Witam wszystkich.
Proszę o pomoc w diagnozie nagranego klekotania. Komputer pokazuje błąd P0012 – Wałek rozrządu dolot zawór reg. w kierunku opóźnienia (rząd 1). Nadmierne opóźnienie zapłonu.
Silnik przeszedł remont, były przytarte panewki. Wymieniony został wał korbowy z korbowodami i tłokami. Zostały wymienione profilaktycznie uszczelniacze zaworowe, luz wyregulowany. W silniku został wymieniony wariator na nowy. Czujnik/ regulator (obok wariatora) został wymieniony na używany i dalej bez zmian. Silnik czasami ma delikatne wachania obrotów na biegu jałowym, a przy ruszaniu musze mocniej wcisnąc pedał gazu niż przy zdrowym benzyniaku. Gdybym czegoś nie napisał proszę dopytujcie.
Pozdrawiam i czekam na trafne diagnozy.
Silnik L3 Klekotanie po remoncie + FILMIK
Strona 1 z 1
Rozumiem że chodzi o słynną uszczelkę pod głowicą? A co z diagnozą jeśli powiem że tym autem przejechałem 8 tysięcy km, ściągnąłem pokrywę zaworów i wałki nie były poprzecierane ani nigdzie przebarwione? Ponadto w tym otworze po regulatorze był olej jak go wyjmowalismy, krecilśmy rozrusznikiem ale nie chlupało z niego jak z fontanny. A błąd potrafi się załączyć po 5 km od wykasowania, nie od razu. Dalej będzie ta sama diagnoza?
- Od: 16 maja 2017, 15:00
- Posty: 5
- Auto: 2006 2.3 l 166 KM L3-VE
mlynekdh napisał(a):A co z diagnozą jeśli powiem że tym autem przejechałem 8 tysięcy km, ściągnąłem pokrywę zaworów i wałki nie były poprzecierane ani nigdzie przebarwione?
A jak myślisz ?
mlynekdh napisał(a):Dalej będzie ta sama diagnoza?
Oczywiście.
Mocno ma olej wyciekać z otworu po regulatorze? Mechanik twierdzi właśnie że jeśli była by to uszczelka to 1 dzień by pochodził i gowica nadawała by się do regeneracji i twierdzi że coś musi blokować (jakieś zabrudzenie) dopływ oleju i zamierza jakoś, gdzieś dmuchać sprężarka by wywalić ten syf.
- Od: 16 maja 2017, 15:00
- Posty: 5
- Auto: 2006 2.3 l 166 KM L3-VE
Mechanik opowiada pierdoły i lepiej niech się sam dmuchnie.
Głowica silnika LF/L3 wyposażona w układ zmiennej fazy rozrządu ma dwa osobne kanały dopływu oleju.
Jeden z nich służy do smarowania panewek wałków rozrządu,a drugi do zasilania ciśnieniem wariatora poprzez zawór VDT.
Starczy ?
Głowica silnika LF/L3 wyposażona w układ zmiennej fazy rozrządu ma dwa osobne kanały dopływu oleju.
Jeden z nich służy do smarowania panewek wałków rozrządu,a drugi do zasilania ciśnieniem wariatora poprzez zawór VDT.
Starczy ?
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6