Skrzynia biegów – różne problemy i pytania.
Miałem nie pisać po tym, jak wszyscy "rwali się" do pomocy po moich obszernych i szczegółowych opisach, ale co mi tam.
Przyczyną była "rozwarstwiona / rozklejona" tarcza sprzęgła tzn. włókna wychodziły ponad powierzchnię okładzin, przez co nie następowało wysprzęglanie. Docisk ze słoneczkiem był ok, w bdb stanie.
Wymieniony komplet sprzęgła na LUK.
Przyczyną była "rozwarstwiona / rozklejona" tarcza sprzęgła tzn. włókna wychodziły ponad powierzchnię okładzin, przez co nie następowało wysprzęglanie. Docisk ze słoneczkiem był ok, w bdb stanie.
Wymieniony komplet sprzęgła na LUK.
kubsztyk napisał(a):Miałem nie pisać po tym, jak wszyscy "rwali się" do pomocy po moich obszernych i szczegółowych opisach, ale co mi tam.
Przyczyną była "rozwarstwiona / rozklejona" tarcza sprzęgła
Dzięki za opis. Myślę, że to na tyle rzadka przypadłość, że po prostu nikt Cię nie chciał wprowadzać niepotrzebnie w błąd
kubsztyk napisał(a):Wymieniony komplet sprzęgła na LUK.
Mogę zapytać jak po wymianie działa pedał sprzęgła? U siebie przy okazji grzebania w skrzyni wymieniałem łożysko oporowe z nadzieją że zacznie działać mniej oporowo z mizernym efektem – taki mały offtop
- Od: 25 mar 2015, 09:23
- Posty: 282 (16/9)
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM
Pedał sprzęgła stawia taki sam opór, jak i przed wymianą. Na początku sprzęgło łapało stosunkowo nisko i było "ostre", teraz łapie po środku i płynniej się załącza.
Jak przyszedłem do mechanika kilka dni później, to na podnośniku miał auto z tym samym problemem i tej samej marki sprzęgłem – Exedy.
(...)
Przyczyną była "rozwarstwiona / rozklejona" tarcza sprzęgładobrzyn22 napisał(a):Dzięki za opis. Myślę, że to na tyle rzadka przypadłość
Jak przyszedłem do mechanika kilka dni później, to na podnośniku miał auto z tym samym problemem i tej samej marki sprzęgłem – Exedy.
Zaliczyłem dzwona 19 stycznia 2017r. Zanim samochód trafił do warsztatu stał na mrozie przez 1,5 miesiąca . Po odebraniu samochodu z warsztatu nie mogłem się przyzwyczaić do sprzęgła. Brało strasznie szybko 0,5cm od podłogi i było bardzo twarde. Już byłem przekonany, że to już nie ten samochód co sprzed wypadku. Zanim dojechałem do domu, to zdążył zapiec się zacisk prawy przód, po tak długim postoju auta, to normalne myślę sobie. Oki zamówiłem zestaw regeneracyjny tłoczek i uszczelki (na wszelki wypadek wziąłem od razu x2). Wymieniłem prawą stronę. Odpowietrzyłem tylko ten hamulec prawy. Sprzęgło pozostało bez zmian ale samochód jechał już bez oporów. Po tygodniu zapiekł mi się drugi hamulec po lewej stronie przód. A więc na lewarek i do roboty. Po skręceniu i odpowietrzeniu lewej strony pedał sprzęgła zmiękł i zaczął brać od 1/4. Wszystko wróciło do sytuacji sprzed wypadku. Nie wiem jak fachowo odpowietrzyć sprzęgło w M6 ale wyczytałem, że zbiornik płynu hamulcowego zasila pompkę sprzęgła dlatego odpowietrzenie hamulców w moim przypadku pomogło.
aha dodam, że silnik był wyjmowany na warsztacie.
aha dodam, że silnik był wyjmowany na warsztacie.
czołem wiara, dawno nie miałem żadnych problemów z budą ;d
mam nalatane 206.000
Przy 184.000 wymieniałem sprzęgło komplet Aisin
przy 201.000 wymieniałem olej w skrzyni oraz płyn hamulcowy.
Na tą ostatnią wymianę zdecydowałem się, bo zaczęły mi ciężko wchodzić 1 i 2. PO wymianach wszystko było ok, ale od niedawna problem znowu się pojawia. Głównie jak pojadę już z 10 km, wszystko się porządnie nagrzeje, to wbić 1 żeby ruszyć spod świateł sprawia spory problem.
Co mogło się tym razem wypieprzyć? Nie wierze, że znowu olej albo sprzęgło, czy też płyn hydrauliczny.
mam nalatane 206.000
Przy 184.000 wymieniałem sprzęgło komplet Aisin
przy 201.000 wymieniałem olej w skrzyni oraz płyn hamulcowy.
Na tą ostatnią wymianę zdecydowałem się, bo zaczęły mi ciężko wchodzić 1 i 2. PO wymianach wszystko było ok, ale od niedawna problem znowu się pojawia. Głównie jak pojadę już z 10 km, wszystko się porządnie nagrzeje, to wbić 1 żeby ruszyć spod świateł sprawia spory problem.
Co mogło się tym razem wypieprzyć? Nie wierze, że znowu olej albo sprzęgło, czy też płyn hydrauliczny.
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Stań na poziomej nie pochylonej powierzchni, wciśnij sprzęgło bez hamulców i próbuj wbić jedynkę. Jak auto będzie zarywało do przodu, to tarcza albo docisk. Ja miałem rozwarstwioną okładzinę na tarczy sprzęgła Exedy (docisk bdb) po 60 tys. km od założenia i też miałem taki problem. Konieczna była wymiana tarczy (poszedł od razu komplet).
kubsztyk, zrobiłem tak jak mówisz. Auto ani drgnie.
Jak jest taka pogoda jak dziś, czyli poniżej 20 °C, pochmurno, to biegi wchodzą idealnie.
Może jednak coś się dzieje z płynem hydraulicznym, skoro biegi zaczynają nie wchodzić po nagrzaniu?
Jak jest taka pogoda jak dziś, czyli poniżej 20 °C, pochmurno, to biegi wchodzą idealnie.
Może jednak coś się dzieje z płynem hydraulicznym, skoro biegi zaczynają nie wchodzić po nagrzaniu?
-
Moderator GJ
- Od: 10 cze 2012, 18:04
- Posty: 6358 (61/116)
- Skąd: Toruń
- Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04
Czy zimą miałeś ten sam problem? Możesz jeszcze spróbować przesmarować sworznie od wybieraka i tulejki na końcówkach cięgien od linek przy skrzyni. U mnie jeden sworzeń zaszedł rdzą, psiknąłem WD-40, zaczyściłem papierem 2500 i przesmarowałem wszystko. Lecz w takim przypadku powinieneś mieć problem ze wszystkimi biegami.
Witam mam Mazde 6 z roku 2002 , benzyna poj.2l i jestem na etapie poszukiwania skrzyni biegów.Znalazłam z rocznika 2004 i nie wiem czy będzie pasować?
- Od: 18 sty 2018, 22:33
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 benzyna 2l rok 2002
Cześć wszystkim
Mam podobny problem, miesiąc temu kupiłem mazde 6 z 2006 roku diesel 121km, i mam problem bo na zimnym 1 i 2 wchodzą bardzo kiepsko jak pojezdze to jest lepiej ale przy redukowaniu na skrzyzowaniach do 2 to masakra zgrzyty czasami schychac jakbym byl nowicjuszem u uczyl sie zmiany biegów....
Mam podobny problem, miesiąc temu kupiłem mazde 6 z 2006 roku diesel 121km, i mam problem bo na zimnym 1 i 2 wchodzą bardzo kiepsko jak pojezdze to jest lepiej ale przy redukowaniu na skrzyzowaniach do 2 to masakra zgrzyty czasami schychac jakbym byl nowicjuszem u uczyl sie zmiany biegów....
- Od: 4 mar 2018, 10:44
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 diesel silnik 2.0 89kw
Skrzynia biegów ma jakieś oznaczenie (numer) w modelu przedliftowym? Jeśli tak, to czy jest gdzieś "wybity" na skrzyni lub czy jest jakaś tabliczka? Poszukuje skrzyni do swego auta a sprzedawca u którego znalazłem, nie jest pewny do którego modelu jest
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6