Czateria...cd
Pomijając fun i osiągi – diesel nawet z DPFem produkuje dużo więcej NOx niż benzyna – lepiej żyć zdrowiej
Do tego na tą chwilę diesel nie daje już wymiernych korzyści ekonomicznych – atutem diesla była ekonomia w stosunku do osiągów – ta zaleta jest już nieaktualna.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Unia chce zabić skutecznie diesla ze względu na emisję spalin, w sumie to i może dobrze, w końcu klekotać będą tylko bociany a nie klekoty na drogach :p
Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LG-D955 przy użyciu Tapatalka
... Nie każdy może jeździć Mazdą, niech jeździ Golfem jak każdy ...
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
"Z autem jest jak seksem: po co jechać na ręcznym jak można dać w pi...ę." :D
To tylko przyśpieszy proces, ale tak naprawdę diesel przegra przez ekonomię – osprzęt, blok i układ korbowo-tłokowy diesla są drogie w wydaniu które pozwala na osiągi jakie widzimy. Turbobeny są mniej wymagające materiałowo, silniki elektryczne i akumulatory bardzo szybko tanieją a ich niezawodność jest zadziwiająca.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Odnosze wrazenie, ze droga do tego o czym piszesz jest jeszcze stosunkowo dluga i kreta, aczkolwiek widac swiatelko w tunelu. Poki co fajne hybrydy sa jeszcze poza zasiegiem przecietnego Kowalskiego.
Chyba, ze Tesla zamiesza mocno w momencie, gdy zaczna produkowac auta w planowanych ilosciach.
Chyba, ze Tesla zamiesza mocno w momencie, gdy zaczna produkowac auta w planowanych ilosciach.
Jutro się to nie stanie, ale kierunek jest wyznaczony 
Hyundai zaczyna też iść w tą stronę, zacznie robić się konkurencja dla Toyoty, której wcześniej nie było – ceny polecą w dół.
Hyundai zaczyna też iść w tą stronę, zacznie robić się konkurencja dla Toyoty, której wcześniej nie było – ceny polecą w dół.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Bimbak napisał(a):Auris/Corolla w hybrydzie jest dość przystępny. Sąsiad ma kombiaka.
Zaczeli jako pierwsi. prius się wygrzał i rozwiązania poszły do kompaktów. Faktycznie hybryda u nich kosztuje mniej więcej tyle co klekot. Konkurencja jednak wyboru za bardzo nie daje. Może to i jest kierunek, ale to jeszcze chwilę potrwa. Ja jestem jak najbardziej za
Patrze sobie na Ioniq'a wersje hybrydową. Fajnie, że w końcu ktoś poszedł w (wydaje się) szybki, dwusprzęgłowy automat. Ale na ten moment ~120k zl za czesciowo plastikowy kompakt, z moca 140 KM to jeszcze nie to czego szukam. Cieszylbym sie, gdyby za ten piniondz szlo by dostac cos troche zwawszego.
Jezeli chodzi o wersje w pelni elektryczna pozytywnie zaskoczyly mnie czasy ladowania – lekko ponad 5h ze zwyklego gniazdka, i lekko ponad 20min z szybkiej ladowarki.
Jezeli chodzi o wersje w pelni elektryczna pozytywnie zaskoczyly mnie czasy ladowania – lekko ponad 5h ze zwyklego gniazdka, i lekko ponad 20min z szybkiej ladowarki.
sq2jul napisał(a):Jezeli chodzi o wersje w pelni elektryczna pozytywnie zaskoczyly mnie czasy ladowania – lekko ponad 5h ze zwyklego gniazdka, i lekko ponad 20min z szybkiej ladowarki.
Na PL warunki to jeszcze odległy świat. Szybkich stacji ładowania jak na lekarstwo, a i tak 20 minut w trasie to za długo. No chyba, ze zasięg będzie konkretny
loockas napisał(a):i tak 20 minut w trasie to za długo.
Bo ja wiem? Na ostatniej wycieczce celowo sprawdzałem i jak wjeżdżaliśmy na stację to często ~15 minut schodziło, niekiedy więcej. Jeśli taki przystanek robiłoby się co 200 – 300km to nie powinno to być odczuwalne, ale na razie Ioniq chyba takich dystansów nie zrobi.
loockas napisał(a):Ale te ceny...
Używane Leafy można kupić za ~60kzł
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Może z pasażerami, którzy muszą do kibelka albo po hotdoga
Samo tankowanie + płacenie to do 10 minut jeżeli nie ma kolejek, a na stacjach bezobsługowych jeszcze mniej. Jeżeli elektryk ma miec zasieg 200km to wypad nad morze daje nam 3-4 ładowania, a to już się robi grubo ponad godzina. Imho trochę za dużo, ale niech będzie że się czepiam 
Mogłoby być krócej ale godzinka na takim dystansie to nie tragedia. Oszczędność na paliwie pozwoli opłacić cały przejazd autostradami (jak całość będzie płatna) i jeszcze pewnie na lody starczy 
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Patrząc na to ile u mnie na wsi wysypało hybrydowych C-HR ludzi juz stać na to by rzucić 120 tysi na lifestylowe autko. W 5 lat spokojnie hybrydy i elektryki zastąpią całkowicie diesle wśród nowych aut.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
brii napisał(a):Mogłoby być krócej ale godzinka na takim dystansie to nie tragedia. Oszczędność na paliwie pozwoli opłacić cały przejazd autostradami (jak całość będzie płatna) i jeszcze pewnie na lody starczy
Tylko w tej chwili będziesz jeszcze musiał sobie ułożyć trasę pod punkty ładowania
Bimbak napisał(a):W 5 lat spokojnie hybrydy i elektryki zastąpią całkowicie diesle wśród nowych aut.
Z hybrydami się zgodzę, z elektrykami mało prawdopodobne.
Jeszcze są floty, a to chyba najliczniejsi klienci nowych aut. Wielu będzie trudno przekonać, że na trasy diesel jest zły
Podobno Hyundai mówi, że zasięg elektrycznego Ioniqa to 280km. Zachar mówił, że jedynie niewiele ponad 200km. Co do czasów ładownia w podróży wydaje mi się to zupełnie akceptowalne pod warunkiem, że będą dostępne szybkie ładowarki.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Eee miałem na myśli sumę tych dwóch niszy jako udział w ogólnej sprzedaży aut. Elektryki mają trochę dłuższą drogę przed sobą, ale hybrydy to tak na prawdę tylko przystanek w tej drodze.
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
sq2jul napisał(a):Co do czasów ładownia w podróży wydaje mi się to zupełnie akceptowalne pod warunkiem, że będą dostępne szybkie ładowarki.
No na razie jest lipa.
http://www.mytesla.com.pl/punkty-ladowania/
Ewidentnie punkty przystosowane do użytku elektryków w trybie miejskim. Ale kto wie co będzie za kilka lat.
No na razie to lipa. W pelni elektryczne samochody u nas sa poki co rozpatrywane raczej jako egzotyczna ciekawostka niz alternatywa. Zobaczymy jak bedzie wygladac sytuacja za 10-15 lat.
Bimbak napisał(a):ale hybrydy to tak na prawdę tylko przystanek w tej drodze.
Ano – hybrydy to faza przejściowa ale na tyle dobra, że może ubić diesle.
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości