i radości z jazdy w porównaniu do Mazd. Ciekaw jestem czy to tylko moje odczucia czy najnowszy model Mazdy 3 ma tak odmienne od pozostałych zawieszenie.
Mówiąc o prowadzeniu miałem na myśli przede wszystkim dużo silniejsze elektroniczne wspomaganie kierownicy w BMW F30, niż to w Mazdzie. W konsekwencji dopiero przy bardzo dużych przeciążeniach w zakrętach ( czyli koszeniu zakrętów na granicy przyczepności i migającym ESP w Beemce ) –
dopiero wtedy F30 wymaga włożenia nieco większej siły w utrzymanie auta w prawidłowym torze jazdy, gdzie Mazda pomimo progresywnego układu kier. miała przyjemny, stanowczy opór niezależnie od prędkości. Wspomniana przeze mnie obserwacja była tematem wielokrotnie poruszanym przez kierowców BMW ( była tematem narzekań ), którzy najpierw latami jeździli w E30 czy E46, a później przesiadali się do F30, gdzie układ kierowniczy jest bardziej "city friendly" i nie wymaga od kierowcy używania takiej siły do kręcenia sterem jak w poprzednich generacjach tego modelu. Być może, że po najnowszym lifcie BMW zmieniło nieco siłę wspomagania, dlatego masz inne odczucia, lub sam fakt dużo wyższej wagi twojego samochodu ( katalogowo 1735kg vs. 1440kg w moim ) sprawia, że twoje BMW będzie bardziej "angażujace" w zakrętach, niż moje "piórko" ( wersja w manualu i rwd jest blisko 300kg lżejsza ).
Pzdr.
Mówisz o ładnym dźwięku z wydechem M-Performance ? Może
Poczekaj aż zamontuje Borle z przelotowym downpipe'em bez katalizatora, to dopiero będzie brzmienie
dopiero wtedy F30 wymaga włożenia nieco większej siły w utrzymanie auta w prawidłowym torze jazdy, gdzie Mazda pomimo progresywnego układu kier. miała przyjemny, stanowczy opór niezależnie od prędkości. Wspomniana przeze mnie obserwacja była tematem wielokrotnie poruszanym przez kierowców BMW ( była tematem narzekań ), którzy najpierw latami jeździli w E30 czy E46, a później przesiadali się do F30, gdzie układ kierowniczy jest bardziej "city friendly" i nie wymaga od kierowcy używania takiej siły do kręcenia sterem jak w poprzednich generacjach tego modelu. Być może, że po najnowszym lifcie BMW zmieniło nieco siłę wspomagania, dlatego masz inne odczucia, lub sam fakt dużo wyższej wagi twojego samochodu ( katalogowo 1735kg vs. 1440kg w moim ) sprawia, że twoje BMW będzie bardziej "angażujace" w zakrętach, niż moje "piórko" ( wersja w manualu i rwd jest blisko 300kg lżejsza ).
Pzdr.
Mówisz o ładnym dźwięku z wydechem M-Performance ? Może
Poczekaj aż zamontuje Borle z przelotowym downpipe'em bez katalizatora, to dopiero będzie brzmienie
Po wakacjach kroi się duża lista modów;
– nowy wydech ( przelot 3 cale na całej długości )
– najpewniej sporej wielkości lotka na tylnej klapie ( tzw high kick )
– być może rozpórka z przodu
– być może grubsze stabilizatory z tyłu i z przodu
– prawdopodobnie charge pipe
I być może tuning silnika, rozbudowa chłodzenia, intercooler – zobaczymy czy na ten rok funduszy wystarczy, bo mam jeszcze mieszkanie do urządzenia, a tam kasa strasznie leci... Poza tym moja druga połówka wymarzyła sobie Mini Coopera, co prawda używany, ale zawsze...
– nowy wydech ( przelot 3 cale na całej długości )
– najpewniej sporej wielkości lotka na tylnej klapie ( tzw high kick )
– być może rozpórka z przodu
– być może grubsze stabilizatory z tyłu i z przodu
– prawdopodobnie charge pipe
I być może tuning silnika, rozbudowa chłodzenia, intercooler – zobaczymy czy na ten rok funduszy wystarczy, bo mam jeszcze mieszkanie do urządzenia, a tam kasa strasznie leci... Poza tym moja druga połówka wymarzyła sobie Mini Coopera, co prawda używany, ale zawsze...
Ciekawy wyścig i ciekawy wynik:
Mercedes C63 AMG:
457km i 600nm
ok 1750kg wagi
vs
BMW 328i JB4 ( taki odpowiednik stage 1 )
-downpipe
-zrobiony wydech
ok. 300-320km
ok. 430-450nm
ok. 1500-1550kg wagi
Sami zobaczcie jaki wynik
https://www.youtube.com/watch?v=hS5DmHHJ4r0
Mercedes C63 AMG:
457km i 600nm
ok 1750kg wagi
vs
BMW 328i JB4 ( taki odpowiednik stage 1 )
-downpipe
-zrobiony wydech
ok. 300-320km
ok. 430-450nm
ok. 1500-1550kg wagi
Sami zobaczcie jaki wynik
https://www.youtube.com/watch?v=hS5DmHHJ4r0
Mi osobiście dźwięk wydechu M performance bardziej przypada do gustu. Co do takiego dźwięku pasuje
mi do hot-hatch bądź czegoś co seryjne M4, M3 zniszczy na drodze
mi do hot-hatch bądź czegoś co seryjne M4, M3 zniszczy na drodze
I jak z autem? Jakieś modyfikacje ?
W ostatnim czasie w samochodzie robiłem głównie tematy eksploatacyjne, ale nie obyło się też bez paru zmian na lepsze
Z eksploatacji:
Przy przebiegu 68000 zrobione:
– kompletna wymiana rozrządu
– wymiana napędu pompy oleju ( częsta przypadłość w n20 w okolicach 70 tyś km )
– wymiana oleju i filtra powietrza
Przy przebiegu 82000 km zrobione:
– wymiana oleju i filtra oleju
– wymiana klocków przednich
– wymiana płynu hamulcowego
Przy przebiegu 84000 km zrobione:
– wymiana świec ( na ori bosch )
– wymiana filtra kabinowego
– kompletny przegląd i napełnianie klimy
Ze zmian "tuningowych"
– zamówiony przelotowy downpipe wraz z "oszukiwaczem" czujnika o2 – powinien dotrzeć do mnie za jakieś 2-3 tygodnie, wtedy też będę montował – szacowany przyrost + 20-25 km z niutami podobnie
– flitr powietrza sportowy wkładka ( K&N ) – to było przy przebiegu 67 tyś.
– kierownice dałem do obszycia alcantarą na wzór tej z m135i ( z tym, że u mnie jest czerwony pasek na szczycie; pod kolor wnętrza )
– ciężka gałka zmiany biegów
– muszę rozkminić jak rozwiązać temat wydechu, ale najpewniej usunę tłumik końcowy ( zostawiając tłumik środkowy ) i zamontuje drugą końcówkę wydechu ( buzzer ) po poprowadzeniu przelotowych rur w kształt " Y "
– najpewniej za niedługo pojawi się też zawór przepustnicy wydechu, zamontowany za downpipe'em ale przed tłumikiem środkowym, sterowany bezprzewodowo z pilota na konsoli środkowej:
a) klik i jest ciszej ( tzn spaliny polecą długą rurą przez downpipe, potem przez tłumik środkowy i na koniec przez końcówki wydechu )
b) drugi klik i jest głośno tzn: spaliny lecą przez downpipe bez kata a potem krótką rurą do atmosfery i gada to głośniej niż tu:
https://www.youtube.com/watch?v=P7r5HLHxvZ8 ( tutaj silnik 1.6 )
https://www.youtube.com/watch?v=IMnaP8K9v0c&t=12s ( tutaj piec 2.0 )
Prąd dla przepustnicy wydechu będzie pociągniety na stałe z gniazda 12v z bagażnika ( skoro i tak nie jest używane )
Potem wrzuce foty jak to wszystko wygląda bo w pracy nie mam kabla :/
Z eksploatacji:
Przy przebiegu 68000 zrobione:
– kompletna wymiana rozrządu
– wymiana napędu pompy oleju ( częsta przypadłość w n20 w okolicach 70 tyś km )
– wymiana oleju i filtra powietrza
Przy przebiegu 82000 km zrobione:
– wymiana oleju i filtra oleju
– wymiana klocków przednich
– wymiana płynu hamulcowego
Przy przebiegu 84000 km zrobione:
– wymiana świec ( na ori bosch )
– wymiana filtra kabinowego
– kompletny przegląd i napełnianie klimy
Ze zmian "tuningowych"
– zamówiony przelotowy downpipe wraz z "oszukiwaczem" czujnika o2 – powinien dotrzeć do mnie za jakieś 2-3 tygodnie, wtedy też będę montował – szacowany przyrost + 20-25 km z niutami podobnie
– flitr powietrza sportowy wkładka ( K&N ) – to było przy przebiegu 67 tyś.
– kierownice dałem do obszycia alcantarą na wzór tej z m135i ( z tym, że u mnie jest czerwony pasek na szczycie; pod kolor wnętrza )
– ciężka gałka zmiany biegów
– muszę rozkminić jak rozwiązać temat wydechu, ale najpewniej usunę tłumik końcowy ( zostawiając tłumik środkowy ) i zamontuje drugą końcówkę wydechu ( buzzer ) po poprowadzeniu przelotowych rur w kształt " Y "
– najpewniej za niedługo pojawi się też zawór przepustnicy wydechu, zamontowany za downpipe'em ale przed tłumikiem środkowym, sterowany bezprzewodowo z pilota na konsoli środkowej:
a) klik i jest ciszej ( tzn spaliny polecą długą rurą przez downpipe, potem przez tłumik środkowy i na koniec przez końcówki wydechu )
b) drugi klik i jest głośno tzn: spaliny lecą przez downpipe bez kata a potem krótką rurą do atmosfery i gada to głośniej niż tu:
https://www.youtube.com/watch?v=P7r5HLHxvZ8 ( tutaj silnik 1.6 )
https://www.youtube.com/watch?v=IMnaP8K9v0c&t=12s ( tutaj piec 2.0 )
Prąd dla przepustnicy wydechu będzie pociągniety na stałe z gniazda 12v z bagażnika ( skoro i tak nie jest używane )
Potem wrzuce foty jak to wszystko wygląda bo w pracy nie mam kabla :/
Ostatnio edytowano 14 kwi 2018, 11:18 przez Zagłoba, łącznie edytowano 4 razy
Czemu wymieniałeś rozrząd? W sumie nie pamiętam nawet jaki tam jest, łańcuch czy pasek ?
Dawał jakieś oznaki czy profilaktyka ?
Dawał jakieś oznaki czy profilaktyka ?
Zasada jest taka, że przy wymianie napędu pompy oleju trzeba zmienić też rozrząd, bo z tego co pamiętam całość jest na tym samym łańcuchu. Pompa zaczyna głośno gwizdać i to jest oznaka że trza ją szybko zmienić zanim pompa padnie i zatrze się silnik.
W następnych planach ( choć nie sądze, że szybciej niż w 2019r – ślub przede mną i wiadomo inne wydatki mają priorytet ) jest zrobienie z niego małej bestyjki; 350-370 km na hybrydowym turbo [ i to wystarczy, przy tej mocy będzie mieć osiągi seryjnej M3, więc kopnięcie będzie ] ale aby to osiągnąć trzeba wydać
( ceny zaniżam, bo biore część podzespołów w koszty firmy ):
– 600 na tuningowy BOV
– intercooler competition wagner 2800
– chargepipe 400
– klocki ebc gold 700 ( koniecznie! lub nawet upgrade całych hamulców )
– tuning ecu 1500
– turbo hybrydowe mamba na 350km 7000
– inne, nieprzewidziane wydatki 3000
więc jak widać troche trza piniądza wpompować
Poza powyższym wiadomo będę robić jakiś upgrade zawiasu – może nowe amory ( gwint ), grubsze stabilizatory, rozpórki
Dopisano 14 kwi 2018, 13:37:
Radzi a Ty coś modzisz z 328i ?
Dopisano 14 kwi 2018, 22:20:
Kilka foteczek
W następnych planach ( choć nie sądze, że szybciej niż w 2019r – ślub przede mną i wiadomo inne wydatki mają priorytet ) jest zrobienie z niego małej bestyjki; 350-370 km na hybrydowym turbo [ i to wystarczy, przy tej mocy będzie mieć osiągi seryjnej M3, więc kopnięcie będzie ] ale aby to osiągnąć trzeba wydać
( ceny zaniżam, bo biore część podzespołów w koszty firmy ):
– 600 na tuningowy BOV
– intercooler competition wagner 2800
– chargepipe 400
– klocki ebc gold 700 ( koniecznie! lub nawet upgrade całych hamulców )
– tuning ecu 1500
– turbo hybrydowe mamba na 350km 7000
– inne, nieprzewidziane wydatki 3000
więc jak widać troche trza piniądza wpompować
Poza powyższym wiadomo będę robić jakiś upgrade zawiasu – może nowe amory ( gwint ), grubsze stabilizatory, rozpórki
Dopisano 14 kwi 2018, 13:37:
Radzi a Ty coś modzisz z 328i ?
Dopisano 14 kwi 2018, 22:20:
Kilka foteczek
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości