Silnik L3 Klekotanie po remoncie + FILMIK

Postprzez mlynekdh » 16 maja 2017, 16:07

Witam wszystkich.

Proszę o pomoc w diagnozie nagranego klekotania. Komputer pokazuje błąd P0012 – Wałek rozrządu dolot zawór reg. w kierunku opóźnienia (rząd 1). Nadmierne opóźnienie zapłonu.


Silnik przeszedł remont, były przytarte panewki. Wymieniony został wał korbowy z korbowodami i tłokami. Zostały wymienione profilaktycznie uszczelniacze zaworowe, luz wyregulowany. W silniku został wymieniony wariator na nowy. Czujnik/ regulator (obok wariatora) został wymieniony na używany i dalej bez zmian. Silnik czasami ma delikatne wachania obrotów na biegu jałowym, a przy ruszaniu musze mocniej wcisnąc pedał gazu niż przy zdrowym benzyniaku. Gdybym czegoś nie napisał proszę dopytujcie.

Pozdrawiam i czekam na trafne diagnozy.
Początkujący
 
Od: 16 maja 2017, 15:00
Posty: 5
Auto: 2006 2.3 l 166 KM L3-VE

Postprzez tadziol » 16 maja 2017, 22:43

Stary temat,wystarczy poszukać.
Trafne diagnozy kosztują <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mlynekdh » 17 maja 2017, 07:10

Rozumiem że chodzi o słynną uszczelkę pod głowicą? A co z diagnozą jeśli powiem że tym autem przejechałem 8 tysięcy km, ściągnąłem pokrywę zaworów i wałki nie były poprzecierane ani nigdzie przebarwione? Ponadto w tym otworze po regulatorze był olej jak go wyjmowalismy, krecilśmy rozrusznikiem ale nie chlupało z niego jak z fontanny. A błąd potrafi się załączyć po 5 km od wykasowania, nie od razu. Dalej będzie ta sama diagnoza?
Początkujący
 
Od: 16 maja 2017, 15:00
Posty: 5
Auto: 2006 2.3 l 166 KM L3-VE

Postprzez tadziol » 17 maja 2017, 09:42

mlynekdh napisał(a):A co z diagnozą jeśli powiem że tym autem przejechałem 8 tysięcy km, ściągnąłem pokrywę zaworów i wałki nie były poprzecierane ani nigdzie przebarwione?

A jak myślisz ?
mlynekdh napisał(a):Dalej będzie ta sama diagnoza?

Oczywiście.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mlynekdh » 17 maja 2017, 16:01

Mocno ma olej wyciekać z otworu po regulatorze? Mechanik twierdzi właśnie że jeśli była by to uszczelka to 1 dzień by pochodził i gowica nadawała by się do regeneracji i twierdzi że coś musi blokować (jakieś zabrudzenie) dopływ oleju i zamierza jakoś, gdzieś dmuchać sprężarka by wywalić ten syf.
Początkujący
 
Od: 16 maja 2017, 15:00
Posty: 5
Auto: 2006 2.3 l 166 KM L3-VE

Postprzez tadziol » 17 maja 2017, 16:32

Mechanik opowiada pierdoły i lepiej niech się sam dmuchnie.
Głowica silnika LF/L3 wyposażona w układ zmiennej fazy rozrządu ma dwa osobne kanały dopływu oleju.
Jeden z nich służy do smarowania panewek wałków rozrządu,a drugi do zasilania ciśnieniem wariatora poprzez zawór VDT.
Starczy ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mlynekdh » 17 maja 2017, 20:04

Starczy. Więc główka idzie do zdjęcia. Jaja będa jak to nie bedzie to. Dzieki za rozjaśnienie i diagnoze. Jak bedzie trafna to podeślesz mi swój nr konta, w końcu
Trafne diagnozy kosztują <lol>
Początkujący
 
Od: 16 maja 2017, 15:00
Posty: 5
Auto: 2006 2.3 l 166 KM L3-VE

Postprzez Fidlur » 5 cze 2017, 20:53

Witam panowie. Jestem nowy,i nie bardzo rozumiem co nie raz piszecie.Ale wkońcu znalazłem tą samą dolegliwość co ma moja madzia. Możecie jasniej napisać czemu tak klekocze.
Początkujący
 
Od: 8 maja 2017, 17:58
Posty: 3
Auto: Mazda 6 kombi 2.3 benzyna 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6