Renault Megane III (GT Line) vs Citroën DS4
1, 2
Forumowicze poszukuje informacji na temat tych dwoch aut. Konkretnie chodzi o roczniki 2012 -2013 w wersji nadwoziowej hatchback. Jakie sa ' + ' a co mozna uznac za ' – ' danego egzemplarza. Co w ogole sadzicie na ich temat i ktory w ogolnym rozrachunku bylby lepszym wyborem jesli chodzi o nizsze koszty utrzymania?
Co do wyboru silnika... nie wiem. Przebieg szacowany okolo 10 tys. km/rocznie.
Co do wyboru silnika... nie wiem. Przebieg szacowany okolo 10 tys. km/rocznie.
GT Line to tylko pakiet wizualny z tego co pamiętam? Tam jest kilka silników do wyboru?
Trochę się Meg3 najeździłem i wciąż w sumie jeżdżę. Poprawne auto, ale prowadzenie nie jest zbyt przyjemne. Wykonanie materiałów przeciętne. Bez tragedii, po 3 latach nie widzę za bardzo zużycia, ale za przyjemne to wszystko wizualnie nie jest – jak w większości kompaktów w tej cenie. Było kilka drobnych usterek, ale dotyczyły silnika i jego osprzętu (1.6 110km chyba). Nie polecam go na pewno, bo osiągów wcale, a dźwięk na wyższych obrotach jest przerażająco-męczący mimo 6 biegu
Jak chcesz ciszę i jako takie osiągi, to 1.4TCe będzie zdecydowanie lepszym wyborem. Jak klekot to 2.0dCi o ile jest dostępny w tej budzie, bo nie pamiętam. Jak przyzwoite osiągi to 2.0T
DS4 niestety nie jeździłem. DS5 zrobił na mnie dobre wrażenie, ale to chyba nie ten budżet
Trochę się Meg3 najeździłem i wciąż w sumie jeżdżę. Poprawne auto, ale prowadzenie nie jest zbyt przyjemne. Wykonanie materiałów przeciętne. Bez tragedii, po 3 latach nie widzę za bardzo zużycia, ale za przyjemne to wszystko wizualnie nie jest – jak w większości kompaktów w tej cenie. Było kilka drobnych usterek, ale dotyczyły silnika i jego osprzętu (1.6 110km chyba). Nie polecam go na pewno, bo osiągów wcale, a dźwięk na wyższych obrotach jest przerażająco-męczący mimo 6 biegu
DS4 niestety nie jeździłem. DS5 zrobił na mnie dobre wrażenie, ale to chyba nie ten budżet
Renault – nieco niższe ceny części, PSA – imho trochę lepsza jakość tworzyw, tapicerki i blach. Obydwa samochody technologicznie mocno bazują na poprzedzających je generacjach (Megane II i C4 I). Myślę, że wybór pomiędzy nimi – oprócz kwestii estetyki – w dużym stopniu zależy od egzemplarza (silnik, wyposażenie), który się trafi.
the right man in the wrong place...
Prince (1.6 VTi i 1.6 THP) ma fatalną opinię, ale jest na tyle rozpracowany przez mechaników, a w późniejszych latach produkcji poprawiony, że osobiście bym go nie odrzucał. Trzeba mieć jednak świadomość, że łańcuchowy napęd rozrządu _podlega_ wymianie (nie kosztuje to dużo) i że ~litr oleju pomiędzy wymianami prawdopodobnie będzie trzeba dolewać. Mam styczność z takim motorem i nie jest tak, jak w internecie się bez zastanowienia powtarza. Chyba wolałbym 165 THP, niż teoretycznie mniej problematyczne 130 TCe. Diesle są chyba porównywalne? Niestety za dużo o nich nie wiem. Z całej oferty wyraźnie wyróżnia się F4Rt z Megane GT – jest niezniszczalny, bezproblemowy i zapewnia najlepsze osiągi.
the right man in the wrong place...
Trafienie dobrego DS4 będzie na pewno lepszym wyborem niż Megan. Jak by nie patrzeć lepsze wykonanie, DS teoretycznie ma konkurować w klasie premium. Za to dostęp do części jest spory i tani.
Niestety DS4 nie sprzedało się za wiele i ciężko coś dostać, chociaż Meganek z pakietem GT podobnie.
Niestety DS4 nie sprzedało się za wiele i ciężko coś dostać, chociaż Meganek z pakietem GT podobnie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Paweł napisał(a): że osobiście bym go nie odrzucał.
1.6 VTi jeździłem w C4 i oceniam go podobnie jak 1.6 w Meg3. Zmulone, chociaż nie drażni tak jak w Reno. O THP naczytałem się zdecydowanie za dużo chcąc kupić mini lub Puga ale odmian tych silników jest tak dużo, że bez wchodzenia w szczegóły można sobie faktycznie wyrobić niekoniecznie wiarygodną opinię. To tak samo jak z 2.0T/FSI w VW... Może właśnie taki brak jednoznaczności spowodował, że odpuściłem oba te silniki, bo z lenistwa nie chciało mi się w te szczegóły wchodzić.
Paweł napisał(a):Chyba wolałbym 165 THP, niż teoretycznie mniej problematyczne 130 TCe.
Finalnie ja chyba też, ale sporo zależy od zastosowania auta. Chociaż wróć... z premedytacją bardziej chciałem Scenica niż C4 Picasso właśnie z powodu silników. Ale tak jak pisałem po prostu wybór TCe był prostszy i nie wymagał godzin lektury Internetu. TCe jednak też nie jest bez wad, ale z tego co widziałem pierwsze kwiatki wychodzą w okolicach 200kkm i nie są to drogie awarie.
Paweł napisał(a):Z całej oferty wyraźnie wyróżnia się F4Rt z Megane GT – jest niezniszczalny, bezproblemowy i zapewnia najlepsze osiągi.
Imho najlepszy wybór. Jeżeli komuś nie zależy na sportowym zawiasie itd, to cywilną Meg3 z tym silnikiem da się kupić spokojnie w okolicach 30k.
Nie chcialem wczesniej sugerowac ale mialem swojego cichego faworyta tego zestawienia... Megane. Po prostu w pewnym kolorze ktory zobaczylem na aukcji tak mi sie spodobal ze tylko to auto i zadne inne. Kiedys wstawie zdjecie. Jak wczesniej poczytalem Wasze komentarze i na chlodno poogladalem wnetrza to rzeczywiscie DS4 wyglada o klasa wyzej z jakoscia. Wiem ze rozsadny czlowiek nie bedzie szukal auta po kolorze tylko po stanie danego egzemplarza ale powiem Wam ze gdybym mial placic za sprowadzenie dla mnie auta to kolor chcialbym taki ktory mi sie podoba i wyglad wnetrza rowniez. Obawiam sie tylko ze kupno jednego czy drugiego nie bedzie latwe jest ich faktycznie malo. Pozostaje tez kwestia ceny ale DS4 na pewno drozsze.
Jest coś jeszcze, Meganka ma bardzo malo miejsca z przodu, ze względu na kształt kokpitu dość niewygodnie się siedzi osobom wyższym, a reszcie z pasażerami z tyłu. DS4 tu wypada dużo lepiej.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Dzieki za wszystkie cenne informacje. Wrzucam obiecane zdjecie:
Zestawienie kolorystyczne nadwozie/felgi
.
Jesli chodzi o Cytryne to zaskoczylo mnie ze dosc mocno trzyma cene. 40 tys. zl to moze byc za malo na zakup. Auto pewnie warte jest kazdej zlotowki ale jesli chodzi o pieciolatka to trzeba dobrze trafic jak z kazdym innym z reszta. Nie bralem juz pod uwage diesla na kilkunasto kilometrowa jazde piec razy w tygodniu ale z tego co czytam francuski diesel 1.6 dalej w formie i jest polecany. Musze na zywo z bliska zobaczyc to DS4.
Zestawienie kolorystyczne nadwozie/felgi
Jesli chodzi o Cytryne to zaskoczylo mnie ze dosc mocno trzyma cene. 40 tys. zl to moze byc za malo na zakup. Auto pewnie warte jest kazdej zlotowki ale jesli chodzi o pieciolatka to trzeba dobrze trafic jak z kazdym innym z reszta. Nie bralem juz pod uwage diesla na kilkunasto kilometrowa jazde piec razy w tygodniu ale z tego co czytam francuski diesel 1.6 dalej w formie i jest polecany. Musze na zywo z bliska zobaczyc to DS4.
Taki tez ładny http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as
Nawet 4 litery wymasuje
A tu masz takiego że nawet ta Megi powinna sie schować. Bardzo wygodne fotele również masują
Niestety cenę będą trzymać, te auta niewiele się ich sprzedało a są doceniane jako używane.
Nawet 4 litery wymasuje

A tu masz takiego że nawet ta Megi powinna sie schować. Bardzo wygodne fotele również masują

"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
W DS4 nawet szyby z tyłu nie otworzysz
Swoją droga najmniej w nim DSa z tych nowych DSów. Ot takie sobie zwykłe auto narysowane ciekawą linią. Dla mnie to jest zagadka, że tak trzyma cenę, patrząc jednocześnie na ceny C4.
Swoją droga najmniej w nim DSa z tych nowych DSów. Ot takie sobie zwykłe auto narysowane ciekawą linią. Dla mnie to jest zagadka, że tak trzyma cenę, patrząc jednocześnie na ceny C4.
Ja tego auta chyba nawet nigdy nie widziałem. Po prostu w tej ofercie co wysłał Marianek mi się spodobał zdecydowanie bardziej od megany. Kurde, ale DS5 było naprawdę fajne. Bardzo mi się to auto podobało, chociaż dalej nie wiem czy to było coupe, hatchback czy kombi 
Tu najlepiej wyposażony DS4 http://nl.ww3.autoscout24.be/classified ... asrc=st|as , jeszcze lepiej wygląda. Myślę że nie ma w swojej klasie konkurencji odwaga co do stylistyki.
DS5 od premiery mi się podoba, super auto. Bedzie to bardziej kombi, klapa w górę i wielkość auta.
Linia i detale wykończenia tego auta są o niebo lepsze niż bezpośredniej konkurencji.
DS5 od premiery mi się podoba, super auto. Bedzie to bardziej kombi, klapa w górę i wielkość auta.
Linia i detale wykończenia tego auta są o niebo lepsze niż bezpośredniej konkurencji.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Nie znam Cytrynki ale Meganki służbowe mieliśmy w domu 3 lącznie z najnowszą ( tylko proste 1.5 l D )– w skrócie napisze że jako auto służbowe to jak najbardziej ale do domu dla całej rodziny to się nie nadaje nawet nie porównuje do naszej Premki bo to inna klasa. Prowadzenie lekko drewniane ale trzymała się drogi przyzwoicie. Komfort jazdy jest bo fotele przyzwoite tył też niezły. Poprzednie III jedna 200tys druga 180tys. tylko obsługa żadnych grubszych awarii ( przedział 3 lat więc dopiero mogą się sypnąc hyhyyh ) to na plus ale reszta średnio. Malo miejsca z tyłu w III, teraz w IV jeszcze mniej ale kokpit poprawili względem III i tu trochę lepiej IV wypada, za to bagażnik jeszcze mniejszy, w IV już tylko rodziną 2 + 1( z dużym dzieckiem )i to na krótki urlop można się spakować. Widoczność to porażka w IV słupki i pasażerowie zasłaniają wszystko i na boki nic nie widać. Wyjazd pod katem na główną to gimnastyka i stres.
Motory 1.5 tylko porównam bo takie mieliśmy. W IV jest dynamiczniejeszy można przełamac pedał jak w automacie i poleci lepiej niż III bo tamte to muł na mule więc tylko turbina jak na polskie drogi. Spalanie w standardzie 6l miasto trasa 5l. Jak jeżdziliśmy na urlopy to zawsze wolałem jechać premką... Tylko nie kupuj z ręczną klimą bo to katorga w takie lato dla dzieciaków i seniorów jak trzeba regulować temperatury na oko.
Ogólnie III jeżdziła i jest oki, dla 2 osób plus 2 dzieci to jest maks maksów według mnie no chyba że dachowiec.
Eksploatacja to duży plus przy tych 1.5 motorkach.
IV jak narazie to tylko mniej miejsca więc 2+1 jak dla mnie, bo jeden wyjazd już zrobiliśmy. Zobaczymy za rok 
Motory 1.5 tylko porównam bo takie mieliśmy. W IV jest dynamiczniejeszy można przełamac pedał jak w automacie i poleci lepiej niż III bo tamte to muł na mule więc tylko turbina jak na polskie drogi. Spalanie w standardzie 6l miasto trasa 5l. Jak jeżdziliśmy na urlopy to zawsze wolałem jechać premką... Tylko nie kupuj z ręczną klimą bo to katorga w takie lato dla dzieciaków i seniorów jak trzeba regulować temperatury na oko.
Ogólnie III jeżdziła i jest oki, dla 2 osób plus 2 dzieci to jest maks maksów według mnie no chyba że dachowiec.


Szymon napisał(a):Dla mnie to jest zagadka, że tak trzyma cenę, patrząc jednocześnie na ceny C4.
To jest najwiekszy na razie minus jesli chodzi o to zakup tego auta z rynku wtornego.
loockas napisał(a):Ja tego auta chyba nawet nigdy nie widziałem.
U mnie na miescie kilka lat temu takie wlasnie DS4 sie pojawilo. Miala go zona jednego z gorlickich przedsiebiorcow kupione nowe w salonie w Krakowie. Nie wiem czy ma go jeszcze do tej pory ale to bylaby wtedy chyba najlepsza okazja zeby przyjrzec mu sie z bliska. Jak znajde kiedys czas sprobuje dotrzec do tych ludzi. Rowniez odnosze wrazenia ze dla czlowieka nie siedzacego chociaz troche w motoryzacji auto nie rozni sie niczym od zwyklej C4.
Swoja droga wczoraj podszedl do mnie na parkingu gosc ze szuka takiej Mazdy. Od slowa do slowa czy nie chcialbym sprzedac wiec ja na to jaka cene proponuje. Odparl ze za 18 tys. bierze bez ogladania. Odparlem ze za tyle nie ma szans gdybym myslal o sprzedazy bym ja oddal. Wrocilem do domu i tak sobie mysle czy sprzedajac moja trojke za 20 tys. zl warto byloby dolozyc drugie tyle do DS4?
Marianek ta biala Cytryna to jest wlasnie taka ktora robi wrazenie. O takie cos mi chodzi no moze wolalbym z polskorami ale chyba wtedy nie ma masazu
Na oko miedzy C4 a DS nie ma wielkiej różnicy, różnice odczujesz po wejściu do auta, przejechani się tym autem. Nie wiem czy jest jakiś kompakt który oferuje taki komfort.
Co do ceny myślę ze do 9500eur może trochę mniej dało by się całościowo jakoś zmieścić, ale to sporo zależy od negocjacji
Może trafić się jakaś pierdoła do roboty co obniży cenę. Masaż tyłka w nie wszystkich skórach występował
Co do ceny myślę ze do 9500eur może trochę mniej dało by się całościowo jakoś zmieścić, ale to sporo zależy od negocjacji
Może trafić się jakaś pierdoła do roboty co obniży cenę. Masaż tyłka w nie wszystkich skórach występował
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Jak dla mnie DS zdecydowanie na plus, nie tak oklepany, bogato wyposażony i zdecydowanie więcej miejscu w środku. Nie wiem jak Megane III ale IV strasznie ciasna nawet, słaba widoczność na boki i tandetne plastiki w środku. Jak diesel to najlepiej 2.0 ale szczerze mówiąc 1.6 daje rade, pali niewiele i można tym w miarę jeździć po autostradzie. Co do tych benzyniakow to różne opinie chodzą ale wiadomo zależy na jaki się trafi i z jaka historia.
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Dotarlem dzisiaj do meza wlascicielki DS4 jak i do samego samochodu. Troche porozmawialismy ale nie wiem czy nawet cos wiecej powiedzial niz to co zostalo tutaj napisane. Fakty sa takie ze ten egzemplarz nie powalil na kolana bo brudny troche poobijany felgi poobcierane ale sama bryla ciekawa. Patrzac przez szybe do srodka wnetrze wyglada na wykonane na prawde na wysokim poziom co ten pan rowniez to przyznal a z tego co wiem jezdzi drogimi furami. Po prawie 5 latach od zakupu jako nowki w salonie Cytryny w Katowicach stwierdzil ze silnik 1.6 THP 200 KM to swietna zabawka bo taki siedzi w tym egzemplarzu. Zaskoczylo mnie jak mi powiedzial ze na liczniku wybilo dopiero co 30 tys. km ale nie o te kilometry tutaj chodzi tylko o to ze nigdy bym w to nie uwierzyl patrzac na stan ale moze sie czepiam i wystarczy je odpicowac. Dodam ze taka wersja to byl wydatek 114 tys. zl tyle za niego zaplacili wiec kawal grosza. Jesli bylo cos co mi sie mniej podobalo to ze auto siedzi stosunkowo wysoko kiedys o tym w jednym tescie slyszalem ale na zywo jest to dosc widoczne.
Generalnie jestem zdecydowany tylko budzet mnie trzyma.
Generalnie jestem zdecydowany tylko budzet mnie trzyma.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości