[ RF2A w 323BJ ] Gaśnie, gdy w baku jest mniej, niż +– 10L paliwa

Postprzez jaroslav » 5 cze 2017, 01:17

Cześć, ostatnio zmagam się z pewnym osobliwym problemem, którego zdiagnozowania nie chce się podjąć żaden znany mi mechanik w mojej okolicy, nawet specjalista ze słowem "Diesel" w nazwie firmy, który kiedyś, 60 tyś. km temu regenerował mi pompę wtryskową.
Mianowicie silnik często sam gaśnie, niezależnie od stopnia nagrzania, kiedy w baku jest mniej niż ok. 10 Litrów paliwa.
Nigdy nie odmawia współpracy na wolnych obrotach, ale najczęściej wtedy, gdy ruszam, przyspieszam i na ostrych zakrętach, choć podczas jednostajnej jazdy też potrafi zrobić psikusa.<co?> Gdy zbliża się rezerwa, to defekt narasta. Na rezerwie lepiej w ogóle nie uruchamiać.
Aktualnie, aby jeździć bez żadnego ryzyka zgaśnięcia muszę mieć nalane co najmniej 1/3 baku, a dla spokoju najlepiej połowę, wtedy hula jak pierwszego dnia po zakupie...
Ponowne odpalenie po zgaśnięciu zawsze jest bezproblemowe, zaskakuje od pierwszego obrotu wałem, nieważnie, czy zimny, czy gorący. Jedyne problemy ze startem pojawiają się w zimą, przy ujemnych temperaturach, po nocnym postoju. A gdy zrobi się cieplej, to auto może nawet tydzień stać i rusza bez problemów.
Filtry wymienione, żadnej poprawy. Moc jest, osiągi nie wyglądają na stłumione.

Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? A może znacie w prawobrzeżnej Warszawie warsztat, gdzie chociaż zechcieliby zerknąć, bo jak słyszą model i rocznik mojego pojazdu, to mniej lub bardziej delikatnie sugerują, bym spadał na drzewo.
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 21:27
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: 323f BJ 2.0 DITD 1999r.
Fiat Punto 2 2005r.

Postprzez dzaper » 5 cze 2017, 09:39

Witam. Prubowales wyczyścić bak? Podobno jest tam jakieś sitko może się zapycha. Jest to opisane na forum w poradniku.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2015, 21:06
Posty: 75 (10/1)
Skąd: Żywiec
Auto: Mazda premancy 2.0

Postprzez Neonixos666 » 5 cze 2017, 17:33

Zajrzeć do baku nie zaszkodzi, ja bym jeszcze sprawdził sitko w pompie na zasilaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jaroslav » 6 cze 2017, 18:40

dzięki za odzew :*
Neonixos666 napisał(a):Zajrzeć do baku nie zaszkodzi, ja bym jeszcze sprawdził sitko w pompie na zasilaniu.

Niestety nie mam pojęcia, gdzie co takiego się znajduje...

Co do sitka w baku, to po odkręceniu blaszanej klapki pod kanapą, zastałem okrągły element z dwoma wężami, przykręcony na wierzch baku na małe wkręty, czy inne śruby krzyżakowe, które przez rdzę zmieniły się w nieodkręcalne kołki, więc kiepsko będzie z samodzielnym serwisem. Cóż szkodziło Japońcom dać w to miejsce normalnych śrub, jakichś m8 czy coś w tym stylu?
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2011, 21:27
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: 323f BJ 2.0 DITD 1999r.
Fiat Punto 2 2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323