Dzień dobry,
Niedawno kupiłem Mazdę3 w wersji Energy. Według specyfikacji na zamówieniu, samochód powinien być wyposażony w system A-SCBS, który – jak rozumiem – można włączać/wyłączać przyciskiem pod kierownicą, po jej lewej stronie. W moim samochodzie takiego przycisku nie ma, stąd pytanie: czy kupiłem wybrakowany egzemplarz, czy też w nowych modelach system ten jest w jakiś sposób "ukryty"? Byłbym wdzięczny za odpowiedź.
A-SCBS Mazda3 HB Energy 2017r.
Strona 1 z 1
Racja. Jest w menu w bezpieczeństwie, ale tak samo jak pisałem wyżej wyłączenie trakcji wyłącza scbs, tyle że wyłączenie scbs w menu nie wyłącza trakcji 
ktos mial okazje zobaczyc jak to dziala? czy jak sie zagapie jadac w korku to mazda sama zahamuje?
-
popi2009
- Od: 26 lut 2017, 16:56
- Posty: 47
- Auto: Mazda 3 Sedam
Mazdowski system działa jak należy. Pewnego dnia testowaliśmy to u mnie z nową M3(moja przetestowana live) . Było tez kolegi BMW X4 wyposażone w podobny system. Zabawa była na zasadzie rozłożonej plandeki. Mazda każdorazowo hamowała, raz pojechała gdyż kolega lekko spanikował i wcisnął sprzęgło przez co auto odebrało że reaguje. Niestety BMW dwa razy nie widziało a raz ostrzegło tylko na ekranie przed kolizją, za każdym razem przejechało bez hamowania. Wiec z Mazdą nie jest tak źle a patrząc po filmach w sieci jest moim zdaniem bardzo dobrze.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
różnie bywa widzialem tez test w automaniaku to audi q2 za ponad 200k nie wyhamowalo ani razu
a toyota ch-r za tam 130k bez problemu (dodatkowo nawet w chr za 79.999 ten system jest w standardzie)
a toyota ch-r za tam 130k bez problemu (dodatkowo nawet w chr za 79.999 ten system jest w standardzie)
-
popi2009
Szlabany to problem tego systemu, ale jako komfort, nie jako wada. Za każdym razem jak jadę do pracy, czy wyjeżdżam i się zapomnę to przed szlabanem na parkingu firmowym mi hamuje na hard 
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Od kiedy poznałem jak działa – praktycznie zawsze wjeżdżam tyłem do garażu z automatycznym hamowaniem
Za każdym razem zatrzymuje się dokładnie w tym samym miejscu i ani razu nie zawiódł (w garażu mam tekturowe nieduże pudełko – dla wyznaczenia marginesu).
Na początku, gdy jeszcze nie znałem dokładnie zasady działania wjechałem w pudełko, ale to dlatego, że miałem delikatnie wciśnięty hamulec a wtedy nie zadziała, w ten sposób dajemy znać, że sami świadomie decydujemy o tym co robimy.
Ze 3 razy też zdarzyło mi się, że ostro hamował na drodze (ten system zawsze ostro hamuje).
2 razy miałem taką sytuację: jechałem za samochodem, który skręcał w prawo. Sam nie hamowałem z myślą, że jak dojadę do niego to już zjedzie z drogi, lub delikatnie odbiję w lewo i ominę (nikt za mną nie jechał) – no i w tej sytuacji miałem ostre hamowanie do zera.
Na początku, gdy jeszcze nie znałem dokładnie zasady działania wjechałem w pudełko, ale to dlatego, że miałem delikatnie wciśnięty hamulec a wtedy nie zadziała, w ten sposób dajemy znać, że sami świadomie decydujemy o tym co robimy.
Ze 3 razy też zdarzyło mi się, że ostro hamował na drodze (ten system zawsze ostro hamuje).
2 razy miałem taką sytuację: jechałem za samochodem, który skręcał w prawo. Sam nie hamowałem z myślą, że jak dojadę do niego to już zjedzie z drogi, lub delikatnie odbiję w lewo i ominę (nikt za mną nie jechał) – no i w tej sytuacji miałem ostre hamowanie do zera.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości