Witam, zaślepiłem EGR w styczniu i samochód zrobił się od razu żwawszy, diesle VAG z mocniejszymi silnikami nie dawały rady spod świateł, ale jakby zmienna geometria osłabła. Miesiąc temu wystąpił pierwszy błąd P0403, klema minus zdjęta i jeździ dalej, ale po przejechaniu kolejnych 110 kilometrów znowu P0403, sytuacja się powtarza po przejechaniu ponad 100 kilometrów. Dziś od ślepiłem EGR, wyczyściłem czujnik temperatury powietrza i zauważyłem, że przewód idący do grzybka na turbinie jest pęknięty, szybka naprawa i samochód jeździ lepiej niż przed zaślepieniem EGR ale moc osłabła po od ślepieniu.
Pytanie 1: Czy jak zaślepię rurę dokręcaną do kolektora wydechowego, idącą do EGR to nie będzie wywalać P0403? 
Pytanie 2: Błąd P0403 generowany był przez elektrozawór/solenoide na pompie vacuum? Jeśli tak to dlaczego?
			
			
		Pytanie o EGR
		
				Strona 1 z 1
			
	
	
	ad1 zrób tak i powiedz co sie dzieje;)
			
			
		Nie napisałeś, czy masz auto po lifcie czy przed, ale jeśli faktycznie jest zmienna geometria to po, a w takim wypadku pozbędziesz się błędu tylko jeśli wymienisz niesprawny solenoid. 
Gdybyś jednak auto miał w wersji przedliftowej to błąd ten może też generować sam egr jeśli się zablokuje lub nie będzie działał z innego powodu, bo zawory w starszych wersjach mają czujnik który sprawdza ich działanie.
Co ciekawe ja u siebie miałem zaślepiony na wejściu do kolektora, i musiałem go regulanie czyścić dopóki nie zacząłem zalewać silnika elfem sxr 5w30, od tej pory silnik praktycznie przestał pobierać olej wcześniej po 10 tysiącach poziom z full zbliżał się do minimum, teraz ubytek przy takim przebiegu jest niezauważalny, ale podejrzewam że miało to wpływ na czystość zaworu EGR. Ale tak jak pisałem, ma to znaczenie tylko w wersji z czujnikiem na EGR.
			
			
		Gdybyś jednak auto miał w wersji przedliftowej to błąd ten może też generować sam egr jeśli się zablokuje lub nie będzie działał z innego powodu, bo zawory w starszych wersjach mają czujnik który sprawdza ich działanie.
Co ciekawe ja u siebie miałem zaślepiony na wejściu do kolektora, i musiałem go regulanie czyścić dopóki nie zacząłem zalewać silnika elfem sxr 5w30, od tej pory silnik praktycznie przestał pobierać olej wcześniej po 10 tysiącach poziom z full zbliżał się do minimum, teraz ubytek przy takim przebiegu jest niezauważalny, ale podejrzewam że miało to wpływ na czystość zaworu EGR. Ale tak jak pisałem, ma to znaczenie tylko w wersji z czujnikiem na EGR.

- Od: 23 paź 2009, 12:34
 - Posty: 117
 - Skąd: Kraśnik
 - Auto: 323F DiTD '99
 
		
				Strona 1 z 1
			
	
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości